Gremo naprej z glavo motorja. Tole še kar traja, sem pa blizu konca. Je pa dolga pot...
Najprej sem glavo razstavil v prafaktorje in spet začel iskati napake.
Našel sem nekaj zakladov, med drugim tudi enega od krivcev za porabo olja in sicer uničeno tesnilo ventila. Zanimivo, glede na to da naj bi bila glava ravno dobro obnovljena
Našel 3 razpoke na eni od zgorevalnih komor.
Zaradi tega sem na bil začetku kar malo živčen, zato tudi dodatna glava od Sablaca, pri kateri pa se je izkazalo da so popokane prav vse komore na istih mestih kot moja. Najprej sem razmišljal da bi na svoji glavi pometal ven sedeže ventilov in dal glavo zavariti. Zato sem šel v Zagreb do firme ki se s tem ukvarja, kjer so mi rekli naj ne kompliciram, da bo držalo bp. Enako so mi rekli tudi pri nas, tako da sem se z razpokami sprijaznil. Do vodnih kanalov je še dolga, mislim da če bom pazil na pogoje v motorju bo zadeva še kar nekaj časa držala. Če ne bomo pa pač v prihodnosti varili.
Tretja stvar so bila vodila ventilov na izpuhu. Vodila so bila prekomerno obrabljena, ventil je kar plaval po vodilu. Vodila na vsisni strani so bila sicer mersko še OK, ampak glede na to da so železna in da delam kvazi performance verzijo so letela tudi ta ven. Pri demontaži so mi sesalna razpokala, tako da sem jih ven dobil po kosih
Ni še konec.

Naslednja stvar so bili izpušni ventili. Meritev steblov je pokazala sumljivo dober rezultat (cca. 7,985, glede na original 7,990mm), obrabljenost enakomerna po celem steblu. Sumljivo zato, ker so bila konkretno obrabljena vodila, stebla pa skoraj nedotaknjena. Kasneje sem pogruntal, da so bili ventili zamenjani. V originalu ima Integralka izpušne ventile polnjene z natrijem, za boljši odvod toplote iz samega ventila. Ker te po mojih informacijah niso več dobavljivi je nekdo notri dal navadne ventile (vidi se po steblu ventila), katere lahko kupiš za par eur v vsaki avtotrgovini. Poleg tega so bila vsi 4 zviti, tako da niso bili več uporabni. Uspelo mi je dobiti nerabljene iz stare zaloge, seveda polnjene z natrijem.
Sesalni ventili so mersko sicer 0.01mm obrabljeni, ampak so obrabljeni enakomerno po celotni dolžini stebla, pravtako pa niso zviti. Tako so bili zaviti s krep papirjem, vpeti v bormašino in očiščeni z 1000-2000 šmirglom.
V prihodnosti pridejo na vrhu pobrani še s 30° kotom (back-cut) za boljši flow in pa verjetno se bom poigral še s swirl polishom, ki naj bi prek vrtinčnja pripomogel k boljšem poljnenju cilindra. To pride kasneje...
Kar se tiče napak je razen par uničenih navojev to to, tako da je bila sama glava zrela za obdelavo. Postavil sem Balkan system delavnico na prostem v bloku na 4tem nadstropju, si od prijatelja sposodil kitajski Dremel, od drugega prijatelja pa dobil par rezkarjev in brusnih kamnov. Tako sem se pripravil na portanje. Več o tem naslednjič.
Lp, Ružo