BMW E21 327i (dolomiten reportage)

kmetek
Posts: 551
Joined: 06 Aug 2012, 17:30
Avtomobil: trije prenovi za Oldschool forum

Re: BMW E21 3XX (sprung in der schüssel)

Post by kmetek » 10 Apr 2015, 13:15

Hmm, cudno mi je, da niste stvari malo bolj nastudirali...
Tip zadnje preme pri 02/E21/E30 je v osnovi bolj tako tako, slabo prenasa extremna nizanja. Problem je tudi v tem, da ce gledas most iz vrha, roke niso vpete v ravni liniji, ampak rahlo na A. To pomeni, da se skozi hod kolesa, naklon povecuje. Za serijski avto, ki se kar nagiba je tole v bistvu super stvar. Zatakne se pri znizanem avtu na trsih vzmeteh, ker imas veliko manj nagibanja (body roll) cez ovinke in ne rabis takih sprememb. Sej naklon ste zmanjsali, ampak ko je bil most ze dol, bi jaz se to linijo vpetja rok popravil, tako da se ti naklon skozu hod ne povecuje vec toliko. Nekja se seveda mora, ampak glede na to, da imas v primerjavi s serijskim, sigurno polovico manj hoda in vsaj 50% trse vzmeti, bi jaz ta kot vpetja rok zmanjsal za nekje 1/3 do 1/2. Ker ni to slabo samo za ovinke, tudi ko speljes, se ti avto precej posede, posledicno poveca naklon in imas takoj manj oprijema. Đabe ti slajke, ce je geometrija zastarela.

Upam da naredis kaj v tej smeri, dela pa vem da je kar nekaj, da 02/E21 spravis vsaj na nivo E30, zato sem malo skepticen glede potencialnega 2002 projekta.

Pa spredaj bi jaz na tvojem mestu dal mehkejse vzmeti in trsi stabilizator. Torej da se vseeno ne nagiba prevec, ampak dobro pobira luknje. Tudi zadnji stabilizator spredaj poveca grip in zmanjsa nagibanje, pa tako na uc ne bi rekel, ampak je res...
User avatar
croma_man
Posts: 2730
Joined: 23 Apr 2012, 23:35
Avtomobil: BMW E21 315 / BMW 2002 Touring
Location: Celje
Contact:

Re: BMW E21 3XX (sprung in der schüssel)

Post by croma_man » 10 Apr 2015, 13:54

preprosto, je DS71 že napisal, avto je evolucija...kot voznika kot tudi avta. Stvari se spreminjajo, in noben ni reku da se ne zna najdit na avtu še E36 zadnje vpetje kdaj. Pri nas je pač pravilo "a little less conversation, a little more action". In se raje vozimo kot pa teoretiziramo. Seveda se stvari N krat popravljajo in izboljšujejo, seveda bi v štartu lahko naredil bolje... Pa da neboš spet kej narobe razumel oz. vzel kot oseben napad. Avto je še vedno 32 let star oldi, ni dirkalnik, niti nočem, če bi to hotel, je prva stvar -200kg in obrobe + kletka...ampak za to je načrtovan drug projekt E24.
User avatar
pero27
Posts: 2726
Joined: 16 Jan 2014, 16:50
Avtomobil: BMW e21 315 82', Kadett C 1.2N/S 78', BMW E30 318i 87', Kawa KZ400 82' cafe
Location: Novo mesto
Contact:

Re: BMW E21 3XX (sprung in der schüssel)

Post by pero27 » 11 Apr 2015, 15:55

fedri niso noben black magic
če ma H&R neke progresivne fedre, ti jih tudi nek mojster, ki dela fedre po naročilu zna take naredit; bodisi z neenakomernim številom navojev na inčo ali z stožčasto vzmetjo (progresivno kaljenje in neenaka debelina je načeloma za one-off nemogoča, oziroma moraš par kompletov fedrov uničit da prideš do pravega rezultata); vse se da, samo povedat moraš znat kaj bi rad ;)
kitajski fedri so pa jajc samo zato, ker uporablajo najcenejši material možen in se hitro spremeni rate fedra z obrabo
User avatar
croma_man
Posts: 2730
Joined: 23 Apr 2012, 23:35
Avtomobil: BMW E21 315 / BMW 2002 Touring
Location: Celje
Contact:

Re: BMW E21 3XX (sprung in der schüssel)

Post by croma_man » 13 Apr 2015, 08:28

smo že v pogonu, 3 cm bumpstopov na amortizerju rešl težavo. Sicer ni idealna rešitev, pa dobr, bomo med sezono kej nagruntal. Sem zvedu da je eibach bistveno trša tedra od H&R - kar se dobi za e21.

testnih hitrih 60 in normalnih 60 km narjenih, poraba mal večja, gre pa bistveno bolj noro kot lani.

Image

Image
User avatar
DS71
Posts: 3108
Joined: 22 Jan 2011, 12:37
Avtomobil: Manta 400 & Stingray
Location: Ilirska Bistrica

Re: BMW E21 3XX (sprung in der schüssel)

Post by DS71 » 13 Apr 2015, 08:58

Sej eibach ima tega več-samo nimamo v zloveniji trgovca kateri bi znal razložit zadevo. Za jugece se je včasih delalo custom coile in se spomnem da se je dobilo fedre nekje od 40-60 kil
..THERE WILL NEVER BE ANYTHING LIKE THEM AGAIN...the NOISE...the SPEED...the POWER...the GROUP B...
User avatar
Tin
Posts: 12
Joined: 27 Apr 2014, 23:34
Avtomobil: bmw e30

Re: BMW E21 3XX (sprung in der schüssel)

Post by Tin » 20 Apr 2015, 00:13

kmetek wrote:Hmm, cudno mi je, da niste stvari malo bolj nastudirali...
Tip zadnje preme pri 02/E21/E30 je v osnovi bolj tako tako, slabo prenasa extremna nizanja. Problem je tudi v tem, da ce gledas most iz vrha, roke niso vpete v ravni liniji, ampak rahlo na A. To pomeni, da se skozi hod kolesa, naklon povecuje. Za serijski avto, ki se kar nagiba je tole v bistvu super stvar. Zatakne se pri znizanem avtu na trsih vzmeteh, ker imas veliko manj nagibanja (body roll) cez ovinke in ne rabis takih sprememb. Sej naklon ste zmanjsali, ampak ko je bil most ze dol, bi jaz se to linijo vpetja rok popravil, tako da se ti naklon skozu hod ne povecuje vec toliko. Nekja se seveda mora, ampak glede na to, da imas v primerjavi s serijskim, sigurno polovico manj hoda in vsaj 50% trse vzmeti, bi jaz ta kot vpetja rok zmanjsal za nekje 1/3 do 1/2. Ker ni to slabo samo za ovinke, tudi ko speljes, se ti avto precej posede, posledicno poveca naklon in imas takoj manj oprijema. Đabe ti slajke, ce je geometrija zastarela.

Upam da naredis kaj v tej smeri, dela pa vem da je kar nekaj, da 02/E21 spravis vsaj na nivo E30, zato sem malo skepticen glede potencialnega 2002 projekta.

Pa spredaj bi jaz na tvojem mestu dal mehkejse vzmeti in trsi stabilizator. Torej da se vseeno ne nagiba prevec, ampak dobro pobira luknje. Tudi zadnji stabilizator spredaj poveca grip in zmanjsa nagibanje, pa tako na uc ne bi rekel, ampak je res...
nobom rekel da so tvoje trditve napačne,ampak preprosto ni vse tako teoretično rečeno v praksi izvedljivo....ta avto se je delal tako kot se je in glede na to da je e21 glede podvozja res katastrofa je tole kar je izpadlo vrhunec pričakovanj.
zadnja prema je še vedno od e21 samo dif je od e30 zaradi tega da bo prenašal moč in se ne bo razletel...
če pa si ciljal na multilink premo in pričakoval da bom jaz to delal na e21 pa se motiš,to je še vedno civilni oldtimer ki je rahlo natunan,nikakor pa ni to neki dirkalnik za na pisto...
User avatar
croma_man
Posts: 2730
Joined: 23 Apr 2012, 23:35
Avtomobil: BMW E21 315 / BMW 2002 Touring
Location: Celje
Contact:

Re: BMW E21 3XX (sprung in der schüssel)

Post by croma_man » 28 Apr 2015, 08:39

če je kak interesent, je komplet naprodaj :) Spredaj mi zarad postavitve koles in moje vozne višine ne gre 205/50 guma čez in morm dat 195...

gume majo 20m narjenih po dvorišču, po želji poberem kamenčke iz profila ven...

Image

Image

Image

Image

Federal RSR 205/50/15 in Schmidt Modern Line 15 col, 8J, 4x100 in ET10 vse 4 - cena 550€ komplet.
User avatar
croma_man
Posts: 2730
Joined: 23 Apr 2012, 23:35
Avtomobil: BMW E21 315 / BMW 2002 Touring
Location: Celje
Contact:

Re: BMW E21 3XX (sprung in der schüssel)

Post by croma_man » 31 May 2015, 22:49

Image

en piknik na hitro, pol pa hitr v hribe ventile prepihat :)

Image

Image

Image

tokrat 8 ventilski duet, M10 in M20
User avatar
Tine
Posts: 952
Joined: 28 Feb 2012, 14:12

Re: BMW E21 3XX (sprung in der schüssel)

Post by Tine » 05 Jun 2015, 16:05

Keri gre bolj? :D
User avatar
croma_man
Posts: 2730
Joined: 23 Apr 2012, 23:35
Avtomobil: BMW E21 315 / BMW 2002 Touring
Location: Celje
Contact:

Re: BMW E21 3XX (sprung in der schüssel)

Post by croma_man » 15 Jul 2015, 21:35

prispeli srečno domov iz dolomitov brez okvar, avto dela k pušeljc, ene par mm profila manj, prek 1800km (smo še malo podaljšali ture), 50+ prelazov, 10x čez 2000m, zadnji dan tud čez 2400m.

Image

ena slika za dokaz, da tudi 32 let star avto ni za odpis in tud do te mere predelan avto lahko z lahkoto opravi s tako potjo. Pustmo detajle da mam odličnega mehanika, TIN hvala.

Več pa ko se sestavim nazaj, je blo kar naporno za "dopust" :)
Post Reply