Mercedes M103 NA restomod
Posted: 15 Dec 2020, 19:34
Odločil sem se, da odprem temo namenjeno informacijam od zgodovini predelav M103 motorja.
In če bo vse šlo kot mora o procesu granje takšnega motorja.
M103 motor je Mercedes vgrajeval v modele W201, W124, W126, W463, R107 in R129 v letih 1984 -1997.
Gre za linijski šestcilinderski bencinski motor z enojno odmično gredjo z dvema ventiloma na cilinder.
Obstajali sta 2.6 L in 3.0 L verziji motorja. Za predelave je najbolj primerna 3 literska izvedba z oznako 103.98x.
M103 motor
B/S 88.5 mm X 80.2 mm
Prostornina 2,960 cc, proizvede 177 - 188 konjskih moči pri 5700 rpm in 255 - 260 Nm navora pri 4400 rpm. Kompresijsko razmerje je 9.2:1, zavrti se do 6200 rpm. Ima enostavno enojno verigo.
V času, ko je Mercedes predstavil motor se je v Evropi na noge postavljala "tuning" scena. Nove motorje so takrat predelovali danes vsem znani AMG in BRABUS, poleg njih pa še kopica manj znanih tunerjev. Za naše potrebe bom omenil šee OETTINGER, ki je predstavil zanimivo izvedbo, ki jo bom opisal kasneje. Poleg teh, ki so delali NA predelave, pa je bilo še kup tistih, ki so stavili na TURBO, med bolj znanimi sta MOSSELMAN in LOTEC.
TUNING v 90tih
AMG

AMG je imel kot najmočnejši ponudnik tuninga Mercedesov takrat v svojem katalogu široko paleto motorjev in stopenj predelav.
3.0
Že njihova prva stopnja predelave 3.0 AMG je dosegla samo z zvišanje kompresije, predelano glavo in agresivnejšo odmično gredjo 225 konjev in 282 Nm.
3.2
B/S 90mm X 82mm
Bolj zanimiva je druga stopnja predelave 3.2 AMG z 245 konji in 324 Nm.
Cilindri so povečani za 1.5mm na 90, uporabili so bate iz lažjih zlitin kot original. Poleg tega so vgradili glavno gred z večjim hodom. Kompresija je kot pri prvi stopnji 10:1. Uporabljena je odmična gred AMG 103.6













BRABUS

Brabus je prostornino motorja prignal do skrajnih meja.
BRABUS 3.6
B/S 92mm X 90mm
245 HP @ 5750
360 Nm @ 4300
Kot glavno gred so uporabili gred iz takratnega dizelskega motorja OM603.970 s komercialno oznako 350 SDL.
Ti motorji so bili znani po pogostem popuščanju tesnil glave, saj je med cilindri ostalo izredno malo mesa.
OETTINGER
Oettinger je prav tako naredil 3.6 izvedbo, a z manjšimi bati in svojo, posebej za ta motor izdelano glavno gredjo.
OETTINGER 3.6
B/S 90mm X 94,5mm
240hp @5800
355Nm @3900
compression 9,2
In če bo vse šlo kot mora o procesu granje takšnega motorja.

M103 motor je Mercedes vgrajeval v modele W201, W124, W126, W463, R107 in R129 v letih 1984 -1997.
Gre za linijski šestcilinderski bencinski motor z enojno odmično gredjo z dvema ventiloma na cilinder.
Obstajali sta 2.6 L in 3.0 L verziji motorja. Za predelave je najbolj primerna 3 literska izvedba z oznako 103.98x.
M103 motor
B/S 88.5 mm X 80.2 mm
Prostornina 2,960 cc, proizvede 177 - 188 konjskih moči pri 5700 rpm in 255 - 260 Nm navora pri 4400 rpm. Kompresijsko razmerje je 9.2:1, zavrti se do 6200 rpm. Ima enostavno enojno verigo.
V času, ko je Mercedes predstavil motor se je v Evropi na noge postavljala "tuning" scena. Nove motorje so takrat predelovali danes vsem znani AMG in BRABUS, poleg njih pa še kopica manj znanih tunerjev. Za naše potrebe bom omenil šee OETTINGER, ki je predstavil zanimivo izvedbo, ki jo bom opisal kasneje. Poleg teh, ki so delali NA predelave, pa je bilo še kup tistih, ki so stavili na TURBO, med bolj znanimi sta MOSSELMAN in LOTEC.
TUNING v 90tih
AMG

AMG je imel kot najmočnejši ponudnik tuninga Mercedesov takrat v svojem katalogu široko paleto motorjev in stopenj predelav.
3.0
Že njihova prva stopnja predelave 3.0 AMG je dosegla samo z zvišanje kompresije, predelano glavo in agresivnejšo odmično gredjo 225 konjev in 282 Nm.
3.2
B/S 90mm X 82mm
Bolj zanimiva je druga stopnja predelave 3.2 AMG z 245 konji in 324 Nm.
Cilindri so povečani za 1.5mm na 90, uporabili so bate iz lažjih zlitin kot original. Poleg tega so vgradili glavno gred z večjim hodom. Kompresija je kot pri prvi stopnji 10:1. Uporabljena je odmična gred AMG 103.6













BRABUS

Brabus je prostornino motorja prignal do skrajnih meja.
BRABUS 3.6
B/S 92mm X 90mm
245 HP @ 5750
360 Nm @ 4300
Kot glavno gred so uporabili gred iz takratnega dizelskega motorja OM603.970 s komercialno oznako 350 SDL.
Ti motorji so bili znani po pogostem popuščanju tesnil glave, saj je med cilindri ostalo izredno malo mesa.
OETTINGER
Oettinger je prav tako naredil 3.6 izvedbo, a z manjšimi bati in svojo, posebej za ta motor izdelano glavno gredjo.
OETTINGER 3.6
B/S 90mm X 94,5mm
240hp @5800
355Nm @3900
compression 9,2