

V italiji v samem Torinu je bilo od leta 1900 do leta 2015, več kot 130 aktivnih podjetij, delavnic do Zagata, Pininfarine, Osca, Abarth, Ghia, Moreti Morini, Fiat, Nardi......od 130 podjetij jih je ostalo samo 21. V osemdesetih se je trend obrnil navzdol in žal ni videti konca.
V Torinu v Nacionalnem muzejuje narejen prelep tlorisni posnetek Torina, kjer so označena vsa ta podjetja in male delavnice.....dobesedno vse, kar je bilo povezano z močno avto industrijo.
Pustimo to in se vrnemo na prvi del.

Novembra sem bil z bratom na Milano AutoClassica. Tisti karweri ste bili kdaj v Padovi (letos je sejem prestavljen v Bologno), bo bil z obiskom Auto Classice razočaran. Napisano je bilo, da bo razstavljenih okoli 2500 avtov. Ja, hmmmmm.....mogoče so prišteli še vse tiste v merilu 1:43 katere so prodajali. Tam sem opazil reklamo na panoju, da so trenutno odprli italjansko porodišnico z 300 novorojenčki. Zelo težko mi je pisat takšno obširno temo in izvlečt bistvo tistega dne.

Na spletni strani se registriram....in čakam in čakam in čakam, da dobim potrditveno kodo na SMS.....seveda kode ni bilo in se potem sprašujem, kaj sem naredil narobe. Grem še poskusit preko drugega maila in ponovim zgodbo. Kaj se je zgodilo? Popolnoma nič.....nato pišem mail in po 12 urah dobim potrditveno kodo. Katera te popelje na drugo platformo, kjer se izpolnjujejo podatki - vključno z osebnimi podatki in številko osebnega dokumenta. Ko se to zaključi, te pa vrže na italjansko plačilno platformo, kjer so tudi drugi muzeji in druge kulturne ustanove.....ja bil sem živčen, ker se na vsaki platformi čas odšteva in ker ne znam italjansko, sem bil kar konkretno moker

Stopimo notri v staro tovarno katera meri 15.000 m2 in kar ne morem verjet da je cela hala ogrevana na 22 stopinj. Meni je dobesedno zmanjkalo sape. Pred nami je bilo 300 različnih zgodovinskih prototipov, konceptnih vozil, tekmovalnih rally in Safari, Pininfarina, mestni malčki do hitrostnih vozil.....prvi avto kateri mi je padel v oči - Fiat Multipla, narejen v razmerju 1:1 iz lesa in na tem modelu so kleparji nardili prototipne kalupe pločevine, katere so imeli za vzorec, po katerih so štance to izdelovale. Takrat se še ni delalo z glino.
Od tam smo se počasi vodeno premikali po tej bencinski poti do prvih cigar (tako jih jaz poimenujem).....
Tisti dan se nas je zbralo ob določeni uri 5 obiskovalcev. Ko je v bližini tovarne odbil zvon cerkve, smo se premaknili. Vsaj dva sta zamujala,ampak žal prepozno. Vstop ni bil več mogoč. Kar je bil raj za nas, da smo lahko naredili tudi dobre fotografije brez drugih obiskovalcev.
Da se vrnem na začetek: Vprašam gospoda kateri je vodil to zgodovinsko popotovanje, zakaj imajo samo en sistem nakupa kart in še ta je kompliciran? Odgovor je bil kratek: ne želimo imeti masovnih ogledov.
Nadaljujem prihodnjič z prvim delom Torina. Pa lahko noč.
