Lancia Thema Turbo 16v
Posted: 24 Feb 2018, 01:17
Ne vem, če je po letih že dovolj stara za ta forum, ampak ker se je proizvodnja Them začela leta 84, recimo da sodi sem.
Ker imam svojo E30ko že prestavljeno na E30.si forumu, bom tukaj predstavil še en avto, ki je prišel k nam istega leta 2001.
Gre za Lancio Themo letnik 92, torej ena prvih serije 3. Motor je 2.0 Turbo 16v, ki je s tovarne prišel s serijskih 205 lipicancev, ki so precej živahni.
Oprema je LS, kar pomeni v našem primeru:
-Avtomatska klima
-Samozatemnitveno vzvratno ogledalo
-Avtomatski nadzor višine žarometov glede na obtežbo
-Pranje žarometov
-Bež alcantara notranjost
-Električni pomik in gretje sedežev
-Električni pomik vseh 4 šip
-Električno zložljiva (ter pomična) vzvratna ogledala
-Daljinsko centralno zaklepanje
-"Tempomat" oz. opozorilo za preveliko hitrost
Kar se tiče aftermarket dodatne opreme ima tudi Eibach vzmeti, plinske KYB amortizerje (novi lani poleti preden smo šli na morje z njo
), 16'' alu feltne, ter kompleten custom inox izpuh od turbine nazaj.
Kar se tiče zgodovine avta, kot sem napisal, je pri hiši že od istega leta 2001 kot E30ka. Očetu so bile Theme tako všeč, da jih je imel vsega skupaj 7, če vštejemo še to. Usode prejšnjih Them, sploh predzadnje, ne bom opisoval. Nekatere niso preveč rožnate, ampak to je za drugo debato. To je od leta 2001 oče uporabljal za vsak dan (razen pozimi seveda), ko je bil bencin še dovolj poceni in ko je bila še volja/čas/zagnanost za takšen avto imet in vzdrževat.
Ker pa žal zadnje čase ni več volje/časa/energije za to, sem jo dobil v uporabo (in oskrbo
) jaz.
Oče se z njo ni veliko vozil odkar nam je leta 2009 odkurilo enega izpušnih ventilov. Po popravilu se avto ni več naprej registriral, ampak se je samo vsake toliko dalo gor preizkušne tablice, da avto ni zastal. Zakaj je odkurilo ventil ne vemo točno, ker tudi ni bilo pod nevemkakšnimi težkimi pogoji, ampak med normalno vožnjo. Ravno zaradi tega so izpušni ventili na tem motorju polnjeni z natrijem, za boljše odvajanje toplote, ampak očitno ni pomagalo. Kakorkoli, ventile smo morali dobit s Sicilije, drugje jih nikjer več niso imeli. To pa zato ker ima Thema Serija 3 s turbo motorjem namreč povsem svoj setup velikosti ventilov. Izpušni ventili so v tem primeru dejansko večji od sesalnih. Ja, res zanimivost. Tudi sam do takrat še nisem videl motorja z večjimi izpušnimi ventili kot sesalnimi, ampak na tem motorju je to tako. V primerjavi z navadnimi setupi ventilov na teh motorjih je na Themi izpušni 1mm večji, ampak so tudi sesalni ventili precej manjši (mislim da celih 7mm). To je pa predvidoma narejeno zato, da je motor v "sofisticiranem" družinskem vozilu bolj odziven že od nizkih obratov. Sam ne morem trdit da je to res, ker drugega avta kot tega s takšni motorjem še nisem vozil. Je pa rekel oče da je, ko je avto bil na vrhuncu svoje moči, bil res živahen že pod manjšim gasom in po njegovih besedah "kar eksplodiral" kar se odzivnosti tiče. V primerjavi s serijo 2 turbo 16v, ki ima enake velikosti ventilov kot ostali motorji tega tipa, je po besedah očeta serija 3 res precej bolj odzivna, če vse deluje tako kot je treba.
Naša pa je žal kmalu po nakupu izgubila to odzivnost. Po kakšnih dobrih dveh letih se je avto v roku parih tednov "polenil". Turbo luknja je sedaj precej večja (vleče šele od cca 3000rpm naprej kar je baje za T3/T4 turbino na tem motorju čisto prepozno), tudi več gasa je treba dati da se avto isto premakne kot prej. Poraba se je tudi povečala. Najbolj zanimivo pa je to, da se je v iskanju za vzrok tega pomanjkanja odzivnosti zamenjalo že praktično vse na kar bi človek pomislil. Lambda sonda, očiščeni injektorji, nov regulator pritiska goriva, nov LMM, kompletno je bila obnovljena turbina, preverjeno je bilo, da od nikjer ne vleče "fovš" zraka, preverjena je bila kompresija, ter še miljon drugih stvari, ki pa so vse bile brez napak. Tudi ko smo merili pline (oče je sicer mehanik in imamo tudi napravo za merit pline) so povsem normalni. Predvžig je tudi normalen če se nadzira s testerjem med vožnjo, tako da res ni nikomur jasno zakaj ni tako kot mora bit. Avto smo zato peljali (dokler so še obstajali
) do večih Lancia servisov, ampak je večinoma bil odgovor "pa kaj je z vami, avto gre nenormalno".
Saj je res, ko enkrat dobi boost pod polnim gasom res gre tako kot je še zmeraj šel, manjka mu samo tista poskočnost pod delnim gasom in splošna odzivnost. Če se mogoče komu sanja kaj bi lahko bilo oz. pozna kakšnega mojstra za te motorje se priporočam!
Da ne bo pomote, glede na to da jaz nimam merila kako bi to "moralo it", se mi še vseeno zdi da avto hudo dobro gre, ampak očitno bi moral dat od sebe še več. Upajmo, da nekoč tudi spet bo.
Vse kar sem zgoraj napisal je seveda po besedah očeta, jaz izpita še niti približno nisem imel, ko je avto prišel k hiši. Ampak glede na to koliko različnih avtov je že imel in glede na to da ima precej dober občutek za te stvari, mu verjamem.
Ampak za zaključek pojdimo nazaj na bolj vesele spomine in zgodbe. Ko smo že ravno pri tem da takrat še nisem imel izpita, je sedaj pri 21ih letih precej zanimivo vozit avto kjer sem, ko smo ga dobili, sedel še zadaj na otroškem sedežu.
Tako kot naša E30ka ima ta avto torej precejšnjo sentimentalno vrednost in razen če se zgodi kaj res hudega nikakor ne gre od hiše. Z njim smo bili na morju skoraj vsako leto dokler ni odkurilo ventila, pa tudi po tem smo poleti vseeno šli vsako leto na kakšno daljšo vožnjo. Letos poleti sem jo prvič vozil registrirano na navadnih tablicah, tehničnega je, čeprav je več let "stala", naredila brez enega samega problema. Na tehničnem se je prav čudil, kot prvo kaj je to zaen avto, kot drugo pa v kako dobrem stanju je.
Oče pa žal res nima več dovolj časa in energije za posvečat se "tem našim starim gajbam", tako da se bom sedaj jaz potrudil, da nadaljujem tradicijo.
Še par slikc s tega kar imam pri roki, nevemkakšnih hudih slik z miljon različnih kotov nimam, mogoče pa letos nastanejo kakšne, po možnosti na kakšnem srečanju.

Ker imam svojo E30ko že prestavljeno na E30.si forumu, bom tukaj predstavil še en avto, ki je prišel k nam istega leta 2001.
Gre za Lancio Themo letnik 92, torej ena prvih serije 3. Motor je 2.0 Turbo 16v, ki je s tovarne prišel s serijskih 205 lipicancev, ki so precej živahni.

-Avtomatska klima
-Samozatemnitveno vzvratno ogledalo
-Avtomatski nadzor višine žarometov glede na obtežbo
-Pranje žarometov
-Bež alcantara notranjost
-Električni pomik in gretje sedežev
-Električni pomik vseh 4 šip
-Električno zložljiva (ter pomična) vzvratna ogledala
-Daljinsko centralno zaklepanje
-"Tempomat" oz. opozorilo za preveliko hitrost
Kar se tiče aftermarket dodatne opreme ima tudi Eibach vzmeti, plinske KYB amortizerje (novi lani poleti preden smo šli na morje z njo

Kar se tiče zgodovine avta, kot sem napisal, je pri hiši že od istega leta 2001 kot E30ka. Očetu so bile Theme tako všeč, da jih je imel vsega skupaj 7, če vštejemo še to. Usode prejšnjih Them, sploh predzadnje, ne bom opisoval. Nekatere niso preveč rožnate, ampak to je za drugo debato. To je od leta 2001 oče uporabljal za vsak dan (razen pozimi seveda), ko je bil bencin še dovolj poceni in ko je bila še volja/čas/zagnanost za takšen avto imet in vzdrževat.


Oče se z njo ni veliko vozil odkar nam je leta 2009 odkurilo enega izpušnih ventilov. Po popravilu se avto ni več naprej registriral, ampak se je samo vsake toliko dalo gor preizkušne tablice, da avto ni zastal. Zakaj je odkurilo ventil ne vemo točno, ker tudi ni bilo pod nevemkakšnimi težkimi pogoji, ampak med normalno vožnjo. Ravno zaradi tega so izpušni ventili na tem motorju polnjeni z natrijem, za boljše odvajanje toplote, ampak očitno ni pomagalo. Kakorkoli, ventile smo morali dobit s Sicilije, drugje jih nikjer več niso imeli. To pa zato ker ima Thema Serija 3 s turbo motorjem namreč povsem svoj setup velikosti ventilov. Izpušni ventili so v tem primeru dejansko večji od sesalnih. Ja, res zanimivost. Tudi sam do takrat še nisem videl motorja z večjimi izpušnimi ventili kot sesalnimi, ampak na tem motorju je to tako. V primerjavi z navadnimi setupi ventilov na teh motorjih je na Themi izpušni 1mm večji, ampak so tudi sesalni ventili precej manjši (mislim da celih 7mm). To je pa predvidoma narejeno zato, da je motor v "sofisticiranem" družinskem vozilu bolj odziven že od nizkih obratov. Sam ne morem trdit da je to res, ker drugega avta kot tega s takšni motorjem še nisem vozil. Je pa rekel oče da je, ko je avto bil na vrhuncu svoje moči, bil res živahen že pod manjšim gasom in po njegovih besedah "kar eksplodiral" kar se odzivnosti tiče. V primerjavi s serijo 2 turbo 16v, ki ima enake velikosti ventilov kot ostali motorji tega tipa, je po besedah očeta serija 3 res precej bolj odzivna, če vse deluje tako kot je treba.
Naša pa je žal kmalu po nakupu izgubila to odzivnost. Po kakšnih dobrih dveh letih se je avto v roku parih tednov "polenil". Turbo luknja je sedaj precej večja (vleče šele od cca 3000rpm naprej kar je baje za T3/T4 turbino na tem motorju čisto prepozno), tudi več gasa je treba dati da se avto isto premakne kot prej. Poraba se je tudi povečala. Najbolj zanimivo pa je to, da se je v iskanju za vzrok tega pomanjkanja odzivnosti zamenjalo že praktično vse na kar bi človek pomislil. Lambda sonda, očiščeni injektorji, nov regulator pritiska goriva, nov LMM, kompletno je bila obnovljena turbina, preverjeno je bilo, da od nikjer ne vleče "fovš" zraka, preverjena je bila kompresija, ter še miljon drugih stvari, ki pa so vse bile brez napak. Tudi ko smo merili pline (oče je sicer mehanik in imamo tudi napravo za merit pline) so povsem normalni. Predvžig je tudi normalen če se nadzira s testerjem med vožnjo, tako da res ni nikomur jasno zakaj ni tako kot mora bit. Avto smo zato peljali (dokler so še obstajali




Ampak za zaključek pojdimo nazaj na bolj vesele spomine in zgodbe. Ko smo že ravno pri tem da takrat še nisem imel izpita, je sedaj pri 21ih letih precej zanimivo vozit avto kjer sem, ko smo ga dobili, sedel še zadaj na otroškem sedežu.



Še par slikc s tega kar imam pri roki, nevemkakšnih hudih slik z miljon različnih kotov nimam, mogoče pa letos nastanejo kakšne, po možnosti na kakšnem srečanju.
