Yamaha Tdr 125 Scrambler-escape from dead

jur76
Posts: 474
Joined: 19 Nov 2015, 19:37
Avtomobil: Zaporožec 968

Yamaha Tdr 125 Scrambler-escape from dead

Post by jur76 » 26 Feb 2020, 21:48

No, da res ne bo čričkov tele, bom jst mal nasmetil :lol: :lol: :lol:

No kot sem že omenil, bom poizkusil sestavit in vrniti v vozno stanje Motorja, ki je že bil odpisan, raztavljen in pripravljen za na odpad.
No kar je od njega ostalo. Motor je bil namenjen kot darovalec delov, prej pa je bil štiri leta spomenik, obešen na neki ograji.

Projekt je malo izziv, ker sem si postavil določen budget za nakup mankajočih delov. Cena projekta ne sme preseči vrednosti nakupa takšnega dobrega in celega motorja. Poiskati bom moral tudi nekatere alternativne dele, ker originalni so predragi. Nekaj bo rabljeno, nekaj pa bo novo.

Zato sem se odločil za predelavo v Scrambler-ja, ker plastike, ki so ostale so popolnoma uničene. Mašina je uganka, ne vrti.

Nabaviti moram kar nekaj delov: smernike, sprednjo luč, zavorni cilindr z ročko, ročko za sklopko + pletenico, uplinjač, material za obnovo mašine, pogonsko verigo, števec, akumulator ......
prvo bom vse očistil in počasi sestavil nazaj kar je ostalo od motorja, tehnične stvari se bodo sproti obnovile, bo pa potrebna kakšna manjša predelava okrog motoja, imam že malo naštudirano kako pa kaj, potem pa prvo zagon mašine, potem pa počas naprej.

Pa da vidim kaj bo padlo ven. :thumbup:

Mašino sem raztavil in ugotovil ,da je razbilo ležaj na gredi, ker so pri obnovi dali noter navadni ležaj in ne C3. Del kletke je padel med bat in cilinder in poškodoval se je samo bat. Cilinder pa nima enega risa. Od znanca sem dobil bat, tako da evo neki for free.
Set ležajev in O-ringov stane na servisu slabih sto eur in sem zato nabavil ležaje in semeringe pri Tinex-u.(kpl.12 eur) :thumbup:
Motor je že skupaj in zmontiran na gruštu.

Slike pa v naslednji objavi.
jur76
Posts: 474
Joined: 19 Nov 2015, 19:37
Avtomobil: Zaporožec 968

Re: Yamaha Tdr 125 Scrambler-escape from dead

Post by jur76 » 27 Feb 2020, 19:50

No motor je nov izgledal takšen.
Attachments
17866-yamaha-tdr-125-1.jpg
jur76
Posts: 474
Joined: 19 Nov 2015, 19:37
Avtomobil: Zaporožec 968

Re: Yamaha Tdr 125 Scrambler-escape from dead

Post by jur76 » 27 Feb 2020, 20:03

Nabavil sem nekaj delov, da lahko začnem sestavljati motor.
Uplinjač sem na koncu dobil ugodno, nekateri slovenski prodajalci so res zlatarji.
Nabavil sem pogonsko verigo in semeringe za vilice, ter matico za pritditev križa na katerem je balanca.
Veriga na servisu stane cca 60 eur, semering pa eden 15 eur. Spet sem naročil v Tinex-u in za vse skupaj dal 15 eur.
Izdelal sem še ploščice za šponarje verige, sploh nisem iskal novih ali rabljenih.
No za enkrat sem uspel priti do te faze:
Attachments
Uničen ležaj glavne gredi
Uničen ležaj glavne gredi
IMG_20200227_183132.jpg
IMG_20200227_183033.jpg
IMG_20200227_182915.jpg
IMG_20200227_182940.jpg
IMG_20200227_182925.jpg
IMG_20200218_113546.jpg
IMG_20200217_155022.jpg
IMG_20200227_183331.jpg
IMG_20200227_183226.jpg
User avatar
pero27
Posts: 2630
Joined: 16 Jan 2014, 16:50
Avtomobil: BMW e21 315 82', Kadett C 1.2N/S 78', BMW E30 318i 87', Kawa KZ400 82' cafe
Location: Novo mesto
Contact:

Re: Yamaha Tdr 125 Scrambler-escape from dead

Post by pero27 » 27 Feb 2020, 22:17

Super, da nisem več sam tukaj z kawo...
Da vidimo, kako boš tole izpeljal; sem videl tudi že kak hud retro scrambler izpeljan iz česa takega, ampak so ponavadi odžagal komplet zadnji podokvir in naredili novega, da so dobili neko vodoravno linijo pod rezervarjem. In potem seveda en retro rezervar in čist drug sedež.
Recimo nekako takole:
Image

Ti verjetno ne boš šel tako daleč, ali pač?
jur76
Posts: 474
Joined: 19 Nov 2015, 19:37
Avtomobil: Zaporožec 968

Re: Yamaha Tdr 125 Scrambler-escape from dead

Post by jur76 » 28 Feb 2020, 20:11

Ja nekje v tej smeri bo narejeno, bom pa obdržal original sedež, bo pa kar tam tam.
Sem pa že pobral ven vse blokade iz motorja, izpuha in elektrike, bom pa poizkusil predelati ventil za izpuh, da bo krmiljen z gasom in ne z elektroniko, ki je sevega nimam. :lol:
Elektronika je začela odpirati ventil šele pri 5000 do 6000 tisoč obratih, no upam da mi bo uspelo uskladiti v tej smeri, da se bo ventil odpiral skupaj z dodajanjem plina, s tem pa bom pridobil na pospešku. No teoretično naj bi bilo tako, praktično pa bom še videl, če bo to delovalo. :problem:
Zdaj bo namesto 11kw imel 25 kw. Malo se bo že poznalo.
User avatar
pero27
Posts: 2630
Joined: 16 Jan 2014, 16:50
Avtomobil: BMW e21 315 82', Kadett C 1.2N/S 78', BMW E30 318i 87', Kawa KZ400 82' cafe
Location: Novo mesto
Contact:

Re: Yamaha Tdr 125 Scrambler-escape from dead

Post by pero27 » 29 Feb 2020, 00:30

To ni najbolj fajn ideja.
Predvidevam da govoriš o isti zadevi, kot je RAVE ventil na Apriliah RS 125
Če boš pogledal je ventil zakrivljen po batu in pride čisto zraven do bata in ti tako zniža izpušni port v cilindru in tako zafila luknjo v powerbandu v nižjh obratih. Takoj ko se umakne od bata par milimetrov samo še blokira izpušni kanal in zavira motor. Zato je fabrško narjen da ga elektronika odpre v šusu, ne da ga počasi odpira. Mora bit ali pri batu ali pa čist pospravljen.
Aprilia je imela 2 variante; odpiranje na solenoid ali na vakuum na zgodnejših mašinah. Glih tako ga je pospravla pri cca 6000 obratih.
Na dirkalnih smo imeli pa blendo, ki je simulirala pospravljen ventil, ker nas spodnji del obratov ni kaj dost zanimal...

Za 25Kw oziroma 33 konjev boš rabil menjat še fergazer, resonanco, reed block, portat cilinder itd. Toliko je od sebe dal tudi precej navit rotax 122 v apriliah z vsem tem menjanim...
jur76
Posts: 474
Joined: 19 Nov 2015, 19:37
Avtomobil: Zaporožec 968

Re: Yamaha Tdr 125 Scrambler-escape from dead

Post by jur76 » 29 Feb 2020, 16:42

Ja, naj bi res tako delovalo kot si napisal, bom videl kako se bo predelava odnesla v praksi.

Sem pa blokade vzel ven po navodilih iz foruma, kjer je napisano kako povečaš 11kw na 25kw, zanimivo da so obrnili ventil za 180 stopinj, in zamenjali zajlice za nastavitev ventila (ne vem kaj bi to lahko vplivalo na boljše delovanje ampak bom poizkusil), opravili so tudi teste prej in potem, končno hitrost so povečali iz 110 na 140 km/h, obrati so večji , prej med 9500 do 11000 po predelavi skoraj 14000.Ja pa imeli so resonančni izpuh, sprednji lonec pa je bil original, samo blokade ni bilo noter.

Je pa zanimivo, da je sedaj ventil, ko je odprt do konca lepo poravnan z stenami cilindra v ravni smeri, kot bi bilo iz enega dela, če pa je obrnjen, kot je tovarniško, pa ko je ventil odprt do konca, je luknja na izpuhu pod drugim kotom kot sedaj, vendar se tudi prilega stenam in obliki cilindra.
Mater sem spet zakompliciru, sam drgač ne znam z besedam opisat. :think:

Zasledil sem tudi, da z zajlicami nastavijo, da je ventil odprt na tričetrt pri nizkih obratih, pri polnem gasu pa pa se odpre do konca.

Sem že naredil, da se odpre z gasom, nastavil sem ga, da je odprt točno na polovici in se pri pol gasu že odpre na tričetrt pri polnem gasu pa je odprt do konca, če ne bo dobro, ga bom nastavil, da se bo do konca odpru prej, preden pride gas do konca. Vse se da nastavit.
Lahko pa ga blokiram v katerem koli položaju.

Če ne pozkusiš ne moreš vedeti, mogoče bo pa delovalo, kot sem si zamislil, nič pa ni zabetonirano.
Če ne bo v redu bom nabavil nov regulator.
Attachments
IMG_20200229_115042.jpg
IMG_20200229_102655.jpg
User avatar
pero27
Posts: 2630
Joined: 16 Jan 2014, 16:50
Avtomobil: BMW e21 315 82', Kadett C 1.2N/S 78', BMW E30 318i 87', Kawa KZ400 82' cafe
Location: Novo mesto
Contact:

Re: Yamaha Tdr 125 Scrambler-escape from dead

Post by pero27 » 29 Feb 2020, 21:51

Ah, sem mal googlal kako zgleda tvoj ventil in vidim da je to narjeno čisto drugače, kot pri alprili ker imaš valjast ventil in je lahko pri različnih stopnjah odprtosti še vedno zraven bata in kontrolira višino izpušnega porta.
Pri aprili je taka giljotina ki je nima haska delno odpirat:
Image

Tko da to tvoje čaranje z valjastim ventilom ima mogoče celo kakšen smisel :D
Se opravičujem za nesporazum; nisem nikoli bil z yamahami na tekočem...
jur76
Posts: 474
Joined: 19 Nov 2015, 19:37
Avtomobil: Zaporožec 968

Re: Yamaha Tdr 125 Scrambler-escape from dead

Post by jur76 » 29 Feb 2020, 22:45

Sej jst tudi prvič tole delam.
Še nisem te motorje nikol popravljal..
Če ne bo delalo tko kot mora bom pač kupil rabljen
regulator ki pride cca 80 eur.
Mislim in upam, da bo delalo kot mora, ker v bistvu regulator krmili prek obratov, tu pa bo z zajlo.
Mogoce je za 10% bolj trda rocka za gas zaradi dodatne vzmeti, kar bom pa resil potem ko bom izmeril kolko silo rabim za premik in bom dal daljso šibkejšo vzmet.
Zanimivo pa je, da sploh nima napeljave za sistem krmiljenja, manjka tudi merilec obratov v štromu kot ima originalni.
Tudi uplinjačev je več, nabavil sem z ročnim zauhom , ker ni napeljave,.
Ko sem malo gledal takrat za nov cilinder je bilo na voljo vec vrst cilindrov, gusasti, alu z puso, alu z prevleko. Eni so imeli ta ventil drugi ne. Ne poznam dosti teh motorjev, lahko da je kdo hotel kaj predelat, ker tako mašino ima vec modelov Yamahinih motorjev. Zato sem se odlocil za to krmilje z zajlo.

Sem pa danes zalaufal originalno tdr- ko pa ventil zacne odpirat pri cca 5600 obratov in ne naenkrat ampak postopoma raste z obrati. Je zgleda vezano na merilec obratov pri magnetu.
Bom pa pogledal kako ima obrnjen valj, ko snamem izpuh, ker malo pušča in ga bom na novo pretesnil in pobarval.
No objavim k bo kaj novega.
Zdaj moram pocakat da pridejo deli da lahko nadaljujem.
User avatar
Fleko
Posts: 1312
Joined: 04 Oct 2013, 18:46
Avtomobil: 41 cilindrov z vseh vetrov

Re: Yamaha Tdr 125 Scrambler-escape from dead

Post by Fleko » 01 Mar 2020, 09:30

Aja zweitakter je tole :)

@Pero se vedno je ta "power valve" zato da spreminja kot opdiranja izpusnega kanala.
Ce se ga na zajlo odpira bo v nizjih vrtljajih "mrtev" pri povnem gasu.

Brez blokad se lahko pricakuje prej 25km in ne 25kw. Tisto bi bila kar huda za vse ostale strock komponente (izpuh, vplinjac,...).
Get low, no matter how
Post Reply