BMW E30 318i 87' royalblau- Prinz Rupert

User avatar
Fleko
Posts: 1355
Joined: 04 Oct 2013, 18:46
Avtomobil: 41 cilindrov z vseh vetrov

Re: BMW E30 318i 87' royalblau- Prinz Rupert

Post by Fleko » 06 Feb 2025, 15:40

Mislil sem dolžino celega sklopa - sepravi dolžina od ventila do konca trobentic.
Kolektorje za ITB-je boš sam ulival ali 3d print?

Sem mislil, da bo kaj več kompresije, to je skoraj fabrško :lol: 12:1 or go home :twisted:
Get low, no matter how
User avatar
pero27
Posts: 2726
Joined: 16 Jan 2014, 16:50
Avtomobil: BMW e21 315 82', Kadett C 1.2N/S 78', BMW E30 318i 87', Kawa KZ400 82' cafe
Location: Novo mesto
Contact:

Re: BMW E30 318i 87' royalblau- Prinz Rupert

Post by pero27 » 06 Feb 2025, 18:47

Fleko wrote: 06 Feb 2025, 15:40 Kolektorje za ITB-je boš sam ulival ali 3d print?
Pustimo to za prihodnost, da bo tema bolj zanimiva :twisted:

12:1 ne bo, ker mislim avto vozit veliko in na 95 oktanih, se pa še nisem dokončno odločil glede odmične in bo ta potem diktirala kompresijo ki jo bom izbral.
User avatar
Peeping_Tom
Posts: 277
Joined: 22 Jan 2011, 14:41
Avtomobil: Opel Ascona B 2.0 E

Re: BMW E30 318i 87' royalblau- Prinz Rupert

Post by Peeping_Tom » 06 Feb 2025, 22:15

iii kk seksi :clap:
User avatar
pero27
Posts: 2726
Joined: 16 Jan 2014, 16:50
Avtomobil: BMW e21 315 82', Kadett C 1.2N/S 78', BMW E30 318i 87', Kawa KZ400 82' cafe
Location: Novo mesto
Contact:

Re: BMW E30 318i 87' royalblau- Prinz Rupert

Post by pero27 » 18 Feb 2025, 17:10

Sem se zlagal, se mi še ni dal linkiđev švasat, sem pa naprintal trobentice.
Zaenkrat so 120mm dolge, kot je pa isti kot je kot grla vlitka. Zaenkart so PLA, se pravi za gledat pa za sprobat fit, končne bodo PET (zelo druga stvar od PETG), ker je še bolj toplotno odporen od nylona iz katerega so ponavad plastične stvari pod haubo avtov:

Image
Image
Image

Taleva ima že dodan utor za cevno objemko in izboljšano strategijo printanja za skrivanje šiva ob prehodu med plastmi:
Image
User avatar
Fleko
Posts: 1355
Joined: 04 Oct 2013, 18:46
Avtomobil: 41 cilindrov z vseh vetrov

Re: BMW E30 318i 87' royalblau- Prinz Rupert

Post by Fleko » 18 Feb 2025, 18:26

PET plastenka filament =)? V moji glavi je slabše temperaturno obstojen kot PA. PET tam okoli 80°C, PA pa 105°C
Get low, no matter how
User avatar
pero27
Posts: 2726
Joined: 16 Jan 2014, 16:50
Avtomobil: BMW e21 315 82', Kadett C 1.2N/S 78', BMW E30 318i 87', Kawa KZ400 82' cafe
Location: Novo mesto
Contact:

Re: BMW E30 318i 87' royalblau- Prinz Rupert

Post by pero27 » 18 Feb 2025, 21:54

PET filament je rejtan za uporabo do 205°C, medtem ko je nylon (PA6) rejtan za 185°C
Printa se pa na 280°C PET (za primerjavo se PLA printa na 200°C in najlon na 270°C). Ubistvu je PET filament najbolj toplotno obstojna plastika ki jo še lahko printaš z konvencionalnimi FDM printerji. Bolj obstojna od najlona in celo PAHTja.

Image

Kot zanivost: maš PET plastenke ki so narjene da držijo vrelo vodo brez deformacije, nardi se jih pa tko, da PET pregreješ in ga daš čez kristalizacijski cikel in potem rata ful bolj temperaturno obstojen. Pomjem da se isto zgodi ko gre čez šobo printerja, ker je tista kristlaizacijska temperatura za plastenke 160°C, v šobi je pa mnogo višja.
User avatar
Fleko
Posts: 1355
Joined: 04 Oct 2013, 18:46
Avtomobil: 41 cilindrov z vseh vetrov

Re: BMW E30 318i 87' royalblau- Prinz Rupert

Post by Fleko » 19 Feb 2025, 09:37

Sem šel prav googlat, ker sem nazadnje pred več kot letom dni iskal tehnične podatke o PET in sem si takrat rekel, da mi ni zanimiv filament, ker ima prenizko točko mehčanja. Edini kateri navaja tako visoke temperature je BambuLab in to je njihov PET-CF, sepravi ojačan s karbonskimi vlakni. Ostali ponudniki navajajo temperaturo mehčanja med 70-80°C.

Sem pa zgoraj zamešal ABS ima točko mehčanja okoli 100°C (variira odvisno od ponudnika 97-105°C), PA6 pa ~150°C, PA12 ~180°C.

Si že printal kaj s PET-om? Se lažje printa, ker nylon mi gre na živce, sploh ker je tako hidroskopičen - ga sušim vsaj dan preden začnem printat, PET kolikor berem tega problema nima oz. minimalno.
Get low, no matter how
User avatar
pero27
Posts: 2726
Joined: 16 Jan 2014, 16:50
Avtomobil: BMW e21 315 82', Kadett C 1.2N/S 78', BMW E30 318i 87', Kawa KZ400 82' cafe
Location: Novo mesto
Contact:

Re: BMW E30 318i 87' royalblau- Prinz Rupert

Post by pero27 » 19 Feb 2025, 14:29

Sem že printal, ja. In ga je treba orng posušit in potem printat iz sušilca direkt v ogrevano komoro in mizo z 100 stopinjami.
Če nimaš bambu X1C ali česa na tem nivoju raje ne poskušaj.

Drgač je pa mal od marketing ekipe odvisno kako navaja temperature, ampak jih je kar precej ki so krepko nad 100°C (predvsem časovni interval, % mehčanja, al je to temperatura okolice ali materiala samega itd.). Je pa vedno PETCF rejtan za 10-20°C višje od PACF istega proizvajalca, tko da jst se bolj po tem orientiram.
Jst sem sicer prinal z raise3d PETCF, takrat ga bambu še ni mel
User avatar
Fleko
Posts: 1355
Joined: 04 Oct 2013, 18:46
Avtomobil: 41 cilindrov z vseh vetrov

Re: BMW E30 318i 87' royalblau- Prinz Rupert

Post by Fleko » 20 Feb 2025, 10:01

Potem brezveze preizkušat. Bom ostal na nylonu, ker sem še vedno na bed slingerju :lol: Sem bil že odločen, da grem na Bambulab, pa je kolega dobil takšno limono, da ga lahko samo v kanto zabrišeš. Iz supporta nobenega odgovora, kljub 15 zahtevkom.
Get low, no matter how
User avatar
pero27
Posts: 2726
Joined: 16 Jan 2014, 16:50
Avtomobil: BMW e21 315 82', Kadett C 1.2N/S 78', BMW E30 318i 87', Kawa KZ400 82' cafe
Location: Novo mesto
Contact:

Re: BMW E30 318i 87' royalblau- Prinz Rupert

Post by pero27 » 20 Feb 2025, 13:57

Zdej je glih creality dal ven nekaj na nivoju x1c; K2plus, pa ful veliko mizo ma: 350x350, verjetno bo to naslednji upgrade v pisarni.
Supporta pa noben nima, razen pruse (ki ma bedne in drage printerje). Se da pa vse zrihtat, samo vsi bi mel samo prtisn gumb pa printej, to pa ne gre in ne bo šlo. Resno printanje bo vedno svoja stroka. Tako kot je še vedno grafično printanje po par 100 letih.
Post Reply