Yamaha Tdr 125 Scrambler-escape from dead

jur76
Posts: 474
Joined: 19 Nov 2015, 19:37
Avtomobil: Zaporožec 968

Re: Yamaha Tdr 125 Scrambler-escape from dead

Post by jur76 » 01 Mar 2020, 13:23

Fleko imaš prav, narobe sem prebral piše 11kw + 25 km/h, se opravičujem za napačne podatke, je blo pa fajn prebrat, sej men je bil tud malo čudno.
No zadeva pri Yamahi je taka, Yamaha dt 125 in tdr 125 imata enake motorje, zaradi različnih zakonov v različnih državah, pa so morali blokirati , kar pomeni, da so omejili število obratov in dali blokado v izpuh, ter nastavili ta ventil, da se ni odpru do konca.
Prve te Yamahe nimajo blokad in se vrtijo do 14000 obratov ,vse ostale imajo blokade in so nastavljene po zakonih držav v katere so jo prodajali in ne dosegajo obratov 14000 obratov, posledično manjša končna hitrost.
No na tej sem zato na dveh tuljavah moral obrniti kable, iz izpuha sem vzel ven tisto blokado, samo ta ventil je še malo vprašanje kako bo. Ventil služi za zagotavljanje večjega navora pri manjših obratih, tako da če bi bil ventil popolnoma odprt bi pri nizkih obratih v klanec bolj slabo vlekel, ker bi šli plini prehito v izpušni kanal in če bi ventil ostal zaprt do polovice,bi pri polnem gasu motor zamorilo.
Tko da bo tole mogoče celo delovalo, ne bo pa imel takih pospeškov, kot če bi imel gor namontiran original sistem za odpiranje ventila.
Bo pač treba mal večkrat nižje šaltat pa z večjimi obrati v klanc furat.
Bolj me skrbi fergazar, ker nima za nastavit mešanice goriva in zraka in je potrebno menjavat glavno dizo. Jih bo treba eno pest nabavt, pa ene desetkrat radret, da bom ugotovil katera je najbolj primerna.
Pri Gileri so recimo rešili z dvema modeloma SP01-11 kw in SP02 -25 kw.
Last edited by jur76 on 01 Mar 2020, 15:07, edited 5 times in total.
User avatar
pero27
Posts: 2630
Joined: 16 Jan 2014, 16:50
Avtomobil: BMW e21 315 82', Kadett C 1.2N/S 78', BMW E30 318i 87', Kawa KZ400 82' cafe
Location: Novo mesto
Contact:

Re: Yamaha Tdr 125 Scrambler-escape from dead

Post by pero27 » 01 Mar 2020, 14:31

Fleko wrote: 01 Mar 2020, 09:30 Aja zweitakter je tole :)

@Pero se vedno je ta "power valve" zato da spreminja kot opdiranja izpusnega kanala.
Ce se ga na zajlo odpira bo v nizjih vrtljajih "mrtev" pri povnem gasu.

Brez blokad se lahko pricakuje prej 25km in ne 25kw. Tisto bi bila kar huda za vse ostale strock komponente (izpuh, vplinjac,...).
Ja, samo njegov je valjast, evo, takšen:
Image
In lahko zato znižuje/zvišuje višino exhaust porta postopoma.

V vsakem primeru z power valvom samo luknjo flikaš v nizkih obratih, na peak power nima vpliva, ne.

Drugače glede resonance je pa tko; pri aprili rs125 je bila serijska resonanca zlo dobra, ampak so dal za blokado not eno ploščo z luknjo; če si jo razžagal, vzel to ploščo ven in nazaj zašvasal je bila dovolj dobra da je podpirala 33hp. Podpirala rečem zato, ker si rabil za teh 33hp še 34mm dellorto, V3 reed block in predvsem porting, flat top bat in glavo.
Z aftermarket resonancami si povrh tega dobil max 2 dodatna konja...

Realno pri teh 125 kubikaših čez 35 konjev ne gre, ko so maksimalno naviti, pa če hočeš da je vozen; valjda lahko montiraš ful peaky resonanco in dobiš še par konjev, ampak je potem motor res samo za na pisto in pod 9000 rpm čist nevozen
jur76
Posts: 474
Joined: 19 Nov 2015, 19:37
Avtomobil: Zaporožec 968

Re: Yamaha Tdr 125 Scrambler-escape from dead

Post by jur76 » 01 Mar 2020, 15:11

Super debato smo razvil, čakajte, da še kaj predelam, ni še konec. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
User avatar
Fleko
Posts: 1312
Joined: 04 Oct 2013, 18:46
Avtomobil: 41 cilindrov z vseh vetrov

Re: Yamaha Tdr 125 Scrambler-escape from dead

Post by Fleko » 01 Mar 2020, 15:30

Mi je popolnoma jasno. Sem vcasih tunal 2t motorje.

Vecji kot izpusnega ko je, visje je peak power in manj navora v nizjih. Uporabne obrate pa dolocas s sirino kanala oz. Presekom kanala (seveda ce se strikno osredotocimo na izpusni kanal, brez izpuha, kateri je zelo pomemben pri 2t).
Power valve ima na peak power vpliv samo, ce ostane zaprt.
Get low, no matter how
jur76
Posts: 474
Joined: 19 Nov 2015, 19:37
Avtomobil: Zaporožec 968

Re: Yamaha Tdr 125 Scrambler-escape from dead

Post by jur76 » 05 Mar 2020, 20:29

Ker sem imel nekaj prostega časa in je zunaj prelepo vreme, sem očistil rezervoar z citornko, očistil sem tudi pipico in zamenjal cevi.
Izpuh mi je z tigom zavaril prijatelj, po čiščenju sem ga prebarval in vse skupaj zmontiral na grušt.
Seveda nisem zdržal in sem poizkusil zalaufati motor. Po tretjem obratu je zabrnel. Ker zmeraj preveč namažem sestavne dele :lol: je bila prava dimna zavesa. Po nekaj minutah se je skadil in sedaj kadi normalno tale 2takter.
Gas je zelo odziven, mašina se zvrti nenormalno hitro v primerjavi z originalnim, ki tudi ne doseže takšnih obratov. Upam, da bo dobro vleklo, pa da ne bo slučajno ribnil :evil: Gas se je tudi omehčal, zgleda, da je bil malo suh valj v uplinjaču in se je zdaj namazal z mešanico.
Da nisem pregrel cilindra sem sproti hladil z kanglo za zalivat rože.
Našel in nabavil sem tudi manjkajoče originalne mehanske dele in upam, da pridejo enkrat drugi teden. Se kar splača malo googlat, ker sem komplet vse kar manjka + poštnina dobil za isti denar pri enem prodajalcu, kot bi pri nas samo hladilnik motorja.
Hvala za strica googla.
Slike so zaenkrat bolj skromne.
Celega motorja ne pokrivajo zato, ker so zraven tudi drugi avti in motorji, ki jih lastniki ne želijo razkriti.
Tudi delovnega prostora ni ravno na pretek. Ko bo lep vreme, pa ga bom spravil nekako ven, da bom odžagal zadnji konec.
Attachments
IMG_20200305_182755.jpg
IMG_20200305_182831.jpg
jur76
Posts: 474
Joined: 19 Nov 2015, 19:37
Avtomobil: Zaporožec 968

Re: Yamaha Tdr 125 Scrambler-escape from dead

Post by jur76 » 07 Mar 2020, 20:10

Danes sem imel dan navdiha in sem se lotil zadnjega dela.

Ratalo pa je tole:
Attachments
IMG_20200307_184445.jpg
IMG_20200307_165027.jpg
IMG_20200307_165044.jpg
IMG_20200307_165059.jpg
IMG_20200307_173832.jpg
IMG_20200307_173916.jpg
IMG_20200307_173926.jpg
IMG_20200307_173937.jpg
IMG_20200307_182720.jpg
IMG_20200307_182751.jpg
jur76
Posts: 474
Joined: 19 Nov 2015, 19:37
Avtomobil: Zaporožec 968

Re: Yamaha Tdr 125 Scrambler-escape from dead

Post by jur76 » 09 Mar 2020, 21:07

Pod zadnjo lučko je mal praznine, zato sem iz ostanka izelal eno stehco.
Naredil sem še nosilčke za spednje smernike, ki bodo na tanku, razžagal polomljeno strehco, da bo spet uporabna.
Vse mal pobarvam, tko na hitro, da bo mal zgledal, pokrovčki cevi so tudi že montirani in sedež nad lučjo sem pobarval v črno.
Trenutno je bolj kanarček, kot pravi Scrambler, ker montiram gor takšno kot je, če bo pridno brnel čez poletje, bo dobil naslednjo zimo bolj pravi look.
Attachments
IMG_20200309_173109.jpg
IMG_20200309_085437.jpg
IMG_20200308_143200.jpg
IMG_20200308_143311.jpg
IMG_20200308_143258.jpg
jur76
Posts: 474
Joined: 19 Nov 2015, 19:37
Avtomobil: Zaporožec 968

Re: Yamaha Tdr 125 Scrambler-escape from dead

Post by jur76 » 12 Mar 2020, 22:01

Zdravo
Sestavil sem motor do te mere, da sem opravil prvo testno vožnjo.
Z prvim rezultatom sem zelo zadovoljen, motor pelje bolje kot sem pričakoval, zvrti se nenormalno, res da sem pozabil, kako se vrtijo 2takterji, sam tale pa se zvrti ko pr norcih. Štartni navor je dober, po normalni cesti gre normalno pod nizkimi in visokimi obrati, majčkeno se mi zdi, da pri vožnji v manjši klanec ventil prehiteva in zmanjka malo navora, samo sem ga hitro naštudiral kje naj menjam nižje, da lepo vleče. To se dogaja v višjih prestavah, mogoče mu manjka samo kubikaža, ker že 20 let vozim motoje nad 650 ccm in nimam več občutka kako mora vleči predec.
V hrib (pri nas je res hrib) pa z drugo ni problem, v tretji pa mu zmanjka moči- kubikaža je premajhna za mojih 100kg.
Ko ga bom sestavil do konca in malo vozil in če bo kaj časa, se bom poigral še malo z nastavitvijo fergazerja in ventila, da vidim, če bom odpravil tisto l
Ventil deluje po mojih pričakovanjih, seveda bi bilo mogoče bolje, če bi imel elektroniko, ki je seveda bolj natančna od sistema z zajlo.
Načelom sem zadovoljen tudi, če ostane tako kot je. Za normalno uporabo je BP.
Zdaj moram prvo uredit zavore, dela samo zadnja, pa še tu so bolj boge ploščice, potem pa povezati čudeso od kablov, ki sploh niso popolni, pobarvati moram rezervoar in izdelato nosilec za tablico in še par malenkosti.
Takole bo nekeko izgled, veliko se ne bo spremenil.
Attachments
IMG_20200312_170504.jpg
IMG_20200312_170447.jpg
jur76
Posts: 474
Joined: 19 Nov 2015, 19:37
Avtomobil: Zaporožec 968

Re: Yamaha Tdr 125 Scrambler-escape from dead

Post by jur76 » 15 Mar 2020, 21:27

Začela se je borba z kabli, po parih urah mi je ratalo razvozlat kam kaj paše, kaj manjka in tako naprej.Ker na glavnem stikalu manjka stikalo oziroma ročka za vklop luči(odlomljena) sem v sprednjo luč vgradil stikalo ON/OFF. Najbolj so me zajebavali smerniki, ker rabim skupno več kot 45w, da pravilno utripajo, kar sem ugotovil šele kasneje, ko sem premeril rele, ki sem ga tudi moral popravit, ker je bil zapikan. Problem je v novih smernikih, v katere gre največja žarnica 16w, v starih pa so 21w. Sem potem poizkusil z upori, pa ni šlo in sem po naključju testiral še z žarnico 21w z malim grlom, ki jo imam v citoroenu za smernik v zadnji luči in je začelo pravilno utripat.
Ta žarnica je v števcu kot signalna.
Ostali pa so še kabli za signalne lučke v števcu.

Izdelal sem tudi fostrete, žal so fiksni, ker so nosilci, tam kjer so fostreti vpeti polomljeni.
Izdelal sem tudi sexy nosilec za sprednjo luč, ki je solo vpeta.
Odžagal sem nosilčke za oklep in pokital tank, potem sem še na hitro pobarval z dvokomponenetno barvo.
V skladišču na podtrehi sem našel tudi ena vzratna ogledala od ena stare Yamahe.
Izdelati moram še eno pušo, da bom lahko vgradil ključavnico v sedež, čakam še števec, ki pa bo mogoče čez kak mesec, ko se tale virus
poslovi.

Malo sem se zajebaval tudi z prednjo zavoro, ker je bila gumica v glavnem cilindru strgana, a sem k sreči imel eno na zalogi od Zaz-a, našel sem pa tudi v Nemčiji set za obnovo, a trenutno ne morem naročit, ker ne pošiljajo nikamor, bom naročil, ko bo možno. Zaenkrat bremza dela BP.

Izdelati moram še nosilec za registrsko tablico, ki bo najverjetneje zadaj za gumo, sicer mi je bolj všeč, na strani, a ni praktično za po stranskih poteh, da kam ne zapneš, ko imamo na motorjih registrske table velke kot prometni znak. :thumbdown:
Nise pa še čisto odločen, da bo tako. povsej verjetnosti bom izdelal obe varianti potem pa se bom odločil za boljšo varianto.

Seveda sem prekopiral idejo od Pero-ta in sem z 500stopinjskim fenom segrel plastiko na sedežu in jo ukrivil po obliki tanka, da se sedaj lepo prilega tanku, ker prej je bil sedež ukrivljen po obliki oklepa
Attachments
IMG_20200315_084316.jpg
IMG_20200314_135808.jpg
IMG_20200315_084235.jpg
IMG_20200315_084303.jpg
IMG_20200315_084334.jpg
IMG_20200315_084226.jpg
IMG_20200315_084414.jpg
IMG_20200315_101130.jpg
IMG_20200315_165124.jpg
IMG_20200315_165158.jpg
jur76
Posts: 474
Joined: 19 Nov 2015, 19:37
Avtomobil: Zaporožec 968

Re: Yamaha Tdr 125 Scrambler-escape from dead

Post by jur76 » 17 Mar 2020, 21:11

Izdelal sem pušo za cilinder kjučavnice, da sem lahko montiral na sedež in podaljšek, da sem lahko nekako usposobil zaklepanje sedeža.
Handgetrib zajla trotel ziher sistem.
Po nasvetu prijatelja, ki opravlja homologacije, sem se odločil, da bo registrska tablica za zadnjim kolesom. Seveda nisem pozabil na cevko za kabel.
Kupil se tudi novo hupo.
Rezevoar pa sem še enkrat pobarval, ker sem res napackal gor barvo, pa še spodnjo barvo je na parih mestih zgrizlo, saj je tudi zdaj tko tko, a 100% boljše kot prej. zdaj je problem je ker je barvano z mat sprejem, bencin in sprej pa nista ravno prijatelja, bo treba zdaj mal pazit, ko bom nalival bencin.

Itak je to samo začasno, ker bom cel motor prebarval. Bi rekel sodelav iz Ribnce:
Kdu bu pa tu spet razdru. :lol:
Attachments
IMG_20200317_174749.jpg
IMG_20200317_174719.jpg
IMG_20200317_152601.jpg
IMG_20200317_132036.jpg
IMG_20200317_132027.jpg
IMG_20200317_104543.jpg
IMG_20200317_104513.jpg
IMG_20200316_160013.jpg
IMG_20200316_113304.jpg
IMG_20200316_092223.jpg
Post Reply