
BMW E21 50 odtenkov rje in fiberglasa


- pero27
- Posts: 2709
- Joined: 16 Jan 2014, 16:50
- Avtomobil: BMW e21 315 82', Kadett C 1.2N/S 78', BMW E30 318i 87', Kawa KZ400 82' cafe
- Location: Novo mesto
- Contact:
Re: BMW E21 50 odtenkov rje in fiberglasa
Sem ugotovu da je ključ da se kaj premakne v tem, da ti začnejo bit stvari v napoto.
Tako je blo z dvigovanjem avta, ker mi je bla miza na dvorišču v napoto za sneg kidat, zdej ej blo pa isto z tem sprednjim koncem ki sem ga pred leti nabavu, pa je zdej ratal v napoto pod avtom:

Zato smo mel najprej koline:

Pol sem pa zadevo še za foro nataknu na avto, da se mal spomnm kako kul to zgleda
:



Tako je blo z dvigovanjem avta, ker mi je bla miza na dvorišču v napoto za sneg kidat, zdej ej blo pa isto z tem sprednjim koncem ki sem ga pred leti nabavu, pa je zdej ratal v napoto pod avtom:

Zato smo mel najprej koline:

Pol sem pa zadevo še za foro nataknu na avto, da se mal spomnm kako kul to zgleda




- karoserist.si
- Posts: 537
- Joined: 04 May 2011, 07:45
- Location: Ljubljana
- Contact:
Re: BMW E21 50 odtenkov rje in fiberglasa

Kar razpiši se, take zadeve me kot tool addicta ful zanimajo

- pero27
- Posts: 2709
- Joined: 16 Jan 2014, 16:50
- Avtomobil: BMW e21 315 82', Kadett C 1.2N/S 78', BMW E30 318i 87', Kawa KZ400 82' cafe
- Location: Novo mesto
- Contact:
Re: BMW E21 50 odtenkov rje in fiberglasa
Mhm, ja, miza je Celette, neka univerzalna, sem pisal na firmo za kake podatke, pa se delajo francoze
in nočejo nič odgovorit. Mogoče bi ti kaj vedel o tje mizi, sploh bi me zanimal raster lukenj na zgornji površini, če bi se dalo kak načrt dobit, da ne merim pozicije vsake luknje posebej.
Kupil sem jo enkrat aprila, se je pojavil oglas da jo ma nekdo 15km stran od mene zraven zidance in za male pare, potem sem ugotovil da je celo znanec. Natovavrjanje in raztovarjanje iz kombija je bilo... zanimivo

Zraven je bila osnovna oprema, ki je sicer za te projekt nimam namena koristiti: štiri univerzalna vpetja za prage in konj al žirafa, al kako kleparji pravite tej potegi... orodji za e21 seveda nimam. Bom zrisal in dal na laser odrezat nekaj na certiflat patent.


Miza ima 406 kil, kar sem zvagal tako, da sem jo zrisal v solidworksu (ker itak rabim model) in je sestavljena iz standardnih I in C tramov ter ravnih plošč. Prazna školjka od e21 ima 185kg po ETK in na podlagi tega, fotk kjer imajo ljudje e21 na roštilju v težišču in gabaritnega modela avta in prostora v keterem bom delal sem določil koliko fiknsega ekscentra bo imela miza, da bo približno v težišču. Nastavljivega ekscentra nisem hotel delat, ker naredi zadevo manj togo in bolj komplicirano. In je sploh brezveze, ker lahko pač nekaj uteži naložiš na konstrukcijo da skompenziraš kolikor si falil pa je.


Potem sem šel v lokalno železnino in nabral nekaj materiala na podlagi tega kar so imeli:

Ležaji so samo postružene debelostenske cevi na mero in mast vmes. Ker je togo in ni treba komplicirat glede na hitrost in frekvenco vrtenja



Za naredit podaljške mize sem kupil magnetni vrtalnik in zvrtal lunkje v konce za prirobnice. Vevor ima zanje cajte kar kvalitetno in relativno poceni robo:


Soosnost -rečmo temu ročičnih gredi- mize sem dosegel tako, da sem v "ležaje" dal naprintane puše in čez njih kvadratno cev pred varjenjem.


Original kolesa od mize so čist huda, litoželezna z mazalicami na aksah in dvorednimi ležaji ki sem jih razstavil in nastavil, ker so imeli že nakaj lufta

In seveda ponucal za roštilj. Z konca je pa pripet 1:25 polžast menjalnik, da lahko avto vrtim brez napora, tudi če ni v težišču in predvsem ker zobnik lahko poganja polža, polž pa zobnika ne (them's the rules
), zato je menjalnik lepa blokada in drži mizo in avto v katerikoli poziciji mi paše.


Kupil sem jo enkrat aprila, se je pojavil oglas da jo ma nekdo 15km stran od mene zraven zidance in za male pare, potem sem ugotovil da je celo znanec. Natovavrjanje in raztovarjanje iz kombija je bilo... zanimivo


Zraven je bila osnovna oprema, ki je sicer za te projekt nimam namena koristiti: štiri univerzalna vpetja za prage in konj al žirafa, al kako kleparji pravite tej potegi... orodji za e21 seveda nimam. Bom zrisal in dal na laser odrezat nekaj na certiflat patent.


Miza ima 406 kil, kar sem zvagal tako, da sem jo zrisal v solidworksu (ker itak rabim model) in je sestavljena iz standardnih I in C tramov ter ravnih plošč. Prazna školjka od e21 ima 185kg po ETK in na podlagi tega, fotk kjer imajo ljudje e21 na roštilju v težišču in gabaritnega modela avta in prostora v keterem bom delal sem določil koliko fiknsega ekscentra bo imela miza, da bo približno v težišču. Nastavljivega ekscentra nisem hotel delat, ker naredi zadevo manj togo in bolj komplicirano. In je sploh brezveze, ker lahko pač nekaj uteži naložiš na konstrukcijo da skompenziraš kolikor si falil pa je.


Potem sem šel v lokalno železnino in nabral nekaj materiala na podlagi tega kar so imeli:

Ležaji so samo postružene debelostenske cevi na mero in mast vmes. Ker je togo in ni treba komplicirat glede na hitrost in frekvenco vrtenja




Za naredit podaljške mize sem kupil magnetni vrtalnik in zvrtal lunkje v konce za prirobnice. Vevor ima zanje cajte kar kvalitetno in relativno poceni robo:


Soosnost -rečmo temu ročičnih gredi- mize sem dosegel tako, da sem v "ležaje" dal naprintane puše in čez njih kvadratno cev pred varjenjem.


Original kolesa od mize so čist huda, litoželezna z mazalicami na aksah in dvorednimi ležaji ki sem jih razstavil in nastavil, ker so imeli že nakaj lufta

In seveda ponucal za roštilj. Z konca je pa pripet 1:25 polžast menjalnik, da lahko avto vrtim brez napora, tudi če ni v težišču in predvsem ker zobnik lahko poganja polža, polž pa zobnika ne (them's the rules




- pero27
- Posts: 2709
- Joined: 16 Jan 2014, 16:50
- Avtomobil: BMW e21 315 82', Kadett C 1.2N/S 78', BMW E30 318i 87', Kawa KZ400 82' cafe
- Location: Novo mesto
- Contact:
Re: BMW E21 50 odtenkov rje in fiberglasa
...indeed
No avto bi šel na roštilj približno takole:

Ampak se mi je zdej mal zataknilo, ker na tehle kleparskih merah ki jih imam nikjer ni kotirana višinska razlika med vpetjem prednjega podokvirja (rdeča) in vpetjem zadnjega podokvirja (zelena).

Sem probal dat to skico v solidworks in jo sklairat po eni veliki kotirani dimenziji, ampak potem ko zmerim ene druge kotirane dimenzije ugotovim da niti približno ne držijo. Se pravi je skica narisana od oka, potem so pa na njo napisane taprave dimenzije...
Mogoče bo @karoserist znal kaj pomagat? Objavljam tole z tem namenom

No avto bi šel na roštilj približno takole:

Ampak se mi je zdej mal zataknilo, ker na tehle kleparskih merah ki jih imam nikjer ni kotirana višinska razlika med vpetjem prednjega podokvirja (rdeča) in vpetjem zadnjega podokvirja (zelena).

Sem probal dat to skico v solidworks in jo sklairat po eni veliki kotirani dimenziji, ampak potem ko zmerim ene druge kotirane dimenzije ugotovim da niti približno ne držijo. Se pravi je skica narisana od oka, potem so pa na njo napisane taprave dimenzije...
Mogoče bo @karoserist znal kaj pomagat? Objavljam tole z tem namenom



- karoserist.si
- Posts: 537
- Joined: 04 May 2011, 07:45
- Location: Ljubljana
- Contact:
Re: BMW E21 50 odtenkov rje in fiberglasa
Zelo lepo in detajlno dokumentirano
Fino si se tega lotil.
Evo detajlni opis, ki si ga naredil zahteva malo daljši odgovor
Glede mize, kot vidim je tvoja miza model Euromuf, ki (kot sem enkrat zasledil) je zadnji model predno so začeli z novim sistemom MZ (od modela MUF 5 naprej).
Tvoja miza je narejena še za tiste klasične jig-e, ki so bili za vsak avto narejeni fiksno (zelo močni jigi a na žalost pretežki in so jih zato postopoma ukinili).
Pred časom sem zasledil takšne nastavke za e21 in sem si shranil slike
Mogoče ti pride prav za kako idejo kako/kje kaj vpet.






Za tvojo mizo je Celette potem prodajal adapter za predelavo na nov MZ sistem s prečnimi traverzami. S tem se je potem ujelo pravi raster in posodobilo mizo.
En primer lahko vidiš tule na slikah. Mizi je po celi dolžini dodano ploščato jeklo z izvrtinami kamor se potem vpne prečne traverze. Na prečne traverze pa potem pridejo MZ stebri in v te stebre potem namenska vpetja/jig-i za specifični model avta.

Sedaj pa delajo celo adapterje za mize drugih proizvajalcev:
Tole zgoraj je zgolj za idejo, kako so to rešili, ti pa če se boš kdaj tega lotil sam predelovat lahko prideš k meni premerit mere/razmake na novejših generacijah miz, ki so delane za MZ sistem.
Glede mer avta oz dimenzij karoserije - tisti dve točki, ki sem jih označil z rumeno (točka A in točka B), sta nulta točka oz. 0.

Torej (vsaj po skici sodeč) bi moralo biti prednje in zadnje vpetje na nulti točki od kjer potem vse ostalo izhaja. Zakaj niso dali dodatne mere, ki ti fali ne vem. Na hitro tudi nisem ugotovil, da bi se jo dalo dobiti s seštevanjem/odštevanjem kakih drugih mer iz skice. Se pa po parih sosednjih merah hitro vidi, da mere res niso v razmerju, kar si že ugotovil. Težko ti kaj pametnega svetujem, bi pa sam najprej ujel na isto višino oba nulta vpetja, spraviš vse skupaj vzdolžno v vago in si potem pomagaš z laserjem ter odmeriš mere, ki ti falijo. To bo še najbolj točno. Na ta način bi potem dobil tudi delto med rdečo in zeleno puščico, ki si jih narisal. Vsaj tako naredim jaz ko mi kaka ključna mera fali. Napaka je pa pri takšnem merjenju potem zelo majhna oz. recimo zanemarljiva.
Glede na skico z merami (predvidevam, da so tovarniške) - verjetno je zadnja točka vpetja podvozja tisti vijak (če se prav spomnim je tudi pri e21 na vsaki strani vijak za vpetje), ki pride iz karoserije in na katerega se vpne zadnji most/podvozje. Točka kjer pride vijak iz karoserije bi potem morala biti 0. Je pa to v tem trenutku samo predvidevanje, ker e21 res ne poznam dobro. Če ni tako, poskusi ugotoviti če je zadnja nulta točka kako drugače označenja na karoseriji. Včasih je samo kaka dodatna luknja, spet drugič kak trikotniček odštempljan v pločevino, podobno tistim, ki označujejo točke za vpetje dvigalke.
Bom še pogledal, če slučajno kje najdem še kake druge mere za e21, samo se bojim da bo težka glede na to, da imam mere bolj ali manj za avte od sredine 80-ih dalje. Če pa najdem ti pa tule objavim.
Se pa že veselim nadaljnega poteka tele tvoje obnove, bo zanimivo spremljat

Evo detajlni opis, ki si ga naredil zahteva malo daljši odgovor

Glede mize, kot vidim je tvoja miza model Euromuf, ki (kot sem enkrat zasledil) je zadnji model predno so začeli z novim sistemom MZ (od modela MUF 5 naprej).
Tvoja miza je narejena še za tiste klasične jig-e, ki so bili za vsak avto narejeni fiksno (zelo močni jigi a na žalost pretežki in so jih zato postopoma ukinili).
Pred časom sem zasledil takšne nastavke za e21 in sem si shranil slike







Za tvojo mizo je Celette potem prodajal adapter za predelavo na nov MZ sistem s prečnimi traverzami. S tem se je potem ujelo pravi raster in posodobilo mizo.
En primer lahko vidiš tule na slikah. Mizi je po celi dolžini dodano ploščato jeklo z izvrtinami kamor se potem vpne prečne traverze. Na prečne traverze pa potem pridejo MZ stebri in v te stebre potem namenska vpetja/jig-i za specifični model avta.

Sedaj pa delajo celo adapterje za mize drugih proizvajalcev:
Tole zgoraj je zgolj za idejo, kako so to rešili, ti pa če se boš kdaj tega lotil sam predelovat lahko prideš k meni premerit mere/razmake na novejših generacijah miz, ki so delane za MZ sistem.
Glede mer avta oz dimenzij karoserije - tisti dve točki, ki sem jih označil z rumeno (točka A in točka B), sta nulta točka oz. 0.

Torej (vsaj po skici sodeč) bi moralo biti prednje in zadnje vpetje na nulti točki od kjer potem vse ostalo izhaja. Zakaj niso dali dodatne mere, ki ti fali ne vem. Na hitro tudi nisem ugotovil, da bi se jo dalo dobiti s seštevanjem/odštevanjem kakih drugih mer iz skice. Se pa po parih sosednjih merah hitro vidi, da mere res niso v razmerju, kar si že ugotovil. Težko ti kaj pametnega svetujem, bi pa sam najprej ujel na isto višino oba nulta vpetja, spraviš vse skupaj vzdolžno v vago in si potem pomagaš z laserjem ter odmeriš mere, ki ti falijo. To bo še najbolj točno. Na ta način bi potem dobil tudi delto med rdečo in zeleno puščico, ki si jih narisal. Vsaj tako naredim jaz ko mi kaka ključna mera fali. Napaka je pa pri takšnem merjenju potem zelo majhna oz. recimo zanemarljiva.
Glede na skico z merami (predvidevam, da so tovarniške) - verjetno je zadnja točka vpetja podvozja tisti vijak (če se prav spomnim je tudi pri e21 na vsaki strani vijak za vpetje), ki pride iz karoserije in na katerega se vpne zadnji most/podvozje. Točka kjer pride vijak iz karoserije bi potem morala biti 0. Je pa to v tem trenutku samo predvidevanje, ker e21 res ne poznam dobro. Če ni tako, poskusi ugotoviti če je zadnja nulta točka kako drugače označenja na karoseriji. Včasih je samo kaka dodatna luknja, spet drugič kak trikotniček odštempljan v pločevino, podobno tistim, ki označujejo točke za vpetje dvigalke.
Bom še pogledal, če slučajno kje najdem še kake druge mere za e21, samo se bojim da bo težka glede na to, da imam mere bolj ali manj za avte od sredine 80-ih dalje. Če pa najdem ti pa tule objavim.
Se pa že veselim nadaljnega poteka tele tvoje obnove, bo zanimivo spremljat


- pero27
- Posts: 2709
- Joined: 16 Jan 2014, 16:50
- Avtomobil: BMW e21 315 82', Kadett C 1.2N/S 78', BMW E30 318i 87', Kawa KZ400 82' cafe
- Location: Novo mesto
- Contact:
Re: BMW E21 50 odtenkov rje in fiberglasa
O, hudo!
Ja, višina vpetja tistega z dolgim šraufom zadaj me je medla, ja:

Ker bom naredil bloke med mizo in vpetjem sprednejga podokvirja in bloke med mizo in vpetjem zadnjega podokvirja. Pol pa še mogoče enega centralnega na vpetje menjalnika, da lahko katerega od glavnih blokov začasno odstranim če mi bo v napoto med delom. Pa definitivno en steber na vpetje levega sprenjega amortizerja, ker je sprednji levi lontranji kolotek precej bogi in ga bom menjal v celoti z NOS kosom, ki sem ga pred čason našel za mali dnar.
Zdaj ko si rekel sem šel malo bolje pogleat in zgleda da je res pleh pri tistem M14 šraufu na isti višini kot vpetje na sprednjih krakih, zato ni nič kotirano. Kar je odlično ker mi to ubistvu vse reši. Bom dal avto v vaservago, pa magari z cevno libelo zmeru, če je temu res tako.
No ob predpostavki, da sta sprednje in zadnje vpetje podokvirjev res v isti višini, mamo že nekaj napredka v modelu: točke kjer se nahaja avto, če dam vpetja 300mm nad mizo (rumeno so deli avta):


Ja, višina vpetja tistega z dolgim šraufom zadaj me je medla, ja:

Ker bom naredil bloke med mizo in vpetjem sprednejga podokvirja in bloke med mizo in vpetjem zadnjega podokvirja. Pol pa še mogoče enega centralnega na vpetje menjalnika, da lahko katerega od glavnih blokov začasno odstranim če mi bo v napoto med delom. Pa definitivno en steber na vpetje levega sprenjega amortizerja, ker je sprednji levi lontranji kolotek precej bogi in ga bom menjal v celoti z NOS kosom, ki sem ga pred čason našel za mali dnar.
Zdaj ko si rekel sem šel malo bolje pogleat in zgleda da je res pleh pri tistem M14 šraufu na isti višini kot vpetje na sprednjih krakih, zato ni nič kotirano. Kar je odlično ker mi to ubistvu vse reši. Bom dal avto v vaservago, pa magari z cevno libelo zmeru, če je temu res tako.
No ob predpostavki, da sta sprednje in zadnje vpetje podokvirjev res v isti višini, mamo že nekaj napredka v modelu: točke kjer se nahaja avto, če dam vpetja 300mm nad mizo (rumeno so deli avta):



Re: BMW E21 50 odtenkov rje in fiberglasa
Ti boš iz mize naredil roštilj?
A ni fora roštilja ravno to, da prideš do vsakega kotička karoserije brez težav? Tukaj boš imel dva velika profila v napoto.
Ali se bo toliko razrezalo, da ne bo več samonosna?
A ni fora roštilja ravno to, da prideš do vsakega kotička karoserije brez težav? Tukaj boš imel dva velika profila v napoto.
Ali se bo toliko razrezalo, da ne bo več samonosna?
Get low, no matter how

- pero27
- Posts: 2709
- Joined: 16 Jan 2014, 16:50
- Avtomobil: BMW e21 315 82', Kadett C 1.2N/S 78', BMW E30 318i 87', Kawa KZ400 82' cafe
- Location: Novo mesto
- Contact:
Re: BMW E21 50 odtenkov rje in fiberglasa
Slabo spremljaš, sem že naredil roštilj
Ma ni posebej v napoto, ker bo med mizo in karoserijo 30cm zraka in ker je miza široka 87cm, avto pa meter pa pol, pa po sredini je votla
Ja: menjal bom vse tri plasti obeh pragov, cel levi prednji krak itd. Mi niti na misel ne pade da bi šel to delat tako da bi samo za sprednje in zadnje nosilce vpel karoserijo in pustil da se povesi v banano. Tud z bracei čez vratne odprtine ne.
Poleg tega hočem met neko bazo od katere lahko merim, da bo avto po varjenju bolj raven kot je bil pred njim in ne obratno.
+ ful hud jig za kak spaceframe zavarit, a ni?!

Ma ni posebej v napoto, ker bo med mizo in karoserijo 30cm zraka in ker je miza široka 87cm, avto pa meter pa pol, pa po sredini je votla
Ja: menjal bom vse tri plasti obeh pragov, cel levi prednji krak itd. Mi niti na misel ne pade da bi šel to delat tako da bi samo za sprednje in zadnje nosilce vpel karoserijo in pustil da se povesi v banano. Tud z bracei čez vratne odprtine ne.
Poleg tega hočem met neko bazo od katere lahko merim, da bo avto po varjenju bolj raven kot je bil pred njim in ne obratno.

+ ful hud jig za kak spaceframe zavarit, a ni?!

