Balansiranje gredi in vztrajnika

- DS71
- Posts: 3108
- Joined: 22 Jan 2011, 12:37
- Avtomobil: Manta 400 & Stingray
- Location: Ilirska Bistrica
Re: Balansiranje gredi in vztrajnika
ma zakaj pa bi ti sploh balansiral gred lauko ? Misliš lajšat ?
..THERE WILL NEVER BE ANYTHING LIKE THEM AGAIN...the NOISE...the SPEED...the POWER...the GROUP B...

- L4UK0
- Posts: 3143
- Joined: 18 Oct 2010, 22:06
- Avtomobil: 1972 Datsun Fairlady Z
- Location: Ljubljana
- Contact:
Re: Balansiranje gredi in vztrajnika
Ja, vztrajnik bomo sigurno malo lajšali. Sicer sem pa spraševal ker bom imel blok, glavno gred, ojnice in bate iz štirih različnih tipov motorjev... 


- papi
- Posts: 2198
- Joined: 18 Oct 2010, 23:13
- Avtomobil: Opel Kadett C 2.0 Turbo, Jaguar S-type V6, Vw T3 caravelle 1.9 TDI,
Re: Balansiranje gredi in vztrajnika
Eugene ima eno podobno situacijo, sestavljenka ki deluje, to je to !L4UK0 wrote:Ja, vztrajnik bomo sigurno malo lajšali. Sicer sem pa spraševal ker bom imel blok, glavno gred, ojnice in bate iz štirih različnih tipov motorjev...


- croma_man
- Posts: 2730
- Joined: 23 Apr 2012, 23:35
- Avtomobil: BMW E21 315 / BMW 2002 Touring
- Location: Celje
- Contact:
Re: Balansiranje gredi in vztrajnika
tud jurca ma tutifruti sestavljen motor iz večih...dela, moj tud (sam je sam iz dveh - buhu).

- papi
- Posts: 2198
- Joined: 18 Oct 2010, 23:13
- Avtomobil: Opel Kadett C 2.0 Turbo, Jaguar S-type V6, Vw T3 caravelle 1.9 TDI,
Re: Balansiranje gredi in vztrajnika
Ja vidva z Jurcatom ste stokala iz 2.5 ->, Eugene pa iz 1.3 na 1.6croma_man wrote:tud jurca ma tutifruti sestavljen motor iz večih...dela, moj tud (sam je sam iz dveh - buhu).




Re: Balansiranje gredi in vztrajnika
To so samo bati drugi. In še to samo premer večji.
Let's go Brandon!

- papi
- Posts: 2198
- Joined: 18 Oct 2010, 23:13
- Avtomobil: Opel Kadett C 2.0 Turbo, Jaguar S-type V6, Vw T3 caravelle 1.9 TDI,
Re: Balansiranje gredi in vztrajnika
Tip ne mara pohvaleugene wrote:To so samo bati drugi. In še to samo premer večji.



Re: Balansiranje gredi in vztrajnika
Pri nas na "Avtoobnovi" delamo sledeče: ojnice naj ne imajo med seboj več kot 5g razlike. Gredi lahko pregledamo na ravnost, razpoke, jih poravnamo zbrusimo, zbalansiramo. Imamo stroj za dinamično balansiranje gredi, kar pa redko uporabljamo. Če že pridejo kake gredi zbalansirat največkrat pridejo kamijonske, katere imajo recimo kontra uteži privijačene in je kdo kdaj te uteži med sabo zamešal, takrat balansiramo statično. Da bi balansirali z gredjo še nisem videl, itak pa imajo sodobni motorji skoraj vsi dvomasne vztrajnike, ki pa ga lahko brez skrbi zamenjaš. Imajo pa starejši mehaniki po večini vsi izkušnje da so balansirali vztrajnik z gredjo.
Vztrajnike lajšamo in balansiramo statično ali dinamično, v največji meri dinamično.
G. Poberaj, ki je vozil tovarniško dirkalno stoenko mi je rekel da so sami naredili gred s hodom batov na mere 1,6 motorja za v 1,3 motor, dodali so ji še 4 kontra uteži (original samo 4), po njegovih besedah zato da se je lažje zavrtela. Naredili pa so jo iz CrMoV jekla v bivšem Meblu, lokalno zakalili v Kragujevcu.
Nekdo je omenil različno velikost uteži na oplovih motorjih. Tudi sam sem opazil razliko med Oplovim 2,0 CDTI in Fiatovim 2,0 MJTD gredjo. In sicer oplova ima večje protiuteži, mere pa so enake, hodi prav tako. Samo Insignije zaribavajo na glavnih ležajih da je veselje, fiat pa nobeden. Res je da tudi nimajo sedeža za ležaje na mostičkih. Mostički pa so pri tako okvari plavi kot da bi jih kdo grel z brenerjem...
Nekateri motorji imajo še dodatne balansirne gredi za mirnejši tek motorja, To je včasih veliko prakticiral Perkins (stari dizli). Obstajajo pa enaki motorji na balansirne gredi in brez njih. Recimo VW/Audijevi 2,0 tdiji so imeli nekateri na začetku balansirne gredi, kasneje so bili brez. Sodelavec je predelal en motor na brez dodatnih gredi, ker je bilo na njih kar nekaj težav (brez da bi dal naknadno glavno gred balansirat), pa je bilo vse OK.
Recimo Deutz -Same motorji imajo v traktorjih dodatne balansirne gredi (100KM) , v viličarju enak motor samo z manj konji (75KM) nima protiuteži.
Veliko na komplicirat, če je statično balansiranje, ki ga lahko opraviš doma OK, potem bi jaz pustil glavno gred pri miru. Vztrajnik pa je po lajšanju itak potrebno zbalansirat.
Se pa da njegovo idealno težo dobiti recimo v ProE programu, če natančno narišeš ojnice, bate, gred, obstaja ena postavka kjer se izpiše idealna teža vztrajnika. to mi je enkrat pokazal profesor na šoli.
Vztrajnike lajšamo in balansiramo statično ali dinamično, v največji meri dinamično.
G. Poberaj, ki je vozil tovarniško dirkalno stoenko mi je rekel da so sami naredili gred s hodom batov na mere 1,6 motorja za v 1,3 motor, dodali so ji še 4 kontra uteži (original samo 4), po njegovih besedah zato da se je lažje zavrtela. Naredili pa so jo iz CrMoV jekla v bivšem Meblu, lokalno zakalili v Kragujevcu.
Nekdo je omenil različno velikost uteži na oplovih motorjih. Tudi sam sem opazil razliko med Oplovim 2,0 CDTI in Fiatovim 2,0 MJTD gredjo. In sicer oplova ima večje protiuteži, mere pa so enake, hodi prav tako. Samo Insignije zaribavajo na glavnih ležajih da je veselje, fiat pa nobeden. Res je da tudi nimajo sedeža za ležaje na mostičkih. Mostički pa so pri tako okvari plavi kot da bi jih kdo grel z brenerjem...
Nekateri motorji imajo še dodatne balansirne gredi za mirnejši tek motorja, To je včasih veliko prakticiral Perkins (stari dizli). Obstajajo pa enaki motorji na balansirne gredi in brez njih. Recimo VW/Audijevi 2,0 tdiji so imeli nekateri na začetku balansirne gredi, kasneje so bili brez. Sodelavec je predelal en motor na brez dodatnih gredi, ker je bilo na njih kar nekaj težav (brez da bi dal naknadno glavno gred balansirat), pa je bilo vse OK.
Recimo Deutz -Same motorji imajo v traktorjih dodatne balansirne gredi (100KM) , v viličarju enak motor samo z manj konji (75KM) nima protiuteži.
Veliko na komplicirat, če je statično balansiranje, ki ga lahko opraviš doma OK, potem bi jaz pustil glavno gred pri miru. Vztrajnik pa je po lajšanju itak potrebno zbalansirat.
Se pa da njegovo idealno težo dobiti recimo v ProE programu, če natančno narišeš ojnice, bate, gred, obstaja ena postavka kjer se izpiše idealna teža vztrajnika. to mi je enkrat pokazal profesor na šoli.


Re: Balansiranje gredi in vztrajnika
Evo ravno danes smo dobili za balansirat gred z vztrajnikom za mercedesa 220 letnik ´52. na gredi je samo ena protiutež, ena protiutež je na jermenici in tretja na vztrajniku, to bomo balansirali skupaj, ker se sama po sebi sploh ne vrti (statično balansiranje). Gre pa res za zelo staro zasnovo izpred 2. svetovne vojne.
