Ko smo ravno pri senzorjih pozicije glavne gredi, naj opišem še to zgodbo.
Zaradi želje da bo elektronsko krmiljen tudi vžig, mora računalnik precej natančno vedeti v kateri poziciji je glavna gred. Eden izmed priporočenejših sistemov za tole je uporaba trigger kolesa in VR/hall senzorja, katerega prvo se mora fiksno držati glavne gredi, drugi pa šteje število zob prvega, ki letijo mimo. Sam sem se odločil za 36-1 kolo.
Plan je bil zrisat zobnike in nosilec, jih dat zrezat na laser, zobnik privarit na fabriško jermenico, podrejat opletanje, dat zbalansirat in bi blo rešeno. Poln zanosa sem jih dal delat v različnih dimenzijah in debelinah, da bi si potem lahko zbral tistega ki mi bo najbolj všeč, in dobil sem železje:
..ter nosilec za senzor in senzor osebno:
Nosilec je zamišljen tako, da ga po montaži nastavim na potrebno globino in zvarim na pozicijo, nekako takole:
Nabral sem tudi tri jermenice, od katerih sem eno testno navaril kar na suho, kmalu za tem ko sem si kupil TIG in me je bolj zanimalo kako bo šlo to sploh varit; je bila pa že zjebana pri kajli in imela globoke utore kjer po njej drsi semering, zato sem jo že v štartu označil za neuporabno in se na njej bolj kot kaj druga učil. Drugo sem cuknil iz m10b18i motorja, zato sem sklepal da je dobra; tretjo sem nabavil od nekod, in je zaradi svoje trorednosti itak potrebovala strugarja.
Menil sem, da bi blo smiselno, da jih pred varjenjem nesem nekomu na stružnico, da pogledamo če so uporabno ravne ter posnamemo zadnjo stran, da se bo zobnik dal navarit čimbolj pravokotno na os vrtenja in s tem zmanjšati opletanje.
Takole je bilo zamišljeno:
Zgodba pa je pri strugarju skrenila na kisla pota. Troredna jermenica je opletala preveč, da bi jo sploh upal uporabit, zato smo se osredotočili na edino preostalo, v katero sem tudi sicer polagal večino upov. Opletala je minimalno, zato sem mojstra prosil le, da mi poravna "zadnjo" stran, tam kjer bi nalegel zobnik.
Jermenica je poravnana, malo manj dobro pa je bilo to, da je neplanirano postala dvodelna
Jep, jermenica je očitno narjena iz enega spiganega kosa katerega nosilni konec smo uspeli odrezat. Fuckit, nisem vedel. Tako sem ostal brez uporabne jermenice, in če sem hotel v nekem dogledno-realnem času prit do izdelka mi ni preostalo drugega, kot da preko luže naročim set od edinega prodajalca, kjer se to stvar na tem svetu še da dobit (Ireland Engineering), in prišlo je tole:


Saj ne, da bi mi izdelek ne bi bil všeč kot tak, je super narejen; jermenica je iz enega kosa aluminija s privijačenim, pocinkanim zobnikom (ki je po zunanjih gabaritih praktično istih dimenzij kot moj). V štartu ga nisem želel naročiti zato, ker je jermenica manjša ter posledično za 20% počasneje vrti vodno črpalko (in alternator). Ja, free horsepower, ampak manj hlajenja. Sicer naj bi v cestni uporabi še vedno imela zadosten pretok vode, bi pa bolj mirno spal, če bi bila standardne velikosti. V kolikor se bo izkazalo da bodo zaradi tega kake težave, bom primoran izvesti svoj prvotni plan in poiskat še par jermenic in upat da bo ena ravna, ali pa pri nas najti nekoga, ki bi mi naredil jermenico iz nule po mojih načrtih (če kdo ve za koga ki mi to lahko izvede, se seveda toplo priporočam).