Page 1 of 2

Lotus e-sprit

Posted: 30 Mar 2025, 22:48
by zaverho
Lauko mi je tok časa težil, da sem se raj vdal, kot da ga bi poslušal še naprej. :D

Torej, kupil sem nekompletnega močno karamboliranega Lotusa Esprit SE 1989. S Petačem sva ga šla iskat v Nemčijo jeseni, od takrat se je kr dobro premaknilo naprej. Ker je avto brez motorja in drugih ključnih delov pogonskega sklopa sem se odločil, da ga predelam na elektriko. Trenuten plan je Teslin model 3 3d6 motor, kar bi v grobem moral premaknit avto podobno kot original.

Šasijo sem dal poravnat, podvozje je skoraj obnovljeno, šasija je že na kolesih. Zdej me čakajo še bremze, pol pa bodisi motor in vpasovanje le tega, al pa body, ki je mimogrede iz steklenih vlaken in kevlarja na določenih mestih.

Za začetek par random fotk nakupa in obnove.

Re: Lotus e-sprit

Posted: 30 Mar 2025, 22:53
by zaverho
Še ne izbor fotk.

Re: Lotus e-sprit

Posted: 30 Mar 2025, 22:54
by zaverho
Pa trenutna situacija:

Re: Lotus e-sprit

Posted: 30 Mar 2025, 22:56
by zaverho
Evo pa še test, da lahko Laukotu vržem v glavo :lol: :lol:

Kje bi človek dobil 46mm kapce ležaja?

Re: Lotus e-sprit

Posted: 31 Mar 2025, 09:16
by pero27
Lepo da si se opogumil! :D
zaverho wrote: 30 Mar 2025, 22:56 Kje bi človek dobil 46mm kapce ležaja?
Čist možno da pr laukotu v gajbici, ker so mel stari japanci 46mm bearing capse.

Re: Lotus e-sprit

Posted: 31 Mar 2025, 11:27
by Ruzo
Sklepam da si bil ti pri meni s pesti. :) Zanimiv projekt. :thumbup:

Re: Lotus e-sprit

Posted: 01 Apr 2025, 08:17
by L4UK0
Wooo, veš kok sem ponosen da mi je uspelo te prepričat! :P Hudo je delat take projekte, fino jih je pa tudi spremljat. :thumbup:

Glede pokrovčkov pa bravo pero27...sem šel pogooglat in 240Z pokrovčki so 45.2mmm baje. Dva imam viška doma in ti jih lahko dam ob naslednji priliki, pa boš videl če pašejo.

Re: Lotus e-sprit

Posted: 19 Jul 2025, 17:37
by zaverho
Zadnje bremze sem obnovil, zame nov sistem ročne zavore, ki uporablja glavni in edini bat. Spucal pocinkal, na novo potesnil.
IMG_7965 2.jpg
Cinkane klešče, fiksira na mesto en mini pin s fedrom, enega sem moral izvrtat, tko da sem ga na novo nardil.
IMG_7966 2.JPG
Pa še montirane:
IMG_7968.JPG

Pa gevinde sem namontiral, tko da zdej lahko premikam šasijo :)
IMG_7987.JPG
IMG_7988 2.JPG

Re: Lotus e-sprit

Posted: 19 Jul 2025, 17:54
by zaverho
Dolgo sem se ukvarjal kaj narediti s sprenjimi zavorami. Pri Espritih so pregovorno slabe in prešvoh. Zato jih večina lastnikov nadgradi.

Moja logika je sledeča:

Uporabil bom iBooster, se pravi električni zavorni sistem. Najbrž iz Tesle 3 ali Y. Tesla 3 ima razmerje med površino sprenjih batov in zadnjih batov približno 4:1. Če bi uporabil original zavore je ramzerje 25:16 cm2

Tako sem začel iskati opcije. Obstaja nekaj ponudnikov kitov za Esprita, recimo tak:

https://www.pnmparts.co.uk/lotus-310mm- ... e-kit-9310

Tole je sicer super, ampak prišel bi me 1000 funtov + davek + carine. Zasto sem začel iskati alternative. Diske, ki so sicer precej skromnih dimenzij 258x20 imam in sta praktično nerabljena, sem dal postružit. Zato sem se odločil, da najdem čeljusti, ki bi jih lahko uporabil zdaj s temi diski, hkrati pa bi z drugim adapterjem lahko zamenjal tudi diske za večje, če me zagrabi.

Iskal sem čeljusti z naslednjimi karakteristikami: 4-6 batne, 40-50cm2 površine batov (zadaj je na originalnih 16cm2), Čim lažje (ena od generalnih usmeritev, ki jih imam pri tem avtu) in relativno poceni.

Nekaj opcij sem nabral med rabljenimi, a vse brembo opcije, ki so relativno dostopne so izredno težke, pa še moral bi jih obnavljat.

Na koncu sem se odločil, da kupim nove Wilwood Powerlite.
Powerlite_Radial_Mount-xl.jpg
https://www.wilwood.com/Calipers/Calipe ... o=120-8729

S ploščicami so me prišle nekaj čez 500€.

Ko pridejo se lotim adapterja in nagruntam kako jih bom priklopil, ker mam zdej ene cevi, ki so nekih hecnih dimenzij priključki.

A je kje v Ljubljani, kdo ki bi mel različne adapterje za zavorne cevi?

Re: Lotus e-sprit

Posted: 19 Jul 2025, 18:08
by zaverho
Pol sem se pa zadnič lotil še razstavljanja vrat. Vrata so v celoti iz steklenih vlaken z aluminiasto ojačitvijo po dolžini, na katero so pritrjene vse ostale stvari: okvir okna, mehanizem šipe, ključavnica, panti...

Not je blo en kup kablov za razna centralna zaklepanja in odpiranja, lučke, motor šipe, električna ogledala. To gre vse ven :D Sam kablov je blo za eno kilo :roll:

Ogledala že mam, sem kupil ročna. Zanimivost je da je blo za Lotus predrago homologirat lastna ogledala, zato si je tako kot mnoge druge stvari sposojal od drugih proizvajalcev.

No Esprit je imel ogledala od Citroen CX. Zanimivo je, da je oblikovalec Esprita Peter Stevens kasneje oblikoval tudi legendaren McLaren F1 pri katerem je uporabil ista ogledala.
CX.jpeg
Esprit.jpg
F1.jpg
No ogledala za Esprita so 250€, ogledala za CX sem dobil pa za 50€ :)