Olje

jur76
Posts: 474
Joined: 19 Nov 2015, 19:37
Avtomobil: Zaporožec 968

Olje

Post by jur76 » 25 Aug 2019, 08:15

Zdravo.
Imam manjši problem. Motor ima delovno temperaturo od 80 do 110 stopinj -zračno hlajen.
Težava nastane, ko se motor segreje na 100 stopinj in takrat črpalka olja nima dovolj tlaka in se prižge lučka za olje, ko je avto v prostem teku, (najprej malo brli, ko pa pride temperatura čez 100 stopinj pa gori), ko povečaš obrate cca na 2000, pa je tlaka v črpalki dovolj. Priporočen prosti tek po priročniku za ta avto je 1200 do 1400 obratov.
Isto težavo ima kolega na zračnohlajenem motoju Yamaha Buldog, če se dolgo vozi v klanec in pregreje olje.
Zanima me ali obstaja kakšno olje za višje temperature in da drži viskoznost. Zdaj sem dal not 20W-40, pa je malenkost bolje.
Lp
User avatar
L4UK0
Posts: 3070
Joined: 18 Oct 2010, 22:06
Avtomobil: 1972 Datsun Fairlady Z
Location: Ljubljana
Contact:

Re: Olje

Post by L4UK0 » 25 Aug 2019, 10:02

Nisi napisal kaj si imel prej notri - ugibam da 10w40? Potem z 20w40 nisi nic naredil, ker si le povecal viskoznost pri mrzlem stanju (stevilka pred W).
Jaz sem imel pri mojem prejsnjem avtu (Kadett C) podoben problem, ce sem ga fajn tisal. Prehod iz 10w40 na 15w50 pa je resil zadevo.
LP
Image
User avatar
Tine
Posts: 942
Joined: 28 Feb 2012, 14:12

Re: Olje

Post by Tine » 26 Aug 2019, 15:10

se je tezava pojavila zdaj ali je ze "od vedno"? Za kak motor gre, v kakem avtu?
jur76
Posts: 474
Joined: 19 Nov 2015, 19:37
Avtomobil: Zaporožec 968

Re: Olje

Post by jur76 » 26 Aug 2019, 20:15

Avto je moj zaporožec, z prejšnjimi modeli ,ki so bili vsi novejši ni bilo nikoli težav, na tem pa ne vem, kako je bilo prej, ker je avto stal 34 let, prvi lastnik pa 84 let star dementen gospod.
Pri prvi menjavi sem uporabil olje 10w40, da sem avto vžgal in namen je bil, da malo operem motor od znotraj. Zdaj ko sem naredil servis pa sem kot piše v priročniku uporabil olje 20w40, kot v vse ostale modele.
Danes sem prejel info od fantov iz Nemčije, ki tudi obnavljajo zaporožce.
Baje je napaka v tlačnem stikalu, ker na začetku pri prvih modelih ni bil izbran pravi. Stikalo ima premajhno razliko v meji spodnjega in zgornjega tlaka in se prehitro sproži, kot da ni tlaka v motorju, kar pa so odpravili pri novejših zaporožcih. Dobil sem tudi posnetek, kjer gori lučka za tlak olja že pri motorju ogretem na70 stopinj, mazanje odmične gredi pa dela normalno.
Zdaj sem naročil novo tlačno stikalo, takega kot vgrajujejo fantje v Nemčiji in pa olje Motul 20w50 classic, ki je primeren za V motorje z zračnim hlajenjem in ga tudi uporabljajo fantje za zaporožce.
Javim, kako bo,ko bom zamenjal olje in stikalo.
lp
User avatar
L4UK0
Posts: 3070
Joined: 18 Oct 2010, 22:06
Avtomobil: 1972 Datsun Fairlady Z
Location: Ljubljana
Contact:

Re: Olje

Post by L4UK0 » 26 Aug 2019, 22:56

Super, oboje! Pri dveh spremembah na enkrat je edino slabo, da ne ves kaj je bila prava resitev. :think:
Image
jur76
Posts: 474
Joined: 19 Nov 2015, 19:37
Avtomobil: Zaporožec 968

Re: Olje

Post by jur76 » 27 Aug 2019, 18:46

O hvala za dobro idejo.
Bom prvo zamenjal oljno stikalo in testiral. Olje pa po testiranju.
Lp
User avatar
opelsime
Posts: 255
Joined: 31 Mar 2012, 07:09

Re: Olje

Post by opelsime » 27 Aug 2019, 20:24

Poznam podoben primer. Kolega je ob nakupu tlacnega stikala dobil neustreznega. Posledicno se je zamenjal crpalko za olje z drugo rabljeno, nic bolje kupil novo se vedno nic bolje. Na koncu zamenjajo se enkrat tlacno stikalo in glej potem je bilo vse 0k. Rezultat nekajkrat odprt motor, kar nekaj dela na koncu pa prejsnje tlacno stikalo pac ni bilo primerno za tak motor.
User avatar
Fleko
Posts: 1312
Joined: 04 Oct 2013, 18:46
Avtomobil: 41 cilindrov z vseh vetrov

Re: Olje

Post by Fleko » 28 Aug 2019, 10:21

Sam v takih primerih vedno na mesto tlačnega stikala našraufam T kos nanj namestim tlačno stikalo + manometer. Tako 100% vidiš kje je napaka. Pri starih avtomobilih se lahko tudi zgodi, da je napeljava zanič.
Get low, no matter how
Anzee
Posts: 1988
Joined: 18 Oct 2010, 23:49
Avtomobil: Opel Manta A | Opel Manta B | Opel Monza A1 | VW T3 Doka
Location: Ljubljana - Siska
Contact:

Re: Olje

Post by Anzee » 29 Aug 2019, 08:57

jur76 wrote: 27 Aug 2019, 18:46 Bom prvo zamenjal oljno stikalo in testiral. Olje pa po testiranju.
Se morda ena ideja. Na moji Opel Monzi ki je stala 25 let se je pojavljal podoben simptom. Na standgasu pri segretem motorju je brlela lucka za olje. Zamenjal stikalo, ni pomagalo. Podrl oljno crpalko in jo pretesnil, ni pomagalo. Potem se enkrat zamenjal olje+filter kar pa je pomagalo.

Sicer sem dal 20W50 notri, ampak glavni krivec je pomoje bil zabit oljni filter, ki se je zelo hitro nafilal z raznim oljnim garezem ki se je sprostil po toliko letih.
User avatar
Tine
Posts: 942
Joined: 28 Feb 2012, 14:12

Re: Olje

Post by Tine » 29 Aug 2019, 11:02

Tudi sam sem iskal problem s tlakom v prostem teku pri segretem motorju; menjaval oljno crpalko, menjal viskoznost olja, se bal unicenih lezajev.. na koncu se je izkazalo neustrezno tlacno stikalo, ki je javljalo nizek tlak prehitro. Po menjavi stikala je bilo vse ok.
Post Reply