@plesni: Malo z zamudo ampak bolje pozno kot nikoli

.
Po mojem mnenju je peskanje najbolj priporočljivo takrat, ko se karoserijo pred peskanjem kleparsko razreže to te mere, da se odstranijo boki, zunanji pragi, blatniki, torej, da ostane bolj kot ne skelet (seveda ustrezno ojačan) s tem pa pesku ne ostane dosti prostora, kjer bi lahko ostal ujet.
Tak razrez naj naredi klepar, ki bo potem po peskanju tudi obnavljal karoserijo, ker ve kje razrezati in kako ojačati (v nasprotnem se lahko izgubijo mere ali pa se karoserija pokrivi, kar podraži karoserijsko obnovo).
Do sedaj sem po opisanem načinu delal le en avto (ker se je lastnik tako odločil) in se je zelo obneslo, saj ni praktično nič peska ostalo na/v karoseriji.
V ostalih primerih sem delal na karoserijah, ki so bile najprej speskane in nato pobarvane pri ponudnikih peskanja. Nekateri peskarji to naredijo sprejemljivo, spet drugi zelo površno. Delal sem tudi že avte, ki so bili speskani, zelo na grobo očiščeni in nato barvani kar čez pesek. To se hitro vidi, ker je barva taka hrapava kot kak brusni papir. Če tam malo podrgneš z roko, pobarvan pesek kar leti stran. Pesek, ki je ujet pod barvo pa tudi dolgoročno naredi škodo...
Dejan (DS71) je svojo Manto peskal le tam, kjer so močni strukturni deli, ter po podih. Streho, boke in ostale občutljive dele ni dal peskat ampak jih je zbrusil sam. To je tudi nujno upoštevati pri peskanju. Kljub temu, da je že prej poskušal odstraniti pesek, ga je še veliko ostalo in večino ostanka peska sem potem odstranil še jaz, ko sem začel karoserijo odpirat.
Kar se samega peskanja tiče ni problematično, v kolikor klepar sproti med delom čisti ujet pesek. Jaz naprimer skoraj vedno odstranim po par kil peska z izpihavanjem (kljub temu, da so to poskušali že drugi pred mano), medtem ko obnavljam karoserijo. Pri tem postopku uporabim izpihovalno pištolo na kompresorju in močen industrijski sesalec. Na eni strani votlega dela nato vpihavam zrak, na drugi strani pa industrijski sesalec izsesava pesek ujet v votlem delu. Ali pa enostavno odstranim pesek, ko razrežem/obnavljam nek votli del in pridem zraven.
Dobro je tudi, da se potem votle dele pobarva z barvo in jih po ličarskih delih še zaščiti z voskom. Tudi če ostane kak pesek ujet med robovi, ga barva zalije in naredi manj škode, kot če ostane nezaščiteno.
Pesek namreč nase vleče vlago s čimer pospešuje in povzroča korozijo.
Upam, da bodo te smernice komu v pomoč, ko se bo odločal za peskanje.
LP, Seba.