Opel Monza A 2.5E, 1981

User avatar
pero27
Posts: 2630
Joined: 16 Jan 2014, 16:50
Avtomobil: BMW e21 315 82', Kadett C 1.2N/S 78', BMW E30 318i 87', Kawa KZ400 82' cafe
Location: Novo mesto
Contact:

Re: Opel Monza A 2.5E, 1981

Post by pero27 » 28 Dec 2019, 13:54

A, ok, štekam, padec napetosti v kontra smeri je problem, bom probal ob priliki, hvala! :thumbup:
Anzee
Posts: 1988
Joined: 18 Oct 2010, 23:49
Avtomobil: Opel Manta A | Opel Manta B | Opel Monza A1 | VW T3 Doka
Location: Ljubljana - Siska
Contact:

Re: Opel Monza A 2.5E, 1981

Post by Anzee » 22 Sep 2022, 08:27

papi wrote: 26 Dec 2019, 19:05 Ma načeloma mase porabnikov in varovalke nimajo tu nobene veze...
Ze dolgo nazaj mi je brlela lucka za alternator pri obremenitvi. No vmes sem avto mal pospravu, zdej sem se pa lotu - krivec so bili slabi kontakti pri varovalki ki je za ventilator. Kr kul. Zakaj sem avto mal pospravu, ker je obcasno zdrsela sklopka in sem vedel da me caka "malce vecji poseg".

No, stara sklopka je sla ven:
Image

Nove se ni dobilo, zato je sla k obnovi do sinterja..
Image

In je ze notri:
Image

Vmes sem se predihtal menjalnik, vsi semeringi novi, tesnila, puse za salthebel, potisni lezaj...

Naredu testno voznjo do Krasa.. vse BP razen tega da je menjalnik postal nenatancen - razlog: se 2 plasticni pusi ki povezujeta nosilec rocice menjalnika in menjalnik sta dobili luft (oz. je plastika kar razpadla). Postimano.
Image

Potem je sledila druga daljsa testna voznja. Tokrat je izpadla varovalka ki drzi rocico menjalnika ki pretika med 1-2 ali 3-4. Taka bedna splenta. Popravljeno v 2,5min 8-)
Image

Image

Jebe me pa se vedno stevec za gorivo, noce in noce kazat vec kot prazno :lol:
User avatar
l3v4rt
Posts: 363
Joined: 28 May 2013, 22:22
Avtomobil: Opel Manta A 1.6N '71

Re: Opel Monza A 2.5E, 1981

Post by l3v4rt » 25 Sep 2022, 12:26

Lepo lepo! :thumbup: Koliko je stala obnova lamele? Je kaka opazna razlika v primerjavi z novo neobnovljeno?
Anzee
Posts: 1988
Joined: 18 Oct 2010, 23:49
Avtomobil: Opel Manta A | Opel Manta B | Opel Monza A1 | VW T3 Doka
Location: Ljubljana - Siska
Contact:

Re: Opel Monza A 2.5E, 1981

Post by Anzee » 25 Sep 2022, 12:37

Obnova lamele je bila 70€.
Potisni lezaj, nov, kovinski, 49€. Komplet dihtung in semeringov za menjalnik 65€, 2L olja za menjalnik 13€ (1,1L gre v menjalnik, kekci). Se novo tesnilo pokrova ventilov za 10€.

Drgac pele se ne vem, pomoje isto. Predvidevam pa da bo verjetn prej zacela trest kot nova nova. Bomo vidl.
Anzee
Posts: 1988
Joined: 18 Oct 2010, 23:49
Avtomobil: Opel Manta A | Opel Manta B | Opel Monza A1 | VW T3 Doka
Location: Ljubljana - Siska
Contact:

Re: Opel Monza A 2.5E, 1981

Post by Anzee » 09 Oct 2022, 22:37

Anzee wrote: 01 Mar 2019, 11:04 Hehehe sej sm se bal takih nalog. Obljubim da se bom maksimalno potrudil :lol:

Drgac pa ja, se malo zgodovine oziroma statistike Monz v sloveniji:

Monze leta 1993
1. Opel Monza 3.0S 1978 Litija 2291174213
2. Opel Monza 3.0I 1979 Radovljica 2291148123
3. Opel Monza 2.8S 1980 Maribor 2291244384
4. Opel Monza 3.0I 1981 Domzale 2211106993
5. Opel Monza 3.0I 1979 Ptuj 2291328516
6. Opel Monza 2.8S 1980 Maribor 2281324607
7. Opel Monza 2.5E 1981 Maribor W0L000022C1003514
8. Opel Monza 3.0S 1979 Novo Mesto 2291289972
9. Opel Monza 3.0S 1982 Lj Moste polje WOL000022C1107410

Monze leta 1997:
1. Opel Monza 3.0S 1978 Litija 2291174213
2. Opel Monza 3.0I 1979 Radovljica 2291148123
3. Opel Monza 2.8S 1980 Maribor 2291244384
4. Opel Monza 3.0I 1981 Domzale 2211106993
5. Opel Monza 3.0I 1979 Ptuj 2291328516
6. //
7. Opel Monza 2.5E 1981 Maribor W0L000022C1003514
8. Opel Monza 3.0S 1979 Novo Mesto 2291289972
9. //
10. Opel Monza 2.5E 1986 Maribor W0L000022G1161298 (prva reg 1997!)

Monze leta 2000
1. //
2. //
3. Opel Monza 1980 2.8S Maribor 2291244384
4. Opel Monza 1981 3.0I Domzale 2211106993
5. //
6. //
7. //
8. Opel Monza 1979 3.0S 1979 Novo Mesto 2291289972
9. //
10. Opel Monza 1986 2.5E 1986 Maribor W0L000022G1161298

Monze leta 2003
1. //
2. //
3. //
4. Opel Monza 1981 3.0I Domzale 2211106993 ok
5. //
6. //
7. //
8. Opel Monza 1979 3.0S 1979 Novo Mesto 2291289972 ok
9. //
10. Opel Monza 1986 2.5E 1986 Ljubljana W0L000022G1161298 (selitev v Ljubljano 2002)

Mogoce se malo prebrskam kaksen dan :)

Evo po dolgem casu sem malo prebrskal spet arhiv registriranih vozil... podatki za 2022, sredi leta.. so se mal pojacale :) Dve sta se celo pojavili nazaj, ena iz Radovljice (od vipija), ena pa iz Dupleka (nekoc na Ptuju). Pa zgleda se ene par "novih", vkljucno z mojo.

Monze leta 2022
1. //
2. Opel Monza 3.0I 1979 Svetlo zelena, Radovljica 2291148123 - ponovno na seznamu, prva reg v slo 20.3.1979
3. //
4. //
5. Opel Monza 3.0E 1979 Srednja rdeca, Duplek, 2291328516 - ponovno na seznamu, prva reg v slo 30.1.1981
6. //
7. //
8. //
9. //
10. //
11. Opel Monza 2.5E Srednja siva, Slovenske konjice, 2211196150, prva reg v slo 2.3.2005
12. Opel Monza 3.0E Srednja siva, Celje, W0L000022F1246817, prva reg. v slo 25.4.2008
13. Opel Monza 3.0E Bela, Litija, W0L000022F1081251, prva reg. v slo 17.7.2014
14. Opel Monza 2.5E Temno modra, Ljubljana, W0L000022C1013091 - moja Monza, prva reg v slo 26.6.2019
Anzee
Posts: 1988
Joined: 18 Oct 2010, 23:49
Avtomobil: Opel Manta A | Opel Manta B | Opel Monza A1 | VW T3 Doka
Location: Ljubljana - Siska
Contact:

Re: Opel Monza A 2.5E, 1981

Post by Anzee » 16 Nov 2022, 14:48

No, koncno sta se dva misterija se pri Monzi razresila!

Tisti nepoznani padec obratov pri hladnem motorju, ko se kar ni in ni hotel vec pobrati na normalne obrate in bil neodziven na gas... ma probu sem vse, spucal vse konektorje, racunalnik, upore, bla bla... nc ni delal. Ma pol mi enkrt kapne - ok res je povezano s temperaturo in napetostjo, ampak na avtu ni nobenega takega elementa ki bi na to tako vplival. In hecno, vcas je blo res tko, avto vzges, dela, przges luci, obrati padejo na 400rpm, ugasnes luci, obrati skocjo na 900. Isto ce recimo kaksen drug mocnejsi porabnik vklopis/izklopis. Hm, kaaaj pa ce je ojacevalec vziga ki je pod cinspulo pri vozilih z elektronskim vzigom. Vem da se zadeva rada greje (je zato montiran na alu plati skupaj s termo pasto) in obenem res ne mara napetosti pod 10V (klasicen zajeb pri predelavah iz klasicnih platin na elektronski vzig, ko se ne premosti uporovne zice, ki jo imajo starejsi opli na cinspulo). Pobrskam za eno to skatlco ojacevalca vziga ki jo imam na lagerju. Prklopm, avto dela ko sus potem od takrat :lol:

Druga jeba je tudi nedelujoc stevec za gorivo. Geber sem mel ze parkrat zunaj, pa je kao kazalo da dela (med 70-1000 ohm med praznim in polnim), menjal tudi stevec, regulator napetosti, celo ohisje armature, nove mase, premeru strom,... mah potem na konc pogruntam da ma geber 45ohm ko je polno, 280ohm ko je prazno. Itak, zanic geber.

Kje dobit novga za Monzo? Pa prou za 2.5E k ma samo en izpust (povratek direkt v tank), dva konektorja (lucka za rezervo in stevec),... nasu samo druge tipe za cca 250€. Po kar nekaj cajta brskanja in spremljanja (govorimo o tednih, morda mesecih), koncno najdem nekaj kar bi bilo primerno - Rekord E diesel caravan. Edini ki ima 2 konektorja, torej za lucko in stevec ter je obenem dostopen (45€). Super, bom razstavil in ponucal samo uporovno plato.

Stevec prispe, vesel k radio.
Image

Hitro ze 35tic stankam ven ostanek bencina :) (btw ma kdo 4x 205/60/15 s kej profila odvec)
Image

Razstavim, sestavim, deluje vse podobno...
Image

Pomerim.... in fuck - lih kontra je kurbezh! Ko je prazno kaze 45ohm, polno 280. Kaj je fora? Ja rekord ima montiran geber na kontra strani cevke in je "upside down". Drgac pa vse fakin isto, samo ta platka je zrcalna. Ohisje je isti,... grrrr. Znorim, itak.

No pol sm naredu nek franken-geber. Odrezu original kovinsko platko, prsraufu novo s kontra strani in potem sestavu skup. Sej se vid se odrezano cevko na sliki.
Image

Zmontiram, koncno stevc dela. Enkrat morm vseen zadevo se enkrat ven dat da nastavim minimum plovcka - sem testiral pa zmanjka goriva lih na sredini rdecega polja, morm mal prekrivit plovcek da generalno manj kaze (trenutno imam notri pol tanka, 35L, in je malo nad polovico).

Faking pestro. Naslednja stvar so pa se amortizerji. Ze cakajo na primeren dan :lol:
User avatar
L4UK0
Posts: 3070
Joined: 18 Oct 2010, 22:06
Avtomobil: 1972 Datsun Fairlady Z
Location: Ljubljana
Contact:

Re: Opel Monza A 2.5E, 1981

Post by L4UK0 » 16 Nov 2022, 15:43

Hah, easy does it! :thumbup:
Nikoli ne bi pomislil na ojačevalec vžiga, dobr si to najdu...
Image
Anzee
Posts: 1988
Joined: 18 Oct 2010, 23:49
Avtomobil: Opel Manta A | Opel Manta B | Opel Monza A1 | VW T3 Doka
Location: Ljubljana - Siska
Contact:

Re: Opel Monza A 2.5E, 1981

Post by Anzee » 04 Oct 2023, 21:23

Pismu, dolgo cajta nobenega updejta.

Avto kr furam obcasno... sam mi gre mal na zivce da je trajekt po cesti (beri: amortizerjev ni vec), pa nekje po avtu se siri zvok klok-klok-klok, ki nekako sovpada z vrtljaji kardana (hitrejsa frekvenca kot npr kolesa). Verjetno je unicen sredinski lezaj kardana. Aja pa zadni diski tresejo, bremze zadi mal drzijo, kar pomeni struzit diske (skor nic roba nimajo) in obnovit zadej.

Najprej sm zdru zadi diske dol...
Image

Robeka ni prakticno nic :)
Image

Pol sm se mal hecu s temi maticami zadnjih amortizerjev
Image

Iztrgu ven se kardan s tulecim, skripajocim in klokotajocim sredinskim lezajem
Image

Pol se pa lotu se sprednjih amortizerjev, treba podret kr dobrsen del podvozja...
Image

Nekam prazen radhaus :)
Image

Zdej pa na lov za temle lagerjem in ohisjem...
Image

Je pa fascnantno, amortizer zadej desno je biu kr zariban, spredaj levo pa cisto uscan, se ga na roko premika z nic truda. En zadnji recmo da se kukr dela, tadrug sprednji pa je tudi uscan ampak ma se mal upora, ampak ne veliko. Se dobr se je pelal glede na to kok je blo v pizdi. So pa vsi se originalni :)

Jutri akcija naprej...
Anzee
Posts: 1988
Joined: 18 Oct 2010, 23:49
Avtomobil: Opel Manta A | Opel Manta B | Opel Monza A1 | VW T3 Doka
Location: Ljubljana - Siska
Contact:

Re: Opel Monza A 2.5E, 1981

Post by Anzee » 06 Oct 2023, 08:02

Diski so se podrejali pr majstru v Rozni dolini v Lj. 35€ za par, kr kul. Mal sm jih se pihnu.
Image

Ohisje sredinskega lezaja je se prav dobro, guma nic napokana, cvrsta,.. Tako da menjam samo lezaj, 5,5€ v Tehimpexu 8-)
Image

Zadnji amortizerji so na obnovi pri Amortizer d.o.o., naslednji teden bodo zrihtani... potem pa skup pocas metat nazaj..
User avatar
l3v4rt
Posts: 363
Joined: 28 May 2013, 22:22
Avtomobil: Opel Manta A 1.6N '71

Re: Opel Monza A 2.5E, 1981

Post by l3v4rt » 06 Oct 2023, 10:45

Sem opazil da je pri nekaterih kar pogosta praksa, da dajejo obnavljati amortizerje. Me zanima kako je kaj cenovno napram novim in kako se specs-i ujamejo z originalom? Zdi se mi ful smiselna poteza dejansko ampak še nisem imel izkušenj z obnovljenimi. :geek:
Post Reply