Re: BMW 1802 - No Carb Diet
Posted: 01 Jan 2023, 23:55
Začel sem s premiki tudi na motornem področju. Kot sem že povedal, je moj plan glede pogonskega agregata tokrat v predelavi na elektronsko krmiljeno konjušnico, kar je bil tudi eden izmed gonil pri nakupu tega vozila.
Plan je uporabit standalone ECU iz serije Speeduino, kateri je neke vrste duhovni naslednik sedaj že precej skomercializiranega Megasquirta. Gre za open-source projekt motornega računalnika, katerega možgani temeljijo na osnovi čipovja Arduino mikrokrmilnika. Zadevo spremljam že par let in ima veliko support bazo in raste, zgodbe o uspehu pa tudi. Ni najpreprostejša rešitev, je pa meni osebno zelo privlačna. Če vas zanima, vržite oko na https://speeduino.com/ . Ker je vseskupaj zame precej raziskovalno-učni projekt, se bom kdaj zagotovo vsekal in kako stvar zjebal, zato je še toliko bolje, da je zadeva tudi proračunsko prijazna, v osnovni varianti verjetno kar najcenejša opcija aftermarket motornega računalnika. konfigurira in nastavlja se z uporabo TunerStudioMS softvera, enako kot megasquirt in se par drugih elektronik.
Za agregat bom sprva uporabil M10b18i motor iz dva modela mlajših E30, kateri je s fabriškim L-Jetronic krmiljenjem relativno enostaven za "modernizacijo". Od obstoječega hardvera bom pokoristil injektorje, fuel rail ter sesalni kolektor z (malenkost dodelano) loputo, vžig pa bo v celoti krmiljen elektronsko. Papa fertaljer! No, vsaj večji del njega, najverjetneje. O tem kasneje.
Tako sem začel z izdelavo neke vrste riga za testiranje injektorjev. Ker na netu najdem bolj malo podatkov o serijskih injektorjih, pa še te informacije je itak vedno pametno preverit, sem nahitro na kup zbastlal elektroniko, pumpo, manometer in dodatnega arduinota, ki služi kot dajalec impulzov, s katerim simuliram signale vrtenja motorja. Za slednjega sem sicer sam spisal kratko kodo za 36-1 trigger kolo, nato pa našel že narejeno in precej bolj izpiljeno varianto ArduStim (https://github.com/speeduino/Ardu-Stim), ki ima za nameček še možnost nadzora preko GUI vnesnika ter par drugih fino uporabnih funkcij kot so simuliranje različnih obratov glavne gredi, pozicijo odmične itd. Konektorje sem recikliral iz motorne veje računalnika, ki je prišla zraven motorja. Ko bo šel motor v avto bom itak nardil komplet novi kabelbaum zanj, z novimi konektorji in kabli, tako da sem originalnega brez slabe vesti žrtvoval za to.
Zadeva zgleda takole:
Na strani injektorjev sem naredil nosilec zanje ter pokoristil fabriški fuelrail ter regulator tlaka, v enološkem društvu pa so mi prodali plastične merilne valje za količino izbrizganega goriva.
Spoiler alert: ne zaupaj človeku ki se spozna na vino ki ti reče da bo ta plastika prenesla bencin. Spokali so vsi štirje po prvem testiranju. Ampak OK, izvedel sem kar sem mislil, ugotovil da so injektorji ranga velikosti cca 165-170 ccm/min pri 3 barih, kar sovpada s podatki najdenimi na internetih. Enako pomembno, vsi štirje injektorji izbljuvajo višemanje enako količino goriva, kar nakazuje na njihovo izpravno stanje. Imam jih sicer dva seta, ampak bom pokoristil kar prvega.
Takole zgleda zadeva v akciji, zanimiva mi je bila zvočna kulisa delovanja injektorjev:
Sestavljeno aparaturo bom uporabil tudi za testiranje vezave in kalibracijo vseh dodatnih senzorjev (pozicije lopute plina, temperature vode, temperature sesalnega zraka), nato pa gre v kose, ti pa v avto.
Plan je uporabit standalone ECU iz serije Speeduino, kateri je neke vrste duhovni naslednik sedaj že precej skomercializiranega Megasquirta. Gre za open-source projekt motornega računalnika, katerega možgani temeljijo na osnovi čipovja Arduino mikrokrmilnika. Zadevo spremljam že par let in ima veliko support bazo in raste, zgodbe o uspehu pa tudi. Ni najpreprostejša rešitev, je pa meni osebno zelo privlačna. Če vas zanima, vržite oko na https://speeduino.com/ . Ker je vseskupaj zame precej raziskovalno-učni projekt, se bom kdaj zagotovo vsekal in kako stvar zjebal, zato je še toliko bolje, da je zadeva tudi proračunsko prijazna, v osnovni varianti verjetno kar najcenejša opcija aftermarket motornega računalnika. konfigurira in nastavlja se z uporabo TunerStudioMS softvera, enako kot megasquirt in se par drugih elektronik.
Za agregat bom sprva uporabil M10b18i motor iz dva modela mlajših E30, kateri je s fabriškim L-Jetronic krmiljenjem relativno enostaven za "modernizacijo". Od obstoječega hardvera bom pokoristil injektorje, fuel rail ter sesalni kolektor z (malenkost dodelano) loputo, vžig pa bo v celoti krmiljen elektronsko. Papa fertaljer! No, vsaj večji del njega, najverjetneje. O tem kasneje.
Tako sem začel z izdelavo neke vrste riga za testiranje injektorjev. Ker na netu najdem bolj malo podatkov o serijskih injektorjih, pa še te informacije je itak vedno pametno preverit, sem nahitro na kup zbastlal elektroniko, pumpo, manometer in dodatnega arduinota, ki služi kot dajalec impulzov, s katerim simuliram signale vrtenja motorja. Za slednjega sem sicer sam spisal kratko kodo za 36-1 trigger kolo, nato pa našel že narejeno in precej bolj izpiljeno varianto ArduStim (https://github.com/speeduino/Ardu-Stim), ki ima za nameček še možnost nadzora preko GUI vnesnika ter par drugih fino uporabnih funkcij kot so simuliranje različnih obratov glavne gredi, pozicijo odmične itd. Konektorje sem recikliral iz motorne veje računalnika, ki je prišla zraven motorja. Ko bo šel motor v avto bom itak nardil komplet novi kabelbaum zanj, z novimi konektorji in kabli, tako da sem originalnega brez slabe vesti žrtvoval za to.
Zadeva zgleda takole:
Na strani injektorjev sem naredil nosilec zanje ter pokoristil fabriški fuelrail ter regulator tlaka, v enološkem društvu pa so mi prodali plastične merilne valje za količino izbrizganega goriva.
Spoiler alert: ne zaupaj človeku ki se spozna na vino ki ti reče da bo ta plastika prenesla bencin. Spokali so vsi štirje po prvem testiranju. Ampak OK, izvedel sem kar sem mislil, ugotovil da so injektorji ranga velikosti cca 165-170 ccm/min pri 3 barih, kar sovpada s podatki najdenimi na internetih. Enako pomembno, vsi štirje injektorji izbljuvajo višemanje enako količino goriva, kar nakazuje na njihovo izpravno stanje. Imam jih sicer dva seta, ampak bom pokoristil kar prvega.
Takole zgleda zadeva v akciji, zanimiva mi je bila zvočna kulisa delovanja injektorjev:
Sestavljeno aparaturo bom uporabil tudi za testiranje vezave in kalibracijo vseh dodatnih senzorjev (pozicije lopute plina, temperature vode, temperature sesalnega zraka), nato pa gre v kose, ti pa v avto.