'74 VW 1303

User avatar
Tine
Posts: 952
Joined: 28 Feb 2012, 14:12

Re: '74 VW 1303

Post by Tine » 20 Jul 2014, 12:56

Evo nas, back in black. Kot že veste, se gradi motor s 13mm daljšim hodom, kar pomeni, da mu je serijski blok v svoji originalni obliki za odtenek pretesen. Sama gred se v njem sicer vrti brez problema, težave nastanejo, ko nanjo nataknemo še ojnice. V izogib srečanju aluminija in kovanega jekla je zatorej potrebno odbrusit nekaj materiala na bloku, ki hodi napoto. Tega se je sicer najpametneje lotiti s strugarskim reskarjem, a ker jaz nisem najpametnejši, sem se lotil na roke, z dremlom. Ker so ti bloki grajeni iz materiala povprečne gostote podobne par dni staremu kajmaku to sicer ni bil problem, je pa nastalo toliko zračnoplavajočih opilkov, da sem še par dni po končanem delu odkrival večja nahajališča aluminijastega praha v raznih telesnih odprtinah.

To je on, pred obdelavo, a že povrtan za 92mm debelostenske cilindre

Image

Gred, pozirajoča na svojem mestu

Image

Najprej se je naredil prostor za ojnice na strani cilindrov, kjer so ojnični vijaki želeli z glavo skozi zid

Image

Naslednje je bilo treba odbrusit kos odlitka, kjer pride ležaj za odmično gred, a je ta iz neznanega razloga manjši od samega odlitka, kar pomeni da ga lahko brez skrbi odbijemo

Image

Prostora med ojnico in odmično ni več veliko, ga je pa dovolj

Image

Ojnicam je potrebno narediti prostor za sprehod na vrhu bloka, pravtako pa so napoti tudi odlitki, kjer pridejo stojni vijaki za glave v blok, in jih je potrebno poglobiti. Tukaj je bilo brušenje še najtežavneje, treba je biti previden da se ne odnese preveč mesa, seveda pa mora biti obenem tudi dovolj prostora za vso rotirajočo maso.

Image

Ko se postopek po malem miljonu privzdigov gredi na mesto, merjenju, odstranitvi, brušenju, merjenju, brušenju, odstranitvi, brušenju, gred na mesto, merjenju, označevanju, odstranjevanju, brušenju, xn+1.. ...ponovi še na drugi strani, dobimo prostosevrteč blok, ki je pripravljen za brušenje v ravnino.

Image

Pubeca pri CCP sta poskrbela, da se je korektno storilo tudi to, medtem pa je zdaj že prijetno zlajšan in povrtan vztrajnik šibal na balansiranje v Lublano. Blok se je vrnil, gred tudi. Cela, oba!

Image

Image
User avatar
DS71
Posts: 3108
Joined: 22 Jan 2011, 12:37
Avtomobil: Manta 400 & Stingray
Location: Ilirska Bistrica

Re: '74 VW 1303

Post by DS71 » 20 Jul 2014, 23:39

fukiš ..zelo 8-)
..THERE WILL NEVER BE ANYTHING LIKE THEM AGAIN...the NOISE...the SPEED...the POWER...the GROUP B...
User avatar
Tine
Posts: 952
Joined: 28 Feb 2012, 14:12

Re: '74 VW 1303

Post by Tine » 21 Jul 2014, 23:04

Danes sem opravil enega izmed korakov, kateri je še kar neprijeten, in to je zbijanje zobnikov na gred. Ker nimam preše in namenskega orodja, zadeve pa sedijo skupaj na tesni naleg, je za ta hec potrebno kar nekaj živcev in tolčenja po jeklu preden je vse tam kot mora biti.

Osnovne sestavine

Image

Ker so zobniki precej okusnejši pečeni, sem ponucal najbližji plinski grelnik in z njegovo pomočjo segrel zobate okrogline za lažji natik na gred

Image

Gred sestavljena, oba zobnika skupaj z distančniki že na svojem mestu, v ozadju pa se razprostira moja pedantno organizirana delovna miza

Image

Tight-fit close-up

Image

Za tem so prišle v igro ojnice. Očiščene, spihane, z razmaščeni vijaki in pripravljenimi ležaji.

Image

Kako urco kasneje in je že dala vse štiri od sebe; namazana, zloktajtana in zategnjena na priporočenih 40 njutnov

Image

Za danes bo dovolj, če mi čas znese pa lahko že jutri zaprem blok.
Nejc
Posts: 177
Joined: 11 May 2014, 17:30
Avtomobil: Audi S2
Location: Borovnica
Contact:

Re: '74 VW 1303

Post by Nejc » 22 Jul 2014, 00:10

dobr delaš :D

ko bo tole skupi in v avtu, bi se z veseljem zapeljal na sovoznikovem sedežu :P
User avatar
papi
Posts: 2198
Joined: 18 Oct 2010, 23:13
Avtomobil: Opel Kadett C 2.0 Turbo, Jaguar S-type V6, Vw T3 caravelle 1.9 TDI,

Re: '74 VW 1303

Post by papi » 22 Jul 2014, 09:13

Hudo! Hudo! Hudo!
User avatar
majkl
Posts: 289
Joined: 15 Jan 2014, 20:04
Avtomobil: BMW

Re: '74 VW 1303

Post by majkl » 22 Jul 2014, 09:32

Zakon! Ko pridem z morja damo not? :) Al bo ze not takrat :)
LP Miha
User avatar
Tine
Posts: 952
Joined: 28 Feb 2012, 14:12

Re: '74 VW 1303

Post by Tine » 22 Jul 2014, 17:32

Ja odvisno kak dolgo bos na morju :lol: Sicer pa jaz tud grem jutri malo do obale pogledat do nedelje, tak da pol enkrat. Brez hektike pa to.
User avatar
Tine
Posts: 952
Joined: 28 Feb 2012, 14:12

Re: '74 VW 1303

Post by Tine » 22 Jul 2014, 22:32

Nič nebo z zaprtjem bloka danes, neplaniran setback zaradi proizvodne napake enega izmed ležajev odmične. Jebiga. Nadaljevanje po oglasih.
User avatar
Tine
Posts: 952
Joined: 28 Feb 2012, 14:12

Re: '74 VW 1303

Post by Tine » 30 Jul 2014, 20:23

Ležaji so prišli, in če že te že sem naročil take z dvojnim potisnim uležajenjem in jeklenim hrbtiščem. Tokrat so pasali v nulo in življenje jim je bilo za par trenutkov takoj lepše.

Image

Naslednja je z novimi ležaji in na svoje končno mesto padla tanajtaglavnejša gred, katere vpad v blok je za enega samega človeka kar podvig - polek tega, da je treba na svoje mesto natančno in previdno spustiti par kilogramov težko jekleno klado, je simultano potrebno naloviti še pravilne položaje aluminijastih drsnih ležajev, da le-ti ustrezno sedejo na čepe, ki jih v svoji končni poziciji držijo na mestu. Da se, se pa jebeš. Uspešno, hvalabogu.

Image

Sledi center dogajanja pogona ventilov, odmična gred s svojimi dročniki. Ker je v eni poziciji ojnica prvega cilindra prišla zanimivo blizu dela odmične, sem se odločil za svoj lažji spanec in odbrusil dodaten milimeter materiala na strateškem mestu.

Image

Naredil sem še test-fitting oljne črpalke in možne interference z njo, kot so me izkušnje naučile iz prejšnjega motorja. Ta pumpa je drugega proizvajalca in ima na tem mestu vsaj 5mm več prostora kot prejšnjidve, kljub še za 2mm podaljšanim zobnikom za dodaten pretok ulja. Da ne žulja, seveda. Vse se vrti gladko in brez zadržkov, tudi ojnica ima sedaj zadovoljivo prostora.

Image

Zadnje čiščenje in skupinska slika odmične s pripadajočimi dročniki, preden jih zaprem v aluminij. Engle FTW! Desno še specifikacijski kartonček za številk željne gledalce.

Image

Našminkane stične površine z mazivom za ustrezno vsedanje naležnih površin, odmična pa nastavljena v fazo.

Image

Vstavimo še štopl za odmično, uležajimo drugo stran bloka, vstavimo dročnike ter porišemo naležno površino sredine bloka s tesnilno maso, pa sta polovici pripravljeni na spojitev. Par obratov navornega ključa kasneje, instant sestavljen blok!

Image

Spet pa bom moral neprostovoljno počakat par dni z nadaljevanjem, saj sem ob poizkusnem fitingu cilindrov ugotovil, da bom za pravilno nastavitev statičnega kompresijskega razmerja vseeno rabil distančnike pod cilindri. Pizda. Upam da anglež hitro prnese svoj paket čez vodo.
User avatar
L4UK0
Posts: 3143
Joined: 18 Oct 2010, 22:06
Avtomobil: 1972 Datsun Fairlady Z
Location: Ljubljana
Contact:

Re: '74 VW 1303

Post by L4UK0 » 30 Jul 2014, 20:32

Dobro se tole gleda in bere! Kaj pa je finta z tisto šminko za naležne površine? :)
Image
Post Reply