LSD: Torsen vs clutch type

User avatar
L4UK0
Posts: 2728
Joined: 18 Oct 2010, 22:06
Avtomobil: 1972 Datsun Fairlady Z
Location: Ljubljana
Contact:

LSD: Torsen vs clutch type

Post by L4UK0 » 27 Dec 2019, 17:38

Živ,

Danes sem pospravljal nabrano robo za sestavit diferencial za Z-ja in prišel do zanimive ugotovitve...našel sem Torsen zaporo! :D V enem drugem diferencialu imamo lamelno zaporo, katero sem mislil uporabit, zdaj sem pa v dilemi. Kot berem naj bi bili te Subarujevi Torsen / helical diffi precej bulletproof in brez vzdrževanja - kar je precej velik plus v primerjavi z lamelnimi zaporami. Je pa res, da helical zapore ne delujejo najbolje v primerih, ko je eno kolo povsem neobremenjeno (npr. v zraku) in takrat ne "zagrabijo". Lamelno zaporo pa bi verjetno moral dat preverit / obnovit, potem pa to ponavljat na vsake...x?...let... Ima kdo od vas kakšne izkušnje ali nasvet?

Hvala in LP! :wave:
Image
User avatar
killergame
Posts: 265
Joined: 08 Sep 2016, 01:03
Avtomobil: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V QV
Location: Brežice
Contact:

Re: LSD: Torsen vs clutch type

Post by killergame » 27 Dec 2019, 22:15

Torsen je bolš, ker je zobniški in je takorekoč večen ja. Jz sem tut za svojo vzel torsen Q2. Lamelni pa pravilno sklepaš, da bi ga moral dat preverit in da se pač zadeva s časom izrabi.

Poleg tega ko sem jz iskal, so mi vsi priporočali za daily/weekend drive torsen/quaife, ker naj bi lamelni bil bolj primeren za track use.
Alfa V6 POWER!

Alfa 164 3.0 V6 12V "QV"1988
Alfa 156 SW 1.9 JTDm 2005
Alfa 164 2.5 TD 1993 - ex
Alfa 164 2.0 TS 1991&1989 - ex
Alfa Giulietta 2.0 1974 - ex
User avatar
pero27
Posts: 2371
Joined: 16 Jan 2014, 16:50
Avtomobil: BMW e21 315 82', Kadett C 1.2N/S 78', BMW E30 318i 87'
Location: Novo mesto
Contact:

Re: LSD: Torsen vs clutch type

Post by pero27 » 28 Dec 2019, 04:03

Fora je v tem da ti lamelni, zaradi rampe v difu, ki jo kajla razmakne, ko enkrat zagrabi hoče držat. Se pravi ko ti enkrat zagrabi v ovink ti bo držal čez ovink, dokler ga ne boš čist razbremenil.
Torsen pa nima nobenga tazga trenja, ki bi hotlo držat dif "zklenjen" in ti lahko razmetava navor med levim in desnim kolesom v ovinku glede na trenutne pogoje (eno kolo povozi jamo, drugo kolo povozi puklo itd.)
Jst če bi hotu kurit gume čez ovinke po zjebani cesti bi dal lamelni. Če bi hotu pa vozit time attack po gladki pisti (na grip) bi dal pa torsen.
Obnova lamelnega lsdja pa tud ni nobena znanost, da bi to mogu dat komu nardit; odpreš, zamenjaš lamele sklopke in nazaj sestaviš. Isti šmorn kot pri motorju sklopko menat, če nimaš glih ducatija (kjer je to še lažje ker je suha sklopka).
Če je treba lamele zamenat pa preveriš tako da eno prirobnico blokiraš, na drugi ap z navornim ključem preveriš pri katerem navoru spusti, spet; nobena znanost.
User avatar
L4UK0
Posts: 2728
Joined: 18 Oct 2010, 22:06
Avtomobil: 1972 Datsun Fairlady Z
Location: Ljubljana
Contact:

Re: LSD: Torsen vs clutch type

Post by L4UK0 » 28 Dec 2019, 15:16

Ni znanost, je pa set lamel 450eur. :| In tudi kako eno in drugo deluje znam na netu prebrat, kar pa mi manjka so neke izkusnje iz prve roke kako se obe varianti dejansko obneseta. Se mi zdi, da kar po netu preberes je vecinoma zelo biasno napisano; eni ful preferirajo lamelne drugi torsen...brez nekih hudih argumentov.
Ker je itak glavno da pali obe gumi ( :lol: ) bi mogu se za burnoute dobit kaksno info kako se tam obnese torsen. Drifterji so pa itak vsi na lamelnih kot vem, tisti ki pa niso so pa na zavarjenih diffih. :roll:
Image
User avatar
pero27
Posts: 2371
Joined: 16 Jan 2014, 16:50
Avtomobil: BMW e21 315 82', Kadett C 1.2N/S 78', BMW E30 318i 87'
Location: Novo mesto
Contact:

Re: LSD: Torsen vs clutch type

Post by pero27 » 28 Dec 2019, 16:57

No, jst sem vozu oboje; torsen na naši jamasti cesti mi ni bil všeč spljoh.
Torsen je bil quaife v BRZju, lamele so ble v bmwjih. Pri torsnu sem mel filing ko da ma avto 8 nog, ko en pajk pa pleše po njih, je pa držal.

Uf, jeba glede lamel; za bmwje jih delajo srbi za dobrih 100€ za cel komplet lamel in diskov :D
kmetek
Posts: 551
Joined: 06 Aug 2012, 17:30
Avtomobil: trije prenovi za Oldschool forum

Re: LSD: Torsen vs clutch type

Post by kmetek » 30 Dec 2019, 18:06

Sicer konrektno primerjavo ti lahko dam za FWD, ker RWD sem vozil samo lamelno (in ne vem zakaj bi sploh hotel torsen). Na FWD je torsen ok, oz. tko bom reku, dirkalne lamelne so prehude za na cesto se normalno vozit, ker imaš pogon in krmiljenje na isti osi. Tako da za FWD al dober torsen al pa bolj nežno lamelno. Za zadaj pa pač lamelno, ker je ne boš tako hitro znucal, če ne boš non stop driftal ;) Tudi tistih serijskih 25% kot ima večina je dovolj za gume kurit al pa kakšen ovinek na počez odpeljat, s tem da nekega pretiranega zaklepanja pri manevriranju na parkirišču tudi ne občutiš, tako da moj glas gre za kontrolo in po potrebi obnovo lamelnega, pa je to to. Preveri pa res če ni nobene opcije cenejših lamel...
User avatar
Opelpower
Posts: 1596
Joined: 24 Jan 2011, 12:51
Location: Ljubljana

Re: LSD: Torsen vs clutch type

Post by Opelpower » 02 Jan 2020, 08:48

Samo en LSD je pravi LSD..in to je clutch type. Torsen zame ne obstaja :shock: , ker takrat ko ga rabiš ti pa spusti :P . Pri lamelcah imaš še ta plus, da se lahko malo igraš okoli naklonov piramide, z dodatnimi platami lahko povečuješ učinek, predvsem je fino da se naredi brez prelouda. Torsen je za moje pojme FWD špera, na RWD ni nič zgubu :shifty:
Image
User avatar
Fleko
Posts: 1164
Joined: 04 Oct 2013, 18:46
Avtomobil: 35 cilindrov z vseh vetrov

Re: LSD: Torsen vs clutch type

Post by Fleko » 03 Jan 2020, 14:34

Kar lamelca uporabi, meni pa prodaj torsen-a :)

Od katerega subija si rekel, da imaš?
Get low, no matter how
User avatar
L4UK0
Posts: 2728
Joined: 18 Oct 2010, 22:06
Avtomobil: 1972 Datsun Fairlady Z
Location: Ljubljana
Contact:

Re: LSD: Torsen vs clutch type

Post by L4UK0 » 03 Jan 2020, 15:35

Hmmm se mi zdi, da sem se odlocil...bo treba preverit kako izgledajo lamele notri. Bom obvescal o dogajanju. :P

@Fleko...diffa sta Impreza STi (R180).
Image
User avatar
L4UK0
Posts: 2728
Joined: 18 Oct 2010, 22:06
Avtomobil: 1972 Datsun Fairlady Z
Location: Ljubljana
Contact:

Re: LSD: Torsen vs clutch type

Post by L4UK0 » 11 Jan 2020, 15:05

Eh. danes probal razdret "lamelno" špero in...hja na zunaj je izgledala da je, po podrobnem pregledu pa sem ugotovil, da je Suretrac - spet neko čudo od Subaruja. Me je zavedlo to, da sta se obe osovini vrteli v isto smer, kar se pri drugem Torsen diffu, ki ga imam, ne zgodi... :roll:
Image
Post Reply