'74 VW 1303

Post Reply
User avatar
Tine
Posts: 952
Joined: 28 Feb 2012, 14:12

Re: '74 VW 1303

Post by Tine » 11 Jan 2013, 01:37

Zimo moj revež tokrat preživlja na mrzlem, vendar mu dvignjenemu na klocnih ni hudega.

Image

Med drugim pa sem (nedokumentirano) zamenjal sprednje disk adapterje s pravimi akšenkli za diske, ker mi nekatere rešitve ki sem jih moral ubrati zaradi adapterjev enostavno niso bile všeč. Prav tako me čaka še menjava zadnjih torzijskih palic s tip3 palicami, ki jih sicer posedujem že lep čas. So trše in upam da bodo lepo sodelovale s tršimi sprednjimi vzmetmi ki so prišle z gewindami; želim si namreč za odtenek več prekrmarjenja. Dobil sem tudi sprednje zgornje ekscenter vijake iz golf1, da se lahko grem v še večje hecnosti z optiko, v kolikor bi si to zaželel. V planu je narediti tudi t.i. 'käfer cup brace', kar med prijatli pomeni ojačitve nosilnega dela menjalnika in motorja ter amortizerjev. Na sliki umovanje pri kolegu okrog dimenzij in oblike nosilcev, kateri bodo kasneje lasersko izrezani in narjeni v obliko tako kot se spodobi.

Image

Danes pa je po dolgem času spet napočil trenutek za obdelavo starega alumunija, kajti sezona se bliža in čas je da se lotim motorja.

Ker morajo moje glave v obdelavo od hiše, je smotrno opravit vsa dela okrog brušenja kanalov, odstranjevanja posledic odlitkov in 'vpasavanja' kolektorjev z glavami pred temi posegi, saj se tako ognem problemov z mojo nerodnostjo in možnimi poškodbami sedišč ventilov in/ali površin nalega cilindrov.

Probna montaža je hitro pokazala, da bo nekaj malega treba pobrusiti glave:

Image
Image

Od oka je bilo za slaba 2 mm premala luknja v glavah. Čas da na dan spet potegnem dremel in si spravim par opilkov v oči.

Tako nekako zgleda zgornja, pobrušena luknja napram neobdelani spodnji:
Image

Ni neke drame torej. Po končanem drugem sem pobral še odlitke na obeh robovih kanalov, se potrudil naredit čimbolj enake prehode odbrušenih odprtin do serijske širine kanalov ter vse zbrusil in požičnokrtačil.

Image

Takoimenovano match-portanje je šlo presenetljivo brez težav in zapletov do željenega rezultata:

Image

Še testis s svetilko pri vhodu ventilov, izdajajoče sence neujemajočih se kanalov niti s prostim očesom ni bilo mogoče opaziti:

Image

Zatem sem se lotil še ponovnega čiščenja izgorevalnih prostorov. Daljše počivanje v relativno vlažnem prostoru jim je naredilo malo svojega veselja.

Image

Ker gre glava na 'planiranje' ter sedeži ventilov na ponovno brušenje, tudi tukaj ni bilo večje škode, tudi zato ker je par minut dela z medeninasto krtačo na bormašini rešila zadevo perfektno ter obenem skoraj do sijaja spolirala izgorevalne prostore.

Image
Image

Tudi na tej strani je bilo potrebno malo dela z ročnim brusilnikom; polovil sem nepravilnosti okrog naseda sedežev ventilov ter napake pri proizvodnji do te mere da prehoda iz sedeža na glavo s prstom ali očesom ni mogoče zaznati.

Tako pripravljeni čakata na nadaljno obdelavo izpod rok mojstrov, ki imajo znanje in orodje jim naredit stvari, ki so potrebne.

Image


Kar se tiče obdelave glav nimam namena komplicirat, bodo bolj standardni posegi. Zvišala se bo kompresija (spustile se bodo glave nekje 1mm, po Vladotovih besedah bi naj to 1.6 motorjem zelo ustrezalo, pa tudi odmična je baje zelo srečna z višjo kompresijo od rahitičnih številk ki jih majo ti motorji v originalu), zaradi ostrejše odmične bodo montirane trše vzmeti (novih) ventilov, sedeži bodo v prid pretočnosti dobili tri- ali več stopinjske kote pri nalegih ventilov ter ta klasični porting odlitkov in ujemanja s kolektorji je vse česar bodo deležne. Kakšnega ekstenzivnega portanja se sam nebi in nebom lotil, ker niti ne znam niti nimam primernega orodja; v kolikor bi dal portat kakemu mojstru pa bi to hitro naneslo cene preko vrednosti novih, že v osnovi izpopolnjenih in izboljšanih 'tuning' glav. Eksperimentirat pa si tokrat ne upam, brez znanja pri portanju baje hitro narediš več škode kot koristi.
User avatar
croma_man
Posts: 2730
Joined: 23 Apr 2012, 23:35
Avtomobil: BMW E21 315 / BMW 2002 Touring
Location: Celje
Contact:

Re: '74 VW 1303

Post by croma_man » 11 Jan 2013, 09:04

to to, še en tjuner ! stare kante morjo letet :twisted:
User avatar
Tine
Posts: 952
Joined: 28 Feb 2012, 14:12

Re: '74 VW 1303

Post by Tine » 11 Jan 2013, 10:24

Kajtevem ce je tuner pravi izraz, jaz bolj upam da bo moj motorni prvenec sploh delal :D
User avatar
DS71
Posts: 3108
Joined: 22 Jan 2011, 12:37
Avtomobil: Manta 400 & Stingray
Location: Ilirska Bistrica

Re: '74 VW 1303

Post by DS71 » 11 Jan 2013, 16:56

še plastiko gor pa bo kaefer cup .. pol pa na nordšleife :lol:

super ti to delaš ;)
..THERE WILL NEVER BE ANYTHING LIKE THEM AGAIN...the NOISE...the SPEED...the POWER...the GROUP B...
User avatar
Cox
Posts: 1057
Joined: 11 Mar 2012, 13:50

Re: '74 VW 1303

Post by Cox » 11 Jan 2013, 23:15

Ja ja .. tjuner je cist prava beseda ..
O Anja .. o tebi se mi sanja.
User avatar
Tine
Posts: 952
Joined: 28 Feb 2012, 14:12

Re: '74 VW 1303

Post by Tine » 12 Jan 2013, 02:29

Ce hocem bit tjuner rabim najprej neko Kenwood nalepko cez zadno sipo.
User avatar
stony
Posts: 196
Joined: 03 Jan 2013, 22:12
Avtomobil: Audi Coupe
Location: Maribor

Re: '74 VW 1303

Post by stony » 12 Jan 2013, 09:58

Ma kaki Kenwood, Jägermeister nalepka je VW tuner logo :)
Drugače pa lepi BUG, mi se dopade tvoja smer dodelave.
kmetek
Posts: 551
Joined: 06 Aug 2012, 17:30
Avtomobil: trije prenovi za Oldschool forum

Re: '74 VW 1303

Post by kmetek » 13 Jan 2013, 01:12

Tale podaljšan končnik...kje so ti to naredili in za kakšne €? Enkrat bom rabil podobno, samo da bo cela kugla višje, torej da se podaljša del med kuglo in vpetjem na špurštango/roko, kakšna ideja? Za japance se dobi od Whiteline-a set 4 za nekih 120-200€.
User avatar
Tine
Posts: 952
Joined: 28 Feb 2012, 14:12

Re: '74 VW 1303

Post by Tine » 14 Jan 2013, 00:01

Vargalant, ceneje kot da bi kupil nadomestne originalnih mer :D

hja zdaj nisem prepričan kaj točno imaš v mislih, maš morda kako sliko tvojega problema?
kmetek
Posts: 551
Joined: 06 Aug 2012, 17:30
Avtomobil: trije prenovi za Oldschool forum

Re: '74 VW 1303

Post by kmetek » 14 Jan 2013, 02:22

Problem je v tem, da je pri McPherson-u roka vodoravno, ko je avto spuščen. In potem se v ovinku naklon manjša, namesto da bi se večal, do neke meje. Tako da bi mogu spravit roko čimnižje (oz. toliko nižje kot je avto spuščen).

Roll center/bump steer-correction kit se temu reče, tkole zgleda za cipreso

http://www.whiteline.com.au/product_det ... ber=KCA313

Saj pravim, sama kugla v končniku bi mogla bit višja, ti pa si podaljaš samo steblo, ker rabiš samo prostor, če se ne motim?
Post Reply