Post
by malinuc » 25 Sep 2019, 22:16
Nekajkrat sem govoril s starejšimi mojstri in brusilci. Vsi rečejo nekaj podobnega, "tam kjer je zrak, tam je življenje".
Jaz ne bi stiskal bloka.
za tiste 3 stotinke konusno lahko povečaš zračnost na 13 stotink pa ne bo nič drastičnega. Saj je lepo da je vse v 0, sam lahko se vprašaš tudi koliko km se bo s takim avtom naredilo, oziroma kdaj se bo naslednjič obrabilo.
To sem rekel samo zato, ker sem nove, tovarniške bloke videl že s 17 stotinkami zračnosti, namesto z 8. pa so ravno tako naredili +200.000km predno so "izdihnili".
Drugače pa velikokrat je tudi na samem vrhu bata zapisana toleranca.
Sam sem recimo pri demontaži glave, opazil, premeril rahlo obrabljenost valja, recimo okrog 2 stotinki samo na enem valju od 6ih. Predhodno sem izmeril kompresijo po 147.000km in je bila samo 0,5 bara nižja od zgornje tovarniško novega motorja predpisane. S samo obnovitvijo glave sem zmanjšal porabo olja za več kot tretjino! pa še to na koncu servisnega intervala ko naj bi bilo olje že iztrošeno + 14 urno delovanje.
To je mogoče drug vidik, mogoče veliko bolj ekonomičen. Se pa strinjam da če nekaj delaš poskusiš čimbolj v nulo naredit. Včasih je tudi problem, saj ne poznam da bi imel kdo moderno honalico (recimo rottler, kjer skeniraš stare kote honanja za največji optimum, oziroma izboljšaš), ponavadi se delajo na 20+ let starih, kjer sploh še ni nastavljavih kotov honanja.