Re: '74 VW 1303
Posted: 02 Jun 2012, 19:55
Tako, slučaj dogodkov je nanesel, da sem prišel do svojih gewind. Podvozje je bilo sicer zadovoljivo, vendar le dokler sem bil sam v avtu ali v keslu več kot polovico bencina; takrat se je avto posedel toliko da je ob vsaki malo večji neravnini dosegel (že tako skrajšane) protiudarne gumice na amortizerjih in zadeva je ratala naporna.
Družbo so mi prišle delat gewinde proizvajalca Kerscher, sestavljajo pa jih Eibachove vzmeti in plinski Koni rumeni, po trdoti nastavljivi amortizerji. Kao. Zadevi se da nastavljat samo rebound, se pravi blaženje raztezanja.


Da sem preveril nastavitve, sem zadevo seveda takoj razstavil in primerjal z originalnimi federbajni. Vidi se, da so precej krajši, kar pomeni več hoda pri nižjem avtu. To hočemo!

Po preverbi nastavitev je bilo seveda treba zadeve takoj zmontirat in videt kako in kaj.

Višina planirano nastavljena na kak centi nižje od prejšnje višine, tako nekako kot sem si želel; so pa roke bile sumljivo blizu letvi, kar sem predvideval da se lahko zgodi - srečanje med njima namreč.

In se je, na predvidenih mestih, roka ob letev in sinhrono špurštanga ob šasijo ter poden prostora za rezervo. Fleks v roke in pobrusit kritične točke, ampak še vedno ni pomagalo:

Zaradi že prej omenjenih krajših gewind sem probal z vstavljanjem dodatnih bump stoperjev, in po N-ti iteraciji uspel najti takega, ki je bil minimalne debeline za čimveč hoda, a vseeno preprečeval stek roke in šasije. Nekje pri 20mm debeline gume je bila stvar OK, ampak sem še vedno začutil staro dobro omejitev čez luknje, česar pa enostavno nisem bil pripravljen sprejet. Zato sem vedel da ni druge, kot pa ubrat pot, katero sem imel v planu že precej nazaj - spremembo geometrije rok in špurštang, kar pomeni daljšanje zglobov vilic in premik vpetja volanskih končnikov na spodnjo stran spindla. Nekako tako:
Serijsko

Modificirano

Lov za daljšimi zglobi se je končal pri podjetju Vargalant iz Vrhnike, kjer so mi naredili za 20mm daljše zglobe. Moram jih res pohvalit, takoj so vedeli kaj hočem, zadeve so bile nazaj pri meni v roku štirih dni ( kar vključuje pošiljanje s pošto tja in nazaj!), cena pa ugodnejša kot da bi nabavil serijske zglobe v avtotrgovinah. Nadalje so mi jih tudi zmontirali (razprešali stare in vprešali nove), speskali roke in jih prašno pobarvali. Odnos kot se spodobi, priporočam!


Nova na levi, original na desni

Za spremembo vpetja volanskih končnikov je bilo treba demontirati spindle ter povrtati luknje za vstavitev puše.
Ker puše v evropi ni za dobit, sem jo dal naredit:


in še v mesu


To gre sem:

Tako zgleda to zmontirano

Test, če sem prav izmeril in izračunal razmak med končnikom in platiščem uspešen

Končno je sledila montaža nabranega materiala. Tako nekako zgleda ena stran kosov

Sestavljeno


Spet sestavljeno, vse štima

Problem ki se pojavi z premikom špurštange na spodnjo stran spindla pri teh modelih trojk je to, da se špurštanga pri raztegnjenem amortizerju in zavitem volanu zaleti v stabilizator je zaradi daljšega zgloba posledično rešen.

Roka in špurštanga sta sedaj vzporedni, bump steera naj nebi bilo več!

Ne se obregovat ob umazane in zarjavele ankerplate od bobnov, predvidoma ne bodo več dolgo na avtu.
Zdaj pa čakam na ponedeljek, da lahko avto zapeljem na optiko, pa je stvar rešena. En pofukan mesec, vam povem. Ima da se pelje!

Družbo so mi prišle delat gewinde proizvajalca Kerscher, sestavljajo pa jih Eibachove vzmeti in plinski Koni rumeni, po trdoti nastavljivi amortizerji. Kao. Zadevi se da nastavljat samo rebound, se pravi blaženje raztezanja.


Da sem preveril nastavitve, sem zadevo seveda takoj razstavil in primerjal z originalnimi federbajni. Vidi se, da so precej krajši, kar pomeni več hoda pri nižjem avtu. To hočemo!

Po preverbi nastavitev je bilo seveda treba zadeve takoj zmontirat in videt kako in kaj.

Višina planirano nastavljena na kak centi nižje od prejšnje višine, tako nekako kot sem si želel; so pa roke bile sumljivo blizu letvi, kar sem predvideval da se lahko zgodi - srečanje med njima namreč.

In se je, na predvidenih mestih, roka ob letev in sinhrono špurštanga ob šasijo ter poden prostora za rezervo. Fleks v roke in pobrusit kritične točke, ampak še vedno ni pomagalo:

Zaradi že prej omenjenih krajših gewind sem probal z vstavljanjem dodatnih bump stoperjev, in po N-ti iteraciji uspel najti takega, ki je bil minimalne debeline za čimveč hoda, a vseeno preprečeval stek roke in šasije. Nekje pri 20mm debeline gume je bila stvar OK, ampak sem še vedno začutil staro dobro omejitev čez luknje, česar pa enostavno nisem bil pripravljen sprejet. Zato sem vedel da ni druge, kot pa ubrat pot, katero sem imel v planu že precej nazaj - spremembo geometrije rok in špurštang, kar pomeni daljšanje zglobov vilic in premik vpetja volanskih končnikov na spodnjo stran spindla. Nekako tako:
Serijsko

Modificirano

Lov za daljšimi zglobi se je končal pri podjetju Vargalant iz Vrhnike, kjer so mi naredili za 20mm daljše zglobe. Moram jih res pohvalit, takoj so vedeli kaj hočem, zadeve so bile nazaj pri meni v roku štirih dni ( kar vključuje pošiljanje s pošto tja in nazaj!), cena pa ugodnejša kot da bi nabavil serijske zglobe v avtotrgovinah. Nadalje so mi jih tudi zmontirali (razprešali stare in vprešali nove), speskali roke in jih prašno pobarvali. Odnos kot se spodobi, priporočam!


Nova na levi, original na desni

Za spremembo vpetja volanskih končnikov je bilo treba demontirati spindle ter povrtati luknje za vstavitev puše.
Ker puše v evropi ni za dobit, sem jo dal naredit:


in še v mesu


To gre sem:

Tako zgleda to zmontirano

Test, če sem prav izmeril in izračunal razmak med končnikom in platiščem uspešen


Končno je sledila montaža nabranega materiala. Tako nekako zgleda ena stran kosov

Sestavljeno


Spet sestavljeno, vse štima

Problem ki se pojavi z premikom špurštange na spodnjo stran spindla pri teh modelih trojk je to, da se špurštanga pri raztegnjenem amortizerju in zavitem volanu zaleti v stabilizator je zaradi daljšega zgloba posledično rešen.

Roka in špurštanga sta sedaj vzporedni, bump steera naj nebi bilo več!

Ne se obregovat ob umazane in zarjavele ankerplate od bobnov, predvidoma ne bodo več dolgo na avtu.
Zdaj pa čakam na ponedeljek, da lahko avto zapeljem na optiko, pa je stvar rešena. En pofukan mesec, vam povem. Ima da se pelje!

