BMW E30 318i 87' royalblau- Prinz Rupert

User avatar
karoserist.si
Posts: 537
Joined: 04 May 2011, 07:45
Location: Ljubljana
Contact:

Re: BMW E30 318i 87' royalblau- Prinz Rupert

Post by karoserist.si » 30 May 2024, 07:51

pero27 wrote: 29 May 2024, 19:50 Sem nedavno nabavil mizo, ja, ker je bla res poceni (cena starega železa) in delam zdej iz nje tog roštilj za menjavo pragov, krakov, vezne itd na e21. Ubistvu bo služila bolj kot chassis jig. Sam v luftu pa vrtljiva.
Super, dobra ideja. Me zelo zanima kako bo to izpadlo ;)
pero27 wrote: 29 May 2024, 19:50 Najboljš bi blo dat tud e30 na mizo, ampak nebi rad ranil pragov, če bi se le dalo. Če drugače ne bo šla v mere, bo pa seveda romala tud na mizo.
Ok, to te razumem. Mački če so grobi precej poškodujejo zaščito na pragih, pa tud če so manj grobi maš z zaščito precej štale. Se pa pač to v kleparskih delavnicah pol ličarsko popravi....ni pa to najboljš, ko je body enkrat popravljan. Sicer ima Celette tu rešitev z nastavki v MZ stebrih in avto vpneš v nosilne točke, ampak tu je pol spet problem, ker se mora večinoma precej podvozja odstranit. Ti pa vsaj nič zaščite ne poškoduje. Je pa dons že kar problem dobit ta stare nastavke za kak pameten denar, pa za en avto se to itak finančno ne izplača. Nova verzija univerzalnih nastavkov je pa finančno itak adijo pamet.
pero27 wrote: 29 May 2024, 19:50 Drugače se na slikah ne vidi, ampak sem zankrat ob drevo vlekel avto v konkreten klanec samo z popuščanejm bremze, brez gasa, in sem potem ko je avto gurtno nategnil šel seveda tudi potolčt z kladivom pleh pod napetostjo. To je blo tko par 100 kil sile mogoče v gurtni. Sicer je bil tud karambol pri 10 na uro, tako da razen zmečkane vezne, speštanih prvih 5cm kraka in morda rahlega diagonalnega zamika kraka (milimetri) upam da ni blo hujše škode. Zaenkrat ni videt. Moram nardit merilo pa pomerit.

So pa tvoji nasveti glede kleparije vedno več kot dobrodošli in jih vzamem v obzir!
Aha ok pol ni panike, jaz sem si to mal bolj slikoviti predstavljal :lol: ...da si privezal pol pa šel fejst gas nazaj :D . Včasih vidim kak takšen video na YT pa sem se mal preveč vživel :lol:
User avatar
pero27
Posts: 2726
Joined: 16 Jan 2014, 16:50
Avtomobil: BMW e21 315 82', Kadett C 1.2N/S 78', BMW E30 318i 87', Kawa KZ400 82' cafe
Location: Novo mesto
Contact:

Re: BMW E30 318i 87' royalblau- Prinz Rupert

Post by pero27 » 05 Jul 2024, 10:01

Bi se spodoblo malo updejta, ker se je kar nekaj stvari zgodilo.
Uglavnem uradni bmw servis mi ni mogel sestavit celega predračuna, ker "nimajo vseh postopkov v urno tipizirani bazi".
Zato sva z kolegom ki je mehanik sestavila predračun z pomočjo skrekane bmwjeve baze in cene novih original delov. Naneslo je slabih 10 jurjev.
Predračun sem poslal zavarovalnici, cenilec je me je mislim da v dveh dneh poklical in ponudil 3 jurje poravnave. Po par minutah pregovarjanja sva prišla na 4900€ in čez kak teden sem res dobil po pošti pogodbo za podpisat, par dni kasneje pa tudi denar nakazan na račun.
Precej neboleče vseskupaj, še najbolj sitno je bilo sestavit predračun oziroma najt nekoga ki bi ga sestavil in izdal.

Zdej bi se blo pa zanimivo it igro; kaj vse se da nardit z tem budgetom.
No pa se pejmo:

Že prej sem mislil enkrat upgrejdat luči na projektorske "smileye" ki so bili opcija na facelift E30kah:
Image
Okvirji so za razliko od prefacelifta plastični, mislim da so iz original BMW kalupa glede na to koliko se že vidi znucanost kalupa po srhih na njih, se pa to hitro reši z olfičem. Depo aftermarket kvaliteta.
230€ +10€ poštnina = 240€

Nove kose pleha je kar zajebano dobit; en kup spletnih štacun jih ima kao na zalogi, naročiš, plačaš, pol pa dobiš mail čez en teden da ni na zalogi in bo čez 3 mesce... :problem:
Na koncu sem dobil kovinkso vezno (Klokkerholm) in original Alpina sprednji spojler pa še kovinski nosilec leve luči pri Wallothnesch
690€+90€ poštnina= 780€
Image

In kovinski pokrov vezne za modele za klimo (dodatne luknje na sredini) ter aftermarket levi žmigouc, par klipsen in rabljen feder za leva vrata pri KOED (priporočam, ful pocen poštnina 25€ iz norveške, tudi za velike kose + razstavljajo avte in ponujajo rabljene original kose, edin traj apa res ene 3 tedne da pride)
259€ z poštnino
Image

Pa lotil sem se meglenke obnavljat. Z začetek sem spucal kose in odrezal samolepilno peno na laser ki se je nikol ni dobilo kot rezerven kos.
Image
Material 30€, laser zastojn

Polomljen original chin spojler sem skupaj zlimal z neim kitajskim lepilom ki je pri nas prepovedano, drži pa skor vse plastike ko pes ježa. To so ti benefiti tega da proizvajaš robo an kitajskem in maš dostop do takih materialov :D
Image
Image

Zdej pa na hitr stvari skup zmetat na minimal steel legal spec za sobotn furo :thumbup:
Image

4900€-240€-780€-259€-30€=3591€ preostalega budgeta
User avatar
Tine
Posts: 952
Joined: 28 Feb 2012, 14:12

Re: BMW E30 318i 87' royalblau- Prinz Rupert

Post by Tine » 08 Jul 2024, 13:11

No vidis, tebi se bo se splacalo bit neroden za volanom
User avatar
pero27
Posts: 2726
Joined: 16 Jan 2014, 16:50
Avtomobil: BMW e21 315 82', Kadett C 1.2N/S 78', BMW E30 318i 87', Kawa KZ400 82' cafe
Location: Novo mesto
Contact:

Re: BMW E30 318i 87' royalblau- Prinz Rupert

Post by pero27 » 08 Jul 2024, 13:15

Alo! Jst sem se ustavu, pol se je pa un zaletu vame! Pijan in na mojem pasu. :problem:
User avatar
pero27
Posts: 2726
Joined: 16 Jan 2014, 16:50
Avtomobil: BMW e21 315 82', Kadett C 1.2N/S 78', BMW E30 318i 87', Kawa KZ400 82' cafe
Location: Novo mesto
Contact:

Re: BMW E30 318i 87' royalblau- Prinz Rupert

Post by pero27 » 05 Feb 2025, 23:06

Namest da bi pleh rihtal se z nekimi loputami igram :lol: ampak imam izgovor, da je zunaj mraz (se bo kmal boljš), stružnico imam pa na toplem.
Torej; po nekaj brskanja po ebayu in iskanju kaj bi se mi dopadlo sem nabavil dva kompleta itbjev iz tehle jajc:
Image
Image
Všeč so mi, ker:
-se jih da razbit
-so 42mm na loputah, kar je nekak zgornja meja ki bi jo znal M30B36 rahlo portan predihat
-ulitki so lepi in brez nepotrebne navlake
-majo že vakuum porte
-prišli so z injektorji ki so dobri za 280hp pri 80% duty cyclu
-z konca imajo enostaven diskreten TPS senzor
-cenej so bli ko 4 gume za kadetta :lol:
-pa narjeni so v njemačkoj v Nurenbergu v BING fabrki ki je tradicionalno vedno zalagala BMW z fergazerji. Uglavnm FARBRŠK! :D

Niso mi pa všeč ker niso sešraufani, ampak naprešani na kratke rostfrej palčke v slepe luknje (kar sem ugotovil po nakupu, prej sem mislil da je dolga palčka čez vse in skoznje lukne.
Zato je najprej pela fleksarca:
Image
Pol je pel švasaparat (sem na pačke zavaril matice, da sem potem imel za kaj vlečt z mini abcigerjem ki sem ga naredil iz velikega vijaka in par kosov smeti:
Image
Image

Polej sem anka postružil distančnike iz medenine in iz rostfreja naredil dolge šraufe:
Image
Image
Image

Nakar sem te šraufe porinil skozi luknje ki sem jih prevrtal v skoznje z ročnim povrtalom povečal na fi5 H8 toleranco in sestavil zadevo za prvo silo:
Image
Image

Sledi zezanje z podaljševanjem linkageov med grli :wave:
User avatar
L4UK0
Posts: 3143
Joined: 18 Oct 2010, 22:06
Avtomobil: 1972 Datsun Fairlady Z
Location: Ljubljana
Contact:

Re: BMW E30 318i 87' royalblau- Prinz Rupert

Post by L4UK0 » 06 Feb 2025, 10:21

Jooooj, kok je to lepo gledat! :P
Ej kako si pa prišel do 42mm max? So kakšni drugi faktorji v igri kot pri izračunu za fergazerje? Tam namreč hitro (beri: 3.0 šestak+) prideš do 45mm ali več.
Image
User avatar
Fleko
Posts: 1355
Joined: 04 Oct 2013, 18:46
Avtomobil: 41 cilindrov z vseh vetrov

Re: BMW E30 318i 87' royalblau- Prinz Rupert

Post by Fleko » 06 Feb 2025, 11:30

45mm je prevelik za >40km na cilinder, sploh pri 2V glavi, niso to fergazarji =). Že nekaj časa je pravilo manj je več pri teh zadevah.
40 bi verjetno še lepše delal kot 42mm.

Drugače pravilno se izbira velikost loput glede na to, koliko pretoka ima glava. Izbira premera lopute je nekje 120% pretoka glave na najvišjem liftu odmične.

V BMW svetu, veliko ljudi uporabi od M3 lopute na še manjših motorjih (S54 je 3.2, uporablajo pa vse od 2.5 do 3.2 prostornine), katere so 50mm (prevelike že tovarniško) in potem ko pride do dinotesta je razočaranje.

Pero čist taprav timing je, sej tudi zunaj že cvetijo trobentice :D
Get low, no matter how
User avatar
pero27
Posts: 2726
Joined: 16 Jan 2014, 16:50
Avtomobil: BMW e21 315 82', Kadett C 1.2N/S 78', BMW E30 318i 87', Kawa KZ400 82' cafe
Location: Novo mesto
Contact:

Re: BMW E30 318i 87' royalblau- Prinz Rupert

Post by pero27 » 06 Feb 2025, 11:37

Folk natika gor 45mm weberje, ja, ampak tam loputa ni najmanjši premer, ampak je to venturi pred njo, ki ima na DCOE45 lahko max 40mm, potem pa je v sredini njega še sekundarni venturi, ki mu zmanjša efektivni presek na površino cca 37-38mm kroga.
Tako da če primerjaš weberje (alpa pa tvoje OERje) in in ITBje, potem je DCOE45 z največjim venturijem možnim primerljiv z throttle bodyji od 600 kubičnih cestakov.

Do 42mm sem pa prišel tako, da sem šel gledat kake pretoke na flow benchu objavlja folk za M30B34 in M30B35 (oba sta 3.4L, ampak glava ki jo mam jaz - M30B35- ima večje sesalne ventile in več flowa), šel sem gledat kolko zraka moram sravit not in pri katerih obratih (600ccm po cilindru in ciljam na 7200 RPM), kakšna je površina namišljenega valja med do konca odprtim sesalnim ventilom in glavo čez katerga mora it zrak, zmeril sem presek sesalnega kanala.... uglavnem en kup stvari.

Izbiro pa je potrdilo dejstvo da ima S30B36 motor ki veliko bolj diha z svojimi 4 ventili na cilinder in 311 konji, ki jih tale motor tud v sanjah ne bo nikoli videl, fabrško 46mm lopute in dirkači ugotavljajo da so prevelike za njega (max hp na dynotu dosežejo že ko loputa ni do konca odprta).

Uglavnem če bo tole naredilo 45hp po cilindru bom zelo srečen (alpini ni ratalo več kot 43hp po cilindru) in za teh 45hp je 42mm vrh glave zadost.
User avatar
Fleko
Posts: 1355
Joined: 04 Oct 2013, 18:46
Avtomobil: 41 cilindrov z vseh vetrov

Re: BMW E30 318i 87' royalblau- Prinz Rupert

Post by Fleko » 06 Feb 2025, 12:35

Dolžino itbjev boš portal na 7.200 ali tam misliš imet blokado?
Na kakšni kompresiji boš fural?

Kot sem že zgoraj pisal, BMW uporablja prevelike ITB-je na prekratkih runnerjih, tako na S38, kot na S50, S54, S65, S85,...
Get low, no matter how
User avatar
pero27
Posts: 2726
Joined: 16 Jan 2014, 16:50
Avtomobil: BMW e21 315 82', Kadett C 1.2N/S 78', BMW E30 318i 87', Kawa KZ400 82' cafe
Location: Novo mesto
Contact:

Re: BMW E30 318i 87' royalblau- Prinz Rupert

Post by pero27 » 06 Feb 2025, 13:17

Blokado na 7200-7300
Verjetno si mislil dolžino trobentic, ta bo nekje za 6800, al pa če bo dyno kje drugje lukno pokazal.
Za kompresijo bom točno videl kaj bo z bati ki jih mislim predelat, ampak tam nekje 10.5:1, verjetno še kako desetinko več
Post Reply