Opel Kadett C 1978 4vratni limo

Blaž
Posts: 47
Joined: 15 Jan 2024, 03:22
Avtomobil: Opel Kadett C
Location: Brežice

Re: Opel Kadett C 1978 4vratni limo

Post by Blaž » 13 Mar 2025, 17:45

Pri oplu tudi zgleda :D

Good news, dobil 8 novih novih kosov iz stare zaloge, original opel oz. GM :D :D Zdej pa gas sestavljat, sezona letnih gum je skoraj tu :lol:
Blaž
Posts: 47
Joined: 15 Jan 2024, 03:22
Avtomobil: Opel Kadett C
Location: Brežice

Re: Opel Kadett C 1978 4vratni limo

Post by Blaž » 29 Mar 2025, 21:44

Napredujem, in sicer:
slika cilindrov:
Image
Zgleda da je obročke pobralo prej kot sem mislil, honanja nismo hoteli pretiravat, sem imel pa že bate v standardu doma, drugače bi vzel prvo nadmero (+0.5mm), plus dejansko je boljše kot izgleda na slikah, res minimalno manjka, da bi črte pobrali...
S bati v standardu ready za montažo
Image
Poravnan blok (TDC je vštric z vrhom bloka)
Image
Težavne so se izkazali ležaji bloka, in sicer srednji po montaži in zatezanju ohišja je gred na enem mestu blokiralo, odpremo:
Image
Premeril sem jih res bol na hitro, so bili lepo v meri, to mesto sem očitno preskočil in se je poznalo na ležaju. Popravimo, sestavimo, se vrti brez kakršnega koli blokiranja oz. močnega upora. Ležaji ojnic so bili brez problemov :D
motor dan v fazo:
Image
C kadetti so imeli mehanski ali pa hidravlični napenjalec (vsi 1.0 in zgodnji 1.2 mehanske), luknje za nosilec pa so iste pri vseh - lahko menjaš iz enega na drugega. Ker nobena trgovina pri nas ni imela dobavljivega za kadetta, v opel nemških trgovinah pa so 60eur oz več, sem vzel od Renaulta 4 od firme INA (25eur), ga imajo pri nas, kataloške številke pa niso iste, saj za Renaulta pride z neko ploščico oz. distančnikom, ki ga pri Oplu pač izpustiš, da je veriga bližje sredini napenjalca . Edina razlika med starim in novim je, da je nov nosilec 0,5mm debelejši in posledično veriga ni čisto na sredini drsne površine, ni pa toliko odmaknjena da bi bilo problematično (manj kot 1mm offseta, že na starem je 0.5mm). Moj star je hidravlični, nek angleški s št. patenta, tako da so verjetno že odstopanja pri proizvajalcih.

Zložen je tudi spodnji del motorja, torej oljna pumpa in karter. Pri karterju se res vidi da ni variante, da bi pluto lepo namestil, ko je motor v avtu zaradi polmesecev, pa vse se ti premika, beži... tako da sem izkoristil uro in pol in res lepo vse zatesnil, tako da ne bo in ne sme puščat...vsaj 5 let :lol:

in pa še slika zmontiranega elektronskega vžiga, pride lepo na vijak in mesto platin, kondenzator pa gre stran. V paketku dobiš še termo obstojno pasto in zelo dosledna navodila za vse skupaj, pasto namažeš med el. vžig in spodnjo ploščo, da se ne greje. Izgleda tako:
Image
Od včeraj je projekt za en teden na čakanju, treba prebolet angino :crazy:
Blaž
Posts: 47
Joined: 15 Jan 2024, 03:22
Avtomobil: Opel Kadett C
Location: Brežice

Re: Opel Kadett C 1978 4vratni limo

Post by Blaž » 14 Apr 2025, 12:43

Evo, od torka je motor v avtu. Pred prvim vžigom sem natočil olje v oljno pumpo in obrnil motor brez kabla iz razdelilne kape na cinšpulo, da je pumpa malo obrnila in si nabrala pritisk, nato vžgal v prvo O:)
Image
Celo soboto pa sem se z enim stricem, ki se malo bolj spozna na motorje in vse kar je zraven igral z nastavljanjem vžiga in fergazerja. Zdej dela res občutno boljše, je pa res da ima motor trenutno vse skupaj 3 ure delanja, in se bo treba še igrat s tem. Zato me zanima če se je kdo res poglabljal v te Solexe, ker bom imel še par vprašanj...

V planu je pred vročino poletnih dni še hladilnik zamenjat, tale ima kar nekaj polomljenih reber, in pa iz dveh celic konstantno solzi.

Bo pa mogoče malo potrebno razmislit za kakšen menjalnik upgrade, ker je res glasen avto pri 80km/h+, ne planiram vozit avtocest z njim, ker so mi dolgočasne, ampak tko za kakšno lepo regionalko bi pa že prav prišlo :D
Anzee
Posts: 2026
Joined: 18 Oct 2010, 23:49
Avtomobil: Opel Manta A | Opel Manta B | Opel Monza A1 | VW T3 Doka
Location: Ljubljana - Siska
Contact:

Re: Opel Kadett C 1978 4vratni limo

Post by Anzee » 14 Apr 2025, 15:32

Kul da laufa!

S solexi se pa pomoje noben ni zares prou kej ukvarju, ker tega tamalega das gor in dela OK, ce ne dela OK pa v smeti pa druzga gor :lol:

Pr OHV motorju nimas drgac neke pametne opcije za menjalnike, kar das drugega bo spet kar nekaj predelovanja.
User avatar
Peeping_Tom
Posts: 277
Joined: 22 Jan 2011, 14:41
Avtomobil: Opel Ascona B 2.0 E

Re: Opel Kadett C 1978 4vratni limo

Post by Peeping_Tom » 15 Apr 2025, 12:36

Anzee wrote: 14 Apr 2025, 15:32 S solexi se pa pomoje noben ni zares prou kej ukvarju, ker tega tamalega das gor in dela OK, ce ne dela OK pa v smeti pa druzga gor :lol:

Pr OHV motorju nimas drgac neke pametne opcije za menjalnike, kar das drugega bo spet kar nekaj predelovanja.
Tako nekako :P Načeloma ti solexi delajo glih kakorkoli jih nastaviš - men je na 1.6N motorju celo delal z zaugom pri polno segretem motorju če sem hotel, kar je enkrat prav prišlo ko mi je gas zajla crknila :P

Na menjalnik pa žal lahko pozabiš.
Enkrar sem videl na forumu, da je nekdo dejansko razrezal zvon od Getraga za CIH motor in ga po hudih predelavah sklopke, zvona, vztrajnika, input osi in kardana stlačil gor na OHV :P Rezultat: navzdol na avtocesti je pa res bilo malo bolj tiho... :roll:
Pa tudi, če bi imel neomejena varilska in strugarska sredstva na razpolago, bi tudi s katerim koli drugim RWD menjalnikom bila kriza, ker večina 5sp RWD menjalnikov ima najvišjo brzino 1:1, pa fiksno output os s hardi šajno, ne drseče kot imajo opli, in bi že s tem bilo nemalo jajc...


Imaš edino eno opcijo: če bi kje ujagal zadnjo akso od 1.6N avta (ascona/manta) z 1:3,89 razmerjem...
To so 'tamale' akse, kot so na OHV motorjih, ampak z malenkost daljšim razmerjem.
Od tiste zobnike bi v teoriji lahko spravil not v kadettovo os.

Preračunano bi na avtocesti pri istih vrtljajih pridobil okoli 5kmh ;)
User avatar
eugene
Posts: 1296
Joined: 22 Jan 2011, 08:47

Re: Opel Kadett C 1978 4vratni limo

Post by eugene » 17 Apr 2025, 12:42

To pa ne vem če bo držalo, da ima večina 5 brzinskih menjalnikov 1:1 5. brzino. Mogoče BMWji.
Let's go Brandon!
User avatar
JBezek
Posts: 259
Joined: 22 Jan 2011, 00:29
Avtomobil: Kadett C Coupe
Contact:

Re: Opel Kadett C 1978 4vratni limo

Post by JBezek » 17 Apr 2025, 13:25

Na viadanny.com najdeš pinjon in krono (ali kako se reče) z daljšim razmerjem pa še zadaj daš ene ogromne gume in bo ok :D
User avatar
L4UK0
Posts: 3143
Joined: 18 Oct 2010, 22:06
Avtomobil: 1972 Datsun Fairlady Z
Location: Ljubljana
Contact:

Re: Opel Kadett C 1978 4vratni limo

Post by L4UK0 » 17 Apr 2025, 13:39

eugene wrote: 17 Apr 2025, 12:42 To pa ne vem če bo držalo, da ima večina 5 brzinskih menjalnikov 1:1 5. brzino. Mogoče BMWji.
Po mojem vedenju so le redki 5 brzinci s prenosom 1:1 v 5. prestavi..
Image
Anzee
Posts: 2026
Joined: 18 Oct 2010, 23:49
Avtomobil: Opel Manta A | Opel Manta B | Opel Monza A1 | VW T3 Doka
Location: Ljubljana - Siska
Contact:

Re: Opel Kadett C 1978 4vratni limo

Post by Anzee » 17 Apr 2025, 15:15

eugene wrote: 17 Apr 2025, 12:42 To pa ne vem če bo držalo, da ima večina 5 brzinskih menjalnikov 1:1 5. brzino. Mogoče BMWji.
Tudi meni se zdi tako. Sicer poznam bolj ople in VW, recimo opel ima 4to ponavadi direktno 1:1, peta pa 1:0,87 recimo...
User avatar
Fleko
Posts: 1355
Joined: 04 Oct 2013, 18:46
Avtomobil: 41 cilindrov z vseh vetrov

Re: Opel Kadett C 1978 4vratni limo

Post by Fleko » 18 Apr 2025, 09:38

BMW-ji e36 in mlajši imajo 5. prestavo direktno - 1:1, vsi starejši - e30,21,28,... imajo 4. prestavo 1:1.
Get low, no matter how
Post Reply