Peskanje karoserije

User avatar
pero27
Posts: 2630
Joined: 16 Jan 2014, 16:50
Avtomobil: BMW e21 315 82', Kadett C 1.2N/S 78', BMW E30 318i 87', Kawa KZ400 82' cafe
Location: Novo mesto
Contact:

Re: Peskanje karoserije

Post by pero27 » 29 Nov 2014, 16:06

avtor videa je med komentarji zapisal, da se to antikorozijsko zadevo doda tudi peskalni vodi, ker naj bi bil največji razlog za pojavo "flash rusta" (se pravi, tisto, ko je v parih sekundah rjava zadeva ko speskaš v živo) klor v vodi in da ta zadeva to reši
User avatar
opelsime
Posts: 255
Joined: 31 Mar 2012, 07:09

Re: Peskanje karoserije

Post by opelsime » 29 Nov 2014, 16:36

kje pa omenjajo pesek? kolikor vidim uporabljajo steklo ali se motim? nekaj bo potrebno uporabiti za obdelavo avtomobila vendar ko sem videl kaj naredi pesek v parih letih ce ga ne odstranis me nekako obicajno peskanje ne mika.
User avatar
pero27
Posts: 2630
Joined: 16 Jan 2014, 16:50
Avtomobil: BMW e21 315 82', Kadett C 1.2N/S 78', BMW E30 318i 87', Kawa KZ400 82' cafe
Location: Novo mesto
Contact:

Re: Peskanje karoserije

Post by pero27 » 29 Nov 2014, 16:49

sej med steklom pa kremenčevim peskom fizikalno-kemijsko ni glih neke hude razlike
da bi pa z običnim peskom iz apnenca peskal oldtimerja, mora bit pa nekdo res pacient pomojem, ker tisto pa več vode drži, kot spužva :D
plesni
Posts: 21
Joined: 16 Sep 2014, 21:02

Re: Peskanje karoserije

Post by plesni » 30 Nov 2014, 14:12

opelsime wrote:kje pa omenjajo pesek? kolikor vidim uporabljajo steklo ali se motim? nekaj bo potrebno uporabiti za obdelavo avtomobila vendar ko sem videl kaj naredi pesek v parih letih ce ga ne odstranis me nekako obicajno peskanje ne mika.
Kaj pa naredi pesek po parih letih? To je bilo moje vprašanje ze od začetka :D

pero27 wrote:sej med steklom pa kremenčevim peskom fizikalno-kemijsko ni glih neke hude razlike
da bi pa z običnim peskom iz apnenca peskal oldtimerja, mora bit pa nekdo res pacient pomojem, ker tisto pa več vode drži, kot spužva :D
Kakšen pa je potem boljši medij za peskanje oldtimerjev? Zdej do kogarkoli pridem pravi da naj dam peskat avto. Ampak nimam glih želje da mi po parih letih zgnije avto...
Samo.
Posts: 109
Joined: 02 Sep 2014, 20:13
Avtomobil: 1200j, TAS Dizel, VW Variant

Re: Peskanje karoserije

Post by Samo. » 30 Nov 2014, 15:44

ma daj ga lepo spekat z bakrovo žlindro, ko je speskano, se vse spiha in posesa iz kanalov, prebarva z epoxy temeljno in maš avto kot iz firme. rešeno.

predvidevam pa tudi da se avto ne bo vozil po slani in zasneženi cesti --> tam začne avto gnit.
od poletnega dežja in pranja z wapom še ni noben avto zgnil...
plesni
Posts: 21
Joined: 16 Sep 2014, 21:02

Re: Peskanje karoserije

Post by plesni » 06 Dec 2014, 13:17

Seveda se ne bo vozil po snegu in soli :D
Skrbi me samo tisti prah ki ostane od peskanja, katerega ne bom mogel odstraniti iz notranjosti karoserije...
Še posebno na zadnjem boku iz notranje strani mojega Fastback-a.
User avatar
karoserist.si
Posts: 525
Joined: 04 May 2011, 07:45
Location: Ljubljana
Contact:

Re: Peskanje karoserije

Post by karoserist.si » 18 Dec 2014, 16:22

@plesni: Malo z zamudo ampak bolje pozno kot nikoli ;).

Po mojem mnenju je peskanje najbolj priporočljivo takrat, ko se karoserijo pred peskanjem kleparsko razreže to te mere, da se odstranijo boki, zunanji pragi, blatniki, torej, da ostane bolj kot ne skelet (seveda ustrezno ojačan) s tem pa pesku ne ostane dosti prostora, kjer bi lahko ostal ujet.

Tak razrez naj naredi klepar, ki bo potem po peskanju tudi obnavljal karoserijo, ker ve kje razrezati in kako ojačati (v nasprotnem se lahko izgubijo mere ali pa se karoserija pokrivi, kar podraži karoserijsko obnovo).
Do sedaj sem po opisanem načinu delal le en avto (ker se je lastnik tako odločil) in se je zelo obneslo, saj ni praktično nič peska ostalo na/v karoseriji.

V ostalih primerih sem delal na karoserijah, ki so bile najprej speskane in nato pobarvane pri ponudnikih peskanja. Nekateri peskarji to naredijo sprejemljivo, spet drugi zelo površno. Delal sem tudi že avte, ki so bili speskani, zelo na grobo očiščeni in nato barvani kar čez pesek. To se hitro vidi, ker je barva taka hrapava kot kak brusni papir. Če tam malo podrgneš z roko, pobarvan pesek kar leti stran. Pesek, ki je ujet pod barvo pa tudi dolgoročno naredi škodo...

Dejan (DS71) je svojo Manto peskal le tam, kjer so močni strukturni deli, ter po podih. Streho, boke in ostale občutljive dele ni dal peskat ampak jih je zbrusil sam. To je tudi nujno upoštevati pri peskanju. Kljub temu, da je že prej poskušal odstraniti pesek, ga je še veliko ostalo in večino ostanka peska sem potem odstranil še jaz, ko sem začel karoserijo odpirat.

Kar se samega peskanja tiče ni problematično, v kolikor klepar sproti med delom čisti ujet pesek. Jaz naprimer skoraj vedno odstranim po par kil peska z izpihavanjem (kljub temu, da so to poskušali že drugi pred mano), medtem ko obnavljam karoserijo. Pri tem postopku uporabim izpihovalno pištolo na kompresorju in močen industrijski sesalec. Na eni strani votlega dela nato vpihavam zrak, na drugi strani pa industrijski sesalec izsesava pesek ujet v votlem delu. Ali pa enostavno odstranim pesek, ko razrežem/obnavljam nek votli del in pridem zraven.

Dobro je tudi, da se potem votle dele pobarva z barvo in jih po ličarskih delih še zaščiti z voskom. Tudi če ostane kak pesek ujet med robovi, ga barva zalije in naredi manj škode, kot če ostane nezaščiteno.
Pesek namreč nase vleče vlago s čimer pospešuje in povzroča korozijo.

Upam, da bodo te smernice komu v pomoč, ko se bo odločal za peskanje.

LP, Seba.
User avatar
DS71
Posts: 3108
Joined: 22 Jan 2011, 12:37
Avtomobil: Manta 400 & Stingray
Location: Ilirska Bistrica

Re: Peskanje karoserije

Post by DS71 » 18 Dec 2014, 17:01

evo ..sem si prav cajt vzel in poiskal slike kako je to zgledalo pri meni,ko je Seba to odprl .. in kot je blo že napisano, sem jaz to pihal in čistil in čistil :lol:

Image

Image

Image

Image

in pa še produkt .. in ne ..ni to bla edina smetišnica polna peska 8-)
Image
Last edited by DS71 on 18 Dec 2014, 17:46, edited 1 time in total.
..THERE WILL NEVER BE ANYTHING LIKE THEM AGAIN...the NOISE...the SPEED...the POWER...the GROUP B...
User avatar
karoserist.si
Posts: 525
Joined: 04 May 2011, 07:45
Location: Ljubljana
Contact:

Re: Peskanje karoserije

Post by karoserist.si » 18 Dec 2014, 17:25

Super Dejan, to sem tudi nameraval objavit, samo nisem imel 'arhiva' pri sebi ;).
plesni
Posts: 21
Joined: 16 Sep 2014, 21:02

Re: Peskanje karoserije

Post by plesni » 21 Dec 2014, 12:35

Uau, no to sem želel videt in slišat. :D

Moja karoserija je po dosedanjem pregledu v kar precej dobrem stanju za skoraj 50 let star avto. Več bom ugotovil ko bom dal šasijo in karoserijo narazen, mu je pa 20 let počitka na suhem zelo prizaneslo.
Zato sedaj razmišljam da avta nebi peskal, ker tudi po vsej verjetnosti ne bom toliko odpiral karoserije, da bi lahko tisti prah sčistil iz vseh lukenj. Mogoče se bo kakšen prag odprlo in pa tu in tam kjer bo kakšen rjav del karoserije.
Se pravi da bo zame potrebno par brusnih in dratenih nastavkov in velikooo volje :D
Post Reply