Kako se izmeri kompresijsko razmerje?

Post Reply
juremb
Posts: 70
Joined: 24 Sep 2014, 22:34

Kako se izmeri kompresijsko razmerje?

Post by juremb » 02 Mar 2023, 21:37

Sestavljam Mercedesov motor M110 in ker sem dal brusit blok in glavo bi rad izmeril in izračunal kakšno bo kompresijsko razmerje.
Zdaj pri glavi mi je jasno: zaprem zgorevalni prostor s pleksi ploščo, ga napolnim s tekočino in sproti merim koliko je gre not.
In potem bi moral nekak ugotovit volumen prostora nad batom v cilindru, ampak tu se mi zakomplicira, ker ni raven, niti nima neke očitnega dela ravne površine ampak je tak, kot da bi ga en mali nemec iz krompirja izoblikoval... Poleg tega pa v zgornji mrtvi točki gleda skoraj cel ven. Ima kdo kak predlog kako naj se lotim? :?
Na slikah je bat v zgornji mrtvi točki.

20230302_184032 (Copy).jpg
20230302_184119 (Copy).jpg
20230302_184046 (Copy).jpg
User avatar
Fleko
Posts: 1312
Joined: 04 Oct 2013, 18:46
Avtomobil: 41 cilindrov z vseh vetrov

Re: Kako se izmeri kompresijsko razmerje?

Post by Fleko » 03 Mar 2023, 07:32

Podobno kot pri glavi.
Znizaj bat za toliko, da lahko pokrijes cilinder in dodajaj vodo. Samo v tem primeru moras dobljeni volumen odstet od volumna za kolikor si znizal bat, rezultat odstejes pri volumnu izgorevalnega prostora.

Primer: bat znizas za 10mm - rob imas raven in ni problem izmerit globino. 10mm cilindra zajema 50ml - primer, ker ne vem koliko je premer cilindra. Vendar si lahko dolil samo 20ml vode. 30ml volumna zajema bat, katerih odstejes od volumna izgorevalnega prostora.
Get low, no matter how
nalim
Posts: 358
Joined: 16 Jul 2012, 11:49
Avtomobil: OOOO | \X/ | ⚡

Re: Kako se izmeri kompresijsko razmerje?

Post by nalim » 03 Mar 2023, 11:23

Jaz imam malo pomislekov glede vode v cilindru, zato bi čez bat v TDC stisnil plastelin, dobil negativ in tega napolnil z vodo.
User avatar
pero27
Posts: 2630
Joined: 16 Jan 2014, 16:50
Avtomobil: BMW e21 315 82', Kadett C 1.2N/S 78', BMW E30 318i 87', Kawa KZ400 82' cafe
Location: Novo mesto
Contact:

Re: Kako se izmeri kompresijsko razmerje?

Post by pero27 » 03 Mar 2023, 11:29

Zakaj imaš pomisleke? Sej ko motor laufa prediha ful ene vode iz zraka, pa stranski produkt izgorevanja bencina je tud voda med drugim.
Če te voda matra naredi pa z vinom. :D
Točno tako se to dela, kot je fleko napisal. Še prej se pa batne obročke z vazelinom namaže, da ti voda ne pušča mimo njih.
User avatar
eugene
Posts: 1276
Joined: 22 Jan 2011, 08:47

Re: Kako se izmeri kompresijsko razmerje?

Post by eugene » 06 Mar 2023, 23:28

Naredi z redkim oljem.
Let's go Brandon!
juremb
Posts: 70
Joined: 24 Sep 2014, 22:34

Re: Kako se izmeri kompresijsko razmerje?

Post by juremb » 14 Dec 2023, 17:55

Ja malo trajalo, ampak mi je uspelo, hvala za nasvete :lol:
V pomoč je tud ta kalkulator, ampak moraš vedet kaj kam vnašaš: https://www.omnicalculator.com/everyday ... sion-ratio

Rezultat je 8.7:1.

Kako se vam to zdi za motor 2.8 šestak z dvema športnima odmičnima, vrti se do 6000rpm, gor pa bo megasqirt?
Zdaj je glava še dol in je ni problem dat malo porezkat :think:
User avatar
L4UK0
Posts: 3070
Joined: 18 Oct 2010, 22:06
Avtomobil: 1972 Datsun Fairlady Z
Location: Ljubljana
Contact:

Re: Kako se izmeri kompresijsko razmerje?

Post by L4UK0 » 14 Dec 2023, 23:09

So še drugi faktorji (oblika komor, overlap intake/exhaust odmične, ...) ampak na prvo žogo bi rekel, da bi lahko šel višje s CR.
Sam sem sestavljal Nissan L28 (3.1 šestak), ki naj bi bil podoben MB M180. Za te motorje večina tunerjev cilja nekje med 10 in 11 CR.
Image
User avatar
Fleko
Posts: 1312
Joined: 04 Oct 2013, 18:46
Avtomobil: 41 cilindrov z vseh vetrov

Re: Kako se izmeri kompresijsko razmerje?

Post by Fleko » 15 Dec 2023, 18:09

8.7:1 je statična kompresija?
Če ja, je to zelo nizka za N/A, sploh ce si obesil gor se "športne odmične", kar pomeni da si dinamicna kompresijo znižal, primerjavi s tovarniskim setup-om.
Jaz sem na enem svojem 2V motorju sel na 11.5:1 razmerje. Trenutno je 280° odmična, bom šel na +300° samo takrat grem na 12:1. Takrat ciljam da bom imel 110-115hp/liter.
Neko nenapisano pravilo je, da motorji delujejo na gorivo iz bencinske do 8:1 dinamicne kompresije. Kar je vec, potrebujes octane booster itd.
Get low, no matter how
Post Reply