NOV slo. ZAKON O DAVKU NA ODJAVLJENE AVTOMOBILE

kmetek
Posts: 523
Joined: 06 Aug 2012, 17:30
Avtomobil: trije prenovi za Oldschool forum

Re: NOV slo. ZAKON O DAVKU NA ODJAVLJENE AVTOMOBILE

Post by kmetek » 09 Nov 2018, 11:46

Sem sel prav pogledat, v 5 clankih je pisalo za vsa osebna vozila, sele v sestem na data.si je napisano tole:

"Dajatev za odjavljena vozila se sicer plačuje največ deset let od zadnje odjave vozila. Če se to v tem času znova registrira, začne ta rok ponovno teči ob naslednji odjavi vozila. Dajatev pa ne velja za vozila s statusom starodobnika."

Salabajzerji medijski, tud clankov in novic ne znajo vec pisat.

Se pravi ce zacnem obnavljat 40 let star 1000cc avto, ki se nima statusa, bom vsako leto placal tistih 25%.
Ce v gozdu odvrzem 2 toni tezek 28 let star avto (oldtimer se po starem zakonu 25 let) 6000cc, s statusom, ne placam nic.

Zdaj smo pa spet tam, mora imeti avto zacasni ali stalni status starodobnika? Ali celo homologacijo, da je oproscen tega?

Res se jim gre ful za cisto naravo :clap: :lol:
User avatar
pero27
Posts: 2127
Joined: 16 Jan 2014, 16:50
Avtomobil: BMW e21 315 82', Kadett C 1.2N/S 78', BMW E30 318i 87'
Location: Novo mesto
Contact:

Re: NOV slo. ZAKON O DAVKU NA ODJAVLJENE AVTOMOBILE

Post by pero27 » 09 Nov 2018, 12:54

Eh...
Kaj pa bereš članke ko ena ovca; zakon preberi pa ti bo vse jasno, imaš Uradni list na netu.
Kar se države tiče je starodobnik samo vozilo ki ima ta status vpisan v prometno; certifikat je samo en komercialen kos papirja, ne uradni dokument. Zato tudi moraš prinest na homologacijo mnenje izvedenca (komisarja v klubu) ko hočeš starodobnika vpisat v prometno in ti certifikat nič ne nuca.

To da zakon ne velja za nazaj je pa čist fer, ker zakoni ne morejo veljat za nazaj. Če bi veljal za nazaj bi zajebal en kup odpadarjev ki imajo samo še papirje od stotin avtomobilov ki so šli v dele, ko je bilo to še čist leđit in "neobdavčeno".
User avatar
alesh
Posts: 33
Joined: 31 Mar 2016, 15:29
Avtomobil: Ford Escort mk1

Re: NOV slo. ZAKON O DAVKU NA ODJAVLJENE AVTOMOBILE

Post by alesh » 09 Nov 2018, 13:06

pero27 wrote:Eh...
To da zakon ne velja za nazaj je pa čist fer, ker zakoni ne morejo veljat za nazaj. Če bi veljal za nazaj bi zajebal en kup odpadarjev ki imajo samo še papirje od stotin avtomobilov ki so šli v dele, ko je bilo to še čist leđit in "neobdavčeno".
To je čist OK, da za nazaj ne more veljat. Sploh glede na to, da imam tri avte, en v fazi restavriranja, dva pa še čakata na vrsto. :)
Je pa tko, da dva nista nikoli bila registrirana v SLO, tretji pa odjavljen cca 5 let nazaj.
kmetek
Posts: 523
Joined: 06 Aug 2012, 17:30
Avtomobil: trije prenovi za Oldschool forum

Re: NOV slo. ZAKON O DAVKU NA ODJAVLJENE AVTOMOBILE

Post by kmetek » 09 Nov 2018, 16:32

Nisem ovca, ne gledam procil in ne spremljam novic...
V spominu sem imel, da naj bi ta zakon veljal za vse, pa ko je nekdo napisal da sl starodobniki izvzeti, sem sel googlat. Nasel sem ene 4 linke do Uradnega lista, notri pa itak miljon strani, ni se mi dalo brat. Zato sem kliknil pac se par linkov z novicami. Bolj jasno sedaj?

In kje sem napisal da mora zakon veljati za nazaj? Moj primer se je nanasal na avto, ki ze ima status iz statega zakona, ceprav se nima 30 let. Kaj ste se v to zapicli, a ce bi napisal 31 let bi bilo bolj jasno? Hotel sem predstavit razliko med tem da placujes za avto ki ga obnavljas, pa kljub starosti se nima certifikata in tem da si nekaj kar ze ima certifikat, prejsnji mesec odpeljal v gmajno. Torej, da je ta zakon samo za pobiranje denarja.
User avatar
pero27
Posts: 2127
Joined: 16 Jan 2014, 16:50
Avtomobil: BMW e21 315 82', Kadett C 1.2N/S 78', BMW E30 318i 87'
Location: Novo mesto
Contact:

Re: NOV slo. ZAKON O DAVKU NA ODJAVLJENE AVTOMOBILE

Post by pero27 » 09 Nov 2018, 16:47

Dobro, seveda je vsak zakon če se le da TUDI za pobiranje denarja.
AMPAK: Ta zakon bo izdatno koristil okolju (in Avtotransportom Kastelec). Imaš firme ki se ukvarjajo z razgradnjo in seveda naugraužno služijo z prodajo rezervnih delov. Ampak ker imajo to dejavnost registrirano morajo imeti vse v zvezi z nevarnimi odpadki popredalčkano, infrastruknturno urejeno in periodično pregledovano od inšpekcije. Če pa Janez doma razkosa 5 avtov na leto, bo v najboljšem primeru odpeljal olje in akumolator v center za razgradnjo, zavorna tekočina bo šla po tleh, hladilna tekočina tudi ali v odtok itd. V najslabšem primeru pa bosta šla tudi akumolator in olje v hosto. Pa nisem noben greenpeaceovc, samo bodmo realni.
To da zakon ne velja za nazaj je čisto prav in je tistih par primerov ki še imajo avto doma in ga bodo porinili v graben (kar je omejeno število primerov in jih bo po objavi zakona vedno manj) manjše zlo, kot če bi naprtili denarne sankcije odpadarjem in Janezom za nazaj, za avtomobile ki itak več ne obstajajo in so že onesnažili okolje enkrat pred 20 leti.

Če ima tvoj 25 let star avto vpisan status starodobnika v prometno (ali je bil star ko so ga vpisali), potem nimaš nič za plačat.

Ti mi rajš povej kdaj si nazadnje odpeljal antifriz in zavorno olje v zbirni center na razgradnjo ;) Jst antifriza nisem še nikol... mogoče ga pa naslednjič bom
User avatar
ZiZa
Posts: 1284
Joined: 25 Jul 2012, 14:15
Avtomobil: Opel Kadett C 1.2N (1979)
Location: Nova vas
Contact:

Re: NOV slo. ZAKON O DAVKU NA ODJAVLJENE AVTOMOBILE

Post by ZiZa » 10 Nov 2018, 22:03

kmetek wrote:...kljub starosti se nima certifikata in tem da si nekaj kar ze ima certifikat, prejsnji mesec odpeljal...
Ne mešat certifikat pa status. Je pero lepo razložu pred tem. Drgač pa še 5 let počakej pa bo clio 30 let star :D
Kar se države tiče je starodobnik samo vozilo ki ima ta status vpisan v prometno; certifikat je samo en komercialen kos papirja, ne uradni dokument.
kmetek
Posts: 523
Joined: 06 Aug 2012, 17:30
Avtomobil: trije prenovi za Oldschool forum

Re: NOV slo. ZAKON O DAVKU NA ODJAVLJENE AVTOMOBILE

Post by kmetek » 11 Nov 2018, 00:56

Ne stekate pointa.

Primer 1: junija sem kupil veliko tezko limuzino polno smeti in v prtljazniku 20l kanta odpadnega olja, z 6.0 V8 motorjem, letnik 1989, s certifikatom. Registriral sem ga za 14 dni, da sem videl da je motor dober, odjavil, ven sem pobral motor, karoserijo odpeljal v eno jamo v gozdu, prometno in stevilke sasije spravil doma. Zasvinjal sem naravo, dobit me ne morejo, placal ne bom nic.
Primer 2: marca sem kupil T1 letnik 56, kateri je zaradi tezav z uplinjacem odjavljen od leta 1980, nima certifikata. Avto sem spravil v vozno stanje, ga registriral za dva meseca, da sem videl kaksno je stanje mehanike, nato pa maja odjavil, ker ga bom restavriral. Avto pred odjavo ni bil v stanju da bi lahko naredil certifikat. Zaradi obnove v stanje kot novo bom avto verjetno obnavljal vsaj 8 let. Torej placam 500€ takoj, ali vsako leto 25% cestne takse.

A stekate?

In glede odpadarjev in v kose dajalcev ne vem ce bo kaj boljse, kdor ima veze bo itak dobil potrdilo o razgradnji "na lepe oci".

Olje sem vedno dal stricu, on pa sodelavcu ki ga ima za kurjavo. Antifriz sem mogoce vsega skupaj menjal 10x, isto dal stricu, on pa ga pelje na komunalo al kam ze in placa par centov na liter. Torej sem do zdaj bil eko...

Clio ne bo nikoli oldi, niti ne bo 190, dvomim da sploh bo kdaj kaksen moj avto (edino ce ga bom kupil s cerrifikaton), ker kot prvo, ce mam za avto imam tud za na cesto ga postavit in kot drugo, se noben avto po pol leta ni bil cisto serijski in raje kaj homologiram pa imam mir.
User avatar
The Stev
Posts: 38
Joined: 12 Feb 2013, 22:31
Avtomobil: Golf x3
Location: Koper - Markovec

Re: NOV slo. ZAKON O DAVKU NA ODJAVLJENE AVTOMOBILE

Post by The Stev » 11 Nov 2018, 09:19

kmetek wrote: Olje sem vedno dal stricu, on pa sodelavcu ki ga ima za kurjavo. Torej sem do zdaj bil eko...
Sorchy, moral sem se spotaknit ob to izjavo :D

Jaz olje nesem na bencinsko in tam zadaj pri kantah za smeti imajo ponavadi sod za odrabljeno olje in zamaščene embalaže tako da bolj eko kot to se ne da. glede kurjave pa... :D :thumbup:

p.s.: lani preden je pršu ta nov zakon sem kupu enga Passata GT 2.0 16v zaradi motorja. Ko sem šel na Dinos in k enmu odpadarju v Izoli vprašat če mi ga lahko odjavijo, sem dobil odgovor da more vse bit v avtu (menda zaradi teže) tako da če sem vzel vn menjalnik in motor bi mogu vsaj v prtljažnik vržt kakšno staro mašino ali neki staro železo približne teže...in enako velja za notranjost vozila... :wtf:

Glup zakon in še bolj glup narod ki ga spiše.
User avatar
pero27
Posts: 2127
Joined: 16 Jan 2014, 16:50
Avtomobil: BMW e21 315 82', Kadett C 1.2N/S 78', BMW E30 318i 87'
Location: Novo mesto
Contact:

Re: NOV slo. ZAKON O DAVKU NA ODJAVLJENE AVTOMOBILE

Post by pero27 » 11 Nov 2018, 13:42

O, pa ne sam zarad teže; zdej če pripelješ avto v razgradnjo ti zaračunajo vse kar si dol pobral; tud špegle al pa klučavnice. Zato ker oni potem nemorjo teh stvari ven pobrat in prodat. Uber douschebag move...

O kurjenju opdadnega motorjega olja z vsemi aditivi in težkimi kovinami vred in ekologiji pa mislim da nerabmo zgublat besed...

Vsi vemo kako se korektno znebi odpadnega olja:
Image
:D
User avatar
eugene
Posts: 1041
Joined: 22 Jan 2011, 08:47

Re: NOV slo. ZAKON O DAVKU NA ODJAVLJENE AVTOMOBILE

Post by eugene » 11 Nov 2018, 22:03

Ga vrneš s kamor je prislo. Skrbiš za naslednje generacije. :lol:
Post Reply