The (Inte)grale project
Re: The (Inte)grale project
2021 smo rekli 2022 se peljemo. 2023 je naše leto, mamo to.
Re: The (Inte)grale project
Pr seb sem opazo, da bolj ko gre projekt h koncu bolj se vlece in razteguje cas..kot da ga ne zelis koncat...
Pri taki natancnosti tud ce bo 2025 vožnja...stari res si car..me je nmal sram ko tole gledam in ko za svoje projekte mislim da pr seb u piko delam...po drugi strani pa za dirkalce ki jih jaz delam je kr vredu ( se mal tolazim) z veseljem spremljam to temo.
Lep pozdrav
Pri taki natancnosti tud ce bo 2025 vožnja...stari res si car..me je nmal sram ko tole gledam in ko za svoje projekte mislim da pr seb u piko delam...po drugi strani pa za dirkalce ki jih jaz delam je kr vredu ( se mal tolazim) z veseljem spremljam to temo.
Lep pozdrav
Re: The (Inte)grale project
Res je, bolj kot gre proti koncu počasneje gre. Bi rekel da tudi zgubljaš začeten zagon, vizijo in koncentracijo, samo še slepo delaš tisto kar veš da moreš, veselje pa počasi zginja ker ne vidiš več končne slike tako jasno kot na začetku. Po letih ki jih vržeš v nek projekt je po mojem to normalno, sploh če si tako počasen kot jaz.
Glede tega da te je sram pa ne vem. Z Yugotom si hitrejši od Ferrarija, meni je to veliko več kot par pocinkanih in pobarvanih kosov. Še vedno kapo dol, upam da bo moja kanta vsaj približno tako hitra!
Neka nova malenkost. Peskano, epolor temelj, rezistol PUR pokrivna:
Poleg rumenega cinka tokrat navadno cinkano pesto (pri Corradotu sem takrat kupil novega in je bil navadno cinkan). Pošmirglana ležišča ležajev z 800 brusnim do golega zaradi tolerance:
Brez preše ne gre, ležaji seveda novi:
Končana pesta:
Sedaj se ubadam še z ABS senzorji, kateri so v obupnem stanju. Naročen imam 1 nov senzor od Fiat Crome, bomo videli kaj lahko poštukam.
Naslednja je na vrsti volanska letev, moram jo samo še sestaviti, ostalo je ready.
Lp!
Glede tega da te je sram pa ne vem. Z Yugotom si hitrejši od Ferrarija, meni je to veliko več kot par pocinkanih in pobarvanih kosov. Še vedno kapo dol, upam da bo moja kanta vsaj približno tako hitra!
Neka nova malenkost. Peskano, epolor temelj, rezistol PUR pokrivna:
Poleg rumenega cinka tokrat navadno cinkano pesto (pri Corradotu sem takrat kupil novega in je bil navadno cinkan). Pošmirglana ležišča ležajev z 800 brusnim do golega zaradi tolerance:
Brez preše ne gre, ležaji seveda novi:
Končana pesta:
Sedaj se ubadam še z ABS senzorji, kateri so v obupnem stanju. Naročen imam 1 nov senzor od Fiat Crome, bomo videli kaj lahko poštukam.
Naslednja je na vrsti volanska letev, moram jo samo še sestaviti, ostalo je ready.
Lp!
Re: The (Inte)grale project
Evo da začnem z volansko letvijo. Malo bolj podrobno bo opisano kaj sem delal, ker se mi zdi da težko najdeš info, mogoče bo komu pomagalo (meni bi )
Volanska letev v vsej svoji lepoti. Manšete so bile zanič, ostalo je bilo po mojem OK. Obnavljal sem zato ker so notri ipak 30 let stara tesnila in je v bistvu časovna bomba, letev je pa totalno nedostopna. Rajše sedaj kot še enkrat:
Proces razstavljanja. Najprej čep in tale pena:
Sledi nosilec in cevke:
Nato pokrovček:
Ki skriva pod seboj vzmet za prednapetje, plastični drsnik po katerem drsi letev in podložno pločevino. Sklepam da se s tem nastavlja prednapetje letve na polža:
Po moji teoriji s tem izločiš backlash (luft), s tem da s preveč prednapetja seveda trpijo zobniki/ležaji. Naj me nekdo popravi če nimam prav. Sledi tale skrita zadeva katero sem začuda hitro pogruntal:
Najdeš rob z vrtenjem pokrova, potegneš ven in vrtiš pokrov. S tem potegneš žico ven in pokrov lahko odstraniš:
Sledi pokrovček, kateri je kvazi neodstranljiv. Meni je uspelo s strani proti ven z izvijačom in kladivom, tako da nisem poškodoval naseda. Sem pa poškodoval vrh pokrovčka, katerega sem dal popraviti z laserskim varjenjem in potem pocinkal. Pod pokrovčkom je matica, katero odtegneš:
Nato nazaj na vrh polža. Tole tesnilo drugače kot z uničenjem nisem mogel odstraniti.
Spodaj se skriva zeger, katerega odstraniš:
Nato pa zbiješ ven komplet polža:
Sledi zunanje tesnilo/drsnik letve:
In lahko potegneš letev ven:
V ohišju polža je potem potrebno zbiti še distančnik. Če bo kdo to delal naj si prej pomeri vgradno višino od vrha ohišja. Jaz tega nisem naredil, zato sem si na koncu nekaj nameril/naračunal. Bomo videli če bo delalo, ne morem se odločiti ali je to pomembno ali ni...
Zakaj distančnik ven? Spodaj se skriva tesnilo katerega spet uničiš preden ga ven dobiš:
Zbiješ ležaj, prej seveda odstraniš zeger:
In zadnje tesnilo, ki je kar pain in the ass ker se nahaja globoko v cilindru.. Jaz sem ga odstranil z odstranjevalcem ležajev in veliko potrplenja:
Nato sem ohišje speskal. Najprej samo alu, nato po videnem stanju cinka kar vse skupaj (ni slike):
In pihnil kar v epoxy in rezistol. Na žalost se ne da rumeno cinkati ker je zatolčen na alu ohišje, zato je pač črna. Cevke in drobovje sem dal pocinkati, ostalo očistil in nabavil tesnila in ležaj.
Tesnila sem kupil namenska za Lancio in hvala bogu je bilo vse identično originalu. Ja seveda ja.. Polovico tesnil je napačnih, zato sem set tudi reklamiral (in dobil povrnjen denar). Zgornja vrsta tesnil nadomestna, spodaj original:
Nato pa v lov za tesnili. Dokaj misija nemogoče, Servocom ipd. Nočejo slišati o tem, avtomobilski dobavitelji tudi težko pomagajo ker so res namenska tesnila. Na koncu sem našel firmo Atg components iz Litve, kjer sem dobil vsa tesnila in to celo prvovgradnjo! Top firma, imajo vse živo.
Edino kar nisem dobil je teflonski obroček batnice, katerega sem dal narediti v Tinex. Končno pripravljeno na sestavo z vsemi komponentami:
Več o tem pa naslednjič.
Lp!
Volanska letev v vsej svoji lepoti. Manšete so bile zanič, ostalo je bilo po mojem OK. Obnavljal sem zato ker so notri ipak 30 let stara tesnila in je v bistvu časovna bomba, letev je pa totalno nedostopna. Rajše sedaj kot še enkrat:
Proces razstavljanja. Najprej čep in tale pena:
Sledi nosilec in cevke:
Nato pokrovček:
Ki skriva pod seboj vzmet za prednapetje, plastični drsnik po katerem drsi letev in podložno pločevino. Sklepam da se s tem nastavlja prednapetje letve na polža:
Po moji teoriji s tem izločiš backlash (luft), s tem da s preveč prednapetja seveda trpijo zobniki/ležaji. Naj me nekdo popravi če nimam prav. Sledi tale skrita zadeva katero sem začuda hitro pogruntal:
Najdeš rob z vrtenjem pokrova, potegneš ven in vrtiš pokrov. S tem potegneš žico ven in pokrov lahko odstraniš:
Sledi pokrovček, kateri je kvazi neodstranljiv. Meni je uspelo s strani proti ven z izvijačom in kladivom, tako da nisem poškodoval naseda. Sem pa poškodoval vrh pokrovčka, katerega sem dal popraviti z laserskim varjenjem in potem pocinkal. Pod pokrovčkom je matica, katero odtegneš:
Nato nazaj na vrh polža. Tole tesnilo drugače kot z uničenjem nisem mogel odstraniti.
Spodaj se skriva zeger, katerega odstraniš:
Nato pa zbiješ ven komplet polža:
Sledi zunanje tesnilo/drsnik letve:
In lahko potegneš letev ven:
V ohišju polža je potem potrebno zbiti še distančnik. Če bo kdo to delal naj si prej pomeri vgradno višino od vrha ohišja. Jaz tega nisem naredil, zato sem si na koncu nekaj nameril/naračunal. Bomo videli če bo delalo, ne morem se odločiti ali je to pomembno ali ni...
Zakaj distančnik ven? Spodaj se skriva tesnilo katerega spet uničiš preden ga ven dobiš:
Zbiješ ležaj, prej seveda odstraniš zeger:
In zadnje tesnilo, ki je kar pain in the ass ker se nahaja globoko v cilindru.. Jaz sem ga odstranil z odstranjevalcem ležajev in veliko potrplenja:
Nato sem ohišje speskal. Najprej samo alu, nato po videnem stanju cinka kar vse skupaj (ni slike):
In pihnil kar v epoxy in rezistol. Na žalost se ne da rumeno cinkati ker je zatolčen na alu ohišje, zato je pač črna. Cevke in drobovje sem dal pocinkati, ostalo očistil in nabavil tesnila in ležaj.
Tesnila sem kupil namenska za Lancio in hvala bogu je bilo vse identično originalu. Ja seveda ja.. Polovico tesnil je napačnih, zato sem set tudi reklamiral (in dobil povrnjen denar). Zgornja vrsta tesnil nadomestna, spodaj original:
Nato pa v lov za tesnili. Dokaj misija nemogoče, Servocom ipd. Nočejo slišati o tem, avtomobilski dobavitelji tudi težko pomagajo ker so res namenska tesnila. Na koncu sem našel firmo Atg components iz Litve, kjer sem dobil vsa tesnila in to celo prvovgradnjo! Top firma, imajo vse živo.
Edino kar nisem dobil je teflonski obroček batnice, katerega sem dal narediti v Tinex. Končno pripravljeno na sestavo z vsemi komponentami:
Več o tem pa naslednjič.
Lp!
- L4UK0
- Posts: 3103
- Joined: 18 Oct 2010, 22:06
- Avtomobil: 1972 Datsun Fairlady Z
- Location: Ljubljana
- Contact:
Re: The (Inte)grale project
Uf, svaka cast. Pri takih zadevah se delajo razlike med povrsnimi in res detajlnimi obnovami.
In seveda bravo za share-anje znanja. Glavno poslanstvo foruma.
In seveda bravo za share-anje znanja. Glavno poslanstvo foruma.
Re: The (Inte)grale project
Jaz imam tudi eno razstavljeno letev od TRWja za volvota ker je puščala. Tesnila se nisem še spravu izkat. praviš da tej Litvanci imajo to..
Let's go Brandon!
Re: The (Inte)grale project
Hvala. Se trudim objavljati kar se da detajlno, ne me pa za besedo držat da so vsi postopki pravilni ker roko na srce, nimam blage a bojo moje stvari funkcionirale. Nimam nekih izkušenj z biločim kar delam.
@eugene: ne vem za katerega Volvota se gre, vem pa da se kar nekaj setov za Volvota tudi dobi za kupit. Mogoče je celo na njihovi strani, če ne pač kupiš posebaj kot sem jaz. Imaš pa po vsej verjetnosti podobno letev kot je moja, isto TRW.
https://www.atg-components.com/
Gremo naprej s sestavljanjem. Gre v obratnem vrstnem redu nazaj kot je šlo narazen. Najprej sem zamenjal teflonske obročke na batnici in ventilu. Tukaj je en dober hint da tesnila vreš v vodi 10min da se omehčajo, ker so zelo trda. Sicer potem neke drastične razlike ni, ampak vsak % šteje, ker je to montirat kar mora
Sledi spodnje tesnilo ventila (polža). Jaz sem si postružil 2 plastične puše za sestavo, s katerimi sem naredil praktično vse. Prav pride še gedora 22 za prešanje tesnil. Na sliki se vidi tudi edina problematična stvar, ki sem jo našel na letvi. Tesnilni obročki na ventilu so naredili utore v ohišje. Zaradi tega sem malo skeptičen da bo zadeva tesnila. Sicer prej je s starimi tesnili tako da še vedno obstaja upanje:
Nato prej omenjeni distančnik na določeno višino (katero pri sebi ne vem če sem zadel ker nisem meril..)
Potem tesnilo batnice v ohišju:
Nato sem namazal zobato letev z molibdenovo mastjo in ovil z alu folijo (da nebi zobje uničili tesnila) in porinil batnico v cilinder. Nato še enkrat ven vzel, odvil alu folijo in očistil mast, ker se je folija odluščila v cilindru. Očistil in povil z izolircom, da nebi uničil tesnila in porinil spet not. Vsa tesnila, cilinder ipd. sem namazal z ATF oljem pred sestavo.
Sledi zunanja puša. Spet povito z izolircom zaradi tesnila. Je kar težko dobiti čez stopnico:
In pokrov spet s čudežnim dratom. Končni lok porineš v luknjo in s kleščami zavrtiš pokrov, ostalo se naredi samo. Moram rečt da cilinder na občutek res dobro tesni.
Sledi ležaj polža:
Ko je cilinder sestavljen sledi še polž z ventilom. Namazani zobniki z moly mastjo, ostalo z ATFom. Samo porineš not ko ujameš pozicijo zobnikov in vsega ostalega. Na koncu še zategneš matico spodaj.
Zgornje tesnilo polža in seger:
Sledi še vodilna puša, vzmet in podložne pločevine. Tesnilo sem si naredil sam (hvala Tinexu za en odrezek tesnita) je pa 4 stotinke debelejši od originala, ampak mislim da ne bo problem, ker se sigurno tudi tesnilo par stotink stisne ko ga zategneš.
Še cevke gor in je to to za test.
Trenutno je letev na testiranju v AC Gantar. Skrbi me notranja lekaža na samem ventilu zaradi požrtega ohišja in pa višina tistega distančnika. Ostalo mislim/upam da ne bo problematično. Če se pojavi lekaža na ventilu nimam pojma kaj bom. Sporočim naslednjič.
Lp!
@eugene: ne vem za katerega Volvota se gre, vem pa da se kar nekaj setov za Volvota tudi dobi za kupit. Mogoče je celo na njihovi strani, če ne pač kupiš posebaj kot sem jaz. Imaš pa po vsej verjetnosti podobno letev kot je moja, isto TRW.
https://www.atg-components.com/
Gremo naprej s sestavljanjem. Gre v obratnem vrstnem redu nazaj kot je šlo narazen. Najprej sem zamenjal teflonske obročke na batnici in ventilu. Tukaj je en dober hint da tesnila vreš v vodi 10min da se omehčajo, ker so zelo trda. Sicer potem neke drastične razlike ni, ampak vsak % šteje, ker je to montirat kar mora
Sledi spodnje tesnilo ventila (polža). Jaz sem si postružil 2 plastične puše za sestavo, s katerimi sem naredil praktično vse. Prav pride še gedora 22 za prešanje tesnil. Na sliki se vidi tudi edina problematična stvar, ki sem jo našel na letvi. Tesnilni obročki na ventilu so naredili utore v ohišje. Zaradi tega sem malo skeptičen da bo zadeva tesnila. Sicer prej je s starimi tesnili tako da še vedno obstaja upanje:
Nato prej omenjeni distančnik na določeno višino (katero pri sebi ne vem če sem zadel ker nisem meril..)
Potem tesnilo batnice v ohišju:
Nato sem namazal zobato letev z molibdenovo mastjo in ovil z alu folijo (da nebi zobje uničili tesnila) in porinil batnico v cilinder. Nato še enkrat ven vzel, odvil alu folijo in očistil mast, ker se je folija odluščila v cilindru. Očistil in povil z izolircom, da nebi uničil tesnila in porinil spet not. Vsa tesnila, cilinder ipd. sem namazal z ATF oljem pred sestavo.
Sledi zunanja puša. Spet povito z izolircom zaradi tesnila. Je kar težko dobiti čez stopnico:
In pokrov spet s čudežnim dratom. Končni lok porineš v luknjo in s kleščami zavrtiš pokrov, ostalo se naredi samo. Moram rečt da cilinder na občutek res dobro tesni.
Sledi ležaj polža:
Ko je cilinder sestavljen sledi še polž z ventilom. Namazani zobniki z moly mastjo, ostalo z ATFom. Samo porineš not ko ujameš pozicijo zobnikov in vsega ostalega. Na koncu še zategneš matico spodaj.
Zgornje tesnilo polža in seger:
Sledi še vodilna puša, vzmet in podložne pločevine. Tesnilo sem si naredil sam (hvala Tinexu za en odrezek tesnita) je pa 4 stotinke debelejši od originala, ampak mislim da ne bo problem, ker se sigurno tudi tesnilo par stotink stisne ko ga zategneš.
Še cevke gor in je to to za test.
Trenutno je letev na testiranju v AC Gantar. Skrbi me notranja lekaža na samem ventilu zaradi požrtega ohišja in pa višina tistega distančnika. Ostalo mislim/upam da ne bo problematično. Če se pojavi lekaža na ventilu nimam pojma kaj bom. Sporočim naslednjič.
Lp!
Re: The (Inte)grale project
Nadaljujem. Zgodba z letvijo na koncu ni šla po planu. Po testiranju sem jo dobil nazaj z uničenim semeringom na vrhu ventila. Po poročanju je držala nekje do 60bar nato pa je sledil oljni tuš. Spustil je semering na vrhu ventila:
Ker je obstajala možnost, da sem uničil semering pri montaži sem ga z upanjem zamenjal, vmes preveril še ostale stvari. Razen tistega obrabljenega ohišja na videz vse ok..
Še enkrat poslal na testiranje, kjer so rekli da se čudno obnaša in ni to to, so izklopili pred ponovnim tušem. Zadevo sem zaenkrat pospravil, sumim da je to zaradi obrabljenega ohišja, bom pa v prihodnosti do konca raziskal. Trenutno čaka v škatli, me je zaenkrat minilo. Je ostalo za rešit..
Moram pa pohvaliti AG Gantar, šef mi je ogromno pomagal z informacijami, drugega testiranja mi sploh ni računal. Hvala!
Nadaljeval sem s požarno zaščito. Original je 3 slojna, vmesni sloj je kot nek bitumen. Rešil sem z industrijskim fenom in gradbeniškim bitumnom kar v kuhinji in na balkonu.
Dobro segrevaš, malo zraven pacaš, parkrat se opečeš...
Lepil/grel sem postopoma po segmentih od centra na ven
In uspel zlimati skupaj. Moram rečt da polovice skupaj drži kot pribito, trdota stene je pa tud lih taprava.
Robove sem zalepil s temperaturnim lepilom v spreju in zmontiral. Da se vidi zakaj se sploh gre.
Nato sem speskal in pobarval zavorni boben:
Z novim zavornim cilindrom:
Vmes sem v delavnici balkon obnovil še mehanizem brisalcev. Peskanje, cink, nova mast kjer je treba, nova tesnila. Se opravičujem za slabo sliko.
Očistil sem še ABS enoto in naročil nove cinkane šraufe, ker moje sokolje oko ni opazilo, da so stari 5 robni sem jih nato kar pustil.
Zmontirano:
Zmontiral stopalke z novim cilindrom sklopke, novo originalno gas zajlo, novo dovodno cevjo cilinda sklopke (hvala Filip!)
Naslednja stvar so bile zavorne cevi. Eno mi je popravil Filip (nova matica, zaključek, hvala!), ostale samo očiščene.
Zdaj motornemu prostoru razen volanske, kablovja in nekaj cevi ne manjka več nič za vgradnjo motorja.
Lp!
Ker je obstajala možnost, da sem uničil semering pri montaži sem ga z upanjem zamenjal, vmes preveril še ostale stvari. Razen tistega obrabljenega ohišja na videz vse ok..
Še enkrat poslal na testiranje, kjer so rekli da se čudno obnaša in ni to to, so izklopili pred ponovnim tušem. Zadevo sem zaenkrat pospravil, sumim da je to zaradi obrabljenega ohišja, bom pa v prihodnosti do konca raziskal. Trenutno čaka v škatli, me je zaenkrat minilo. Je ostalo za rešit..
Moram pa pohvaliti AG Gantar, šef mi je ogromno pomagal z informacijami, drugega testiranja mi sploh ni računal. Hvala!
Nadaljeval sem s požarno zaščito. Original je 3 slojna, vmesni sloj je kot nek bitumen. Rešil sem z industrijskim fenom in gradbeniškim bitumnom kar v kuhinji in na balkonu.
Dobro segrevaš, malo zraven pacaš, parkrat se opečeš...
Lepil/grel sem postopoma po segmentih od centra na ven
In uspel zlimati skupaj. Moram rečt da polovice skupaj drži kot pribito, trdota stene je pa tud lih taprava.
Robove sem zalepil s temperaturnim lepilom v spreju in zmontiral. Da se vidi zakaj se sploh gre.
Nato sem speskal in pobarval zavorni boben:
Z novim zavornim cilindrom:
Vmes sem v delavnici balkon obnovil še mehanizem brisalcev. Peskanje, cink, nova mast kjer je treba, nova tesnila. Se opravičujem za slabo sliko.
Očistil sem še ABS enoto in naročil nove cinkane šraufe, ker moje sokolje oko ni opazilo, da so stari 5 robni sem jih nato kar pustil.
Zmontirano:
Zmontiral stopalke z novim cilindrom sklopke, novo originalno gas zajlo, novo dovodno cevjo cilinda sklopke (hvala Filip!)
Naslednja stvar so bile zavorne cevi. Eno mi je popravil Filip (nova matica, zaključek, hvala!), ostale samo očiščene.
Zdaj motornemu prostoru razen volanske, kablovja in nekaj cevi ne manjka več nič za vgradnjo motorja.
Lp!
- L4UK0
- Posts: 3103
- Joined: 18 Oct 2010, 22:06
- Avtomobil: 1972 Datsun Fairlady Z
- Location: Ljubljana
- Contact:
Re: The (Inte)grale project
Wow, very nice! Sem moral pa dvakrat preverit - res 60bar tlaka? Si ne bi mislil, da so tu v igri tako visoki tlaki...
Re: The (Inte)grale project
Ja, pumpa je deklarirana na 60bar, rečeno mi je bilo, da se testira na nekje 80-100bar.
Po mojem mi zaradi slabega ohišja prebije na ventilu iz tlačnega prekata na povratni vod, zato je po mojem odprlo semering. Rešitev bi bila rezkanje ohišja na nadmero, struženje puše in zaprešati skupaj. Če je seveda to to, moram sploh najprej preverit.
Po mojem mi zaradi slabega ohišja prebije na ventilu iz tlačnega prekata na povratni vod, zato je po mojem odprlo semering. Rešitev bi bila rezkanje ohišja na nadmero, struženje puše in zaprešati skupaj. Če je seveda to to, moram sploh najprej preverit.