Sem prepričan, da nobeden ne uporablja bobweightov za balansirat simetrične gredi. Ampak kaj vem jaz ki nisem naredu niti 1 letnika strojne. Glede knifedginga sem jaz malo poenostavu ampak da, poleg teže ( oz vztrajnostnega momenta) se zmanša tudi upornost skozi ojno peno, hlape, whatever kar je v bloku.pero27 wrote:...Seveda da balansirajo tudi na simetričnih gredeh z bobweighti, saj zato pa se dinamično balansira, drugače bi lahko vse statično na simetrični gredi...
Balansiranje gredi in vztrajnika

Re: Balansiranje gredi in vztrajnika
Let's go Brandon!

- pero27
- Posts: 2726
- Joined: 16 Jan 2014, 16:50
- Avtomobil: BMW e21 315 82', Kadett C 1.2N/S 78', BMW E30 318i 87', Kawa KZ400 82' cafe
- Location: Novo mesto
- Contact:
Re: Balansiranje gredi in vztrajnika
Tole je malo pomankljivo napisano (in je dovolj dobro, če ne misliš dvigovat redlina od motorja in če novi bati niso pomembno težji od tastarih)
Priotiuteži nimaš v motorju samo zato, da so protiutež batu in ojnici, ampak tudi zato, ker ma njihova vrteča masa žiroskopski učinek na gred in ta žiroskopski učinek preprečuje zvijanje gredi gor pa dol. Njihova ekscentrična masa ga pa to zvijanje še popravlja. To, kakšna sila deluje na gred je odvisno predvsem od mase bata in njegove hitrosti; če je bat težji in/ali hitrejši in/ali so obrati višji in/ali maš daljši stroke so te upogibne obremenitve na gredi večje in je potrebna večja masa protiuteži (če je ekscentrične mase preveč se nardi gred z več centrirane mase).
Zakaj pa misliš da imajo motorne gredi precej materiala tudi na nasprotni strani protiuteži (se pravi na strani kjer protiutež ne štrli ven)
Priotiuteži nimaš v motorju samo zato, da so protiutež batu in ojnici, ampak tudi zato, ker ma njihova vrteča masa žiroskopski učinek na gred in ta žiroskopski učinek preprečuje zvijanje gredi gor pa dol. Njihova ekscentrična masa ga pa to zvijanje še popravlja. To, kakšna sila deluje na gred je odvisno predvsem od mase bata in njegove hitrosti; če je bat težji in/ali hitrejši in/ali so obrati višji in/ali maš daljši stroke so te upogibne obremenitve na gredi večje in je potrebna večja masa protiuteži (če je ekscentrične mase preveč se nardi gred z več centrirane mase).
Zakaj pa misliš da imajo motorne gredi precej materiala tudi na nasprotni strani protiuteži (se pravi na strani kjer protiutež ne štrli ven)


- croma_man
- Posts: 2730
- Joined: 23 Apr 2012, 23:35
- Avtomobil: BMW E21 315 / BMW 2002 Touring
- Location: Celje
- Contact:
Re: Balansiranje gredi in vztrajnika
pi*** ta google translate dobr dela !

- papi
- Posts: 2198
- Joined: 18 Oct 2010, 23:13
- Avtomobil: Opel Kadett C 2.0 Turbo, Jaguar S-type V6, Vw T3 caravelle 1.9 TDI,
Re: Balansiranje gredi in vztrajnika
croma_man wrote:pi*** ta google translate dobr dela !




- pero27
- Posts: 2726
- Joined: 16 Jan 2014, 16:50
- Avtomobil: BMW e21 315 82', Kadett C 1.2N/S 78', BMW E30 318i 87', Kawa KZ400 82' cafe
- Location: Novo mesto
- Contact:
Re: Balansiranje gredi in vztrajnika
Eni smo kdej kkšn strojni fax povohalcroma_man wrote:pi*** ta google translate dobr dela !

Eni smo tud sprojektiral najlažjo mašinco za tetoverinja na svetu in zato razumemo statične in dinamične obremenitve iz prve roke - ko je od njih odvisen tvoj kruh in obstoj tvoje firme

Ne vem zakaj vam gre vedno v nos ko kdo napiše kaj kar ni samo neka osnovna kmečka logika...

- croma_man
- Posts: 2730
- Joined: 23 Apr 2012, 23:35
- Avtomobil: BMW E21 315 / BMW 2002 Touring
- Location: Celje
- Contact:
Re: Balansiranje gredi in vztrajnika
no ti povem zakaj, pa ne vzet tega kot zlonamerno...kitiš se s tujim perjem.
sestavi motor, ga napili, pokaži da dela nekaj časa, pol ti bomo vsi verjeli da znaš. Papi, Eugene,...so to naredili in njihove nasvete vzamem kot merodajne.
Jst sm tih tam ko nimam prakse, pri motorjih je žal tako...mogoč jo bom kdaj mel več.
sestavi motor, ga napili, pokaži da dela nekaj časa, pol ti bomo vsi verjeli da znaš. Papi, Eugene,...so to naredili in njihove nasvete vzamem kot merodajne.
Jst sm tih tam ko nimam prakse, pri motorjih je žal tako...mogoč jo bom kdaj mel več.

- pero27
- Posts: 2726
- Joined: 16 Jan 2014, 16:50
- Avtomobil: BMW e21 315 82', Kadett C 1.2N/S 78', BMW E30 318i 87', Kawa KZ400 82' cafe
- Location: Novo mesto
- Contact:
Re: Balansiranje gredi in vztrajnika
Ne vzamem zlonamerno.
Bom sestavil v kratkem.
Upam pa da ne bom potem poslušal pa kritik o "overengineeringu" in podobnem.
Mislim pa da ne rabiš sestavit motorja da lahko razumeš osnovne principe fizike in itak jih moraš razumet preden greš motor sestavljat in pilit.
Bom sestavil v kratkem.
Upam pa da ne bom potem poslušal pa kritik o "overengineeringu" in podobnem.
Mislim pa da ne rabiš sestavit motorja da lahko razumeš osnovne principe fizike in itak jih moraš razumet preden greš motor sestavljat in pilit.


- L4UK0
- Posts: 3143
- Joined: 18 Oct 2010, 22:06
- Avtomobil: 1972 Datsun Fairlady Z
- Location: Ljubljana
- Contact:
Re: Balansiranje gredi in vztrajnika
Ej tuki je debata o balansiranju glavnih gredi. Kar smo zaenkrat spraševali smo izvedeli! 


Re: Balansiranje gredi in vztrajnika
Malo bedasto ter "mogoce" nepravilno.
Frontera ter omega (2,4) imasta enak blok, enake bate, enake ojnice, vendar razlicne gredi (od frontere ima bistveno tezje kontra utezi)
Frontera ter omega (2,4) imasta enak blok, enake bate, enake ojnice, vendar razlicne gredi (od frontere ima bistveno tezje kontra utezi)

Re: Balansiranje gredi in vztrajnika
Zanimivo.opelsime wrote:Malo bedasto ter "mogoce" nepravilno.
Frontera ter omega (2,4) imasta enak blok, enake bate, enake ojnice, vendar razlicne gredi (od frontere ima bistveno tezje kontra utezi)
Bodisi
a) Jim je bilo neki drugega pomembnejše kot popolnoma protiutežit težo throwa, ojnice, bata
b) niso hodili na srojni faks in nimajo pojma kaj delajo.
Glede na to da se gre za opel bi jaz stavil na slednje.

Let's go Brandon!
