The (Inte)grale project

Re: The (Inte)grale project
ja delal sem ja, sicer na samem strojnem oddelku bolj malo, cca 2 meseca od obvezne prakse, pa še to večinoma na kardanih. Ostalo pa sem bil v motorni delavnici, iz tega sem nekako sestavil diplomsko nalogo. potem pa sem še nekaj let delal, redno, večinoma v servisu na modelih Puch in G .
Ko bi vam lahko povedal vse stvari iz ozadja... V glavnem problem je nastal, ko je ac prevzel avtoobnovo in ko je po nekaj letih vrednost plač zaposlenih padla iz takrtanih 2-3000 DEM na 650€, še prej na nekje 80-100.000 SIT. V oddelek strojnih storitev pa ni bilo nobenega konkretnega vložka. V bistvu tudi znamka katero zastopajo oziroma zastopniki teh storitev ravno ne podpirajo.
V kakšnem zaporedju pa sta ovalna cilindra? zadnja dva? za brusilne stroje imajo kot sem že omenil 2 stroja iz nekje začetka 80 letih italjanskega porekla. Obdelovanec fiksiraš na mizo, ga glede na zgornjo površino pocentriraš v cca 2 stotinki natančno (včasih ti lahko vzame tudi pol ure da se to zgodi), nato pa vsak valj posebej centriraš glede na centričnost, tako da samo mizo pomikaš prečno in vzdolžno. to sta dva faktorja za kateredva je odgovoren operater. Zakaj je prišlo do odstopanja mer je sedaj težko reči.
Sam sem drugače predlagal nakup novih strojev, vsaj italjanskih, čeprav kakršne sem videl na frakfurtskem sejmu od proizvajalca rottler bi najraje imel takšne. Vendar pa je tak stroj cca 70.000€, deluje pa lahko tudi kot cnc stroj, blok vpneš program pa dela svoje.
Poskusi se posvetovati še s katero drugo delavnico,ravno za obdelavo blokov bežno poznam samo g. Novaka iz obrobja Lj, vem pa da že bolj malo dela. Nekaj stvari sem slišal tudi okrog delavnice iz zagreba - blizu arene. Drugače se pa lahko obrneš na Eugena, on sigurno ve kaj in kako.
Ko bi vam lahko povedal vse stvari iz ozadja... V glavnem problem je nastal, ko je ac prevzel avtoobnovo in ko je po nekaj letih vrednost plač zaposlenih padla iz takrtanih 2-3000 DEM na 650€, še prej na nekje 80-100.000 SIT. V oddelek strojnih storitev pa ni bilo nobenega konkretnega vložka. V bistvu tudi znamka katero zastopajo oziroma zastopniki teh storitev ravno ne podpirajo.
V kakšnem zaporedju pa sta ovalna cilindra? zadnja dva? za brusilne stroje imajo kot sem že omenil 2 stroja iz nekje začetka 80 letih italjanskega porekla. Obdelovanec fiksiraš na mizo, ga glede na zgornjo površino pocentriraš v cca 2 stotinki natančno (včasih ti lahko vzame tudi pol ure da se to zgodi), nato pa vsak valj posebej centriraš glede na centričnost, tako da samo mizo pomikaš prečno in vzdolžno. to sta dva faktorja za kateredva je odgovoren operater. Zakaj je prišlo do odstopanja mer je sedaj težko reči.
Sam sem drugače predlagal nakup novih strojev, vsaj italjanskih, čeprav kakršne sem videl na frakfurtskem sejmu od proizvajalca rottler bi najraje imel takšne. Vendar pa je tak stroj cca 70.000€, deluje pa lahko tudi kot cnc stroj, blok vpneš program pa dela svoje.
Poskusi se posvetovati še s katero drugo delavnico,ravno za obdelavo blokov bežno poznam samo g. Novaka iz obrobja Lj, vem pa da že bolj malo dela. Nekaj stvari sem slišal tudi okrog delavnice iz zagreba - blizu arene. Drugače se pa lahko obrneš na Eugena, on sigurno ve kaj in kako.

- L4UK0
- Posts: 3143
- Joined: 18 Oct 2010, 22:06
- Avtomobil: 1972 Datsun Fairlady Z
- Location: Ljubljana
- Contact:
Re: The (Inte)grale project
Kot je eugene napisal je meni blok rihtal Klaudio iz Kopra. Ker sem rabil vrtanje +3mm se tega nihce drug ni hotel lotit (tudi ti iz Zagreba). Zrihtal je super, vse je bilo kot dogovorjeno in vsaj zaenkrat se deluje... 


Re: The (Inte)grale project
Potem je še fly motors takoj čez mejo pred trstom. To je bolj high performance delavnica , ki rihta tudi kake rally in druge avte z širše okolice. Imajo tudi neki obdelave. Vem da sem enkrat spraševal za balansirat neko gred. Ima neko balansirko na jermen in lahko baje balansira izjemno natančno. Je pa cena tudi temu primerna.
Let's go Brandon!

Re: The (Inte)grale project
Huh, hvala vsem za odgovore.
Bo zelo pomagalo.
Zgleda da z Avtocommercom nisem imel edini slabe izkušnje, zdej vsaj poznamo tudi ozadje zakaj se to dogaja.
Zajebali so zadnja 2 cilindra drugače ja, tudi meni ni ravno jasno kako..
Za Zagreb sem tudi jaz slišal samo dobre stvari, zgleda da je Koper tudi dobra varjanta.. V vsakem primeru moram najprej dobiti/pripraviti še en blok.
Kar se balansiranja gredi tiče sem našel firmo Elmet v Zagrebu. Balansirajo dinamično na stojalu in kolikor sem videl vejo kaj delajo. Edino cenovno še ne vem kje so. Bom sporočil kaj več ko bo tako daleč.
Hvala vsem za pomoč!


Zgleda da z Avtocommercom nisem imel edini slabe izkušnje, zdej vsaj poznamo tudi ozadje zakaj se to dogaja.

Za Zagreb sem tudi jaz slišal samo dobre stvari, zgleda da je Koper tudi dobra varjanta.. V vsakem primeru moram najprej dobiti/pripraviti še en blok.
Kar se balansiranja gredi tiče sem našel firmo Elmet v Zagrebu. Balansirajo dinamično na stojalu in kolikor sem videl vejo kaj delajo. Edino cenovno še ne vem kje so. Bom sporočil kaj več ko bo tako daleč.
Hvala vsem za pomoč!


Re: The (Inte)grale project
Nisem še peljal vsega skupaj na odpad. 
Po nebulozah z blokom sem se odločil da naredim par drugih stvari. Nadaljeval sem z glavo in sicer s sedeži ventilov. Malo me je matralo, ker nisem vedel koliko me je to moje praskanje po njej neslo za sedeže. Zato sem nesel najprej vrezati kot 45° da sem videl če je rešljivo.

Rezultat.. Hvala bogu vse OK, glava uporabna, center in kot luknje vodil sem pri rezkanju ujel dobro.
Zato sem zrisal željene sedeže ventilov, katere sem hotel vrezati na 20/45/70°, s tem da sem na zunanjem robu kota 45° hotel enak fi kot premer ventila in površino nalega 1.7mm.

Nato sem šel malo naokrog poiskat nekoga ki bi mi to lahko naredil (sem obupal nad idejo da bi sam=predrago) in po nesreči našel firmo Kovina trade katera ima namenski CNC za sedeže.
To je po vrezovanju zgledalo takole:

Če bo kdo kdaj delal nekaj namenskega je tole super varjanta
Pri meni se tistih 70° sicer komajda pozna, ker je bil spodnji kot vrezan že prej, ampak verjetno na drugačen kot, tako da imam sedaj v bistvu 4 kote sedežev. Naslednja stvar je žlajfanje ventilov. Tole rabimo:

In požlajfani sesalni ventili.

Sledil je back cut ventila pod 30° za katerega sem se malo znašel in ga naredil na strojčku za brušenje svedrov/rezkarjev:

Back cut 30° sega do naležne površine 45° kota oziroma do požlajfane površine.

Naj bi tale kombinacija sedeža/ventila dala najboljši flow na tej glavi. Brez flowbencha tako ne moreš bit v nič siguren.
Še swirl polish ventilov, ravnanje glave in popravilo enega navoja, ki ga je pred mano popravljal nekdo fajn pod dozo in je zgornji del motorja fertik. Aja pa prostornino komor morem še pomerit...

Po nebulozah z blokom sem se odločil da naredim par drugih stvari. Nadaljeval sem z glavo in sicer s sedeži ventilov. Malo me je matralo, ker nisem vedel koliko me je to moje praskanje po njej neslo za sedeže. Zato sem nesel najprej vrezati kot 45° da sem videl če je rešljivo.

Rezultat.. Hvala bogu vse OK, glava uporabna, center in kot luknje vodil sem pri rezkanju ujel dobro.


Nato sem šel malo naokrog poiskat nekoga ki bi mi to lahko naredil (sem obupal nad idejo da bi sam=predrago) in po nesreči našel firmo Kovina trade katera ima namenski CNC za sedeže.


Če bo kdo kdaj delal nekaj namenskega je tole super varjanta


In požlajfani sesalni ventili.

Sledil je back cut ventila pod 30° za katerega sem se malo znašel in ga naredil na strojčku za brušenje svedrov/rezkarjev:

Back cut 30° sega do naležne površine 45° kota oziroma do požlajfane površine.

Naj bi tale kombinacija sedeža/ventila dala najboljši flow na tej glavi. Brez flowbencha tako ne moreš bit v nič siguren.


Re: The (Inte)grale project
Potem sem vmes spet malo zalutal.
Ker sem imel ravno priliko sem si za dobrih 10eur naredil stojalo za balansirat ojnice. Je zmes kolegialnih odnosov, odpadnega materiala, 3D printa in novih ležajev.
Je pa funkcionalen in ima presenetljivo dobro ponovljivost.

"Kitajske" ojnice PEC niso slabe, vsaj kar se mas tiče:

Še razmišljam o tem a naj se igram s 3g ali ne..
Naslednje stvari so bile v sklopu balansiranja glavne gredi. Ker bi glavno gred rad dal balansirati kot celoto z jermenicami in vztrajnikom sem se lotil vztrajnika. Najprej mokro speskan:

Nato preverjen za razpoke s tem kompletom:

Nekaj razpok se je pojavilo

Ampak nobena na kritičnem mestu

Zato se bo vztrajnik uporabil. Dal sem ga na okroglo brušenje drsne površine lamele+stopnice košare. Hvala majstrom pri Hartchrom Rendulič.

Manjka mu še lajšanje, računam na nekje 1.5-2kg. V razmišljanju o teži sem pod drobnogled vzel še jermenice, pri katerih bom po premisleku uporabil samo obstoječo jermenico glavnega jermena. Stran gre jermenica balansirnih gredi, katere bom blindiral, dodatno pride še Alu jermenica namesto gusaste za alternator in ostalo. Naj bi samo na jermenicah vrgel 1.5kg dol, vsaj po modelu sodeč. Je v izdelavi, bomo videli.
Spremenjeno je tudi kolo senzorja glavne gredi in sicer iz 4 razdelkov na 36, zaradi večje natančnosti pozicije in kompatibilnosti z megasquirtom.

Čakamo izdelavo.



"Kitajske" ojnice PEC niso slabe, vsaj kar se mas tiče:

Še razmišljam o tem a naj se igram s 3g ali ne..

Naslednje stvari so bile v sklopu balansiranja glavne gredi. Ker bi glavno gred rad dal balansirati kot celoto z jermenicami in vztrajnikom sem se lotil vztrajnika. Najprej mokro speskan:

Nato preverjen za razpoke s tem kompletom:

Nekaj razpok se je pojavilo

Ampak nobena na kritičnem mestu

Zato se bo vztrajnik uporabil. Dal sem ga na okroglo brušenje drsne površine lamele+stopnice košare. Hvala majstrom pri Hartchrom Rendulič.


Manjka mu še lajšanje, računam na nekje 1.5-2kg. V razmišljanju o teži sem pod drobnogled vzel še jermenice, pri katerih bom po premisleku uporabil samo obstoječo jermenico glavnega jermena. Stran gre jermenica balansirnih gredi, katere bom blindiral, dodatno pride še Alu jermenica namesto gusaste za alternator in ostalo. Naj bi samo na jermenicah vrgel 1.5kg dol, vsaj po modelu sodeč. Je v izdelavi, bomo videli.


Čakamo izdelavo.

Last edited by Ruzo on 23 Nov 2019, 21:17, edited 1 time in total.

- L4UK0
- Posts: 3143
- Joined: 18 Oct 2010, 22:06
- Avtomobil: 1972 Datsun Fairlady Z
- Location: Ljubljana
- Contact:
Re: The (Inte)grale project
Taki prispevki so razlog, zakaj je bilo vredno postavit forum!
Glede kitajskih ojnic (katere imam tudi sam): baje je največja težava v površinah za ležaje, pri nekaterih kitajcih znajo biti te baje pod kotom. Moje MaxSpeedingRods so bile sicer v 1g razlike po teži.
Keep us posted!

Glede kitajskih ojnic (katere imam tudi sam): baje je največja težava v površinah za ležaje, pri nekaterih kitajcih znajo biti te baje pod kotom. Moje MaxSpeedingRods so bile sicer v 1g razlike po teži.
Keep us posted!


- pero27
- Posts: 2726
- Joined: 16 Jan 2014, 16:50
- Avtomobil: BMW e21 315 82', Kadett C 1.2N/S 78', BMW E30 318i 87', Kawa KZ400 82' cafe
- Location: Novo mesto
- Contact:
Re: The (Inte)grale project
Men se tud ful dopade da namesto nas iščeš ponudnike specialnih strojnih obdelav!
A tile ki imajo namenski CNC za ventile imajo an CNC samo lociranje centra pa pol vpnejo brus ki je narejen na enega od treh kotov, al ti lahko tud v radij poberejo relief kote? (da se samo 45° brusi v ravno faseto, drugo se pa pobere v radij?)

A tile ki imajo namenski CNC za ventile imajo an CNC samo lociranje centra pa pol vpnejo brus ki je narejen na enega od treh kotov, al ti lahko tud v radij poberejo relief kote? (da se samo 45° brusi v ravno faseto, drugo se pa pobere v radij?)

Re: The (Inte)grale project
Hehe, hvala.
Se bom potrudil da pridem do konca.. Nekoč. 
@pero27: Je zanimiva zadeva, v bistvu deluje tako da v vodilo daš trn kot pri PEG brusu, mašina se pozicionira na trn z orodjem (tako ima center) in z nožem na ploščice pobira sedež po konturi, katero določijo direktno na mašini v 2D. Po mojem zamika nož glede na višino, tako da jih v bistvu stružiš. Čudo tehnike, pred tem nisem niti pomislil da obstaja kaj takega za sedeže, sploh pa ne pri nas
Naredijo pa lahko pomojem čisto vse kar ti pade na pamet.
@L4UK0: Mislim da so moje ojnice narejene v isti firmi samo poštemplane za resellerja po svoje. V kakšnem smislu pa naj bi bile luknje postrani, da je luknja konusna ali da je prav cela luknja postrani? Ali misliš stranske površine? Da vem kaj moram pazit.
Zaenkrat sem meril samo 1 bigend ležaj pa je OK po premeru. Jaz sem bral da se zna zgoditi da včasih zajebejo na smallendu mero in je treba naknadno honati. Si mogoč opazil pri sebi kaj čudnega? 


@pero27: Je zanimiva zadeva, v bistvu deluje tako da v vodilo daš trn kot pri PEG brusu, mašina se pozicionira na trn z orodjem (tako ima center) in z nožem na ploščice pobira sedež po konturi, katero določijo direktno na mašini v 2D. Po mojem zamika nož glede na višino, tako da jih v bistvu stružiš. Čudo tehnike, pred tem nisem niti pomislil da obstaja kaj takega za sedeže, sploh pa ne pri nas

@L4UK0: Mislim da so moje ojnice narejene v isti firmi samo poštemplane za resellerja po svoje. V kakšnem smislu pa naj bi bile luknje postrani, da je luknja konusna ali da je prav cela luknja postrani? Ali misliš stranske površine? Da vem kaj moram pazit.



- pero27
- Posts: 2726
- Joined: 16 Jan 2014, 16:50
- Avtomobil: BMW e21 315 82', Kadett C 1.2N/S 78', BMW E30 318i 87', Kawa KZ400 82' cafe
- Location: Novo mesto
- Contact:
Re: The (Inte)grale project


Nekdo mora bit orng mahnjen na motošport da je to nabavu

