RWD menjalniki

User avatar
eugene
Posts: 1276
Joined: 22 Jan 2011, 08:47

RWD menjalniki

Post by eugene » 17 Jun 2014, 23:20

Ok štorja je taka da imam enga RWD volvota ( ki ga bom kmalu predstavu ;) ) in ima en kurčev 4br menjalnik. Glede teh menjalnikov so bli volvoti itak od hudiča , saj so še v 90 furali nek 4br z overdrivom, ki si ga vklopu z gumbom na ročici. poek tega so tej menjači od volvota kar švoh.

Moj 145 ima menjalnik M40- običen 4 brzinc. Za te avte je bil na voljo tudi tak z overdrivom in sicer M41. Pri teh menjalnikih je mašina postavljena navpično ( kot mora bit).

Z serijo 200 so se pojavili menjalniki M45(4br) in M46( 4br+overdrive) in kasneje v 700kah m47 (5br).Vsi tej menjalniki imajo snemljiv zvon.

Na sliki je m46 kjer se vidi snemljiv zvon in overdrive, ki je dodan na koncu mnejalinika.
Image

Serija 900 je imala tudi naki novejše menajče M90 (by getrag), kateri nima snemljivega zvona in pride v varjanti za redblock (2.0 -2.3 4 clildraš z giza blokom v redeči barvi) ali whiteblock (novejši 4,5 ali 6 cilkndraš z alu blokom( sem spada tudi famozni volvotov T5).

M90
Image


V tunane volvote se tako vgrajuje menjalnike različnih izvorov. Med nalpopolarnejšimi so amerški T5 ( Borg- warner zdaj TREMEC) ki je bil v izdelavi 25 let in bil poleg mustangov z R4 do V8 mašin še v dosti drugih avtih. T5 je zlo popularen ne samo pri volvaših ampak pri večini folka, ki rabi RWD menjalnik, prav zaradi pogostosti, aftermarket podpore itd.

T5- na tej sliki ima montiran volvotov zvon s pomočjo adapterja.
Image
Let's go Brandon!
User avatar
eugene
Posts: 1276
Joined: 22 Jan 2011, 08:47

Re: RWD menjalniki

Post by eugene » 17 Jun 2014, 23:46

Popularni v volvotih so tudi Toyotini RWD menjalnik s snemljivim zvonom

w58 (supra,..)
r154( supra turbo,...)

R154 na levi W58 na desni.
Image


In ostane nam še getrag 265, ki ima tudi snemljiv zvon in ker je bil le v nekaj top BMWjih (e30M3, 635, e28 ) ( in nekaj drugih tudi redkih avtih) tistega časa, je posledično precej redek.

getrag 265
Image


Seveda BMW ima še kar nekaj finih menjalnikov recimo getrag 240 ( tudi v oplih) in 260 ( oba večimoma v e30) ( številka naj bi pomenila kolko navora v lb/ft zdrži), ki bi me zanimala. Pogoj je 5 (ali več) brzin s 5 (6) z overdrive ( manj kot 1) prenosom. Kolkor vem naj bi novejši BMWjevi 6 brzinci imali tudi zadnjo brzino overdrive.

Malo je bala ker ta dva nimata snemljivega zvona in treba nekaj več telovadbe z upasavanjem na volvotov motor ampak imam vsaj kaj več upanja, da bom kakega dobu lokalno.

To je recimo to kar jaz vem o teh menjalnikih ki bi mo prišli v poštev. Če ima kdo kak info, kje kaj staknit prosim naj javi.
Let's go Brandon!
User avatar
DS71
Posts: 3108
Joined: 22 Jan 2011, 12:37
Avtomobil: Manta 400 & Stingray
Location: Ilirska Bistrica

Re: RWD menjalniki

Post by DS71 » 18 Jun 2014, 00:05

Getrag 265 imaš dva ..in sicer 265/5 kateri so se pri Oplu ( za druge znamke ne vem - mislim da ga ima E28) vgrajevali v Monze in Senatorje 3.0 - pa še to mislim da v nekih višjih modelih (GSE?) in pa 265/6 kateri so bili v modelih 400
Bil je še 240 kateri ima zvon odlit z menjalnikom ..Bavarije E30 imajo mislim da 260 pri katerih je zvon tudi odlitek

zloglasni ZF je pa model S5 18-3 kateri je bil več al manj uporabljan v motorsport svetu in pa pri prestižnejših znamkah

sta pa to oba menjalnika z prvo "nazaj"
..THERE WILL NEVER BE ANYTHING LIKE THEM AGAIN...the NOISE...the SPEED...the POWER...the GROUP B...
User avatar
L4UK0
 
Posts: 3070
Joined: 18 Oct 2010, 22:06
Avtomobil: 1972 Datsun Fairlady Z
Location: Ljubljana
Contact:

Re: RWD menjalniki

Post by L4UK0 » 18 Jun 2014, 00:49

Glede getragov...v oplih so bili sledeci:
http://www.opel-infos.de/getriebe/getrag.html
Mislim, da je na tej strani kar lepo razlozeno. Isce se torej Monza/Senator 3.0 :P
P.s. oznaka (stevilka) nima veze z kolicino navora, ki jo menjalnik prenese...

Lp
Image
User avatar
Jereb
Posts: 65
Joined: 19 Jun 2012, 21:21
Avtomobil: NSU Prinz, 244 Volvo, e30&e21

Re: RWD menjalniki

Post by Jereb » 25 Aug 2014, 21:29

Hvala eugene, zelo poučno, sam vem kako se je mučno vozit z temi počasnelami :D
User avatar
eugene
Posts: 1276
Joined: 22 Jan 2011, 08:47

Re: RWD menjalniki

Post by eugene » 26 Aug 2014, 01:21

Kaj ti imaš overdrive na tvojem D6?
Let's go Brandon!
User avatar
Jereb
Posts: 65
Joined: 19 Jun 2012, 21:21
Avtomobil: NSU Prinz, 244 Volvo, e30&e21

Re: RWD menjalniki

Post by Jereb » 26 Aug 2014, 02:40

Da pri meni je OD.
kmetek
Posts: 551
Joined: 06 Aug 2012, 17:30
Avtomobil: trije prenovi za Oldschool forum

Re: RWD menjalniki

Post by kmetek » 28 Aug 2014, 00:20

Fantje tudi pri nas naredijo marsikaj, tako da uporaba novejšega (6spd) menjalnika niti ni neka znanstvena fantastika, če te res drži to imet ;)

http://forum.bmwslo.com/showpost.php?p= ... tcount=191

Ciglo pa kar predstavi, malo bolj obširno kot na Favdlu, če si že kej napredoval :D
User avatar
eugene
Posts: 1276
Joined: 22 Jan 2011, 08:47

Re: RWD menjalniki

Post by eugene » 28 Aug 2014, 09:44

Image

Pa ja nekaj takega bo treba naredit. Po kolko so cene teh e46 6st manjačev?

Prestavna rezmerja za BMW menjačeod e36 dalje:
http://www.bokchoys.com/differential/GearRatios.htm
Let's go Brandon!
kmetek
Posts: 551
Joined: 06 Aug 2012, 17:30
Avtomobil: trije prenovi za Oldschool forum

Re: RWD menjalniki

Post by kmetek » 03 Sep 2014, 01:35

Sej tale je 5spd. 6spd so pri E46 imeli kolkr vem sam FL 330i, mogoče celo kakšen 328i, samo mal dvomim. Ne vem kako je s peticami, kakšna E39, sam ne vem da ni kej dost večja stvar?

Ma ti maš kakšno posebno potrebo po 6spd? Ker je težje/dražje dobit tele stvar. Navadn 5spd pa dobiš za male pare.
Post Reply