BMW E21 50 odtenkov rje in fiberglasa

User avatar
majkl
Posts: 289
Joined: 15 Jan 2014, 20:04
Avtomobil: BMW

Re: BMW E21 50 odtenkov rje in fiberglasa

Post by majkl » 05 Jan 2016, 14:44

Kolektorje si že gledal kaj za m10? Je kje kaj "ugodnega"?
LP Miha
User avatar
pero27
Posts: 2726
Joined: 16 Jan 2014, 16:50
Avtomobil: BMW e21 315 82', Kadett C 1.2N/S 78', BMW E30 318i 87', Kawa KZ400 82' cafe
Location: Novo mesto
Contact:

Re: BMW E21 50 odtenkov rje in fiberglasa

Post by pero27 » 05 Jan 2016, 15:25

Tile se mi zdijo zanimivi, čeprav bi raje 4v2v1 za dvojne backpressure impulze (širši pas navora)
http://www.racetep.com/02shortyheader.html
User avatar
pero27
Posts: 2726
Joined: 16 Jan 2014, 16:50
Avtomobil: BMW e21 315 82', Kadett C 1.2N/S 78', BMW E30 318i 87', Kawa KZ400 82' cafe
Location: Novo mesto
Contact:

Re: BMW E21 50 odtenkov rje in fiberglasa

Post by pero27 » 05 Jan 2016, 18:48

Danes sem bil večurni boj (kaj boj, mesarsko klanje!) z kardanom.
Zadeva je precej problematična če nimaša dvigala ali kanala, ker zgleda šraufanje 35 let starih zarustanih matic na zadnjem koncu precej podobno kot ginekološki pregled (čez slabe 10cm premera luknjo imaš ene 30° placa za ključ, z udarno pištolo se ne pride zraven (niti je nimam).

Image

zato sem na koncu naštudiral tole rešitev; kluč na matico, gurtno na ključ in na roko (pa zategnit ročno in/ali dat v prvo)
zna še marsikomu prav pridet ;)

Image
User avatar
FR Wolf
Posts: 688
Joined: 10 Sep 2012, 19:46
Avtomobil: G7, bavarian bomber

Re: BMW E21 50 odtenkov rje in fiberglasa

Post by FR Wolf » 05 Jan 2016, 22:55

Glede kolektorjev se tudi sam mal izobražujem in sem gledal primerjave 3-Y(4-2-1) in 4v1. Nevem točno kje sem gledal ampak so delali test in primerjali tedva izpušna kolektorja in je bilo razlika v navoru in moči samo prestavljena za kakih 300rpm. Recimo 130PS pri 5500rpm s 3-Y je pri 4v1 pri 5800rpm. Razlika v navoru pa je bila, ampak zelo mala. Tako da teorija, da je pri tem zelo velika razlika naj bi bila bosa. Za moje razumevanje je bolj pomembno kako je narejen zbiralnik, da ne kot da bi dal v konzervo štiri slamice:
Image

Ali dobro narejeno...
Image

Kar pa bo Peter tudi tebi kot kolegu s foha jasno o čem govorim. :D
Alpinas were always posh hot rods!
User avatar
pero27
Posts: 2726
Joined: 16 Jan 2014, 16:50
Avtomobil: BMW e21 315 82', Kadett C 1.2N/S 78', BMW E30 318i 87', Kawa KZ400 82' cafe
Location: Novo mesto
Contact:

Re: BMW E21 50 odtenkov rje in fiberglasa

Post by pero27 » 05 Jan 2016, 23:18

Ma ja, samo je zelo težko primerjat 2 različna auspuha, ker se oblika cevi zelo spremeni pri obeh konfiguracijah, tudi 4v2v1 je zelo težko zadet da je res optimalno narjen.
Jst se v osnovi najbolj razumem na zweitaktarje, ker sem svoj cajt tud mal dirkal. Sem pa v zadnejm času študiranja štiritaktnih auspuhov ugotovil da gre tud pri štiritaktarjih za podobno foro.

Pri dvotaktarjih hočeš ujet timing pri določenih obratih da ti oddaljenost in naklon povratnega stožca od resonančne komore nafila čimveč mešanice nazaj v cilinder, pri štiritaktarjih pa z dolžino cevi (dolžino do prve združitve cevi) dosežeš da pri določenih obratih povratni val doseže izpušni ventil tik pred odptjem in ravno dostavi vakuum takoj za ventilom in ko se ta odpre ta vakuum pomaga potegnit čimveč izpušnih plinov ven iz komore.
Ta vakuumski povratni val pa se ustvari ko se izpušni sunek razširi ko doseže združitev (širša cev)

Zelo mi je zanimivo tudi to, da so zadnje cajte začel dajat tudi na 4T tekmovalne krosle tako imenovane power bombe, ki so ubistvu mini resonančne komorce kot na zweitaktarjih, bi blo zanimivo tud na avtih kej z tem eksperimentirat :)

Zdej pri 4v1 boš dobil na vsako odprtje izpušnega ventila en tak povratni sunek, pri 4v2v1 boš dobil dva (pa bosta šibkejša), če boš dal še X-pipe nekje na sredi avta boš dobil 3 itd.

Definitivno je najlažje sprojektirat 4v1 kolektor, ker bo sunek samo 1 in tudi če si malo zgrešil tajming bo še vedno dobro vleklo, kar se pa z več združitvami igraš se lahko pa fino zajebeš, ker se lahko sunki izničijo in ti potem auspuh orng zavira izpušne pline namesto da bi jih ven vlekel.

Dodajam en zelo poljudno in razumljivo naren prispevek o 4T auspuhih, po katerem mislim da je vsakemu telebanu jasno kako zadeva deluje (stric definitivno ve kaj govori);
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=RWTARjxiqlo[/youtube]

P.S: tudi tiste 4 slamice v konzervo ni nujno da je slab auspuh, tukaj ne gre toliko za aerodinamiko kot za povratne sunke - tak auspuh bo imel zelo ozek ampak zelo močan power band, kar pri določeni aplikacijah tudi hočeš - za po cesti pa ni najboljše, ne :D
User avatar
zegler
Posts: 554
Joined: 03 May 2015, 16:02
Avtomobil: e21
Location: Maribor

Re: BMW E21 50 odtenkov rje in fiberglasa

Post by zegler » 06 Jan 2016, 08:05

lepo to sraufas :) ja vem kak je brez dvigala in kaksni podvigi .. :( moj je tud zaj na stangah ravno toliko da lahko spodaj zlezem, in ja - ze menjal dif nekaj krat .. najhujsa igra je menjava masine z menjalnikom ko je avto na kolesih :( ja SE DA .. ampak ahhh

drugace pa auspuh bi jaz dal 4 2 1 glede na to da ni avto samo za pisto, edino na fije pazi :roll:

omenjal si da bi rad vedel za kako m10b20, Tin prodaja eno. zdaj ceje zate dobra odvisno kaj isces, vse se da zrihtat...
User avatar
croma_man
Posts: 2730
Joined: 23 Apr 2012, 23:35
Avtomobil: BMW E21 315 / BMW 2002 Touring
Location: Celje
Contact:

Re: BMW E21 50 odtenkov rje in fiberglasa

Post by croma_man » 06 Jan 2016, 09:15

Image

najcenejša rešitev, S65 desni kolektor, prirobnice prešvasaš, končano...maš equal length, hude materiale, svizca poviješ in gasa.
User avatar
pero27
Posts: 2726
Joined: 16 Jan 2014, 16:50
Avtomobil: BMW e21 315 82', Kadett C 1.2N/S 78', BMW E30 318i 87', Kawa KZ400 82' cafe
Location: Novo mesto
Contact:

Re: BMW E21 50 odtenkov rje in fiberglasa

Post by pero27 » 06 Jan 2016, 13:35

Hmmm; bi blo fajn, sam ...
Tatretji auspuh z leve zgleda da pride direktno v svečko
Pa porti so zelo drugačne oblike na M10 kot so na S65
Pa cevi majo kr orng premere, to ti čist zabremza pline ko pride ven iz tistih mejhnih M10 portov

A maš kakšno sliko tega zmontiranga na M10? jst začuda nič ne najdem na netu o tem...
zegler wrote:najhujsa igra je menjava masine z menjalnikom ko je avto na kolesih :( ja SE DA .. ampak ahhh

omenjal si da bi rad vedel za kako m10b20, Tin prodaja eno. zdaj ceje zate dobra odvisno kaj isces, vse se da zrihtat...
Jst bom dal danes menjalnik dol pod avtom, pol grem pa škripec kupit pa se motor samo navpično dvigne ven iz avta ;)

O, super novica, bom kako rekel z Tinom ko se malo snežne razmere umirijo :P
Last edited by pero27 on 06 Jan 2016, 13:39, edited 1 time in total.
User avatar
FR Wolf
Posts: 688
Joined: 10 Sep 2012, 19:46
Avtomobil: G7, bavarian bomber

Re: BMW E21 50 odtenkov rje in fiberglasa

Post by FR Wolf » 06 Jan 2016, 13:37

ImageUploadedByTapatalk1452080266.924219.jpg
ImageUploadedByTapatalk1452080266.924219.jpg (63.89 KiB) Viewed 5946 times
Alpinas were always posh hot rods!
User avatar
croma_man
Posts: 2730
Joined: 23 Apr 2012, 23:35
Avtomobil: BMW E21 315 / BMW 2002 Touring
Location: Celje
Contact:

Re: BMW E21 50 odtenkov rje in fiberglasa

Post by croma_man » 06 Jan 2016, 14:00

ne vem če je že kdo to delal razen tina

http://www.mojalbum.com/tine30/m10

port matching na glavo bo treba naredit, prirobnice je treba dat nove (navarit in eno cev prekrivit)

o konjih in uporabnosti pa dyno njegov največ pove...spet je pa odvisno od N faktorjev, odmične, da ma itb-je itd itd itd itd

Image
Post Reply