Page 7 of 10

Re: Opel Kadett C 1978 4vratni limo

Posted: 28 Nov 2024, 00:05
by Anzee
Blaž wrote: 27 Nov 2024, 20:38 Seveda da mi zdej nabija kompresijo v karter, kjer čez dihtungo curi kot da bi olje vlival čez cedilo, palčka za merit olje je pa postala dimnik oljnih hlapov, tako da treba motor čez zimo spravit iz avta in posvetit pozornost ležajem glavne gredi in pa vsem ostalem znotraj njega. Dolgčas ne bo :|
Haha, dej hm, mal zadihej pa se ustau :D kot vids so ble vse neke ene malenkosti, ne pa ventili pa lezaji pa ne vem kaj vse :) si ziher da ti nabija kompresijo zarad zdihanga motorja? Da nisi ti odduske na pokrovu ventilov kej blindiru al pa da je mrezica v pokrovu zabita...

Re: Opel Kadett C 1978 4vratni limo

Posted: 29 Dec 2024, 22:19
by Blaž
Res sem malo odmislil vse skupaj, zadnji teden pa spet v akciji. Preveril sem pokrov ventilov, je ok, plus odkar nimam filtra na pokrovu ventilov se veliko lažje vidi da diha tam ven. Avto je sicer laufal, ampak kot da je notri Trabijev 26hp motor, vključno z dimom (zweitakterji so zakon! :D), v kadettu pa to ni ravno željeni efekt...
Zmerimo kompresijo, rezultat je to (pomembno za naprej xD):
1. cilinder 6 barov
2. cilinder 6,5 bara
3. cilinder 6,5 bara
4. cilinder 2 bara...
Ne preostane drugega kot odpret motor in videt, kako stojijo stvari. Mnenja, da so obročki kaput se odločimo vzet motor ven, kar se je izkazalo za presenetljivo simpl in hitro zadevo, doma si pripravim prostor in začnem z seciranjem...Ker to delam prvič, in ker bo nekaj časa razstavljeno, sem se tega lotil na trotl ziher način, al pa ker mam sam OCD, probably bol ta drugo :lol:
Image
Glava je bila zrihtana prej, tu brez težav, veriga je v okej stanju, španer verige tudi, zobnika skoraj brez sledi obrabe (vsaj neki :lol: ) Odmična gred zgleda kot nova, cilindri imajo minimalne sledi risov, čeprav ga morem še premerit, da ni preveč ovalen. Bati oz obročki so pa druga zadeva (zloženi od 4. bata na levi do 1. na desni)
Image
Ležaji glavne gredi so mešano na žaru, prvi in zadnji sta slabša, srednji je slab:
Image
Ležaji ojnic so pa nekje vmes:
Image

Re: Opel Kadett C 1978 4vratni limo

Posted: 30 Dec 2024, 01:03
by pero27
1/3 tlaka na 4. cilindru?! :shock: to je težko tud če je kak obroček počen.. olje vseeno nekaj zadihta
A si ti preveril nastavitve ventilov, da ni bil slučajno en stalno priprt?

Sicer pa ni škodej, je bil pa itak zrel motor za remont glede na to kaj vse so ležaji očiglendo že prežvečl. :broken:

Re: Opel Kadett C 1978 4vratni limo

Posted: 30 Dec 2024, 22:05
by Blaž
Ventili so bili nastavljeni kot morajo bit pred merjenjem...
Počasi čistim zunanje dele, ker je na bloku nekje tudi po centimeter ''marmelade'', namesto polovice tesnil je bila tesnilna masa kar čez staro tesnilo namazana itd. :crazy: Zanima pa me, kaj bi bilo najboljše naredit glede kompletne zunanjosti motorja. Rad bi ga prebarval v črno. Zaenkrat je bil ščiščen maščobe, verjetno bi ga z ščetko ''prebrusil'', ker raznih bead blasting in dry ice variant v bližini ni, al so pa cenovno tolko kot skoraj cela generalka :( Torej, katero barvo uporabit, pa da je odporna na toploto in bencin?

Potem pa je debata z domačimi prešla v tole smer z vprašanjem, če bi motor kaj dodelat...Na rezervi imam sicer bate od S motorja, ampak sem jih dobil za tem, ko sem vzel to glavo, ki je tolko znižana, da bi se zelo verjetno bati in ventili srečali, tako da to odpade, plus kompresije bo že itak dovolj. Ostane samo še odmična gred, ki pa ne vem kako bi delala z navadnim fergazerjem, čeprav je večji izmed solexov, ki so bili na kadettih (35mm). To debato sem že nekaj malega debatiral z ostalimi, in je zaključek, da če se gre v to smer, se ostane na odmičnih pod 300 stopinj (280/296, naslednja mera na voljo je 304...), koliko efekta v razmerju s povečanjem porabe bi to prineslo pa ne vem, zato je to le misel zaenkrat, nič dorečenega. Mnenja?
Image

Re: Opel Kadett C 1978 4vratni limo

Posted: 31 Dec 2024, 01:01
by pero27
Blaž wrote: 30 Dec 2024, 22:05 Torej, katero barvo uporabit, pa da je odporna na toploto in bencin?
Agrohel/Gravihel. Uglavnem 2K poliuretan. Preizkušeno.
Zunanjost bloka se itak nikjer ne segreje nad 100 stopinj. Ne se sekirat. Bi razumel če bi bil zračno hlajen motor, pa ni.

Re: Opel Kadett C 1978 4vratni limo

Posted: 02 Jan 2025, 18:27
by Fleko
Jaz tudi uporabljam 2k PUR.
Vecino blokov sem spucal z dratpersno, zdej sem si kupil se soda blaster.

Kar se tice odmicnih gredi. Sicer ne poznam tocno tega motorja, samo za cesto glej pod 280°, vse kar je vec bo v spodnjem delu mrtvo in se visok standgas bos mora imet, da bo laufalo. Doloceni proizvajalci oznacujejo odmicne road, rally, circuit,... glej max road medium.
Jaz bi raje swap za vecji motor, ce pa se res tuna ta motor, bi raje ciljal na visjo kompresijo kot na odmicne z visokimi koti. Se vedno lahko provizoris sestavis in izmeris, koliko je gap-a med batom in ventili.

Re: Opel Kadett C 1978 4vratni limo

Posted: 06 Jan 2025, 17:09
by Peeping_Tom
Ali pa če hočeš šparat živce in denar, je črni Syntol več kot odličen za te namene :D
Potemneti ti pa itak ne more, oz. bi bil to celo zaželen efekt :) :lol:

Drotpiršna (več vrst, na flexarci, na pormašini in če imaš, še tamala za palični brusilnik), Meglio, Brake cleaner in veliko potrpljenja je vse kar rabiš.

Vse zgoraj prav tako preizkušeno na mojem, že več kot 10 let in ene 90K km zgleda povsem dobro.
Najkasneje po 50K km ti bo pa itak motor ratal spet masten, tako da pol je itak je vseeno :oops:

Btw. tale syntol sem porabil tudi za barvanje sprednje in zadnje akse, pa drži bolje kot enim 2K poliuretan, hehe, hmmm :P

Re: Opel Kadett C 1978 4vratni limo

Posted: 07 Jan 2025, 21:31
by Blaž
Hvala vsem!

Motor in ostali deli so očiščeni, karter je bil najslabši vključno z motorjem, ostali pokrov vztrajnika in jermenica so fertik :D
Image

Ker so kompresijski obročki počeni migali po kanalih, jih je zelo lepo pojedlo, in je posledično kanal za obroček za 1/4 debeline širši, zato me skrbi da bi me z samo novimi obročki zopet doletelo to, da kmalu popokajo zaradi lufta.

Zato iščem nove bate, kar pa je zaenkrat težje kot sem mislil. Ker je glava znižana cca 2.45mm se je kompresija dosti povečala (točnega podatka nimam), izbira tesnila glave (1.3 oz 1.8mm) bolj ta druga opcija, da ne bo preveč kompresije. Bate sem nove našel samo na Krausse-rennsorttechnik.de, ampak od S motorja, in ker še nisem preveril, če se v tem primeru ventil srečal z batom, in če bi kompresija bila prevelika, bi spet popokali obročki, ali pa mogoče še poznalo na ležajih glavne gredi?
Image

Nakup nove ''performance'' odmične gredi bo ostal le ideja, me je presenetilo tole, pa še staro bi moral zaščitit, poslat v Nemčijo, plačat, in 10-12 tednov čakat novo, ki je že itak 210€ :shock: . Površine na 6 izmed 8 so tako kot na sliki z luknjicami, material pa skoraj lomljiv. Kolikor vem, se to ne brusi, ker bi ta material moral nekje nadomestit, plus notranjost dela je verjetno mehkejša. Gred še ni nastradala, bo pa tele potrebno zamenjat. Novih ne najdem, torej bom spet zbiral ''boljše'' med vsemi :crazy:
Image

Re: Opel Kadett C 1978 4vratni limo

Posted: 09 Jan 2025, 10:20
by Fleko
Jaz ti predlagam, da ne delaš nekaj na pamet, sploh ker se ne ve točno koliko je glava nižana - iz izkušenj ne zaupaj ljudem, večina govori nekaj na pamet, zato premeri sam.

Izmeri volumen izgorevalnega prostora in izračunaj točno kompresijsko razmerje. Na podlagi tega podatka se boš lahko odločil katere bate uporabiti in katero tesnilo.
Kompresijsko razmerje izračunaj z originalnimi bati, za S bate najdi mere in boš lahko primerjal.

Zaradi previsoke kompresije batni obročki ne bodo počili, lahko počijo, če imaš premali gap med samim batnim obročkom. Zaradi previsoke kompresije lahko motor klenka - samovžig, česar ne želiš, takrat lahko uničiš ležaje, skuriš sedeže ventilov ali celo pretopiš bate.

P.s. kar opisuješ, da bi moral poslati odmično gred pomeni, da jo regrindaš - na obstoječi originalni odmični predelaš profile. Tukaj lahko zelo variira kvaliteta storitve - ali se samo brusi profile, se navari dodatni material, se po obdelavi gred nitrira,...
Če imaš možnost kupi ''športno/performance'' odmično.

Re: Opel Kadett C 1978 4vratni limo

Posted: 09 Jan 2025, 23:36
by Peeping_Tom
V bistvu ne vem, a je to tolažba ali pa sol na rano, sam prisežem da je to prvi zjeban kadettov OHV motor, ki sem ga kadarkoli videl :oops: O:) Sem mislil, da bodo vsi preživeli apokalipso.... No ja, po 50 letih je pa menda tud dost počasi. Zdaj pa imamo, ko smo jih včasih stran metali, da bi se kar po glavi tolkel :broken: