Tekom prejšnjega tedna je stekla akcija remonta nam že znanega pogonskega agregata, obenem pa sem manjko motorja v zalivu izkoristil še za menjavo menjalniškega olja ter nosilcev menjalnika, ki so bili dostrajani innajveretneje še originalni. Hvala Majklu za pomoč pri izmetu (in kasneje tudi montaži) motorja.
Takole nekako je revež zazijal brez motorja, zadnjih koles in na nožnikih
Ker so v planu tudi dodatni merilniki, ki me bodo sproti obveščali o trenutnem zdravju motorja, je treba razkopat armaturko in potegnit kablovje
Po daljšem kolebanju ali pustit zvočno izolacijo ali ne, sem se na koncu vseeno odločil da bom poizkusil brez, ter potegnil kable za merilnike v motorni prostor
Njihova elektroomarica ter izdolbene luknje za dostop do bodočih fergazerjev iz zadnje strani
Sledila je obdelava trobentic, ki jih je zaradi svoje velikosti bilo treba pobrusit do te mere da pašejo v filtre, ter ponovno spolirat notranje stene
Ko je bil motor zunaj, sem spotoma zamenjal vse nosilce menjalnika ter menjalniško olje, nato pa zmontiral že dolgo zastavljen projekt izdelave takozvanega Cup Brace-a. Gre za ojačitve med vilicama, kamor prideta montirana motor in menjalnik, ter zgornje nosilce amortizerjev. Služijo povečanju togosti vpetja motorja in menjalnika, katere manjko ki je bila v mojem avtu še posebej opazna, zakaj ne vem; rje ni bilo videt, morda majo vsi IRSji bol mlohave vilice od navadnih.
Lasersko izrezane kose sem zvaril ter nesel arestantom na galvansko obdelavo, takšni so se vrnili eno popoldne kasneje
Na primerne cevi sem uvaril matice, jih pobarval in evo ti DIY cup brace.
Slike zmontiranih žal nimam, je pa vseskupaj noter v pički materni kjer itak ni nič pametnega za videt.
Naposled je napočil trenutek vpada novega motorja, ki je potekal relativno gladko in brez večjih komplikacij; presenetil je edino z manjkom navoja v eni izmed dveh lukenj za vijake; očitno spet posebnost tip3 bloka.
Povezala se je še motorna stran dodatnega 'štroma'
Po obdelavi blend armaturke in kabelske sadne solate so se zadeve postavile nazaj na svoje mesto. Tako nekako, iz voznikove perspektive, iz leve proti desni: EGT+CHT (temperatura izpuha in glave), pritisk olja, temperatura olja, trenutna voltaža.
Še celoten izgled
Za sovoznikov sedež sem preventivno montiral še gasilni aparat, katerega pri teh naših samovžignih čudih itak ni noro imet v avtu
..in še končana zadeva. Šele na slikah vidim, kako ogabno umazana je hauba, bo treba zdrgnit zadevo.
Prva vožnja je bila, no, precej spektakularna

Polek sušenja traka, kateri že sam po sebi naredi nezanemarljiv oblak dima že med vožnjo, med minutnim čakanjem na semaforju pa dobesedno zmanjša vidljivost na tri metre v radiju 20m okoli avta, mi je ponagajalo še tesnilo pod ventildeklom, katero je poskrbelo za postopen izliv več kot litra olja direkt po celem kraku tretjega cilindra, v procesu pa seveda prepojilo trak v kateregta je ovit in s tem še povečalo dimno zaveso. Zabave polna skleda vglavnem. Piksna bremzrajnigera in parkratno delno gretje izpuha je poskrbelo za odstranitev dimljenja zaradi olja brez požara, hvalabogu. Se je pa pojavil nov izvir olja, tokrat na semeringu, kar pomeni ponoven poseg jemanja motorja ven.

Prav tako zna malo olja zmetat čez aftermarket china crap nastavek za šipko, kateri je obvezen, spet zaradi tip3 bloka. Sicer pri obeh primerih nič kritičnega, je pa dovolj da se poštemplam kjerkoli se sparkiram. Treba sanirat.
Motor sicer še ni nastavljen, je samo od oka pribljižno sinhroniziran, zaenkrat še brez instrumentov; je pa že v prvih par metrih prav presenetljivo kulturno pospeševal, ni nič cukal ali delal zdrah. Pohvalno od njega, ni kaj. Zdaj me čaka najtežji del; naredit par sto kilometrov z nežno nogo. Zakaj najtežji? Zvok fergazerjev s trobenticami je KURČEVO ZASVOJLJIV. Itak da sem že sprobal kak gre skozi obrate. Zato pa pravim - najtežji del
