Turbina v gepeku

User avatar
papi
Posts: 2184
Joined: 18 Oct 2010, 23:13
Avtomobil: Opel Kadett C 2.0 Turbo, BMW E28 1.8i, Vw T3 caravelle 1.9 TDI,

Turbina v gepeku

Post by papi » 17 Mar 2017, 18:37

O tem nisem še nikoli razvil debate, mi pa nikakor ne gre v glavo zakaj bi to naredil :D
Ima kdo kakšen info glede odzivnosti tega čuda :?
Odpru sem temo ker je tega vedno več, predvsem na kakih M5 :lol:

Image
User avatar
pero27
Posts: 2630
Joined: 16 Jan 2014, 16:50
Avtomobil: BMW e21 315 82', Kadett C 1.2N/S 78', BMW E30 318i 87', Kawa KZ400 82' cafe
Location: Novo mesto
Contact:

Re: Turbina v gepeku

Post by pero27 » 17 Mar 2017, 18:48

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=ALTALFMmxIA[/youtube]
Dečko lepo razloži ;)
Uglavnem; hladnejši turbo, hladnejši zrak v motor, več placa pod haubo pa manj vročine, 3/4 original auspuha lahko obdržiš, pa dump pipe je ful kratek.
Zanimivo pravi da tud ni nekih hudih problemov z lagom - sklepam da zato ker kolkr mora več cevi napolnit z frišnim zrakom, tolko manj se matra da porine izpušne pline ven po dump pipu, se zato hitrej zavrti in si nakonc prbližno na istem...
User avatar
papi
Posts: 2184
Joined: 18 Oct 2010, 23:13
Avtomobil: Opel Kadett C 2.0 Turbo, BMW E28 1.8i, Vw T3 caravelle 1.9 TDI,

Re: Turbina v gepeku

Post by papi » 17 Mar 2017, 21:54

Hmmmm, več kot berem bolj mi je všeč, morem nehat brat !!! :lol:
PS: tega je ogromno, tako da ne more bit tako zelo mimo :roll:
User avatar
eugene
Posts: 1276
Joined: 22 Jan 2011, 08:47

Re: Turbina v gepeku

Post by eugene » 17 Mar 2017, 22:06

Mimo je. :lol: prvo spelješ pline na konc avta, da poganjaš turbino ki ti fila 4 m cevi da spleješ komprimiran zrak naprej. Da ne govorimo o vseh metrih cevi od olja za ležaje od turbine. Budalaština. Pa še Izpušni plni naj bi bli čim toplejši da imajo izkoristek. Aja poršeji imajo zadaj turbino pa so glupi američani mislili, da zato pa grejo tako dobro. :lol:
Let's go Brandon!
User avatar
pero27
Posts: 2630
Joined: 16 Jan 2014, 16:50
Avtomobil: BMW e21 315 82', Kadett C 1.2N/S 78', BMW E30 318i 87', Kawa KZ400 82' cafe
Location: Novo mesto
Contact:

Re: Turbina v gepeku

Post by pero27 » 17 Mar 2017, 22:30

Ja ampak sej če greš računat kako hitro motor požre ta zrak v cevi vidiš da ni ravno nekega vpliva...

Rečmo 2L motor pa volumetrični izkoristek 1 (ok, je več kot 1 pri turbotu, rečmo da bi blo samo 1), pri 4000RPM ti motor požre 66 litrov na sekundo
Volumen cevi dolge 2 metra fi60 mm je pa 22.6 L

Se pravi če bi mel turbo nabit direkt na sesalni kolektor bi prišparal okrog 0.3 sekunde turbolaga (če zanemarimo druge prednosti tega sistema ki zmanjšajo lag - recimo zelo kratek in nerestriktiven dump pipe)

*v resnici so volumetrični izkoristki konkretnih turbobencinarjev bolj proti 2 kar ti še razpolovi izgubo pri dolgi cevi
User avatar
eugene
Posts: 1276
Joined: 22 Jan 2011, 08:47

Re: Turbina v gepeku

Post by eugene » 17 Mar 2017, 22:46

In pomisli da je cikel dolg 720 st in so tvoje potrebe po zraku še razpolovljene. ;) Če ima višji VE potem so potrebe višje ne nižje a ne? Ampak.... po moje ni problem kompresorska stran temveč vroča. Preveč izgub. In tej sistemi so večinoma nizkotlačni tam do 1bar in na mašinah, ki imajo že NA 500km. Ma itak me ne briga ker je turbo. over and out.
Let's go Brandon!
User avatar
pero27
Posts: 2630
Joined: 16 Jan 2014, 16:50
Avtomobil: BMW e21 315 82', Kadett C 1.2N/S 78', BMW E30 318i 87', Kawa KZ400 82' cafe
Location: Novo mesto
Contact:

Re: Turbina v gepeku

Post by pero27 » 17 Mar 2017, 23:03

Sej sem štirtaktni cikel vljučil v račun - namesto z 4000RPM sem računal z 2000RPM, ker je štirtaktar ;)
Ja sej; če je potreba po zraku višja, ti cev še hitrej izprazni - zato potem pri VE 2 pride namesto 0.3 sekunde samo še 0.15 sekunde...
Če porabi 0.15 sekunde da izprazni sesalno cev, potem na drugi strani še hitreje ven butne izpušne pline, ker so vroči in je večji nadtlak - mogoče 0.5 sekunde da pridejo do turbota - neboš menda rekel da se lahko v tem času nevemkolko ohladijo....

Mene tud ne zanima, ker je turbo :lol:
User avatar
zegler
Posts: 554
Joined: 03 May 2015, 16:02
Avtomobil: e21
Location: Maribor

Re: Turbina v gepeku

Post by zegler » 18 Mar 2017, 08:52

na to pa se moram odzvat :lol:

turboti so zakon :)

vsaka masina z notranjim izgorevanjem dobi vecji izkoristek CE uporabis turbino.. tak da bilo kaj se dela na masini je turbo zadnja moznost za povecanje moci. (to so dejstva) ... Pa ce das 1.6 fine tuned ali pa 10 literski tovornjak. Vsaka od teh z turbo bo imela boljse karakteristike .. SIMPL

zakaj ne v prtljaznik ? Kolk sem jaz takrat gledal, kot ste ze napisali. Najboljsi izkoristek je da je turbo cim blizje glavi. In ja izpusni plini se ZELO hitro ohladijo na koncu ze lahko roko gor drzis spredaj pa imas 1000 C, ze na koncu downpipe imas nekje 800.. (saj obstajajo nekje take termicne slike kak se zadeve hitro hladijo. (zato pa je wrapanje izpusnih cevi. Bolj ko je vroc izpuh hitrejsi so plini - hitrejsi ko so hitrej vrtijo turbino- hitrej ko se vrti turbina - boljse komprimira na drugi strani - vec imas zraka v masini - vec imas v izpuhu in spet se vrti se hitreje - DO BUMMMMM 8-) )

drugi pomislek ki sem ga jaz imel je odvod olja od turbine. Mogoce je ze tehnologija tesnenja napredovala, ampak ko sem jaz to 15 let nazaj prvic se igral z turbo je bilo tako da mora bit odvod free fall, torej cela cev nazaj v karter in s tem mogoce se kje gor v karter nad nivo olja je pomojem FAIL. (edino ce majo kako finto z oljno crpalko da odvaja olje iz turbine).

JE izvedljivo ampak samo za igrackanje. Za pravi performance je pa zal treba instalirat pri masini :oops:
User avatar
Fleko
Posts: 1312
Joined: 04 Oct 2013, 18:46
Avtomobil: 41 cilindrov z vseh vetrov

Re: Turbina v gepeku

Post by Fleko » 18 Mar 2017, 09:53

Če se prav spomnim, sem enkrat zasledil temo, ko je nekdo na stock 1.8t zamenjal stock intercooler za vecjega pred hladilnikom in je izgubil par KM. Vse ostalo enako merjeno na enakih valjih.
Lahko da je intercooler bil slabsi in imel zelo slab pretok samo mislim, da je bilo govora ravno o volumnu med turbino in sesalnim kolektorjem. Govorim o tasvoh izvedbi 150KM, ki mislim, da fila z 0,5 bara.

Zegler, po 10ih minutah normalne voznje ze ne primes vec zadnjega lonca. Sicer se pa vseeno izredno ohladijo plini. Pri normalni voznji ima po obcutku zadnji lonec okoli 100°C. Ko ga preganjas dalj casa se pa lahko segreje tudi na 400+, vseeno ni 900-950°C.
Get low, no matter how
User avatar
Opelpower
Posts: 1665
Joined: 24 Jan 2011, 12:51
Location: Ljubljana

Re: Turbina v gepeku

Post by Opelpower » 18 Mar 2017, 10:02

Klasična US minivan scena..pač fajn se sliš da je turbo..to je pa to :)
Image
Post Reply