RaznoRazne

User avatar
ZiZa
Posts: 1341
Joined: 25 Jul 2012, 14:15
Avtomobil: Opel Kadett C 1.2N (1979)
Contact:

Re: RaznoRazne

Post by ZiZa » 26 Apr 2013, 00:40

starodobnik je prav vsak avtomobil, ki je starejši od 30 let v razmeroma originalnem stanju oziroma s predelavami iz tistega obdobja,,, Lani je bilo prestopno obdobje 25 let, sedaj je pa ponovno 30 let... mlajši dobijo status starodbnika, če je bilo razmeroma malo narejenih, verjetno tudi če je malo avtomobilov v SLO, čeprav jih je lahko drugje kot govna in/ali imajo inovativne reštive - pač pol je dost subjektivna ocena to, da dobijo certifikat kar je mlajših... ko sem kadetta pelu na certifikat je bilo dost na free, čeprav mi je gospa v pisarni razložila, da precej manj certifikatov potalajo, kot so jih včasih... nekoč si lahko do certifikata prišel s tem da si poslal fotografijo... eni so celo fotošopirali fotke iz neta :P tako da ja, bolj fino rešeto so že naredili, kar je tudi prav, tako da kakšn golf gti ali pa gnil TAS-ovec ne bosta dobla certifikata, edino po vezah... no offence VW fans :)

glede vpisa homologacije - ko je enkrat starodobnik, je pri nas težko karkoli homologirat :/ mora biti oriđiđi iz tistih časov...
User avatar
The Stev
Posts: 76
Joined: 12 Feb 2013, 22:31
Location: Markovec

Re: RaznoRazne

Post by The Stev » 26 Apr 2013, 09:12

ZiZa wrote:tako da kakšn golf gti ali pa gnil TAS-ovec ne bosta dobla certifikata, edino po vezah... no offence VW fans :)
nisem razumel tega. a lahko malo lepše razložiš ?

za moje pojme je vreden certifikata prav vsak avto ki mu uspe prilezt do 25 ali 30 leta starosti. če je pregnit ampak ima recimo 60.000 prevoženih in ima še original fabriške zavorne obloge...je tak avto praktično 100% oldtimer s temu primernim popustom. če ima recimo 300.000 prevoženih in da je druge barve, s športnim podvozjem in feltnami ipd....potem ni original fabriški in bi naj imel manj popusta pri registraciji.......ampak obe kategorije vozil spadajo med starodobnike. ne vem zakaj bi eni avti lahko postali starodobniki in drugi pa ne ? zame je vseeno ali je cigan ali je iz kraljeve družine....če uspe človeku preživet 100 let na tem težkem svetu, potem je vreden vsake pohvale, nagrade in spoštovanja.

enako je z avti, ker redki so tisti ki ostanejo en celi mesec brez praske. da ne omenjamo totalk.
kmetek
Posts: 551
Joined: 06 Aug 2012, 17:30
Avtomobil: trije prenovi za Oldschool forum

Re: RaznoRazne

Post by kmetek » 26 Apr 2013, 12:08

kmetek wrote:...Samo v tem je fora, da ni nekega reda, kateri avti padejo pod redkost, kar je drugi kriterij, poleg starosti...
Mogoce nisem napisal dost razumljivo.
Ce je avto dovolj star in je tak koj je napisal Stevo, nic ne recem. Ce je takih modelov samo 5 recimo pri nas, tudi nic ne rwcem (ok, da je vsaj starejsi od 15 let). Kaj pa dvojka GTI ali pa moja podrtija, katera ne pase v nobenega od teh dveh kriterijev? Se mu ne zdi fer do drugih, ki imajo 40 let starega obnovljenega terenca in ne dobijo potrdila, ker je odtenek barve malenkost drugacen (se vesno je to temno zelena). Nic ne recem, cisto privoscim vsakemu da nekaj prispara, ker itak zmece vse v te stare kante, samo sistem je pa zgresen do konca za moje pojme.
Axion
Posts: 14
Joined: 02 Sep 2012, 17:39
Avtomobil: Golf '89
Location: Selo

Re: RaznoRazne

Post by Axion » 26 Apr 2013, 19:17

kmetek wrote:..ne vem zakaj točno si se odločil za to, takrat pri nesreči ali zaradi popusta pri zavarovanju? Kaj misliš s tem, da dvigneš ceno avta? ..

Ne vem, jaz osebno ne vidim neke prednosti pri teh zadevah. Dokler me pride zavarovanje dobrih 300€ letno, se ne mislim zajebavat še s tem, za tistih koliko, 250€ razlike? Pa tudi 20 let star avto ne vem kako lahko pride skozi? Da ni kakšnih problemov, če te "tapravi" dobi v roke kdaj?
Odlocil sem se zaradi izplacila zavarovalnice, ker se mi bedno zdi, ce vlozis ze v tako dobro osnovo par tisoc eurov, ti ga oceni kot pregnitega tasovca. Zato ker ni nobene alternative, da bi avtu dvignil ceno na papirju. V nemciji je to malo drugace. Ce bos imel kdaj sanso, vprasaj koliko je tvoj vreden kot ekonomska totalka oz. kolk bi ti izplacali za avto pri recimo adriatic slovenica. ;)
Zarad popusta je meni ravno, ze tako imam ugoden razred, in zarad tistih ~150eur letno ki bom prisparal, si ne bom mogu niti kompleta gum kupit.

Nevem pa zakaj bi blo 20let problem, ti imas kvecem se kak razlog boljsi glede pridobitve certifikata pri teh letih. Ce ne druzga imas avto fabrsko posirjen.. Kolk avtov nizje srednjega razreda pa lahko nastejes s tako karoserijo? Pa tudi kdo naj bi bil "tapravi", ki naj bi te dobil v roke? Dokler imajo oni zadeve spisane na papirju, in tvojih 300eur ki jih moras placat, jim je pomoje ravno.

ZiZa wrote:... tako da ja, bolj fino rešeto so že naredili, kar je tudi prav, tako da kakšn golf gti ali pa gnil TAS-ovec ne bosta dobla certifikata, edino po vezah... no offence VW fans :)
To zame niti priblizno ni fino reseto. Ce bi ti vedel kaksne prefukanine in spacki imajo certifikat, pa niti ne govorim samo o golfih. Da ne omenjam Vw-hrosc home-made cabrio edition sekcije, vsakic ko je bil ali je izdan certifikat marija joka.
Sicer pa ce grem v detajle, zakaj pa spodoben golf gti recimo letnik '84 ne bi dobil certifikata "brez vez"?
kmetek
Posts: 551
Joined: 06 Aug 2012, 17:30
Avtomobil: trije prenovi za Oldschool forum

Re: RaznoRazne

Post by kmetek » 26 Apr 2013, 20:48

To ti dam prav, po eurotax-u je moj vreden dobrih 800€, kar je glih ene 7x manj kolkr je prišel mene zaenkrat :roll: Koliko pa je bilo razlike predn si imel certifikat in zdaj? V sami vrednosti avta, lahko tud v procentih napišeš ;) Kar se tiče redkosti, je z naklado blizu 60k kosov daleč od tega (Williams-ov je bilo 12k). Je pa res da jih je bilo recimo v UK 2002 registriranih 5k, 2012 pa samo še 857 (Williams-ov pa 306 in 99).
Vsak ima svoj pogled, ampak trenutno ne razmišljam o tem, ker se mi tudi avto ne zdi v stanju (predelave + ohranjenost), da bi bil vreden certifikata, ne glede na to kaj se vse lahko spravi skozi.
Po eni strani je res, da ko imaš papir, ti nimajo kaj, samo ti bom v živo razložil štorijo glede tega avta, papirologije in organov :lol:
Axion
Posts: 14
Joined: 02 Sep 2012, 17:39
Avtomobil: Golf '89
Location: Selo

Re: RaznoRazne

Post by Axion » 26 Apr 2013, 23:16

Zdaj tocnih podatkov nimam, ampak glede na to da je bilo med letom '76 in nov. '90 narejenih 1miljon teh kant s koncnico gti je temu tud primerna cena, no vsaj po nemskem ceniku, seveda tukaj steje zustand (stanje), ki ima vec razredov.


objavljeno v reviji Youngtimer 4/11, tako da so cene malenkost visje.

Image

Image
User avatar
ZiZa
Posts: 1341
Joined: 25 Jul 2012, 14:15
Avtomobil: Opel Kadett C 1.2N (1979)
Contact:

Re: RaznoRazne

Post by ZiZa » 26 Apr 2013, 23:26

TASovec in GTI sem se skliceval na golf 2, ki še nimata 30 let - torej načeloma neb smela dobit certifikata... vendar so izjeme...

to z bolj finim rešetom pa še enkrat preberi kaj sem napisal - včasih so talali pri SVAMZ-u certifikate na podlagi fotografij, zdaj je potrebno da ga komisar pregleda... verjemi, da veliko manj folka bo šlo to delat, ker pač slabo ohranjen oldy ne bo pršu čez komisijski pregled, na fotkah pa dobr vemo, da se vse napakce skrijejo.
Axion
Posts: 14
Joined: 02 Sep 2012, 17:39
Avtomobil: Golf '89
Location: Selo

Re: RaznoRazne

Post by Axion » 27 Apr 2013, 11:08

@Ziza: Ce mi lahko das konstruktiven odgovor na spodnji quote, bom recimo... zavrnil certifikat... da bo fer do ostalih?... :)
Axion wrote:.. ker se mi bedno zdi, ce vlozis ze v tako dobro osnovo par tisoc eurov, ti ga oceni kot pregnitega tasovca. Zato ker ni nobene alternative, da bi avtu dvignil ceno na papirju.
...
ZiZa wrote:včasih so talali pri SVAMZ-u certifikate na podlagi fotografij, zdaj je potrebno da ga komisar pregleda...
Jst sem ze pred leti, dal pregledat svoj 24let star avto komisarju, je povedal da je ok, postemplal in ciao bella!


Glede finega reseta, pa se enkrat, folk je se vseeno dost upokan, da bo se tako podrtijo pripeljal na pregled. Saj tam ti komisar takoj pove ali bi slo cez ali ne, ni potrebno placilo in sele potem pregled. Valda ne bos nekaj placeval, ce nisi zihr al bo ratal al ne.

Sicer pa sem si mal prebral po drugih forumih glede pojma youngtimer in vidim da je cel kažin. Tko da I'm outta here! ;)
User avatar
L4UK0
 
Posts: 3143
Joined: 18 Oct 2010, 22:06
Avtomobil: 1972 Datsun Fairlady Z
Location: Ljubljana
Contact:

Re: RaznoRazne

Post by L4UK0 » 27 Apr 2013, 11:17

No pa da se še jaz malo vključim...meni se zdi, da je letnica izdelave edini obejktivni pogoj, vse ostalo - koliko je bilo izdelanih, kako je avto ohranjen, ali je prva barva je pa takooo odvisno od inšpektorja oz od tega, kako je njemu dotični model/znamka všeč...ni fer. Vem za primer, ko je bil problem dobiti certifikat za "ratlook" vozilo...pač je bil tistemu, ki podeljuje certifikat ta scena nepoznana. Se pa strinjam, da nek avto iz leta 90, ki se uporablja vsakodnevno nima kaj imet certifikata.

Pa da ne pozabimo, sistemu se jebe za naše stare kante in tehnično dediščino...lastniki oldtimerjev/youngtimerjev smo pač skupina ljudi ki čuva svoje avtomobile, z njimi se relativno malo vozi, in iz tega smo precej manj problematični (povzorčamo manj škode) kot mulci z novimi BMWji. ;)
Image
User avatar
ZiZa
Posts: 1341
Joined: 25 Jul 2012, 14:15
Avtomobil: Opel Kadett C 1.2N (1979)
Contact:

Re: RaznoRazne

Post by ZiZa » 27 Apr 2013, 13:40

prvo kot prvo - nobenmu nisem rekel, da neb smel imet certifikata, ker se me to ne tiče in me prevzaprav ne zanima... če dobiš popust je čist fajn da prišparaš... vw sem omenil samo zato ker se je v temi že začel spotikat ob golfe... lahko se bere tudi hyundai pony ali pa kadett E suza :)

citat iz svamzove strani:
Certifikat bo dobilo vozilo, ki je bilo izdelano pred 30. leti ali več, je ohranjeno in tehnično vzdrževano tako, da je skladno z originalno konstrukcijsko sestavo in obliko. Starodobnega vozila se ne sme uporabljati za vsakodnevne prevoze. Do 31. decembra 2013 se status starodobnika lahko podeli vozilu, starejšemu od 25. let (prehodno obdobje).

Izjemoma podeli naša zveza certifikat vozilom starejšim od 20 let, v kolikor so tehnično in zgodovinsko zanimiva: obravnava jih kot potencialno zanimiva historična vozila
.

pač kar je mlajše od 30 let mora biti vozilo zgodovinsko zanimivo itd - tako kot je lauko rekel, dost subjektivna ocena... mene briga kdo ima certifikat kdo ne, res ne si na dušo jemat :)

glede certifikata po slikah/komisar... prej si naredu 2 sliki avtomobila kot je pisalo v navodilih, izpolnil obrazec o tehničnih podatkih avtomobila, poslal to na pošto na svamz in si čez en mesec dobu certifikat na dom. Stroški tega manj kot 1€ pa tud nič osebnega ni tule... da pelješ do komisarja avto, te košta pot, kar je dražje pa še čas ti vzame, tam moreš bit, ko ti pregleduje avto... je pač dost bolj osebna zadeva in verjem, da je kakšnemu ta proces mal bolj zakompliciran in se za certifikat ne odločjo... pa tudi najavit se moreš... Mi je pa tudi tam gospa, da precej manj certifikatov potalajo odkar imajo nov sistem... tako da to je zihr :)
Post Reply