BMW 1802 - No Carb Diet

User avatar
Tine
Posts: 942
Joined: 28 Feb 2012, 14:12

Re: BMW 1802 - No Carb Diet

Post by Tine » 01 Jan 2023, 23:55

Začel sem s premiki tudi na motornem področju. Kot sem že povedal, je moj plan glede pogonskega agregata tokrat v predelavi na elektronsko krmiljeno konjušnico, kar je bil tudi eden izmed gonil pri nakupu tega vozila.
Plan je uporabit standalone ECU iz serije Speeduino, kateri je neke vrste duhovni naslednik sedaj že precej skomercializiranega Megasquirta. Gre za open-source projekt motornega računalnika, katerega možgani temeljijo na osnovi čipovja Arduino mikrokrmilnika. Zadevo spremljam že par let in ima veliko support bazo in raste, zgodbe o uspehu pa tudi. Ni najpreprostejša rešitev, je pa meni osebno zelo privlačna. Če vas zanima, vržite oko na https://speeduino.com/ . Ker je vseskupaj zame precej raziskovalno-učni projekt, se bom kdaj zagotovo vsekal in kako stvar zjebal, zato je še toliko bolje, da je zadeva tudi proračunsko prijazna, v osnovni varianti verjetno kar najcenejša opcija aftermarket motornega računalnika. konfigurira in nastavlja se z uporabo TunerStudioMS softvera, enako kot megasquirt in se par drugih elektronik.

Za agregat bom sprva uporabil M10b18i motor iz dva modela mlajših E30, kateri je s fabriškim L-Jetronic krmiljenjem relativno enostaven za "modernizacijo". Od obstoječega hardvera bom pokoristil injektorje, fuel rail ter sesalni kolektor z (malenkost dodelano) loputo, vžig pa bo v celoti krmiljen elektronsko. Papa fertaljer! No, vsaj večji del njega, najverjetneje. O tem kasneje.

Tako sem začel z izdelavo neke vrste riga za testiranje injektorjev. Ker na netu najdem bolj malo podatkov o serijskih injektorjih, pa še te informacije je itak vedno pametno preverit, sem nahitro na kup zbastlal elektroniko, pumpo, manometer in dodatnega arduinota, ki služi kot dajalec impulzov, s katerim simuliram signale vrtenja motorja. Za slednjega sem sicer sam spisal kratko kodo za 36-1 trigger kolo, nato pa našel že narejeno in precej bolj izpiljeno varianto ArduStim (https://github.com/speeduino/Ardu-Stim), ki ima za nameček še možnost nadzora preko GUI vnesnika ter par drugih fino uporabnih funkcij kot so simuliranje različnih obratov glavne gredi, pozicijo odmične itd. Konektorje sem recikliral iz motorne veje računalnika, ki je prišla zraven motorja. Ko bo šel motor v avto bom itak nardil komplet novi kabelbaum zanj, z novimi konektorji in kabli, tako da sem originalnega brez slabe vesti žrtvoval za to.

Zadeva zgleda takole:
20221215_155505_a.jpg
Na strani injektorjev sem naredil nosilec zanje ter pokoristil fabriški fuelrail ter regulator tlaka, v enološkem društvu pa so mi prodali plastične merilne valje za količino izbrizganega goriva.
20221210_135333.jpg
Spoiler alert: ne zaupaj človeku ki se spozna na vino ki ti reče da bo ta plastika prenesla bencin. Spokali so vsi štirje po prvem testiranju. Ampak OK, izvedel sem kar sem mislil, ugotovil da so injektorji ranga velikosti cca 165-170 ccm/min pri 3 barih, kar sovpada s podatki najdenimi na internetih. Enako pomembno, vsi štirje injektorji izbljuvajo višemanje enako količino goriva, kar nakazuje na njihovo izpravno stanje. Imam jih sicer dva seta, ampak bom pokoristil kar prvega.
20221215_160948.jpg
Takole zgleda zadeva v akciji, zanimiva mi je bila zvočna kulisa delovanja injektorjev:



Sestavljeno aparaturo bom uporabil tudi za testiranje vezave in kalibracijo vseh dodatnih senzorjev (pozicije lopute plina, temperature vode, temperature sesalnega zraka), nato pa gre v kose, ti pa v avto.
Last edited by Tine on 02 Jan 2023, 08:53, edited 1 time in total.
User avatar
Tine
Posts: 942
Joined: 28 Feb 2012, 14:12

Re: BMW 1802 - No Carb Diet

Post by Tine » 02 Jan 2023, 00:14

Potrebna je tudi predelava lopute za plin, katera ima v svoji L-Jetronicovski izvedbi na sebi že senzor pozicije lopute, vendar ni primeren za koriščenje, saj ne deluje kot potenciometer, ampak sporoča samo tri opcije - ali je loputa popolnoma zaprta, delno odprta ali popolnoma odprta - ne pa, za koliko je odprta. Montaža modernejšega (Delphi SS10562-12b1, ima ga par kasnejših BMWjev) je k sreči le delno komplicirana, saj je vsaj os lopute - njen premer in oblika, ostala enaka pri kasnejših modelih; spremenil se je način pritrditve ter orientacija osi.

Takole zgleda fabriška loputa z neprimernim senzorjem:
20221231_120920.jpg
Za montažo novega senzorja sem si zrisal in dal vrezat vmesno adapterplato, ki omogoča privijačenje in malenkostne nastavitve pozicije senzorja, zgleda pa takole:
20221231_140427.jpg
Demontiran senzor v primerjavi z novim; razlika ni le v velikosti in pritrditvenih luknjah, ampak tudi v orientaciji - utor na potenciometru je za 180 stopinj rotiran. Sicer nekateri montirajo senzor kar tako, da potem konektor in kabli močno tiščijo v sesalni kolektor, pa tudi odklop konektorja brez fizične demontaže senzorja pri takem načinu montaže ni več mogoča.
20221231_121111.jpg
Po malo reverse engineeringa sem ugotovil, da lahko razstavim sesalno loputo, demontiram metulja, os obrnem za 180 stopinj in montiram vseskupaj nazaj. Deluje enako, le senzor je sedaj v preferenčni poziciji, gleda navzdol.
20221231_123142.jpg
Če sem že mel vse v kosih, sem vseskupaj še površno spucal, nato pa zmontiral za izmero potrebnega odreza osi:
20221231_130755.jpg
Fleks je zapel, pila je popilila, in evo - uspešno modificirana loputa je nared. 8-)
20221231_135323.jpg
User avatar
L4UK0
Posts: 3070
Joined: 18 Oct 2010, 22:06
Avtomobil: 1972 Datsun Fairlady Z
Location: Ljubljana
Contact:

Re: BMW 1802

Post by L4UK0 » 02 Jan 2023, 18:48

Tale speeduino sem pa tudi sam (bolj iz firbca) malo gledal in se mi zdi ful zanimiva zadeva. Bi si zaslužil en FAQ... :D
Image
User avatar
Tine
Posts: 942
Joined: 28 Feb 2012, 14:12

Re: BMW 1802

Post by Tine » 06 Jan 2023, 08:52

Komot ga spišem, le da se trenutno še ne počutim dovolj samozavestnega v znanju le-tega. Ko bomo nardili več kot en delujoč motor pa z veseljem! :)
User avatar
Tine
Posts: 942
Joined: 28 Feb 2012, 14:12

Re: BMW 1802

Post by Tine » 06 Jan 2023, 09:03

Znalci, na pomoč!

Dobil sem senzor pozicije glavne gredi (tipa VR), katerega bi rad dal na motor; problem je v tem, ker nimam konektorja, ki bi pasal vanj.

Zadeva je dvopinska, zgleda takole:
20230106_073132.jpg
20230106_073142.jpg
Vem, da je konektor iz nekega Forda z Edis vžigom (tako pravi prodajalec iz USA), vendar po dnevu surfanja in iskanja nisem uspel najti oznake konektorja, niti natančnejšega modela iz katerega je prišel.

Našel sem sicer tako konektorje kot pigtaile, katere bi lahko naročil iz drugih celin, kar pa se mi zavoljo dodatnega čakanja (in težavnega iskanja nadomestka v primeru poškodbe) ne dopade. Zgleda pa takole:
FordBA-BFCrankCamandCoilConnectorandPinsFemale.jpg
Zanima me, če je kdo že prišel v stik s takim konektorjem oz. bi vedel, na katerem evropskem modelu Forda bi ga lahko našel; še bolje, če slučajno ve P/N ali ime tega konektorja; ali NAAJBOLJE, kje ga v roku par dni lahko kupim? Uporabne odgovore ob priložnosti seveda nagradim s pivom! :)

(moja druga opcija je sicer zalotat žice gor, jih zepoxijat na mesto in par cm stran naredit gor AMP superseal konektor, katere imam na lageru, vendar bi raje videl čim manj čaranja po električni veji kaj se da. Elekričnih gremlinov nočemo.)

Hvala!
w128
Posts: 67
Joined: 03 Mar 2013, 13:16
Avtomobil: MB W115 OM617

Re: BMW 1802

Post by w128 » 06 Jan 2023, 16:25

User avatar
Tine
Posts: 942
Joined: 28 Feb 2012, 14:12

Re: BMW 1802

Post by Tine » 06 Jan 2023, 17:11

Jap, zgleda da je. Problem pa je ker ga ni za dobit na nasi celini :)

edit: sem uspel najt da se rece temu konektorju FW-C-2F in jih narocil 10 kosov iz daljnega vzhoda za drobiž; za testne namene pa bom priklopil kar s klasičnimi pini, katere bom nadomestil s konektorjem ko pride.

g. ali ga. W128, zaslužli ste si pivo! Hvala!
w128
Posts: 67
Joined: 03 Mar 2013, 13:16
Avtomobil: MB W115 OM617

Re: BMW 1802

Post by w128 » 06 Jan 2023, 21:30

Kaj pa če probaš po OEM številki vprašat pri kašnem prodajalcu delov?
LP W128
User avatar
Tine
Posts: 942
Joined: 28 Feb 2012, 14:12

Re: BMW 1802

Post by Tine » 06 Jan 2023, 21:43

Bom storil tudi to, če bom imel kaj sreče; bodo pa pini za na štenderju zagnat motor pomojem čist okej, do pomladi pa bodo konektorji že našli do Slovenije.
w128
Posts: 67
Joined: 03 Mar 2013, 13:16
Avtomobil: MB W115 OM617

Re: BMW 1802 - No Carb Diet

Post by w128 » 06 Jan 2023, 21:48

Prašaj tu: https://www.voza.si/sl/prodajni-program ... i-in-deli/
Imajo kar nekaj izkušenj, če se jim bo dalo iskat...
LP W128
Post Reply