Končno je napočil čas, da sem se lahko lotil praktičnega testa delovanja cele kolobocije elektronike in vezave na motorju, ki je par let pridno čakal na svoj nastop. Iz kleti sem zvlekel M10b18i, ki bo kot "učilni" motor najprej zagnan zunaj avta, po vgradnji pa se na njem učim osnove pisanja map in konfiguracije elektronike za splošno delovanje.
Ker je motor fabriško prišel iz E30 modela, ima par ključnih stvari drugačnih o tistih ki so bili v 02 modelih, a na srečo so bloki dovolj enaki, da jih je mogoče prestavljati med generacijami. Eden takih sta oljna črpalka in karter. Za menjavo slednih sem po kmečko zvlekel motor na paleto pred bajto ter ga zvrnil na bok:
Nato sem odstranil e30 karter ter ga primerjal z 02jkinim:
Različni sta tui oljni črpalki, na srečo le na sesalnem "ušesu", ki pa sta na srečo zamenljivi. Leva 02, desna E30 ( pri E30 so implementirali tudi nek ventil proti prevelikemu pritisku, ki ga 02 verzija še nima. Pomojem je to varovalka pred prevelikim pritiskom pri ledenohladnem olju. Itak nisem mislil hladnega gonit, tako da bo vse OK):
Še zmontirana, brez posebnosti, z izjemo manjka nosilčka, ki je pri 02 modelih integriran v sredinski mostiček glavne gredi. Ni idealno, a takle mamo. Baje dela brez tud, če se bo zarad vibracij slušalka odlomila bom pa vedel za naslednji motor.
Zalo problematičen pri vseh M10 motorjih ki nekaj časa stojijo baje postane tudi Batić™, ki zašteka znotraj svoje izvrtine v črpalki, nato pa prepreči motorju da vzpostavi primeren oljni tlak. Pomaga odstranitev s pomočjo navojnih svedrov, poliranje njega ter čiščenje luknje v katero spada. Težavo sem imel tako na prejšnjem kot na tem motorju.
Karter sem poveznil na motor - in failal, ker sem v bojazni pred puščanjem z dihtmaso preplastil novo tesnilo, ki pride med karter in blok. Hvalabogu sem že med zategovanjem karterja opazil, da je začelo tesnilo na določenih mestih porivat izven bloka. Note to self - uporabi ali tesnilo ali tesnilno maso, ne obojega. Pušča zaenkrat sicer ne.