Page 1 of 2

Olje

Posted: 25 Aug 2019, 08:15
by jur76
Zdravo.
Imam manjši problem. Motor ima delovno temperaturo od 80 do 110 stopinj -zračno hlajen.
Težava nastane, ko se motor segreje na 100 stopinj in takrat črpalka olja nima dovolj tlaka in se prižge lučka za olje, ko je avto v prostem teku, (najprej malo brli, ko pa pride temperatura čez 100 stopinj pa gori), ko povečaš obrate cca na 2000, pa je tlaka v črpalki dovolj. Priporočen prosti tek po priročniku za ta avto je 1200 do 1400 obratov.
Isto težavo ima kolega na zračnohlajenem motoju Yamaha Buldog, če se dolgo vozi v klanec in pregreje olje.
Zanima me ali obstaja kakšno olje za višje temperature in da drži viskoznost. Zdaj sem dal not 20W-40, pa je malenkost bolje.
Lp

Re: Olje

Posted: 25 Aug 2019, 10:02
by L4UK0
Nisi napisal kaj si imel prej notri - ugibam da 10w40? Potem z 20w40 nisi nic naredil, ker si le povecal viskoznost pri mrzlem stanju (stevilka pred W).
Jaz sem imel pri mojem prejsnjem avtu (Kadett C) podoben problem, ce sem ga fajn tisal. Prehod iz 10w40 na 15w50 pa je resil zadevo.
LP

Re: Olje

Posted: 26 Aug 2019, 15:10
by Tine
se je tezava pojavila zdaj ali je ze "od vedno"? Za kak motor gre, v kakem avtu?

Re: Olje

Posted: 26 Aug 2019, 20:15
by jur76
Avto je moj zaporožec, z prejšnjimi modeli ,ki so bili vsi novejši ni bilo nikoli težav, na tem pa ne vem, kako je bilo prej, ker je avto stal 34 let, prvi lastnik pa 84 let star dementen gospod.
Pri prvi menjavi sem uporabil olje 10w40, da sem avto vžgal in namen je bil, da malo operem motor od znotraj. Zdaj ko sem naredil servis pa sem kot piše v priročniku uporabil olje 20w40, kot v vse ostale modele.
Danes sem prejel info od fantov iz Nemčije, ki tudi obnavljajo zaporožce.
Baje je napaka v tlačnem stikalu, ker na začetku pri prvih modelih ni bil izbran pravi. Stikalo ima premajhno razliko v meji spodnjega in zgornjega tlaka in se prehitro sproži, kot da ni tlaka v motorju, kar pa so odpravili pri novejših zaporožcih. Dobil sem tudi posnetek, kjer gori lučka za tlak olja že pri motorju ogretem na70 stopinj, mazanje odmične gredi pa dela normalno.
Zdaj sem naročil novo tlačno stikalo, takega kot vgrajujejo fantje v Nemčiji in pa olje Motul 20w50 classic, ki je primeren za V motorje z zračnim hlajenjem in ga tudi uporabljajo fantje za zaporožce.
Javim, kako bo,ko bom zamenjal olje in stikalo.
lp

Re: Olje

Posted: 26 Aug 2019, 22:56
by L4UK0
Super, oboje! Pri dveh spremembah na enkrat je edino slabo, da ne ves kaj je bila prava resitev. :think:

Re: Olje

Posted: 27 Aug 2019, 18:46
by jur76
O hvala za dobro idejo.
Bom prvo zamenjal oljno stikalo in testiral. Olje pa po testiranju.
Lp

Re: Olje

Posted: 27 Aug 2019, 20:24
by opelsime
Poznam podoben primer. Kolega je ob nakupu tlacnega stikala dobil neustreznega. Posledicno se je zamenjal crpalko za olje z drugo rabljeno, nic bolje kupil novo se vedno nic bolje. Na koncu zamenjajo se enkrat tlacno stikalo in glej potem je bilo vse 0k. Rezultat nekajkrat odprt motor, kar nekaj dela na koncu pa prejsnje tlacno stikalo pac ni bilo primerno za tak motor.

Re: Olje

Posted: 28 Aug 2019, 10:21
by Fleko
Sam v takih primerih vedno na mesto tlačnega stikala našraufam T kos nanj namestim tlačno stikalo + manometer. Tako 100% vidiš kje je napaka. Pri starih avtomobilih se lahko tudi zgodi, da je napeljava zanič.

Re: Olje

Posted: 29 Aug 2019, 08:57
by Anzee
jur76 wrote: 27 Aug 2019, 18:46 Bom prvo zamenjal oljno stikalo in testiral. Olje pa po testiranju.
Se morda ena ideja. Na moji Opel Monzi ki je stala 25 let se je pojavljal podoben simptom. Na standgasu pri segretem motorju je brlela lucka za olje. Zamenjal stikalo, ni pomagalo. Podrl oljno crpalko in jo pretesnil, ni pomagalo. Potem se enkrat zamenjal olje+filter kar pa je pomagalo.

Sicer sem dal 20W50 notri, ampak glavni krivec je pomoje bil zabit oljni filter, ki se je zelo hitro nafilal z raznim oljnim garezem ki se je sprostil po toliko letih.

Re: Olje

Posted: 29 Aug 2019, 11:02
by Tine
Tudi sam sem iskal problem s tlakom v prostem teku pri segretem motorju; menjaval oljno crpalko, menjal viskoznost olja, se bal unicenih lezajev.. na koncu se je izkazalo neustrezno tlacno stikalo, ki je javljalo nizek tlak prehitro. Po menjavi stikala je bilo vse ok.