uvoz iz makenonije?

Post Reply
george wheels
Posts: 177
Joined: 13 Sep 2014, 16:23
Avtomobil: jeep

uvoz iz makenonije?

Post by george wheels » 10 Jan 2019, 19:03

Pozdravljeni

Kaj je kdo od vas že uvažal vozilo iz makedonije, Kakšen je postopek še bi tam rad kupil neregistrirano staro vozilo?

hvala vsem
DKsW123
Posts: 239
Joined: 07 Feb 2016, 14:02
Avtomobil: BMW E34 & E28, Corrado

Re: uvoz iz makenonije?

Post by DKsW123 » 14 Jan 2019, 23:35

Jaz sem uvažal iz Bosne Marca 2018.

Lahko me pokličeš na: 031-518-815 v popoldanskem času.
DKsW123
Posts: 239
Joined: 07 Feb 2016, 14:02
Avtomobil: BMW E34 & E28, Corrado

Re: uvoz iz makenonije?

Post by DKsW123 » 23 Jan 2019, 23:54

Da ne odpiram nove teme in ker sem spisal objavo že za bmw forum bom vseskupaj prilepil še sem. Morda pa moja izkušnja komu olajša življenje in razjasni kakšno vprašanje.

Moja zgodba o uvozu je zgodba samouka. Ampak nisem tak tip, da bi nekaj kar sem sam najprej zelo iskal kasneje zadržal zase, sem se odločil, da svojo izkušnjo opišem. Ker enostavno nikjer ni bilo nikakršnih informacij o uvozu izven EU, sem začel hodit od človeka do človeka in klicati enega in drugega. Naj povem, da sem se kljub temu, da sem bil skeptičen podal v uvoz. V Bosno sem se vozil 2x. Prvič samo na ogled, drugič s prikolico. Postopek bom na hitro povzel v naslednjem odstavku.

Kot pričakovano je postopek seveda obsežen. Še posebej če delaš prvič. Uvažal sem že iz članic EU, ampak iz države, ki ni članica mi je bilo to prvič. Moja zgodba je šla nekako takole.

V prvi vrsti sem si našel špediterja pri nas, ki mi je bil pripravljen izdati neke vrste garancijsko listino, da bom peljal avto carinit k njim oz. preko njih (to sem rabil kot predpogoj za najetje Hrvaškega špediterja, ker sem na hrvaški meji z blagom prvič vstopil v EU). Hrvaškega špediterja na mejnem prehodu sem imel tako že v naprej izbranega kot tudi mejni prehod kjer sem prečkal. V Bosni pa je potek nakupa, ko sem drugič prišel s prikolico izgledal takole: Najprej sem še enkrat preveril avtomobil, da je vse tako kot prejšnjič na ogledu. Nato sem na občini (v mojem primeru Bosna) naredil prepis in overitev kupoprodajne (več izvodov za ziher). Potem sem šel na lokalno mestno carino. Plačal parkirnino in si poiskal špediterja. Tam se izpelje ves postopek, najprej pri špediterju, nato še v carinarnici (čakal cca 4h). Povedati sem moral čez kateri mejni prehod bom šel. Preverili so številke šasije itd., mi izdali nekaj papirjev in me olajšali za nekaj evrov. Nato sem se odpravil proti mejnemu prehodu kjer sem ponovno plačal parkirnino in šel tam kjer gredo tvorna vozila. S papirji so me nato pošiljali od enega do drugega sem in tja (še sami najbolj niso vedeli), preverjali avto, ceno na kupoprodajni, me zasliševali kaj bom z avtomobilom itd. Na drugem mejnem prehodu (Hrvaškem) sem šel ponovno tam kjer gre tovorni promet. Avto in prikolico so zvagali, preverili vse papirje (od avta, prikolice, vlečnega vozila, popisali tablice itd.). Nato sem šel naprej do (v mojem primeru) Hrvaškega špediterja (s katerim sem bil v naprej dogovorjen kdaj pridem in kaj bom vozil), kjer mi je izdal t1 listino. Na tej listini je tudi datum do kdaj sem moral postopek carinjenja v SLO zaključiti (svetujem, da si izborite čim daljši rok). Sledilo je ponovno preverjanje številk šasije in vozila. Nato sem šel dalje do naslednje utice, kjer sem ponovno pokazal vse papirje itd. Ko si enkrat v EU, si v glavnem zmagal. V nevarnosti si samo, če ti nosilnost prikolice presega vlečno maso vozila ali kaka podobna druga birokratska oslarija. Na Slovenski meji sem nato samo še 1x pokazal vse papirje, kjer so mi pregledali avtomobil in to je bilo to. V Sloveniji pa je nato najprej sledil postopek pridobitve certifikata starodobnika. To je treba narediti po čim krajšem postopku (v mojem primeru sem imel samo 14 dni časa), drugače si v prekršku. Nato sledi pot k Slovenskemu špediterju (kateri je primarno izdal garancijsko listino), ki potem tudi razdolži t1 (tja moraš seveda z avtom, ki ga uvažaš). Sledi postopek carinjenja na eni izmed slovenskih carin. Izgleda tako, da špediter organizira ogled gospoda iz carine, ki avto pregleda in popiše. Ko sem imel papirje od carine zaključene me je čakala samo še homologacija (tehnični pregledi, lpp in podobno).Takrat se več nikamor ne mudi tako kot prej. Jaz sem se odločil za homologacijo na terenu, čeprav je bilo treba za to čakati kak mesec. Potem sem kak mesec čakal še na papirje oz. izdajo homologacije in to je bilo to. Postopek uvoza končan. Nato seveda sledi še tehnični pregled in registracija. Na krato je to vse. Jaz sem rabil cel dan za birokracijo, da sem prišel iz bosanske občine, kjer sem začel s prepisom pa na Hrvaško stran meje. Same priprave pa so trajale dosti dosti dlje.

Naj povem še to, da je dobra priprava in organizacija že pol narejenega. Sam postopek pa je dejansko bolj zahteven, kot se mogoče najprej zazdi po zgoraj prebranem. Če ima kdo kakšno vprašanje na to temo, ali na samo temo nakupa avtomobila (kaj preverjat. kaj gledat na vozilu, kako utemeljiti oz. opredeliti ceno vozila ipd.) z veseljem odgovorim.

Aja, morda bi dodal samo še to glede sheme stroškov. O konkretnih številkah ne bom pisal iz dveh razlogov. Prvič, ker je od tega že skoraj leto dni in je bilo toliko enih izdatkov, da se sploh ne spomnim več točno. Drugič pa zato, ker so stroški odvisni od nakupne cene avtomobila.

- Potni stroški so v mojem primeru, ker sem 2x hodil po avto do Mostarja in nazaj znašali kar nekaj. Predvsem je veliko naneslo gorivo in cestnine po hrvaški strani (s prikolico v eno smer cca 60eur, če me spomin ne vara).
- Stroški slovenskega špediterja. Ne spomnim se več točnih številk (mislim, da se nekaj plača v naprej). Verjetno se tudi razlikuje od ponudnika do ponudnika
- Stroški hrvaškega špediterja za izdajo t1 (če me spomin ne vara je v mojem primeru bilo cca 40eur - lahko, da sem kaj pomešal)
- Stroški bosanskega špediterja za carinjenje (po spominu nekje 60eur)
- Stroški parkingov v carinskih prostorih (mislim, da cca 20eur)
- Stroški prepisa in overitve (mislim, da sem plačal max. 10eur za 2x overitev in 1x prepis)
- Certifikat starodobnika (cene za Slo so znane in dostopne na internetu)
- 10% carine
- 22% DDV
- X% DMV (v primeru pridobljenega certifikata starodobnika, je le ta DMV-ja oproščen)
- Homologacija vozila
- Najem prikolice/vleke (Ko greš po avto in potem po SLO, ko ga voziš carinit itd.)


Stroškov je kar nekaj. Sivih las pa še več. Pred nakupom svetujem dober premislek in še boljšo kalkulacijo.
User avatar
Cox
Posts: 1018
Joined: 11 Mar 2012, 13:50

Re: uvoz iz makenonije?

Post by Cox » 25 Jan 2019, 11:43

Res je da je treba uvoz prijavit v 14 dneh po nakupu na furs ampak za to ne rabiš certifikata, lahko samo vložiš nepopolno vlogo in napišeš v opombe da boš dokumentacijo prinesel kasneje.

Če tega ne storiš te imajo po kakem mesecu dovolj in ti zaračunajo Dmv po tabeli.
O Anja .. o tebi se mi sanja.
george wheels
Posts: 177
Joined: 13 Sep 2014, 16:23
Avtomobil: jeep

Re: uvoz iz makenonije?

Post by george wheels » 25 Jan 2019, 17:07

Cox wrote:Res je da je treba uvoz prijavit v 14 dneh po nakupu na furs ampak za to ne rabiš certifikata, lahko samo vložiš nepopolno vlogo in napišeš v opombe da boš dokumentacijo prinesel kasneje.

Če tega ne storiš te imajo po kakem mesecu dovolj in ti zaračunajo Dmv po tabeli.

če tega ne narediš v 14 dneh, ti dajo kazen 200€ na pol 100€ če hočejo, odvisno na kakšnega cepca naletiš
george wheels
Posts: 177
Joined: 13 Sep 2014, 16:23
Avtomobil: jeep

Re: uvoz iz makenonije?

Post by george wheels » 25 Jan 2019, 17:10

Pa hvala za izčrpen odgovor
User avatar
Cox
Posts: 1018
Joined: 11 Mar 2012, 13:50

Re: uvoz iz makenonije?

Post by Cox » 26 Jan 2019, 00:37

george wheels wrote:
Cox wrote:Res je da je treba uvoz prijavit v 14 dneh po nakupu na furs ampak za to ne rabiš certifikata, lahko samo vložiš nepopolno vlogo in napišeš v opombe da boš dokumentacijo prinesel kasneje.

Če tega ne storiš te imajo po kakem mesecu dovolj in ti zaračunajo Dmv po tabeli.

če tega ne narediš v 14 dneh, ti dajo kazen 200€ na pol 100€ če hočejo, odvisno na kakšnega cepca naletiš
Če ne oddaš vloge ... če oddaš nepopolno ti ne dajo kazni.
O Anja .. o tebi se mi sanja.
DKsW123
Posts: 239
Joined: 07 Feb 2016, 14:02
Avtomobil: BMW E34 & E28, Corrado

Re: uvoz iz makenonije?

Post by DKsW123 » 28 Jan 2019, 18:55

Saj je vseeno, če se potrudiš gre. Je pa treba v naprej angažirat in pripravit ljudi, ki izdajo ceritifikat naj pohitijo.
User avatar
mitja1303
Posts: 92
Joined: 08 Jan 2015, 21:36
Avtomobil: VW1303s, VW T2b DoKa, VW T3 California

Re: uvoz iz makenonije?

Post by mitja1303 » 29 Jan 2019, 08:39

Moj kolega je to delal šele pol leta po uvozu iz Bosne, pa ni blo nobene kazni niti komplikacij... ;)
User avatar
Cox
Posts: 1018
Joined: 11 Mar 2012, 13:50

Re: uvoz iz makenonije?

Post by Cox » 29 Jan 2019, 11:12

Ja saj da bi kdo dobil kazen še jaz tudi nisem slišal .. so pa vsi kregani zakaj niso prišli prej. :D

Problem je samo če oddaš vlogo ne rata pa ti dobit potrebne dokumentacije dovolj hitro, stopnja dmv za te avtomobile brez euro norm so brutalne.
O Anja .. o tebi se mi sanja.
Post Reply