Opel Manta B - obnova
- martin1964
- Posts: 8
- Joined: 09 Dec 2024, 22:34
- Avtomobil: Opel Manta B
Opel Manta B - obnova
Lep pozdrav vsem,
sem sredi obnove Opel Mante letnik 1979. Original motor je bil 1600 ccm. Zamenjan je z motorjem 2000 ccm in je trenutno v obnovi.
Menjalnik bo Getrag 240. Rad pa bi nadgradil zavore. Zanima me, če je kdo med vami, ki ima kaj izkušenj s tem. Od katerega Opla bi lahko dal zavorne diske in čeljusti, seveda zračno hlajene in večje in kakšne predelave so potrebne za tako predelavo.
Hvaležen bom za vsako informacijo. V prihodnosti pa lahko predstavim projekt, če koga zanima.
LP Martin
sem sredi obnove Opel Mante letnik 1979. Original motor je bil 1600 ccm. Zamenjan je z motorjem 2000 ccm in je trenutno v obnovi.
Menjalnik bo Getrag 240. Rad pa bi nadgradil zavore. Zanima me, če je kdo med vami, ki ima kaj izkušenj s tem. Od katerega Opla bi lahko dal zavorne diske in čeljusti, seveda zračno hlajene in večje in kakšne predelave so potrebne za tako predelavo.
Hvaležen bom za vsako informacijo. V prihodnosti pa lahko predstavim projekt, če koga zanima.
LP Martin
- L4UK0
- Posts: 3122
- Joined: 18 Oct 2010, 22:06
- Avtomobil: 1972 Datsun Fairlady Z
- Location: Ljubljana
- Contact:
Re: Opel Manta B - obnova
Pozdravljen in dobrodošel!
Včasih je bila popularna predelava na Rekord čeljusti in diske; 246mm in hlajeni. Jaz sem imel to kombinacijo na Kadettu C, glede MAnte naj me pa kdo dopolni / popravi...
Avto pa le predstavi!
Včasih je bila popularna predelava na Rekord čeljusti in diske; 246mm in hlajeni. Jaz sem imel to kombinacijo na Kadettu C, glede MAnte naj me pa kdo dopolni / popravi...
Avto pa le predstavi!
- Peeping_Tom
- Posts: 266
- Joined: 22 Jan 2011, 14:41
- Avtomobil: Opel Ascona B 2.0 E
Re: Opel Manta B - obnova
Tako je, diski od rekorda so praktično enaki kot od mante ampak hlajeni - v bistvu tudi čeljusti, le da so imele 'distančnike' vmes za debelejši disk.
Zdaj ta varianta ne prime nič boljše od navadne, prednost je edino, da se diski ne pregrejejo in zvijejo tako hitro
Treba je spomniti, da pri praktično katerikoli predelavi original 13'' felgne ne bodo več pasale čez zavore - že pri tej rekordovi je bilo treba dati potem 5 ali 10mm distančnike gor.
Če boš šel spredaj na večje, recimo od calibre ali podobno, bo potem spet razmerje podrto in rabiš zadaj diske, kar za sabo potegne spet cel znanstveni inštitut...
Kot lastnik ascone z 2.0 mašino in getragom te moram vprašati: si ziher, da rabiš to? Če boš hodil na proge z njo, potem mogoče. Če imaš vse original in uštimano tako kot je treba, so pa stock zavore za teh 1000kg in normalno do malo bolj dinamično vožnjo več kot dovolj Jaz sem letos bil 2x na Stelviu, na Gotthard passu, Vršiču, itd s polno naloženo, pa ni nobenih težav - le na avtocesti se je na zaviralnem pasu mogoče fajn izogibat lukenj
Zdaj ta varianta ne prime nič boljše od navadne, prednost je edino, da se diski ne pregrejejo in zvijejo tako hitro
Treba je spomniti, da pri praktično katerikoli predelavi original 13'' felgne ne bodo več pasale čez zavore - že pri tej rekordovi je bilo treba dati potem 5 ali 10mm distančnike gor.
Če boš šel spredaj na večje, recimo od calibre ali podobno, bo potem spet razmerje podrto in rabiš zadaj diske, kar za sabo potegne spet cel znanstveni inštitut...
Kot lastnik ascone z 2.0 mašino in getragom te moram vprašati: si ziher, da rabiš to? Če boš hodil na proge z njo, potem mogoče. Če imaš vse original in uštimano tako kot je treba, so pa stock zavore za teh 1000kg in normalno do malo bolj dinamično vožnjo več kot dovolj Jaz sem letos bil 2x na Stelviu, na Gotthard passu, Vršiču, itd s polno naloženo, pa ni nobenih težav - le na avtocesti se je na zaviralnem pasu mogoče fajn izogibat lukenj
- pero27
- Posts: 2699
- Joined: 16 Jan 2014, 16:50
- Avtomobil: BMW e21 315 82', Kadett C 1.2N/S 78', BMW E30 318i 87', Kawa KZ400 82' cafe
- Location: Novo mesto
- Contact:
Re: Opel Manta B - obnova
Al pa pač bias ventil pa nastaviš.Peeping_Tom wrote: ↑18 Dec 2024, 15:58
Če boš šel spredaj na večje, recimo od calibre ali podobno, bo potem spet razmerje podrto in rabiš zadaj diske, kar za sabo potegne spet cel znanstveni inštitut...
Naloga zadnjih bremz je itak sam da ne zablokirajo, sploh pri teh mehnkih ladjah ki potopijo sprednji konec v cesto in nesejo 80% teže avta na sprednje bremze pri vsakem resnem zaviranju.
Jst bi se pri teh avtih bolj vprašal kolko zaviranja prenese guma ki jo maš namen vozit. Če jih z lahko blokiraš z obstoječimi bremzami, potem nadgradnja nima smisla. Razen mogoče na hlajeno varianto za kak track day, ampak je treba v zakup vzet dodatnih par kil nevzmetene teže ki jih prineseta teža diska in čeljusti pri taki predelavi. (nemzmetena teža je pa smrt za grip na jamasti cesti)
- Peeping_Tom
- Posts: 266
- Joined: 22 Jan 2011, 14:41
- Avtomobil: Opel Ascona B 2.0 E
Re: Opel Manta B - obnova
In s tem v bistvu negiraš smisel cele predelave Ampak ja, generalno smo napisali resnice, ki se niti ne izključujejo med saboAl pa pač bias ventil pa nastaviš.
Za začetek bi pa moderator prestavil to temo v ustrezno kategorijo...
Re: Opel Manta B - obnova
Hlajene sprednje zavorne diske je vseeno fino imeti, zato, da jih ne skuriš/skriviš na kakšnem daljšem spustu ali po večkratnem zaporednem zaviranju.
To ko se pretirava s premeri diskov pa tudi sam ne razumem pointa, ker je več slabosti, kot prednosti, ker večino izpravnih stock disk zavor z novimi ploščicami (ne noname) zablokira cestne pnevmatike vedno.
Če se swapa za močnejši motor ni vedno nujno, da se swapa zavore za večje, sploh če se bo vozilo po omejitvah.
Večje vgradiš, če so v originalu poddizajnirane ali če imaš za preganjanje po cesti, potem vzameš naslednji po velikosti kvalitetni disk (na pamet iz 239mm na 256mm ali kaj podobnega) s kvalitetnimi zavornimi ploščicami.
Ploščice so tiste, katere določajo, kakšnen je koeficient trenja (dobro, tudi večji diski pripomorejo k večji zavorni moči, zaradi daljše ročice, samo ne vem kje je point, da se vgradi velike diske, pa neke slabe zavorne ploščice videno in slišano velikokrat - 320+mm diski pa gor TRW crap).
To ko se pretirava s premeri diskov pa tudi sam ne razumem pointa, ker je več slabosti, kot prednosti, ker večino izpravnih stock disk zavor z novimi ploščicami (ne noname) zablokira cestne pnevmatike vedno.
Če se swapa za močnejši motor ni vedno nujno, da se swapa zavore za večje, sploh če se bo vozilo po omejitvah.
Večje vgradiš, če so v originalu poddizajnirane ali če imaš za preganjanje po cesti, potem vzameš naslednji po velikosti kvalitetni disk (na pamet iz 239mm na 256mm ali kaj podobnega) s kvalitetnimi zavornimi ploščicami.
Ploščice so tiste, katere določajo, kakšnen je koeficient trenja (dobro, tudi večji diski pripomorejo k večji zavorni moči, zaradi daljše ročice, samo ne vem kje je point, da se vgradi velike diske, pa neke slabe zavorne ploščice videno in slišano velikokrat - 320+mm diski pa gor TRW crap).
Get low, no matter how
- pero27
- Posts: 2699
- Joined: 16 Jan 2014, 16:50
- Avtomobil: BMW e21 315 82', Kadett C 1.2N/S 78', BMW E30 318i 87', Kawa KZ400 82' cafe
- Location: Novo mesto
- Contact:
Re: Opel Manta B - obnova
Ja če daš na golf sedemko od lambota diske pa bremze po 20 colske feltne, pol so vse bejbe mokre ko se peleš čez McDrive a nisi vedu?
+1 za ploščice
je pa z bolj agresivnimi ploščicami seveda lažje diske pregret in zvit, energija mora nekam it, zato potem potreba po večji termalni masi in hlajenju
Re: Opel Manta B - obnova
Ob enakem tempu se boljše ploščice ne poznajo, večja obraba diska je sigurno, ker so bolj agresivne.
Pri mojem TD avtomobilu ni razlike v temperaturi ali vozim s ATE Classic ali pa Ferodo DS1.11/3000 ploščicam, pa imajo ferodo bistveno višji koeficient trenja. Razlika je samo v obrabi - ATE zdrži max 2 TD-ja, Ferodo pa sezono + pri Ferodo koeficient s temperaturo dviguje pri ATE pa se zmanjšuje.
Diski se v vseh primerih gibljejo okoli 300-340°C na podlagi barve. Dejansko je vseeno če se iz 200km/h ustaviš v 3s sekundah ali 6s na 100km/h recimo. Kinetična energija je enaka, ker je diferenca hitrosti enaka, masa vozila enaka, čas pa zanemarljiv, ker v tem času se nekaj veliko disk ne bo shladil.
Posledično edino se mogoče 10-20°C bolj segreje, ker s Ferodo zaviram kasneje in imam malenkost višjo hitrost.
Pri mojem TD avtomobilu ni razlike v temperaturi ali vozim s ATE Classic ali pa Ferodo DS1.11/3000 ploščicam, pa imajo ferodo bistveno višji koeficient trenja. Razlika je samo v obrabi - ATE zdrži max 2 TD-ja, Ferodo pa sezono + pri Ferodo koeficient s temperaturo dviguje pri ATE pa se zmanjšuje.
Diski se v vseh primerih gibljejo okoli 300-340°C na podlagi barve. Dejansko je vseeno če se iz 200km/h ustaviš v 3s sekundah ali 6s na 100km/h recimo. Kinetična energija je enaka, ker je diferenca hitrosti enaka, masa vozila enaka, čas pa zanemarljiv, ker v tem času se nekaj veliko disk ne bo shladil.
Posledično edino se mogoče 10-20°C bolj segreje, ker s Ferodo zaviram kasneje in imam malenkost višjo hitrost.
Get low, no matter how
- martin1964
- Posts: 8
- Joined: 09 Dec 2024, 22:34
- Avtomobil: Opel Manta B
Re: Opel Manta B - obnova
Najprej se opravičujem....debata o zavorah bi morala biti verjetno v drugi temi. Bom vedel za drugič. Hvala vsem za odgovore. Odločitev je padla in sicer: na netu sem našel kit za predelavo: hlajeni diski 246mm + čeljusti + ploščice in vse kar gre zraven. Mislim da bo to dovolj. Avto bo namenjen nedeljskim vožnjam, sicer pa nimam več 20 let da bi probal meje mojih in Mantinih sposobnosti....
Lep pozdrav Martin
Lep pozdrav Martin