BMW 1802 - No Carb Diet

User avatar
Tine
 
Posts: 943
Joined: 28 Feb 2012, 14:12

Re: BMW 1802 - No Carb Diet

Post by Tine » 24 Dec 2023, 13:36

Medtem sem iz peskanja s perlami dobil kose ki so bili tega potrebni. Tokrat sem jih po čiščenju nasprejal s crownovim protikorozijskim oljem in obrisal z belo krpo v upanju da bodo ostali čisti minuto dlje kot surovo speskani. Zaenkrat zgleda OK.
peskanje.jpg
Namestil sem verigo z novim vodilom in napenjalcem, v pokrov zatlačil nov semering in vse skupaj poveznil na blok:
deklspredaj.jpg
Sledilo je še poslednje čiščenje naležne površine bloka ter namestitev tesnila glave. Kot že povedano, uporabil sem Elringovo "cutting ring" tesnilo, ki so ga fabriško nameščali na TII in Turbo modele, tako da bi tudi pri meni moralo držat kompresijo znotraj cilindrov.
dihtungaketna.jpg
Glava na mestu, zategnjena na moment ter stopinje. Moja prva izkušnja takega načina zategovanja vijakov z uporabo goniometra, zanimiv način. Tudi montaža verige in zobnika na glavo je šla gladko, zareza za TDC pozicijo glave se je lepo poklopla pri napeti ketni in glavni gredi v zgornji mrtvi legi. Dodatno sem skanibaliziral en odvečen nosilec oljne cevi za mazanje odmične, ki naj bi pomagal pri morebitnih vibracijah te cevi in potencialni odtegnitvi vijaka. Škodit ne more!
glava.jpg
Za začasno zaprtje sem na glavo poveznil še speskana pokrova zobnika odmične ter ventilov in prvič ugledal zametke znane oblike m10 motorja:
glavadeki.jpg
Sledila je testna montaža karterja ter izpušnega kolektorja s turbino, da sem lahko vzel mere in pozicije cevi za hlajenje in oljenje puhala, še pred tem pa sem moral zmodificirat nosilec wastegate aktuatorja, ki bo v mojem primeru na drugačni poziciji kot originalni izvedbi turbine. Na laser odrezana prirobnica ter malenkost zapigana gred aktuatorja rešita situacijo:
WGnosilec1.jpg
WGnosilec2.jpg
User avatar
Tine
 
Posts: 943
Joined: 28 Feb 2012, 14:12

Re: BMW 1802 - No Carb Diet

Post by Tine » 24 Dec 2023, 13:40

Na motorju pa zadeva izgleda takole, z lepo pospravljenim aktuatorjem in nameščeno vodno črpalko:
skupspredaj.jpg
skup1.jpg
skup2.jpg
Odvod olja sem skopiral od BMWja, s TIG-om direktno v karter zavaril votli navojni penis in bil z rezultatom zadovoljen:
karter.jpg
Karter je šel še na prašno barvanje, nato pa sem ga s tesnilom in ostalimi malenkostmi navijačil na motor, namestil še par cevi za vodo in olje ter ponosno gledal na skoraj končan sestavek. Rjasta jermenica je začasna.
skup3.jpg
skup4.jpg
skup5.jpg
Sicer cevi okoli vode in olja turbine še niso čisto dokončane ker čakam še par fitingov, ampak se tukaj dela v sestavljalnici motorjev zaključijo. Čaka me še sestava sesalnega kolektorja z zmodificirano sesalno loputo ter namestitvijo jermenice s trigger zobnikom, ki ga bom sunil trenutnemu motorju, pa tudi kompletna napeljava tlačnih cevi in interkulerja v šasijo vozila ter izdelava downpipe in dela izpuha, kar pa bo počakalo na tople pomladne nedeževne dni.

Aja, še par dejstev motorja - okrogla dva litra zaradi 89.25 (prve nadmere) batov, izračunane cca 8.2:1 statične kompresije, prvobrušena speciala gredi na vseh čepih. Vrstni štirivaljnik kljub svoji navidezni preprostosti vseeno vzame kar dni, da ga iz kosov sestaviš v celosten motor.

Še vedno pa sem mnenja, da je bokserska zasnova v svoji osnovi kljub večji kompliciranosti superiornejša rešitev za pogonski agregat.
User avatar
L4UK0
Posts: 3073
Joined: 18 Oct 2010, 22:06
Avtomobil: 1972 Datsun Fairlady Z
Location: Ljubljana
Contact:

Re: BMW 1802 - No Carb Diet

Post by L4UK0 » 26 Dec 2023, 23:37

Tine wrote: 24 Dec 2023, 13:40 Še vedno pa sem mnenja, da je bokserska zasnova v svoji osnovi kljub večji kompliciranosti superiornejša rešitev za pogonski agregat.
Haha, a to je davek, da lahko tam sraufas? :lol:
Motor izgleda res lep izdelek! :thumbup:
Image
User avatar
Tine
 
Posts: 943
Joined: 28 Feb 2012, 14:12

Re: BMW 1802 - No Carb Diet

Post by Tine » 27 Dec 2023, 07:57

L4UK0 wrote: 26 Dec 2023, 23:37
Tine wrote: 24 Dec 2023, 13:40 Še vedno pa sem mnenja, da je bokserska zasnova v svoji osnovi kljub večji kompliciranosti superiornejša rešitev za pogonski agregat.
Haha, a to je davek, da lahko tam sraufas? :lol:
Motor izgleda res lep izdelek! :thumbup:
Hah, ne :D Pac moje osebno mnenje. Manj potrebne rotacijske mase (glavna gred v dvolitrskem M10 je v grobem enako težka kot DVE glavni gredi porschejevih dvolitrašev!), nižji center mase in manjko vibracij zaradi nasprotisepremikajočih stvari v motorju.


Hvala! :)
w128
Posts: 67
Joined: 03 Mar 2013, 13:16
Avtomobil: MB W115 OM617

Re: BMW 1802 - No Carb Diet

Post by w128 » 28 Dec 2023, 16:22

Čudovito branje in delo! Vsa podpora!
User avatar
Tine
 
Posts: 943
Joined: 28 Feb 2012, 14:12

Re: BMW 1802 - No Carb Diet

Post by Tine » 31 Jan 2024, 15:29

Medtem ko čakam na vremenološko otoplitev se ukvarjam z manjšimi sidequesti. Za nov motor planiram implementirat kako funkcijo več, kot jo omogoča trenutna, zelo kompaktna, a funkcijsko in vhodno-izhodno sorazmerno okrnjena elektronika, namenjena N/A agregatom; predvsem si želim elektronske kontrole wastegata in posledično nadzora polnilnega tlaka s PWM krmiljenjem dodatnega MAC ventila. Še vedno ostajam na Speeduino platformi, le da šaltam na polnokrvno 0.4.4b verzijo.
To generično izpeljanko Speeduino vezja sem naročil v surovi obliki, se pravi izključno kompletna plata vezja z dodatki ki jih potrebujem, a naga, brez ohišja in konektorja za povezavo ožičenja motorne veje. Moj fleš je bil priredit ohišje originalnega Jetronic ECUja, da bo sprejel in varoval novo elektroniko, katere gabariti pa se malenkostno razlikujejo od stare Jetronic komandne enote - je krajša in ožja, a precej globja. V originalno ohišje tako ne bo pasala, tako da sem si zamislil nek vmesnik, ki bo ogrodje novega ohišja, nosilo elektroniko in imelo enake dimenzije kot kovinski del originalnega gehojza. Zalaufal sem cad, odpihal prah iz mojega omejenega znanja trodimenzionalnega projektiranja in zrisal tole:
speedronic.JPG
Sprva sem planiral izdelavo vmesnika z izrezom pleksija različnih prerezov, a se je sodelavec pohvalil z nakupom novega Bambulab 3D printerja, in moj načrtič je iz ideje plastično meso postal:
ohisje1.jpg
ohisje2.jpg
Plošča se v ohišje vsede v za to namenjene utore na nosilnih stebrih, zaradi manjka pritrdilnih lukenj na ECU plošči pa pritrdi s privijačenjem zadrževalnih kvadrov:
sestavleno1.jpg
Izdelal sem še pigtail, ki bo iz ECUjevega 40-pin IDE konektorja premostil povezavo do obstoječega motornega ožičenja ter že napeljane povezave speljal preko 26-pinskega AMP konektorja; za dodatne elemente kot so MAC ventil in potencialno stikalo sklopke bom uporabil dodatne, eno- ali dvopinske AMP konektorje.
sestavleno2.jpg
Takole pa zgleda sestavljena zadeva; priznam, ohišja še nisem spucal in spoliral, kar bi se spodoblo, ampak sem bil prenavdušen nad končnim izdelkom da bi se spomnil. Pred montažo bom storil tudi to.
fertik1.jpg
fertik2.jpg
Last edited by Tine on 31 Jan 2024, 15:34, edited 2 times in total.
User avatar
pero27
Posts: 2632
Joined: 16 Jan 2014, 16:50
Avtomobil: BMW e21 315 82', Kadett C 1.2N/S 78', BMW E30 318i 87', Kawa KZ400 82' cafe
Location: Novo mesto
Contact:

Re: BMW 1802 - No Carb Diet

Post by pero27 » 31 Jan 2024, 15:33

Hudo! Lep izdelek!
Pazi edino da se ti ne bo stopil (zvil), se znajo fajn gret tile motorni računalniki, sploh zbasani nekam v armaturko.
User avatar
Tine
 
Posts: 943
Joined: 28 Feb 2012, 14:12

Re: BMW 1802 - No Carb Diet

Post by Tine » 31 Jan 2024, 15:41

Heh ja, sem opazil to pri obstojecem ohisju elektronike, ki je celo plasticno in je malenkost dejansko spremenilo obliko. Tudi zato sem v ohisje spodnje strani zdizajniral prezracevalne luknje (zadnja fotka, slikana spodnja stran ohišja) in pustil večjo odprtino za odvod zraka pri izhodu za kable. Enota je sicer skrita v sredinski konzoli, da se vsaj malo izognem dodatnemu gretju poletnega sonca.
User avatar
Fleko
Posts: 1312
Joined: 04 Oct 2013, 18:46
Avtomobil: 41 cilindrov z vseh vetrov

Re: BMW 1802 - No Carb Diet

Post by Fleko » 31 Jan 2024, 15:47

Lično.
Kateri filament ste uporabili za ''adapter''?

Jaz sem pri sebi za speeduinota uporabil kar PAGF. PLA ni primeren za avto uporabo, ker ima prenizko temperaturno obstojnost.
Get low, no matter how
User avatar
Tine
 
Posts: 943
Joined: 28 Feb 2012, 14:12

Re: BMW 1802 - No Carb Diet

Post by Tine » 31 Jan 2024, 15:53

Menda je PETG, če se prav spomnim kratice. Nisem še domač s temi 3D printabilnimi izrazi, čeprav mi je zadeva zelo zanimiva. Na žalost trenutno nimam prostora kam bi lahko postavil svoj printer, drugače bi ga že imel.
Post Reply