Opel Ascona B 2.0E

User avatar
Peeping_Tom
Posts: 270
Joined: 22 Jan 2011, 14:41
Avtomobil: Opel Ascona B 2.0 E

Re: Opel Ascona B 2.0E

Post by Peeping_Tom » 02 Feb 2024, 00:07

Uradno sovražim glupi oplov torque tube :thumbdown:

Zdaj mi je jasno, zakaj tolk pizdenja okoli te res najšibkejše točke, pa zakaj vsi neki predelujejo tam...
Image

Najprej sem po 9 letih končno pospravil mizo v garaži, da sem lahk vse skup sestavil, kar je edina pozitivna reč v tej zgodbi....
Torej, ker je več kot en način, kako zadevo sestavit, sem pač lepo naredil na pamet... In seveda zasral :P
Pozabil sem, da aluminjasti ror ne gre čez zadnji del osovine in jo je treba prej not vtaknit. To sem seveda pogrntal potem, ko sem tist jarem za kardan že zategnil gor...

Evo pnevmatsko kladivo in jovo na novo.
Aja, najprej sem itak uni 2 šalčki, ko je ležaj not, pozabil poglihat preden sem jih skup stisnil. To je tud zabavno narazen vlečt...

No potem v drugo mi je nekak ratoalo, ampak glej ti to - če¸si osovino malo bolj grobo potisnil ven ali not, se je un idiotski gumi krof kar navzven zasukal, kot da bi ti dežnik v vetru obrnilo.... :roll:
Valjda se to ne da kar tako nazaj spravit. Evo spet narazen. In to potem, ko je že zadeva bila na avtu..


Pol mi je končno nekak uspelo, da je TT bil že gor, provizoriš nataknjen not en vijak crossmemberja in zajla za ročno napeljana . Se pripravljam, da bom zategnil vse gor na diferencial, ampak danes ne očitno...

gledam zakaj je nos od diffa, kamor pride TT, za ene 20 stopinj obrnjen navzdol, TT pride pa skoraj vodoravno na njega.? Mal se ga da premikat ampak tolk pa tud ne, niti z odtegnjenim crossmemberjem. Pa še preveč drkat nisem hotel, da mi krof še 3. ne razpade...

No, verjetno je to zato, ker sem avto podstavil pod akso in je podvozje stisnjeno 'in real time', moral bi ga pa dvignit za šasijo. Ampak že tako glih komaj spod zlezem :P No sem pol z dvigalko mal 'popravil' nos diferenciala, da je šlo skup, ma je čudno vse skupaj :P

Res mislim, da so oplovi inženirji šli na dopust, pa poleti študentom dali, da so tole neumnost skonsturirali... 10 točk za estetiko. 1 za funkcionalnost! :twisted:
Anzee
Posts: 2019
Joined: 18 Oct 2010, 23:49
Avtomobil: Opel Manta A | Opel Manta B | Opel Monza A1 | VW T3 Doka
Location: Ljubljana - Siska
Contact:

Re: Opel Ascona B 2.0E

Post by Anzee » 02 Feb 2024, 08:06

Peeping_Tom wrote: 02 Feb 2024, 00:07 No, verjetno je to zato, ker sem avto podstavil pod akso in je podvozje stisnjeno 'in real time', moral bi ga pa dvignit za šasijo. Ampak že tako glih komaj spod zlezem :P No sem pol z dvigalko mal 'popravil' nos diferenciala, da je šlo skup, ma je čudno vse skupaj :P
Ja jz sem mel avto dvignjen z nogicami na karoseriji in isto zaznal neenak kot pri flanzah TT in diffa. Najprej sem potem z eno dvigalko dvignil samo sprednji del diffa, tam pri flanzi in ujel 1 vijak. Potem sem moral akso se zarotirat mal, verjetno ker je panhard jo malo "krivil" - sem z drugo dvigalko za malo dvignil se voznikovo stran akse, potem je pa vse skupaj padlo. Je pa pri meni tudi gumi krof zlo "uizi" in sem loh kr mal vn pa not vse vleku ja. Ampak zdej ko sedi vse pr miru deluje ok.
User avatar
Peeping_Tom
Posts: 270
Joined: 22 Jan 2011, 14:41
Avtomobil: Opel Ascona B 2.0 E

Re: Opel Ascona B 2.0E

Post by Peeping_Tom » 08 Feb 2024, 00:23

Takle. Torq tub je na avtu, potem sem pa glih tak moral podložit šasijo in spustit akso na tla, da sem lahko odstranil deklc in izpustil preostanek olja iz difa. Če bi to naredil najprej, bi si prihranil kup živcev... ampak tako to je, že dolgo nisem mel večjega projekta in sem se odvadil šraufat, pa moram vsako stvar 5x naredit, preden je prav :P

Najprej torej diff. Po 10 letih je olje bilo še kar solidnega videza in začuda nič usedlin ali opilkov. To je verjetno dobro znamenje :D
Image

Nothing to see here. :) Me je pa ob pogledu, kako mala je površina satelitov minila ideja, da bi dal not uno racing diff špero. No, mogoč. Mam še eno akso, mogoč bom s tisto probal....

Nadalje sem hotel dati kardan nazaj, pa sem preveril še zglobe. To so uni glupi, ko jih brez preše niti ne moreš zamenjat, razen zadnji par lahko dol potegneš. No na srečo so pri meni v dobrem stanju - le glih tazadnji par se je nekam čudno, neenakomerno premikal, pa sem vzel dol.
Prvi ležaj je bil ok, mast je mal suha ampak nič kritičnega. Spučem, namažem, voila.

No, drugi ležaj pa ni bil tak. Že dol nekak ni hotel iti in ko mi končno rata, vidim da je bil popolnoma suh in že kar lepo zariban :o

Image
Tam se vidi, kako so se iglice že not zažrle... no ker ni druge rešitve pri roki, sem os zbrusil postopno z 280, 400, 800, 1000 šmirgl papirjem, da sem kolikor je mogoče zgladil tiste utore. Iglice so večinoma še bile kolikor toliko. Nabutal sem not masti in stanje je bistveno boljše. Upam da bo zdaj izginil stisti čudni zvok, ki se je pojavil točno pri 122 kmh po gps...

Potem sem se še lotil poškodbe, ki sem jo naredil lani na desnem boku, ko sem podrajsal eno štango :broken: Je kar olupilo barvo, ampak lani je bila skoz neka akcija, pa sem samo s čopičem mal poflikal.

Image
Se vidi rob, že pokitan in zglajen, zgor sem pa zbrusil s finim, ker je tud bilo polno nekih pik in čačk.
Image
strašno profesionalna zaščita :thumbup:


In zdaj sem pa zakurblal stari dobri lidlov airbrush :clap: Mislim da je še kar ratalo, glede na to da nisem zdaj neki u nulo pripravljal podlage (ipak cel avto ni bil glih najbolj vrhunsko polakiran).

Image

Image

Mogoče je mal preoster prehod, ampak se ziher po poliranju ne bo prav nič videl, če ne bom še pa z unim za prehode razredčilom šel čez...

Tolk zaenkrat.
Čaka še pa menjava komplet bremz spredaj,
par kablov je za zamenjat,
predihtat pokrov ventilov in odmične;
Spolirat motorni prostor - hm, v bistvu bi bil cajt za cel avto...
Menjava plastične šalčke ročice menjalnika,
pa zadnjih felgen z gumami, itd itd..

Joj da me ne spet prehiti sezona :shock:
User avatar
Peeping_Tom
Posts: 270
Joined: 22 Jan 2011, 14:41
Avtomobil: Opel Ascona B 2.0 E

Re: Opel Ascona B 2.0E

Post by Peeping_Tom » 03 Aug 2024, 08:25

Joj kako pridno updejtamo :clap:

torej, vse naštete zadeve od torq tuba do bremz in dihtung se je poštimalo.

Ker sem hotel zadevo orng stestirat pred roadtripom, neki strašno veliko časa pa ni bilo več, sem se kar prijavil na avtoslalom, ki je tokrat potekal skoraj pred mojim pragom:



Tole je bila druga vožnja, ki je bila najbolj konservativno odpeljana sicer. Tretja mi je res dobro ratala, a mi je čist na koncu zablokirala ročna, tak da sem moral rikvercat da se je sprostila (to se lahk zgodi pri teh paknah, če ima ročica predolg hod).
Sicer sem bil bolj v drugi polovici razpredelnice, ampak edini z vsemi 3 vožnjami veljavnimi in brez enega podrtega stožca 8-) (ja, še kar šparal sem ga).

Skratka, avto je fajn deloval, je pa takrat, ko se je srednje zagrel, med 20 in 40kmh nekaj fuuuuuul cvililo v torq tubu, kot bi jermen zdrsaval. Pa opazil sem, da cmizdri olje ven, seveda ker sem pozabil prvič naročit še semering zraven.

Nič, še enkrat dol kurčev smrdljivi TT., vse pregledat. Nič sumljivega, na gumi krofu ni sledov da bi se kaj drajsalo, kardan je tud dobro podmazan...
Sestavim nazaj, menjam še tisti semering.Malo bolje, a še vedno cvili :crazy:

Nakar me razpizdi in sem avto nabasal ter šel 45 min v hrib s polno naloženim.
No, pol je pa nehalo cvilit, karkoli je že bilo :D V bistvu cel pogonski sklop še nikol ni deloval tako tiho in mirno, tak da se je očitno usedlo skup, karkoli se je že moralo. O:)
User avatar
Peeping_Tom
Posts: 270
Joined: 22 Jan 2011, 14:41
Avtomobil: Opel Ascona B 2.0 E

Re: Opel Ascona B 2.0E

Post by Peeping_Tom » 03 Aug 2024, 08:37

No in potem se je šlo na roadtrip v Švico in čez Dolomite nazaj.

Vseh fotk in dogodivščin je bilo prek 1000, tak da se mi niti pod razno ne da še enkrat uploadat in pisat pod vsako posebej.

FB album je nastavljen na javno, pa si tule poglejte, ako izvolite:

https://www.facebook.com/media/set/?set ... 593&type=3

Avto super preživel (minus en altenator :roll: ), je prav hecno kako občutna razlika je, ko je prej res očitno bila zaspana mašina.
Porabo še moram izračunat, je pa spet bila krepko pod 8 litri :clap:

Takole, veliki podvig, ki sem ga planiral 10 let, odkar je bila obnovljena, je končno uspel. :wave:
Zdaj se pa menda res lahko lotim kombija, če ne mi bo že daily bimmer vmes tako star ratal, da bom certifikat dobil... :silent:
User avatar
L4UK0
Posts: 3130
Joined: 18 Oct 2010, 22:06
Avtomobil: 1972 Datsun Fairlady Z
Location: Ljubljana
Contact:

Re: Opel Ascona B 2.0E

Post by L4UK0 » 04 Aug 2024, 21:08

Sem si vzel cajt in pregledal cel report...epic! Tole bi pa tudi jaz šel enkrat... :D
Image
jur76
Posts: 484
Joined: 19 Nov 2015, 19:37
Avtomobil: Zaporožec 968

Re: Opel Ascona B 2.0E

Post by jur76 » 05 Aug 2024, 20:03

Vidim da sva vozila po istih cestah, sam jst sem bil žal z novejsim kombijem.
Svica in dolomiti plus Stelvio.
Res lepi kraji.
Posebno pa z starodobnikom.
:thumbup: :thumbup: :thumbup:
User avatar
Peeping_Tom
Posts: 270
Joined: 22 Jan 2011, 14:41
Avtomobil: Opel Ascona B 2.0 E

Re: Opel Ascona B 2.0E

Post by Peeping_Tom » 03 Dec 2024, 13:09

Nothing unusual to report :)

Zadnja fura za letos - sem še moral loviti suhe ceste, ker pri nas že solijo ko pri norcih... :roll:

Zadnja leta uporabljam metodo, da se olje zamenja pred zimskim spanjem, da ni 4 mesece notri tista radioaktivna čorba :twisted:
Zamenjaš, 10 min vožnje da pride frišno olje povsod, pol pa na klocne in akumulator ven.

Pa še par fotk v edini osvetljeni garaži v SG, ker je bila že tema...

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Letošnja sezona je bila ena boljših... Ravno te dni pa mineva 10 let odkar je bila prebarvana, tako da drugo leto bo že uradno 10. sezona od obnove :)

In tako informativno: tisti krom okoli šip zdrži ravno enih 10 let, ker sem takrat dal novega not, pa je že kar pošteno pikast :P
Tud letvice so že bolj uboge; za masko pa se krom obrobe sploh ne dobi, tak da bom probal nekaj zimprovizirati...
Torej, čez zimo rabi ozvežitev kroma in par lepotnih popravkov barve - zdaj pa se ubadam z idejo, a bi investiral v pošten detailing... vendar kolikor sam sebe poznam, bom za ta denar raje nabavil ceneno polirko in sam naredil half- assed job :D

Menjat je treba tud oba zgornja končnika na sprednjih rokah, ker je po 45 letih končno razpadla guma in je mast na teh dolgih turah stekla ven in zdaj že pošteno ropotata... cena: celih 12€ po komadu (Moog, upam da bodo ok)..


Mi je pa začelo iti na živce, da moram kar naprej centrirati gume. Ponavadi lepo mirno grejo samo par sto km, potem se pa začnejo vibracije. Po mnogih debatah pač nekak sumim, da te poširjene felgne pač enostavno ne držijo toliko in se dejansko z kilometri 'preoblikujejo', ker niso toliko močne - sploh pri kar 2,5'' poširitve.
Ker pa nekako nočem nobenih drugih, študiram, kako bi bilo, če bi našel ene široke (vsaj 7J) 13'' jeklenke in preprosto zamenjal sredico? Tehnično gledano je lažje kot širjenje, manj stvari lahko gre narobe, fabriški obod pa bi moral biti močnejši od širjenega?

Komentarji? O:)
User avatar
L4UK0
Posts: 3130
Joined: 18 Oct 2010, 22:06
Avtomobil: 1972 Datsun Fairlady Z
Location: Ljubljana
Contact:

Re: Opel Ascona B 2.0E

Post by L4UK0 » 06 Dec 2024, 10:31

Hitr gre cajt, avto pa se vedno dobr zgleda! :thumbup:
Peeping_Tom wrote: 03 Dec 2024, 13:09 Po mnogih debatah pač nekak sumim, da te poširjene felgne pač enostavno ne držijo toliko in se dejansko z kilometri 'preoblikujejo', ker niso toliko močne - sploh pri kar 2,5'' poširitve.
Hm, glede tega se mi pa res cudno slis. A si kdaj probal zacahnat guma-feltna, da ni problem v tem da bi se ti gume "zavrtele" na feltni? Baje se tudi to lahko zgodi... :D
Image
User avatar
pero27
Posts: 2715
Joined: 16 Jan 2014, 16:50
Avtomobil: BMW e21 315 82', Kadett C 1.2N/S 78', BMW E30 318i 87', Kawa KZ400 82' cafe
Location: Novo mesto
Contact:

Re: Opel Ascona B 2.0E

Post by pero27 » 07 Dec 2024, 01:23

Tale z menjavo sredice ni tako enostavna. Sem enkrat že nekaj študiral to zadevo in prišel do zaključka, da ma praktično vsak model pleharc drug premer kamor sredica paše. Tako da pride v poštev kvečjemu premikanje sredice (zamikanje ETja).

Ti maš sigurno z dodanim trakom poširjene pleharce, ane? Bi blo pametno probat z takimi ki so narjene iz dveh kompletov. Da pride samo en var na feltno namesto dveh in še enega aksialnega ki sklene trak...
Post Reply