
V začetku leta 1970, BMW predstavi čudno zveneč model, ki temelji na seriji 02. Več kot očitno je da to ni navadna limuzina ampak avto z odrezano ritjo in prtljažnimi vrati. Ta poteza BMW-ja je bila v tistih časih zelo tvegana ker ravno hatchbacki niso bili še popularni. Leta 1974 se je pojavil VW golf z mega uspešnico, kateremu so sledili nato še vsi ostali.

Modelna oznaka je sestavljena iz prostornine motorja, npr. 20 za 2000 ccm s popularnim "02" na koncu za 2 vrata, torej 2002.

Touring je postavljen na podvozje 02ke, ki velja kot predhodnik serije 3 (e21,e30,...). 02 je bil za svoje čase vrhunsko motoriziran za srednji razred in finančno dokaj dostopen. BMW je vedno deklasiral konkurenco v voznih lastnostih, kar jim je prineslo dobro ime in uspehe v seriji 02, katere so naredili skoraj 1 miljon primerkov. Spet pri izvedenki touring je bilo to drugače.

Če gledamo danes na BMW-jevo potezo z izdelavo touringa in neodobravanju publike, so ti isti leta 1974 z navdušenjem pozdravili - kupili Golfa 1 z enakim konceptom, dvižna vrata zadaj, klop ki se podre in dobimo praktičen avto. Tukaj je bil BMW napreden in je naredil ravno dno z polovično deljeno klopjo kar je pomenilo da se lahko pelje tovor + tretji potnik.

V touringih so bile sledeče motorizacije:
1600 (85 HP)
1800 (90 HP)
2000 (100 HP)
2002tii (130 HP)
Za takratne čase je tii model pomenil revolucijo, saj je pri Porscheju osnovni model 911ke pravtako produciral 130 konj.

Izdelovali so ga med 1971 in 1974. Njegov pri naslednjik je bil BMW E36 Compact, kar pomeni kar ogromen časovni preskok 20+ let ko so ponovno poizkusili s tako izpeljanko.

Velja kot prednik kompaktnega razreda z dvižnimi prtljažnimi vrati a žal v tistih časih ljudje niso bili pripravljeni na tak uporaben in nov tip avta, ko so bile v uporabi v večini limuzinske in coupe oblike. Zato so ostali pri samo nekaj čez 25.000 narejenih primerkih. V primerjavi navaden 02 - 1 miljon narejenih.