'74 VW 1303
Re: '74 VW 1303
Tako, slučaj dogodkov je nanesel, da sem prišel do svojih gewind. Podvozje je bilo sicer zadovoljivo, vendar le dokler sem bil sam v avtu ali v keslu več kot polovico bencina; takrat se je avto posedel toliko da je ob vsaki malo večji neravnini dosegel (že tako skrajšane) protiudarne gumice na amortizerjih in zadeva je ratala naporna.
Družbo so mi prišle delat gewinde proizvajalca Kerscher, sestavljajo pa jih Eibachove vzmeti in plinski Koni rumeni, po trdoti nastavljivi amortizerji. Kao. Zadevi se da nastavljat samo rebound, se pravi blaženje raztezanja.
Da sem preveril nastavitve, sem zadevo seveda takoj razstavil in primerjal z originalnimi federbajni. Vidi se, da so precej krajši, kar pomeni več hoda pri nižjem avtu. To hočemo!
Po preverbi nastavitev je bilo seveda treba zadeve takoj zmontirat in videt kako in kaj.
Višina planirano nastavljena na kak centi nižje od prejšnje višine, tako nekako kot sem si želel; so pa roke bile sumljivo blizu letvi, kar sem predvideval da se lahko zgodi - srečanje med njima namreč.
In se je, na predvidenih mestih, roka ob letev in sinhrono špurštanga ob šasijo ter poden prostora za rezervo. Fleks v roke in pobrusit kritične točke, ampak še vedno ni pomagalo:
Zaradi že prej omenjenih krajših gewind sem probal z vstavljanjem dodatnih bump stoperjev, in po N-ti iteraciji uspel najti takega, ki je bil minimalne debeline za čimveč hoda, a vseeno preprečeval stek roke in šasije. Nekje pri 20mm debeline gume je bila stvar OK, ampak sem še vedno začutil staro dobro omejitev čez luknje, česar pa enostavno nisem bil pripravljen sprejet. Zato sem vedel da ni druge, kot pa ubrat pot, katero sem imel v planu že precej nazaj - spremembo geometrije rok in špurštang, kar pomeni daljšanje zglobov vilic in premik vpetja volanskih končnikov na spodnjo stran spindla. Nekako tako:
Serijsko
Modificirano
Lov za daljšimi zglobi se je končal pri podjetju Vargalant iz Vrhnike, kjer so mi naredili za 20mm daljše zglobe. Moram jih res pohvalit, takoj so vedeli kaj hočem, zadeve so bile nazaj pri meni v roku štirih dni ( kar vključuje pošiljanje s pošto tja in nazaj!), cena pa ugodnejša kot da bi nabavil serijske zglobe v avtotrgovinah. Nadalje so mi jih tudi zmontirali (razprešali stare in vprešali nove), speskali roke in jih prašno pobarvali. Odnos kot se spodobi, priporočam!
Nova na levi, original na desni
Za spremembo vpetja volanskih končnikov je bilo treba demontirati spindle ter povrtati luknje za vstavitev puše.
Ker puše v evropi ni za dobit, sem jo dal naredit:
in še v mesu
To gre sem:
Tako zgleda to zmontirano
Test, če sem prav izmeril in izračunal razmak med končnikom in platiščem uspešen
Končno je sledila montaža nabranega materiala. Tako nekako zgleda ena stran kosov
Sestavljeno
Spet sestavljeno, vse štima
Problem ki se pojavi z premikom špurštange na spodnjo stran spindla pri teh modelih trojk je to, da se špurštanga pri raztegnjenem amortizerju in zavitem volanu zaleti v stabilizator je zaradi daljšega zgloba posledično rešen.
Roka in špurštanga sta sedaj vzporedni, bump steera naj nebi bilo več!
Ne se obregovat ob umazane in zarjavele ankerplate od bobnov, predvidoma ne bodo več dolgo na avtu.
Zdaj pa čakam na ponedeljek, da lahko avto zapeljem na optiko, pa je stvar rešena. En pofukan mesec, vam povem. Ima da se pelje!
Družbo so mi prišle delat gewinde proizvajalca Kerscher, sestavljajo pa jih Eibachove vzmeti in plinski Koni rumeni, po trdoti nastavljivi amortizerji. Kao. Zadevi se da nastavljat samo rebound, se pravi blaženje raztezanja.
Da sem preveril nastavitve, sem zadevo seveda takoj razstavil in primerjal z originalnimi federbajni. Vidi se, da so precej krajši, kar pomeni več hoda pri nižjem avtu. To hočemo!
Po preverbi nastavitev je bilo seveda treba zadeve takoj zmontirat in videt kako in kaj.
Višina planirano nastavljena na kak centi nižje od prejšnje višine, tako nekako kot sem si želel; so pa roke bile sumljivo blizu letvi, kar sem predvideval da se lahko zgodi - srečanje med njima namreč.
In se je, na predvidenih mestih, roka ob letev in sinhrono špurštanga ob šasijo ter poden prostora za rezervo. Fleks v roke in pobrusit kritične točke, ampak še vedno ni pomagalo:
Zaradi že prej omenjenih krajših gewind sem probal z vstavljanjem dodatnih bump stoperjev, in po N-ti iteraciji uspel najti takega, ki je bil minimalne debeline za čimveč hoda, a vseeno preprečeval stek roke in šasije. Nekje pri 20mm debeline gume je bila stvar OK, ampak sem še vedno začutil staro dobro omejitev čez luknje, česar pa enostavno nisem bil pripravljen sprejet. Zato sem vedel da ni druge, kot pa ubrat pot, katero sem imel v planu že precej nazaj - spremembo geometrije rok in špurštang, kar pomeni daljšanje zglobov vilic in premik vpetja volanskih končnikov na spodnjo stran spindla. Nekako tako:
Serijsko
Modificirano
Lov za daljšimi zglobi se je končal pri podjetju Vargalant iz Vrhnike, kjer so mi naredili za 20mm daljše zglobe. Moram jih res pohvalit, takoj so vedeli kaj hočem, zadeve so bile nazaj pri meni v roku štirih dni ( kar vključuje pošiljanje s pošto tja in nazaj!), cena pa ugodnejša kot da bi nabavil serijske zglobe v avtotrgovinah. Nadalje so mi jih tudi zmontirali (razprešali stare in vprešali nove), speskali roke in jih prašno pobarvali. Odnos kot se spodobi, priporočam!
Nova na levi, original na desni
Za spremembo vpetja volanskih končnikov je bilo treba demontirati spindle ter povrtati luknje za vstavitev puše.
Ker puše v evropi ni za dobit, sem jo dal naredit:
in še v mesu
To gre sem:
Tako zgleda to zmontirano
Test, če sem prav izmeril in izračunal razmak med končnikom in platiščem uspešen
Končno je sledila montaža nabranega materiala. Tako nekako zgleda ena stran kosov
Sestavljeno
Spet sestavljeno, vse štima
Problem ki se pojavi z premikom špurštange na spodnjo stran spindla pri teh modelih trojk je to, da se špurštanga pri raztegnjenem amortizerju in zavitem volanu zaleti v stabilizator je zaradi daljšega zgloba posledično rešen.
Roka in špurštanga sta sedaj vzporedni, bump steera naj nebi bilo več!
Ne se obregovat ob umazane in zarjavele ankerplate od bobnov, predvidoma ne bodo več dolgo na avtu.
Zdaj pa čakam na ponedeljek, da lahko avto zapeljem na optiko, pa je stvar rešena. En pofukan mesec, vam povem. Ima da se pelje!
- DS71
- Posts: 3108
- Joined: 22 Jan 2011, 12:37
- Avtomobil: Manta 400 & Stingray
- Location: Ilirska Bistrica
Re: '74 VW 1303
Bravo!! Meni se taki inovativni topiki tako dopadejo ...
To si sam našttudiral al je to že vse izumljeno? Mortizerji špilajo? Koni so zadosti trdi? Sprednje mi pa nekako delujejo na K&W ..možno? Ker se mi zdi da je Kerscher bolj tuner/prodajalec in drugi delajo za njih
To si sam našttudiral al je to že vse izumljeno? Mortizerji špilajo? Koni so zadosti trdi? Sprednje mi pa nekako delujejo na K&W ..možno? Ker se mi zdi da je Kerscher bolj tuner/prodajalec in drugi delajo za njih
..THERE WILL NEVER BE ANYTHING LIKE THEM AGAIN...the NOISE...the SPEED...the POWER...the GROUP B...
Re: '74 VW 1303
Zdaj tako je, da bi kdo naredil tako identično modifikacijo na tem modelu še nisem videl - američani sicer obračajo špurštange, ampak samo na modelih na tri vijake ( starejših z mcphersonovim sistemom), ker se jim pri teh na dva dogaja omenjena težava zaletavanja špurštang v stabilizator. Daljše zglobe pa furajo predvsem v JDM sceni in (sicer redkeje) Volkswagnovi modernejši vodnohlajenci. Tako da neke vrste kombinacija, kaj novega pa je pri 40 let starih avtih skoraj teško naumit
Koniji se mi zaenkrat zdijo primerno trdi. Že to da so plinski, naredi precej. Bolj kot trdota amortizerjev sem navdušen nad povečano trdoto vzmeti - avto se precej manj nagiba kot prej. No, zadnji dodatni stabilizator tudi pripomore malenkost k temu, ampak to sem zmontiral še na stari setup tudi.
Da bi bili sprednji K&W pa dvomim, glede na to da na spletni strani piše da so Konijevi vsi4je; ven jemal iz ohišja jih pa nisem. Zadnji so vsekakor Koni. Je pa dejstvo da so sestavljeni iz komponent drugih, vzmeti so Eibach. Kerscher je pač poiskal primerno kombinacijo in prodaja v kompletu.
Koniji se mi zaenkrat zdijo primerno trdi. Že to da so plinski, naredi precej. Bolj kot trdota amortizerjev sem navdušen nad povečano trdoto vzmeti - avto se precej manj nagiba kot prej. No, zadnji dodatni stabilizator tudi pripomore malenkost k temu, ampak to sem zmontiral še na stari setup tudi.
Da bi bili sprednji K&W pa dvomim, glede na to da na spletni strani piše da so Konijevi vsi4je; ven jemal iz ohišja jih pa nisem. Zadnji so vsekakor Koni. Je pa dejstvo da so sestavljeni iz komponent drugih, vzmeti so Eibach. Kerscher je pač poiskal primerno kombinacijo in prodaja v kompletu.
- strider87
- Posts: 660
- Joined: 08 Feb 2012, 19:34
- Avtomobil: Opel Kadett C, bmw e30, Vw T2b , Manta b
- Location: Ptuj
Re: '74 VW 1303
Lepo si rešil zadevo, nimaš ke!
Re: '74 VW 1303
še vedno odlično!
Rust is lighter than carbon fiber... and it keeps gettin' lighter!
- L4UK0
- Posts: 3073
- Joined: 18 Oct 2010, 22:06
- Avtomobil: 1972 Datsun Fairlady Z
- Location: Ljubljana
- Contact:
Re: '74 VW 1303
Se 100% strinjam z Dejanom, take poste je res veselje prebirat
Večni problem "malo-več-kot-par-cm" nižanja avtomobilov - zgleda super rešeno!
Približno na kakšno trdoto pa imaš nastavljene Konije?
Lp
Večni problem "malo-več-kot-par-cm" nižanja avtomobilov - zgleda super rešeno!
Približno na kakšno trdoto pa imaš nastavljene Konije?
Lp
Re: '74 VW 1303
Nastavljeni so na priporočeno vrednost - obrat pa pol od mehkega proti trdemu. Gre pa menda za cca 4 obrate. Sej sem se mel namen igrat s temi nastavitvami, ampak je način nastavljanja ZELO glup - amortizer mora bit stisnjen popolnoma skupaj, takrat ga z obračanjem spreminjaš. Kar je zadaj še sprejemljivo ( dva vijaka in imaš amortizer dol), spredaj pa zamudno za popizdit, saj je treba vzet gewindo dol, narazen, fedro dol in obratno za nazaj. Res škoda, da niso naredili sistema ko se nastavlja odzgoraj.
- DS71
- Posts: 3108
- Joined: 22 Jan 2011, 12:37
- Avtomobil: Manta 400 & Stingray
- Location: Ilirska Bistrica
Re: '74 VW 1303
ta konijev sistem je res glup ja ..sicer imajo novejši nastavljanje na vrhu batnice..seveda je predpogoj da vpetje amortizerja zgoraj ni pogojeno z "ušesom" ampak je kar navoj na batnici
..THERE WILL NEVER BE ANYTHING LIKE THEM AGAIN...the NOISE...the SPEED...the POWER...the GROUP B...
Re: '74 VW 1303
Sem že videl kako zgleda to ja, in sem tudi pričakoval da bo tako. Žal.
- L4UK0
- Posts: 3073
- Joined: 18 Oct 2010, 22:06
- Avtomobil: 1972 Datsun Fairlady Z
- Location: Ljubljana
- Contact:
Re: '74 VW 1303
Jaz sem kar malo jezen nase, da sem ob vgradnji vstavil tisti gumijast obroček nazaj med ohišje in osovino amortizerja...funkcijo dvomim da ima kakšno, bi bilo pa veliko lažje za nastavljat (samo zgoraj odšraufaš...). Kar je je