BMW E30 318i 87' royalblau- Prinz Rupert

User avatar
pero27
Posts: 2657
Joined: 16 Jan 2014, 16:50
Avtomobil: BMW e21 315 82', Kadett C 1.2N/S 78', BMW E30 318i 87', Kawa KZ400 82' cafe
Location: Novo mesto
Contact:

BMW E30 318i 87' royalblau- Prinz Rupert

Post by pero27 » 16 May 2024, 15:58

Dejavu :broken: :(
Image
Image
Isti nadstrešek, 10 let razlike, druga trojka, isti vogal avta...

Nekaj časa sem se že spravljal nardit temo o tej e30ki, no zdaj bo tud koristna ko bo (žal) verjetno še kdaj kdo imel podoben primer, ko ti nekdo razbije starodobnika.

V torek sem se opravljal na sadna cesta meet, stric je prbil not v stransko cesto na kateri sem bil z passatom, jaz sem se ustavil še preden je on začel bremzat in bum... Konc srečanja zame, 500m od doma.

Sej mu je blo žal, se je stalno pravičeval, priznal krivdo izpolnila sva evropsko poročilo in si dala roko.

Danes (2 days later) sem si vzel čas in šel na njegovo zavarovalnico (Generali) z avtom. Najprej je teta vzela evropsko poročilo in mojo ustno izjavo, potem sva šla z cenilcem pogledat moj avto, je poslikal, zapisal vse poškodovane kose ki sem jih izpostavil.
Petač me je opremil z dvemi kompleti splošnih cenitev za ta avto. Enem iz nemške revije ki vsako leto dela cenitve in drugim od eneke nemške organizacije. V pogovoru z cenilcem sva se še zmenila da mu posredujem še search istega modela iz mobile.de glelde na to, da na avtonetu trenutno ni nič primerljivega razen enga 316 jugoslovančka. Rekel je da pri takih avtih (za katrere ni eurotaxa) za tržno ceno ponavadi upoštevajo povprečno ceno z oglasnikov, kar je zame dobro (na mobile.de so od 11 dvovratnih PFL 318i e30k samo 3 pod 10 jurjev). Uglavnem cenilec je bil zlo prijazen, bomo pa vidl kaj bo napisal v poročilo nakonc.

Potem sem šel še do lokalnega BMW dealerja (Makoma) kjer mi bodo naredili predračun za zavarovalnico. Je rekel da bo definitivno totalka in da ni panike, ker to v splošnem pomeni da mi bodo dal 60% tržne cene novega avta plus avto ostane moj. Tako da zdej čakam, da vidim kaka bo ocenjena tržna vrednost. Za predračun bom plačal (ker ne bodo oni rihtal) 2.5% vrednosti na predračunu. Fer.
Če je na predračunu manj kot 1000€ robe, računajo pa 4%

Zakaj bo totalka? Kataloška cena nebarvane haube; 2200€, blatnika 650€, platičnega spojlerja 600€ itd.

Backstory in build pred nesrečo sledi v kratkem. Avto je bil glih fertik. :crazy: Updejti kako je blo z zavarovalnico in popravilom pa tudi (bo mogoče vsaj mal več folka zdej forum bralo spet po dolgem času :lol: )
Last edited by pero27 on 18 May 2024, 16:05, edited 2 times in total.
User avatar
l3v4rt
 
Posts: 371
Joined: 28 May 2013, 22:22
Avtomobil: Opel Manta A 1.6N '71

Re: BMW E30 318i royalbalu - Prinz Rupert

Post by l3v4rt » 16 May 2024, 16:11

Bedna scena za začetek scene ampak upam, da se hitro zrihta in riše 11ke ali vsaj 1ke! 8-)
User avatar
eugene
Posts: 1287
Joined: 22 Jan 2011, 08:47

Re: BMW E30 318i royalblau- Prinz Rupert

Post by eugene » 17 May 2024, 07:51

Sranje je to. Meni so za hrošča izplačali 2.5k al neki blizu. Neki sem se bunu ampak so mi samo rekli da je to in da bom mogu v tožbo če se ne strinam. Pa se ti jebi. Od totalke ti odštejejo kar je ostalo od avta. Bi mi dali 6k samo potem oni dobijo avto in ga prodajo naprej. pričakujem da boš ti dobu kaj podobnega. Kaka 2k mogoče še to ne.
Let's go Brandon!
User avatar
pero27
Posts: 2657
Joined: 16 Jan 2014, 16:50
Avtomobil: BMW e21 315 82', Kadett C 1.2N/S 78', BMW E30 318i 87', Kawa KZ400 82' cafe
Location: Novo mesto
Contact:

Re: BMW E30 318i royalblau- Prinz Rupert

Post by pero27 » 17 May 2024, 08:27

Ne bom pameten preden ne dobim cenitve na papirju, ampak se je cenilc v živo strinjal da je tržna cena avta prek 10 jurjev.
Od te tržne cene in od predračuna za popravilo je potem odvisno koliko ti ponudijo za izplačilo totalke.
Cenilec mi je razložil da je formula približno: tržna cena - predračun = vrednost razbitine.
Če hočeš obdržat razbitino, ti izplačajo potem tržno ceno - vrednost razbitine - 10/20%
Če bodo ocenili tržno ceno na 10 jurjev bi pomojem to zgledalo nekako tako:
Vrednost razbitine = 10k - ene 7k bo predračun = 3k
Izplačilo = 10k - 3k - 20% = 5600€

No, bomo videli kako bo šlo, poročam sproti.

Sem včeraj tole mal za silo ven potegnil, da mi fuge od haube ne strižejo več, mislim da se bo dalo tole tud kej zapeljat dokler ne naberem vseh delov in jih dam pobarvat. Plan je zamudit čim manj sezone. Vezne zgleda ne bo treba menjat. Avto se pelje naravnost. Moram fajn premerit zadevo ob taprvi priliki.
Image
Image
User avatar
karoserist.si
Posts: 529
Joined: 04 May 2011, 07:45
Location: Ljubljana
Contact:

Re: BMW E30 318i 87' royalblau- Prinz Rupert

Post by karoserist.si » 19 May 2024, 20:40

Auč, tole pa ni fajn. Upam, da ti rata čim bolje rešit z zavarovalnico.
Ko boš popravljal pa le preveri vse mere, diagonale, itd.
Če ti bo kaj v pomoč prilagam nekaj mer...

Image

Držimo pesti, da se ti dobro izide vse skupaj.
User avatar
L4UK0
Posts: 3096
Joined: 18 Oct 2010, 22:06
Avtomobil: 1972 Datsun Fairlady Z
Location: Ljubljana
Contact:

Re: BMW E30 318i 87' royalblau- Prinz Rupert

Post by L4UK0 » 19 May 2024, 20:52

pero27 wrote: 16 May 2024, 15:58 Dejavu :broken: :(
Shit je tole...ampak če kej verjameš statistiki bi zdaj moral imet za dolg časa mir... ;)
Image
User avatar
pero27
Posts: 2657
Joined: 16 Jan 2014, 16:50
Avtomobil: BMW e21 315 82', Kadett C 1.2N/S 78', BMW E30 318i 87', Kawa KZ400 82' cafe
Location: Novo mesto
Contact:

Re: BMW E30 318i 87' royalblau- Prinz Rupert

Post by pero27 » 27 May 2024, 20:34

@karoserist; hvala za mere! si bom iz njih diagonale izračunal, naredil eno kleparsko merilo pa začel fino merit.

Zaenkrat sem razstavil prednji konec:
https://mojalbum.com/pero27/prinz-rupert/foto/50138718

Kupil 1T gurtno (testirana x7 safety factor, sepravi ma da drži 7T sunka), naredu eno orng plato za potegnit levi krak ki ga je najbolj najebal in šel ravnat stvari v hosto, da ne bom spulil tramu na dvorišču iz tal:
Image
Image
In promptno potegnu navarjene matice ven iz kraka (ampak ga je tu precej poravnalo):
Image
Image

Potem sem izkoristil še eno tovarniško luknjo v kraku in potegnu ven kolkor se je dalo z zajlo:
Image

Zdej haube nimam več v brisalcih (je polomila pokrovčke brisalcev):
Image

In tud lufti okrog haube začenjajo počasi zgledat bolj kulturno:
Image
Zdej bom začel pa bolj natančno merit, da v nulo poravnam pred menjavo zmečkanih kosov.

Vezna ga je tud najebala in jo bom odpunktiral in menjal (lahko bi jo ravnal, ampak avto rihtam zase, zato je ne bom):
Image
Image
Image

Nosilc leve luči speštan, se bo menjalo:
Image

Je pa plan avto nardit čim prej civilno vozen, tud če ni najlepši, potem pa sproti u nulo rihtat ko bodo kosi prihajali (marsikaj ni dobavljivega in se išče po oglasnikih za ne-astronomske cene).
Zato sem na levi luči postružil tele puše ki jih je polomilo, poravnal vijake za nastavljanje, poravnal okvir luči in polomjen plastičen nosilček zamenjal z vijakom. Ta luč je zdej vozna:
Image
Image
Image
Image
Je pa že naročen upgrade za obe luči; projektorji ki so bli na faceliftu.

Od BMW dealerja sem dobil predračun samo za dele v znesku 4660€, za montažo, kleparijo in ličarijo pravi da mi ne more naredit predračuna ker nima tipiziranh postavk v katalogu za tako star model.
Tako da sem se z cenilcem zmenil da mu zrihtam predračun za vse skupaj od mehanika ki bi vse v kompletu naredil. Tega mehanika sem že našel in zdaj čakam da mi zrihta ta predračun.
Last edited by pero27 on 29 May 2024, 10:01, edited 2 times in total.
User avatar
Fleko
Posts: 1318
Joined: 04 Oct 2013, 18:46
Avtomobil: 41 cilindrov z vseh vetrov

Re: BMW E30 318i 87' royalblau- Prinz Rupert

Post by Fleko » 28 May 2024, 13:10

Kdo potrebuje delavnico, če ti omogoča narava vse kar potrebuješ :lol:

Škoda za nesrečo, vrjamem, da boš porihtal kot se zagre.
Get low, no matter how
User avatar
karoserist.si
Posts: 529
Joined: 04 May 2011, 07:45
Location: Ljubljana
Contact:

Re: BMW E30 318i 87' royalblau- Prinz Rupert

Post by karoserist.si » 29 May 2024, 14:20

pero27 wrote: 27 May 2024, 20:34 @karoserist; hvala za mere! si bom iz njih diagonale izračunal, naredil eno kleparsko merilo pa začel fino merit.

Malenkost :). Imam še tudi druge mere, če bo premalo.
pero27 wrote: 27 May 2024, 20:34 Kupil 1T gurtno (testirana x7 safety factor, sepravi ma da drži 7T sunka), naredu eno orng plato za potegnit levi krak ki ga je najbolnajebal in šel ravnat stvari v hosto, da ne bom spulil tramu na dvorišču iz tal:

Image
Samo en dobronamerni nasvet...če sem prav zasledil imaš mizo? Nebi to raje rešil na mizi?

Problem takšnega ravnanja 'z gurtno za drevo in gas nazaj' se lahko pokaže kasneje, ker se sile napačno razporejajo.
Ko je avto vpet na mizi in ko npr.: s konjem vlečeš ven krak moraš preklofat (konkretno s tavelkimi kladivi ;) ) tiste dele in okolico pleha, kjer je pokrivljeno, in kjer je bilo ujete največ energije pri karambolu. Drugače ostanejo napetosti v školjki in obstaja možnost potem kasneje da se pleh vrne proti poziciji od karambola oz. zbezlja po svoje. Prav tako na mizi lahko doziraš silo ravnanja in sproti tolčeš in gledaš kako leze pleh nazaj v osnovno pozicijo. Popravilo 'z gurtno ob drevo in gasa nazaj' ne omogoča, da primerno sprostiš od karabola ujeto energijo ali doziraš silo s katero ravnaš. Enak princip velja tudi če boš potem krak ali kaj drugega rezal stran (vse moraš prej poravnat in preklofat šele potem režeš stran in variš na novo).

Nočem ti pametovat, ker sam najbolje veš kako si si zamislil izpeljat popravilo ampak, če je miza doma razmisli v tej smeri saj bo to najbolj kakovostno popravilo možno.

Za kak info več se pa lahko slišiva ;)
User avatar
pero27
Posts: 2657
Joined: 16 Jan 2014, 16:50
Avtomobil: BMW e21 315 82', Kadett C 1.2N/S 78', BMW E30 318i 87', Kawa KZ400 82' cafe
Location: Novo mesto
Contact:

Re: BMW E30 318i 87' royalblau- Prinz Rupert

Post by pero27 » 29 May 2024, 19:50

Sem nedavno nabavil mizo, ja, ker je bla res poceni (cena starega železa) in delam zdej iz nje tog roštilj za menjavo pragov, krakov, vezne itd na e21. Ubistvu bo služila bolj kot chassis jig. Sam v luftu pa vrtljiva.
Najboljš bi blo dat tud e30 na mizo, ampak nebi rad ranil pragov, če bi se le dalo. Če drugače ne bo šla v mere, bo pa seveda romala tud na mizo.
Drugače se na slikah ne vidi, ampak sem zankrat ob drevo vlekel avto v konkreten klanec samo z popuščanejm bremze, brez gasa, in sem potem ko je avto gurtno nategnil šel seveda tudi potolčt z kladivom pleh pod napetostjo. To je blo tko par 100 kil sile mogoče v gurtni. Sicer je bil tud karambol pri 10 na uro, tako da razen zmečkane vezne, speštanih prvih 5cm kraka in morda rahlega diagonalnega zamika kraka (milimetri) upam da ni blo hujše škode. Zaenkrat ni videt. Moram nardit merilo pa pomerit.

So pa tvoji nasveti glede kleparije vedno več kot dobrodošli in jih vzamem v obzir!
Post Reply