TAM 150 T11 6x6
Posted: 01 Aug 2021, 22:23
Sedaj pa se tudi jaz lahko na forumu predstavim s svojim vozilom. Do sedaj sem redno spremljal forum, vendar nisem imel vozila, ki bi bilo dovolj staro, da bi kaj objavljal
TAM 150 T11 6x6 mi je bil otroška želja. Sicer nisem imel ideje, kaj točno bi si z njim začel, razen tega da bi se tu pa tam peljal za gušt. Potem pa sem ugotovil, da zraven navedne izvedenke s cerado, obstaja tudi meni bolj zanimiva in uporabna varianta, z bivalnim kesonom. Pri tem spet obstajata dve vrsti bivalnih kesonov, takšni ki so fiksno pritrjeni na šasijo in takšni, ki imajo menjalne kesone z nogicami, ki se odprejo navzven, da se lahko odstrani keson in se samo s šasijo zapelješ ven. Po pregledu ogromno materiala in internetu, sem se odločil kakšnega bom iskal.
Želje so bile sledeče:
- spredaj original okrogle luči (kasnejša predelava na kvadratne luči mi ni všeč in načeloma ni reverzibilna)
- vitlo (vsi je nimajo)
- odstranjliv bivalni keson
- brez rje (površinska rja me ne moti, prerjavetih zadev pa se izogibam, ker jih ne znam popravit
)
Tole je bila vizija:

Primernega kandidata sem iskal 3 leta, se mi res ni nikamor mudilo. In letos je prišel na vojaško dražbo točno tak kot sem ga želel imeti
z eno izjemo... ni bil ravno brez rje. Keson (ki je iz aluminija) je v super stanju, prav tako je šasija v odličnem stanju, kabina pa je žal bila že malo načeta z rjo...
Potem pa na ogledu dražbe vidim še eno 150-tko, ki je sicer imela navaden keson s cerado, vendar je zgledala popolnoma obnovljena. Kabina je bila res noro lepa, lak na kabini še je imel sijaj, kot da bi nedolgo nazaj prišla iz tovarne.
In tako sem se odločil, da grem kupit oba
da iz dveh sestavim enega res dobrega.
Točno mesec dni kasneje, po uspešni dražbi in urejeni papirologiji sem šel po njiju. Na ta dan sem bil res kot mali otrok, ki se igra s tovornjaki
Tako sta me pričakala na dan prevzema.

Ta lepi s cerado žal ni vžgal... še sreča da sem vzel dva, da smo lahko z bivalnim potisnili ceradarja na prikolico.

Razklad je potekal tako, da smo dvignili zadnje osi na šleperju in spustili prikolico, da je gravitacija sama poskrbela za razklad.

Potem pa še po drugega.


In tako smo oba uspešno spravili domov na dvorišče, ki sicer ni namenjenu temu da bi nanj parkiral tovornjake

Najjači pogled ko se vsedem zjutraj v avto

Najjači pogled iz jedilnice
(hvala punci, ki mi je to dovolila privlečt k hiši
)

Še na hitro nekaj o vsakem tovornjaku.
1. Bivalni TAM 150 je letnik 1990, prevoženih ima 17.000 km. Na njem vse deluje in je popolnoma kompleten. Tudi notranjost kesona je lepo ohranjena in bo služila kot dobra osnova za predelavo v bivalnik. Keson že ima 220 V in 24 V električno napeljavo, prav tako ima keson svojo ločeno Jugo Webasto gretje. Registriran in v uporabi je bil do junija 2020.





2. Ta drugi s cerado je letnik 1987 in je bil okrog leta 2009 popolnoma prenovljen v takratnem TVM-ju (TAM). Nato je bil leta 2013 odjavljen ter pospravljen v suho skladišče, zato je tudi tako lepo ohranjen. Prevoženih ima nekaj čez 50.000 km, vžgal ni ker je bil zanič štarter. Tale žal nima vitle, ampak nima veze, poanta tega tovornjaka je bila res lepa kabina.




Moja ideja je, da je lažje, hitreje in ceneje menjat kabino iz enega na drugega, kot iti kompletno obnavljat kabino. Kako se bo to obneslo v praksi pa bomo videli.
Se nadaljuje...

TAM 150 T11 6x6 mi je bil otroška želja. Sicer nisem imel ideje, kaj točno bi si z njim začel, razen tega da bi se tu pa tam peljal za gušt. Potem pa sem ugotovil, da zraven navedne izvedenke s cerado, obstaja tudi meni bolj zanimiva in uporabna varianta, z bivalnim kesonom. Pri tem spet obstajata dve vrsti bivalnih kesonov, takšni ki so fiksno pritrjeni na šasijo in takšni, ki imajo menjalne kesone z nogicami, ki se odprejo navzven, da se lahko odstrani keson in se samo s šasijo zapelješ ven. Po pregledu ogromno materiala in internetu, sem se odločil kakšnega bom iskal.
Želje so bile sledeče:
- spredaj original okrogle luči (kasnejša predelava na kvadratne luči mi ni všeč in načeloma ni reverzibilna)
- vitlo (vsi je nimajo)
- odstranjliv bivalni keson
- brez rje (površinska rja me ne moti, prerjavetih zadev pa se izogibam, ker jih ne znam popravit

Tole je bila vizija:

Primernega kandidata sem iskal 3 leta, se mi res ni nikamor mudilo. In letos je prišel na vojaško dražbo točno tak kot sem ga želel imeti

Potem pa na ogledu dražbe vidim še eno 150-tko, ki je sicer imela navaden keson s cerado, vendar je zgledala popolnoma obnovljena. Kabina je bila res noro lepa, lak na kabini še je imel sijaj, kot da bi nedolgo nazaj prišla iz tovarne.
In tako sem se odločil, da grem kupit oba

Točno mesec dni kasneje, po uspešni dražbi in urejeni papirologiji sem šel po njiju. Na ta dan sem bil res kot mali otrok, ki se igra s tovornjaki



Ta lepi s cerado žal ni vžgal... še sreča da sem vzel dva, da smo lahko z bivalnim potisnili ceradarja na prikolico.

Razklad je potekal tako, da smo dvignili zadnje osi na šleperju in spustili prikolico, da je gravitacija sama poskrbela za razklad.

Potem pa še po drugega.


In tako smo oba uspešno spravili domov na dvorišče, ki sicer ni namenjenu temu da bi nanj parkiral tovornjake


Najjači pogled ko se vsedem zjutraj v avto


Najjači pogled iz jedilnice

(hvala punci, ki mi je to dovolila privlečt k hiši


Še na hitro nekaj o vsakem tovornjaku.
1. Bivalni TAM 150 je letnik 1990, prevoženih ima 17.000 km. Na njem vse deluje in je popolnoma kompleten. Tudi notranjost kesona je lepo ohranjena in bo služila kot dobra osnova za predelavo v bivalnik. Keson že ima 220 V in 24 V električno napeljavo, prav tako ima keson svojo ločeno Jugo Webasto gretje. Registriran in v uporabi je bil do junija 2020.





2. Ta drugi s cerado je letnik 1987 in je bil okrog leta 2009 popolnoma prenovljen v takratnem TVM-ju (TAM). Nato je bil leta 2013 odjavljen ter pospravljen v suho skladišče, zato je tudi tako lepo ohranjen. Prevoženih ima nekaj čez 50.000 km, vžgal ni ker je bil zanič štarter. Tale žal nima vitle, ampak nima veze, poanta tega tovornjaka je bila res lepa kabina.




Moja ideja je, da je lažje, hitreje in ceneje menjat kabino iz enega na drugega, kot iti kompletno obnavljat kabino. Kako se bo to obneslo v praksi pa bomo videli.
Se nadaljuje...