Page 3 of 3

Re: Majhne fedre za gewinde

Posted: 24 Sep 2012, 15:33
by dennis18
kmetek wrote:Hja, za izbiro trdote bo treba pa kakšen tuj forum obrnit, nisem tolk v Oplih da bi vedel iz glave :D

Za višino nastavit si pa narediš tako kot imajo eni avti zadaj, Clio II recimo:

Image

*tista modra zadeva


Jest mam na cca. 950kg težkem (razmerje teže 63:37) avtu spredaj trdoto dobrih 30kg/cm, pa je super za mal hitrejšo vožnjo, tako da računaj približno neki tazga, al pa kakšno malenkost manj, kar nanese 150-175lbs. Upam da ti kej pomaga ;) Samo moreš vedet da amortizer pri taki trdoti ne bo delal tko kot bi mogu, bi blo treba mal kompresijo odpret in povratni hod zapret zarad trših fedrov :P
Koliko pa imas kaj tezo na os ?

Ker ce imas ti 30 kg bi ble meni 50kg puna kapa (rajsi malo vec kot manj, bom pac bolj trpel - pa se avto ima nekaj cez tono, tak da je tezji), amortizerje sem ze peljal porihtat....

Re: Majhne fedre za gewinde

Posted: 24 Sep 2012, 23:24
by kmetek
Živjo!

Se opravičujem za pozen odgovor...

Ja stvar je taka, da ti lahko podam info bolj kot ne le iz lastnih izkušenj kar se tiče Clia. Že na prejšnjem sem se igral s trdotami, zdaj sem pa pomoje naredu kar se pač da z original robo.

Stvar je taka, da moj avto ima nekje 970kg, z razmerjem 63:37, kar nanese 611:359 (spredaj:zadaj). Spredaj so v originalu linearne vzmeti, trdote 23.8kg/cm, zadaj pa nekje v razmerju glede na težo, oz. mogoče kakšen % trše. Zdaj so sprednje trdote 31.9kg/cm, kar je 34% trše od originala in se avto pelje super. S temi fedri je avto nižji 14-16mm, jaz pa sem odrezal stran en ovoj, tako da je zdaj nižji nekje 25-27mm v primerjavi z originalom. Sem se vozil par mesecev na ne-odrezanih, pa ga ni niti enkrat zabilo, tako da sem se odločil odrezat en ovoj, pa ga vseeno ne zabija. Zame osebno se avto pelje super, tudi tisti ki so se peljali zraven so presenečeni kako dobro pobira luknje, pa da ni nič pretrd, tako da meni je super. Sicer je zdaj malo prehiter rebound, samo se to čuti samo na večjih luknjah pri višji hitrosti, pa sploh ni neke panike. Dokler na našpram za kakšne nastavljive amortizerje je to pač to, še zmer se pelje velik bolš k original ;)

Če sem prav zračunal je spredaj razmerje trdote fedra in teže avta 0,052. Torej težo avta spredaj množiš s tole cifro in boš dobil trdoto vzmeti, ki jo moreš imet, da boš imel enako trd avto kot jaz. Ne pravim da je to idealno, ampak samo tako okvirno, v kakšnem rangu išči. Za zadaj pa ti težko kaj dosti povem, ker imam torzijske palice, kjer se ponavadi poda samo debelino, ker trdota je v nekih čudnih enotah in teh podatkov se ne da nikjer dobit. Lahko ti povem kako je za Clio II, kjer je razmerje teže podobno, mislim da 61:39 (Clio RS 182CUP, od tega imam sprednje fedre) in ima v orignalu spredaj kot že rečeno 31.9kg/cm, zadaj pa 56.5kg/cm, je pa feder vpet na 2/3 osi, tako da pride to potem 37.9kg/cm. Sicer i ta cifra ni ravno logična, da bili zadaj toliko trši fedri, ampak tako pride ko preračunaš. Ker recimo za pisto, dajo angleži spredaj nekej 400-500lbs (71-89kg/cm), zadaj pa 600-800lbs (107-142kg/cm), kar nanese 400-530lbs (71-94kg/cm) na kolesu zadaj.

To se dejanske cifre, ki jih folk prakticira predvsem v angliji, pa tud neki malga na kontinetu.

Upam da ti kaj pomaga ;)

Je pa tko, da če nimaš prvo fedrov in greš probat, ne vem kako lahko daš predelat amortizerje, če sploh še ne veš kakšno trdoto boš vzel :roll:

Za samo dolžino fedrov pa malo OP-ja povprašaj, naj ti jih izmeri, ali pa če se spomni koliko je dolg en feder od W123 MB-ja, mislim da je on vzel od K.A.W. Na netu najdi trdoto le-teh fedrov in glede na razliko in željeno trdoto, preračunaj koliko dolge rabiš, da se bo primerno posedel. Samo to je tako, pomoje bližje kot na 1.5cm ne boš prišel, ker fedri so ponavadi na voljo na vsak inch (5, 6, 7,...), redkokdaj na polovico. Tako da za točno nastavitev boš mogu vseeno narest al podložke, al pa na navoj.

Vem da je veliko kompliciranja in računanja, ampak če si vzameš par ur/dni časa in fajn preštudiraš zadevo, boš našel stvar ki ti bo točno odgovarjala in ne bo nekega polizdelka. To je to, če hočeš imet kolikor toliko spodobno podvozje in ne bi odlomil 1k+€ za gewinde. Pa tudi gewinde za 1k€ niso vse dobre. Sem imel na prejšnjem avtu Koni coiloverje, ki se se novi na ebay-u prodajali po 850+€, pa so bili sprednji fedri puter, ko sem dal primerno trdoto, je bil pa rebound prehiter (pa sem ga do konc zaprl), tako da sem po pol leta obubal, fuknil nazaj original fedre in prodal avto v original stanju. Pa ga nisem prodal zaradi tega, da ne bo pomote ;)

To je to, če misliš da kompliciram, ti lahko napišem roman kako sem tuhtal kar se tiče mojega podvozja :lol: In glede na videno v SLO sceni, kar se tiče dirkanja (rally, PRK in GHD), se lahko nekdo, ki je zabil toliko časa za študiranje teh zadev, samo za glavo prime kakšna skropucala se vozijo :oops: Govorim za Clio I in pogojno za II, za ostalo nisem "specializiran" :roll:

Če te še kaj zanima pa kar povej, bom probal pomagat ;)

EDIT: sem ti kar tukaj odgovoril namesto na PM, mogoče pride še komu prav, če ne pa tud OK :oops:

Re: Majhne fedre za gewinde

Posted: 25 Sep 2012, 07:04
by dennis18
Hvala za odgovor.

Sem si nekako ze izracunal kaksno dolzino rabim ter trdoto, ampak sem se vseeno malo povprasal.

Zato pa sem tudi zapeljal amortizerje v obdelavo, ker se trenutno ne vozim vsaki dan proti LJ in je bila vceraj priloznost da sem jih kar zapeljal...

Blizu mene je firma, ki dela fedre po zelji, moram stopit do njih in vprasat ce delajo tudi avtomobilske in kaksne so kaj cene. Javim ko zvem.

Aja pa se to....jaz imam E kadett-a, torej zadnji model, ne tak kot OP :) in ko bi videl blatnike prednje bi ti bilo jasno zakaj nemorem nekaj prevec eksperementirat...

Hvala za pomoc, ce mi se kaj nebo jasno pa te kontaktiram.

LP
Denis

Re: Majhne fedre za gewinde

Posted: 29 Sep 2012, 20:25
by dennis18
Evo bil v cetrtek pri firmi, ki dela fedre. Nobenega problema nebo naredit fedre, ampak imava problem s trdoto. Jaz sem mu rekel da rabim 50 kg/cm. Dejansko pa ne njemu oz. ne meni ni najbolj jasno, kaksna vrednost je to oz. kako se to meri.

To pomeni ko se avto posede za 1cm, je 50kg?? Ali kako je to? Ker ce je tak rabim jaz prekleto dolge fedre :lol: zato predvidevam da ni tak....

In spet prosim, ce mi lahko kdo pomaga kako je s temi vrednosti...

Hvala in LP
Denis

Re: Majhne fedre za gewinde

Posted: 24 Oct 2012, 18:50
by thekrevs
Ja, te enote prestavljajo težo na dolžino stiska, torej če feder obremeniš z recimo 50kg in se pri tej teži posede za 1 cm, potem ima ta feder (če je seveda linearen, kar večina fedrov za gewinde je), spring rate 50kg/cm. Čisto logično, tukaj nima posedanje avtomobila nobene direktne zveze, če seveda želiš neko določeno višino avtomobila pa bi seveda moral preračunat koliko dolg feder potrebuješ (upoštevat je seveda treba spring rate).

Se pa sprašujem kateri proizvajalec vzmeti nebi znal vsaj logično sklepat kaj naj bi pomenilo 50kg/cm, morda pa se motim in imajo oni popolnoma drugačne enote. Kakorkoli verjetno pride precej dražje po naročilu narejen feder (ti je slučajno kaj omenil ceno?), kot pa te standardni, ki jih ponuja AVO, GAZ,..

Upam da sem kaj pomagal,

LP David