Opel Manta B - obnova

Post Reply
User avatar
martin1964
Posts: 8
Joined: 09 Dec 2024, 22:34
Avtomobil: Opel Manta B

Opel Manta B - obnova

Post by martin1964 » 09 Dec 2024, 22:50

Lep pozdrav vsem,
sem sredi obnove Opel Mante letnik 1979. Original motor je bil 1600 ccm. Zamenjan je z motorjem 2000 ccm in je trenutno v obnovi.
Menjalnik bo Getrag 240. Rad pa bi nadgradil zavore. Zanima me, če je kdo med vami, ki ima kaj izkušenj s tem. Od katerega Opla bi lahko dal zavorne diske in čeljusti, seveda zračno hlajene in večje in kakšne predelave so potrebne za tako predelavo.
Hvaležen bom za vsako informacijo. V prihodnosti pa lahko predstavim projekt, če koga zanima.
LP Martin
User avatar
L4UK0
Posts: 3122
Joined: 18 Oct 2010, 22:06
Avtomobil: 1972 Datsun Fairlady Z
Location: Ljubljana
Contact:

Re: Opel Manta B - obnova

Post by L4UK0 » 14 Dec 2024, 21:24

Pozdravljen in dobrodošel!
Včasih je bila popularna predelava na Rekord čeljusti in diske; 246mm in hlajeni. Jaz sem imel to kombinacijo na Kadettu C, glede MAnte naj me pa kdo dopolni / popravi...
Avto pa le predstavi! :thumbup:
Image
User avatar
Peeping_Tom
Posts: 266
Joined: 22 Jan 2011, 14:41
Avtomobil: Opel Ascona B 2.0 E

Re: Opel Manta B - obnova

Post by Peeping_Tom » 18 Dec 2024, 15:58

Tako je, diski od rekorda so praktično enaki kot od mante ampak hlajeni - v bistvu tudi čeljusti, le da so imele 'distančnike' vmes za debelejši disk.

Zdaj ta varianta ne prime nič boljše od navadne, prednost je edino, da se diski ne pregrejejo in zvijejo tako hitro ;)

Treba je spomniti, da pri praktično katerikoli predelavi original 13'' felgne ne bodo več pasale čez zavore - že pri tej rekordovi je bilo treba dati potem 5 ali 10mm distančnike gor.
Če boš šel spredaj na večje, recimo od calibre ali podobno, bo potem spet razmerje podrto in rabiš zadaj diske, kar za sabo potegne spet cel znanstveni inštitut...

Kot lastnik ascone z 2.0 mašino in getragom te moram vprašati: si ziher, da rabiš to? :D Če boš hodil na proge z njo, potem mogoče. Če imaš vse original in uštimano tako kot je treba, so pa stock zavore za teh 1000kg in normalno do malo bolj dinamično vožnjo več kot dovolj :) Jaz sem letos bil 2x na Stelviu, na Gotthard passu, Vršiču, itd s polno naloženo, pa ni nobenih težav - le na avtocesti se je na zaviralnem pasu mogoče fajn izogibat lukenj ;)
User avatar
pero27
Posts: 2699
Joined: 16 Jan 2014, 16:50
Avtomobil: BMW e21 315 82', Kadett C 1.2N/S 78', BMW E30 318i 87', Kawa KZ400 82' cafe
Location: Novo mesto
Contact:

Re: Opel Manta B - obnova

Post by pero27 » 19 Dec 2024, 01:07

Peeping_Tom wrote: 18 Dec 2024, 15:58
Če boš šel spredaj na večje, recimo od calibre ali podobno, bo potem spet razmerje podrto in rabiš zadaj diske, kar za sabo potegne spet cel znanstveni inštitut...
Al pa pač bias ventil pa nastaviš.
Naloga zadnjih bremz je itak sam da ne zablokirajo, sploh pri teh mehnkih ladjah ki potopijo sprednji konec v cesto in nesejo 80% teže avta na sprednje bremze pri vsakem resnem zaviranju.

Jst bi se pri teh avtih bolj vprašal kolko zaviranja prenese guma ki jo maš namen vozit. Če jih z lahko blokiraš z obstoječimi bremzami, potem nadgradnja nima smisla. Razen mogoče na hlajeno varianto za kak track day, ampak je treba v zakup vzet dodatnih par kil nevzmetene teže ki jih prineseta teža diska in čeljusti pri taki predelavi. (nemzmetena teža je pa smrt za grip na jamasti cesti)
User avatar
Peeping_Tom
Posts: 266
Joined: 22 Jan 2011, 14:41
Avtomobil: Opel Ascona B 2.0 E

Re: Opel Manta B - obnova

Post by Peeping_Tom » 19 Dec 2024, 10:00

Al pa pač bias ventil pa nastaviš.
In s tem v bistvu negiraš smisel cele predelave :D Ampak ja, generalno smo napisali resnice, ki se niti ne izključujejo med sabo :D


Za začetek bi pa moderator prestavil to temo v ustrezno kategorijo... :P
User avatar
Fleko
Posts: 1335
Joined: 04 Oct 2013, 18:46
Avtomobil: 41 cilindrov z vseh vetrov

Re: Opel Manta B - obnova

Post by Fleko » 19 Dec 2024, 12:27

Hlajene sprednje zavorne diske je vseeno fino imeti, zato, da jih ne skuriš/skriviš na kakšnem daljšem spustu ali po večkratnem zaporednem zaviranju.

To ko se pretirava s premeri diskov pa tudi sam ne razumem pointa, ker je več slabosti, kot prednosti, ker večino izpravnih stock disk zavor z novimi ploščicami (ne noname) zablokira cestne pnevmatike vedno.

Če se swapa za močnejši motor ni vedno nujno, da se swapa zavore za večje, sploh če se bo vozilo po omejitvah.
Večje vgradiš, če so v originalu poddizajnirane ali če imaš za preganjanje po cesti, potem vzameš naslednji po velikosti kvalitetni disk (na pamet iz 239mm na 256mm ali kaj podobnega) s kvalitetnimi zavornimi ploščicami.
Ploščice so tiste, katere določajo, kakšnen je koeficient trenja (dobro, tudi večji diski pripomorejo k večji zavorni moči, zaradi daljše ročice, samo ne vem kje je point, da se vgradi velike diske, pa neke slabe zavorne ploščice videno in slišano velikokrat - 320+mm diski pa gor TRW crap).
Get low, no matter how
User avatar
pero27
Posts: 2699
Joined: 16 Jan 2014, 16:50
Avtomobil: BMW e21 315 82', Kadett C 1.2N/S 78', BMW E30 318i 87', Kawa KZ400 82' cafe
Location: Novo mesto
Contact:

Re: Opel Manta B - obnova

Post by pero27 » 20 Dec 2024, 10:50

Fleko wrote: 19 Dec 2024, 12:27 To ko se pretirava s premeri diskov pa tudi sam ne razumem pointa
Ja če daš na golf sedemko od lambota diske pa bremze po 20 colske feltne, pol so vse bejbe mokre ko se peleš čez McDrive :broken: a nisi vedu?

+1 za ploščice
je pa z bolj agresivnimi ploščicami seveda lažje diske pregret in zvit, energija mora nekam it, zato potem potreba po večji termalni masi in hlajenju
User avatar
Fleko
Posts: 1335
Joined: 04 Oct 2013, 18:46
Avtomobil: 41 cilindrov z vseh vetrov

Re: Opel Manta B - obnova

Post by Fleko » 20 Dec 2024, 12:31

Ob enakem tempu se boljše ploščice ne poznajo, večja obraba diska je sigurno, ker so bolj agresivne.
Pri mojem TD avtomobilu ni razlike v temperaturi ali vozim s ATE Classic ali pa Ferodo DS1.11/3000 ploščicam, pa imajo ferodo bistveno višji koeficient trenja. Razlika je samo v obrabi - ATE zdrži max 2 TD-ja, Ferodo pa sezono + pri Ferodo koeficient s temperaturo dviguje pri ATE pa se zmanjšuje.
Diski se v vseh primerih gibljejo okoli 300-340°C na podlagi barve. Dejansko je vseeno če se iz 200km/h ustaviš v 3s sekundah ali 6s na 100km/h recimo. Kinetična energija je enaka, ker je diferenca hitrosti enaka, masa vozila enaka, čas pa zanemarljiv, ker v tem času se nekaj veliko disk ne bo shladil.
Posledično edino se mogoče 10-20°C bolj segreje, ker s Ferodo zaviram kasneje in imam malenkost višjo hitrost.
Get low, no matter how
User avatar
martin1964
Posts: 8
Joined: 09 Dec 2024, 22:34
Avtomobil: Opel Manta B

Re: Opel Manta B - obnova

Post by martin1964 » 28 Dec 2024, 15:12

Najprej se opravičujem....debata o zavorah bi morala biti verjetno v drugi temi. Bom vedel za drugič. Hvala vsem za odgovore. Odločitev je padla in sicer: na netu sem našel kit za predelavo: hlajeni diski 246mm + čeljusti + ploščice in vse kar gre zraven. Mislim da bo to dovolj. Avto bo namenjen nedeljskim vožnjam, sicer pa nimam več 20 let da bi probal meje mojih in Mantinih sposobnosti.... :D
Lep pozdrav Martin
Post Reply