
Med drugim pa sem (nedokumentirano) zamenjal sprednje disk adapterje s pravimi akšenkli za diske, ker mi nekatere rešitve ki sem jih moral ubrati zaradi adapterjev enostavno niso bile všeč. Prav tako me čaka še menjava zadnjih torzijskih palic s tip3 palicami, ki jih sicer posedujem že lep čas. So trše in upam da bodo lepo sodelovale s tršimi sprednjimi vzmetmi ki so prišle z gewindami; želim si namreč za odtenek več prekrmarjenja. Dobil sem tudi sprednje zgornje ekscenter vijake iz golf1, da se lahko grem v še večje hecnosti z optiko, v kolikor bi si to zaželel. V planu je narediti tudi t.i. 'käfer cup brace', kar med prijatli pomeni ojačitve nosilnega dela menjalnika in motorja ter amortizerjev. Na sliki umovanje pri kolegu okrog dimenzij in oblike nosilcev, kateri bodo kasneje lasersko izrezani in narjeni v obliko tako kot se spodobi.

Danes pa je po dolgem času spet napočil trenutek za obdelavo starega alumunija, kajti sezona se bliža in čas je da se lotim motorja.
Ker morajo moje glave v obdelavo od hiše, je smotrno opravit vsa dela okrog brušenja kanalov, odstranjevanja posledic odlitkov in 'vpasavanja' kolektorjev z glavami pred temi posegi, saj se tako ognem problemov z mojo nerodnostjo in možnimi poškodbami sedišč ventilov in/ali površin nalega cilindrov.
Probna montaža je hitro pokazala, da bo nekaj malega treba pobrusiti glave:


Od oka je bilo za slaba 2 mm premala luknja v glavah. Čas da na dan spet potegnem dremel in si spravim par opilkov v oči.
Tako nekako zgleda zgornja, pobrušena luknja napram neobdelani spodnji:

Ni neke drame torej. Po končanem drugem sem pobral še odlitke na obeh robovih kanalov, se potrudil naredit čimbolj enake prehode odbrušenih odprtin do serijske širine kanalov ter vse zbrusil in požičnokrtačil.

Takoimenovano match-portanje je šlo presenetljivo brez težav in zapletov do željenega rezultata:

Še testis s svetilko pri vhodu ventilov, izdajajoče sence neujemajočih se kanalov niti s prostim očesom ni bilo mogoče opaziti:

Zatem sem se lotil še ponovnega čiščenja izgorevalnih prostorov. Daljše počivanje v relativno vlažnem prostoru jim je naredilo malo svojega veselja.

Ker gre glava na 'planiranje' ter sedeži ventilov na ponovno brušenje, tudi tukaj ni bilo večje škode, tudi zato ker je par minut dela z medeninasto krtačo na bormašini rešila zadevo perfektno ter obenem skoraj do sijaja spolirala izgorevalne prostore.


Tudi na tej strani je bilo potrebno malo dela z ročnim brusilnikom; polovil sem nepravilnosti okrog naseda sedežev ventilov ter napake pri proizvodnji do te mere da prehoda iz sedeža na glavo s prstom ali očesom ni mogoče zaznati.
Tako pripravljeni čakata na nadaljno obdelavo izpod rok mojstrov, ki imajo znanje in orodje jim naredit stvari, ki so potrebne.

Kar se tiče obdelave glav nimam namena komplicirat, bodo bolj standardni posegi. Zvišala se bo kompresija (spustile se bodo glave nekje 1mm, po Vladotovih besedah bi naj to 1.6 motorjem zelo ustrezalo, pa tudi odmična je baje zelo srečna z višjo kompresijo od rahitičnih številk ki jih majo ti motorji v originalu), zaradi ostrejše odmične bodo montirane trše vzmeti (novih) ventilov, sedeži bodo v prid pretočnosti dobili tri- ali več stopinjske kote pri nalegih ventilov ter ta klasični porting odlitkov in ujemanja s kolektorji je vse česar bodo deležne. Kakšnega ekstenzivnega portanja se sam nebi in nebom lotil, ker niti ne znam niti nimam primernega orodja; v kolikor bi dal portat kakemu mojstru pa bi to hitro naneslo cene preko vrednosti novih, že v osnovi izpopolnjenih in izboljšanih 'tuning' glav. Eksperimentirat pa si tokrat ne upam, brez znanja pri portanju baje hitro narediš več škode kot koristi.