TAM 150 T11 6x6

User avatar
Opelpower
Posts: 1665
Joined: 24 Jan 2011, 12:51
Location: Ljubljana

Re: TAM 150 T11 6x6

Post by Opelpower » 03 Aug 2021, 21:23

Jezt bi mel pa tazga :lol: Beach buggy :lol: :lol: :lol:

Image
Image
User avatar
l3v4rt
Posts: 363
Joined: 28 May 2013, 22:22
Avtomobil: Opel Manta A 1.6N '71

Re: TAM 150 T11 6x6

Post by l3v4rt » 06 Aug 2021, 08:54

Kaj si nor, keri voz! Legenda, to bo top za spremljat :thumbup: - svaka čast tebi predvsem pa punci, hitro se vženi :lol:
User avatar
Volvej
Posts: 42
Joined: 14 Oct 2014, 16:29
Avtomobil: Volvo V70R AWD, TAM 150 T11

Re: TAM 150 T11 6x6

Post by Volvej » 15 Aug 2021, 13:12

eugene wrote: 02 Aug 2021, 22:37 Dobrodošel in čestitke za vozila. Nick mi je znan iz vozim volvo foruma al se motim?

Ja res je, sem prisoten tudi na Volvo forumu. Imam 1999 V70 2.5 TDI z desnim volanom in 2003 V70R AWD projekt.

croma_man wrote: 02 Aug 2021, 23:39 hud je, logote bi pa pustil, sam zamenjaš notranji del v grbu
Dejansko dobra ideja :thumbup: sicer vprašanje kako se komplicira okrog tega. Piše da se kupljena vozila ne smejo uporabljati z logotipi slovenske vojske (logično), ter da se tudi ne smejo uporabljati v barvni razporeditvi slovenske vojske. Jaz bi ga rad pustil kar se da original, ampak tehnično gledano, če želiš pustiti kamuflažo, bi ga potem verjetno moral prebarvat v druge barvne odtenke z drugačnimi vzorci, nevem... bomo videli.


@Opelpower: Ja ta beach buggy 110-tka je huda, sem že videl.
User avatar
Volvej
Posts: 42
Joined: 14 Oct 2014, 16:29
Avtomobil: Volvo V70R AWD, TAM 150 T11

Re: TAM 150 T11 6x6

Post by Volvej » 15 Aug 2021, 13:19

Nisem uspel kaj dosti naredit, razen tega, da sem postavil stopnice in štrcnil fotko, ki je bila podobna moji viziji s prve strani:

Image

Image

Image

Image
User avatar
Octopus
Posts: 37
Joined: 27 Feb 2017, 12:35
Avtomobil: e34 touring VR12, T3 SYNCRO
Contact:

Re: TAM 150 T11 6x6

Post by Octopus » 16 Aug 2021, 02:28

Hoho, vrhunsko, vrhunsko! :clap:
Menjalni boks je meni genialna reč, to imajo švabi zmontirano na zeppelin škatlah, pripelješ, postaviš, tovornjak ostane uporaben. "Takulski šotor"!


Te popolnoma razumem, od 2013 ko sem z e34 ril po saharskem pesku sem tuhtal, da rabim nekaj večjega. No kasneje sva s punco kupila T3 syncra, ki je še kar v delu... vmes sva bila na Abenteuer Allrad, če še nisi bil si pojdi pogledat, svetovno največji overland sejem, tovornjakov kolikor hočeš, opreme, ršeitev, izvedb, idej.
No tam sem vedel, da bo napaka, če greva vozit MAN KAT1 po progi... seveda sva šla in jaz in boljša polovica. O:) Treba se je zastrupit, konkretno! :lol:
Lani mi je za rojstni dan kupila paket za C-kategorijo, še dobro da živiva v bloku in so avtomobili po garažah od sorodnikov in najetih, drugače bi imeli še tovornjake naokoli. :lol:

Če boš rabil pomoč, so na niva offroad forumu lastniki, nedolgo nazaj je en par obnavljal 110ko v bivalno vozilo. Precej uporabnih zapisov in izkušenj, le brskat je treba.
Za rezervne dele je nekaj še imel Agis, pa sosedi s spodnjega linka, večinoma pa Bosna:
http://www.antos-trgovina.hr/shop
Domen (uporabnik Dimen na 4x4 forumu) je že dobro desetletje nazaj potoval po Libiji in Tuniziji z 110, zelo dobro pozna te kište na pamet.
2010 je na Libijskem raidu bil tudi nekdo s 150ko.
https://www.youtube.com/watch?v=cke7k_vHLLU
Ter Mišo je že dooolgooo nazaj imel 110, on je nasploh overland zakladnica znanja.
http://goriup.com/wp/
Te dva veliko vesta in rada pomagata.


Preden se ceradarja "znebiš" dobro preglej vse stvari in primerjaj na kateremu je kaj boljše, in poberi kar bi ti prišlo prav, če je bilo obnovljeno. Kardani ipd.

Drugače ok tovornjak, dojcev motor je bulletproof, mene je že parkrat mikalo, a nimam dovolj prostora (na srečo). Sicer tisti, ki so bili lastniki znajo pojamrat, predvsem hrup in vročina v kabini (Dimen vem da je imel konkretno izolirano), zavore, če se ne uporablja dovolj pogosto je živciranje ipd. Ter seveda slowride, do 80kmh. Dimen je imel večja kolesa zaradi končne hitrosti, a z odprtim motorjem.
User avatar
Volvej
Posts: 42
Joined: 14 Oct 2014, 16:29
Avtomobil: Volvo V70R AWD, TAM 150 T11

Re: TAM 150 T11 6x6

Post by Volvej » 13 Jan 2022, 21:18

@Octopus: Sorry za pozen odgovor in hvala za vrhunski prispevek poln kvalitetnih informacij.

T3 Syncro je tudi moja želja, predvsem je realno gledano bolj uporaben kot off-road vozilo, napram temu tovornjaku, zaradi dimenzij. S tem je praktično nemogoče iti na nek off-road po gozdu ali kaj podobnega, saj širina in višina zahtevata svoj prostor. Sem pa se s T3-ko camperjem že kar nekaj prevozil in večkrat dopustoval, hvala kolegom (@Fr3Ak) za posojo. T3-ka me je tudi navdušila nad campiranjem. Ker pa sem si že od malih nog vedno želel imeti tovornjak in je sedaj bila prilika, da si to željo uresničim, sem se odločil za 150-tko.

Sem pogledal Abenteuer Allrad, zgleda zelo zanimiva zadeva, definitivno za it pogledat. O MAN KAT pa niti ne govori... to je naslednje tovorno vozilo na wishlisti... enkrat... 8x8 :silent:

Sem pa gledal tudi na 4x4 forumu, ter nivaoffroadteam.com obnove in rihtanje 110-tk. Nisem pa nikoli videl tega YT videja, ki si ga prilepil. Hvala, res hudo zgleda, ko 150-tka leti po puščavi, čista Dakar scena 8-)

Preden se bilokaterega znebim, bom sigurno enega spravil v vozno stanje in ga vozil vsaj leto dni, da se pokaže kaj še rabim z drugega, preden ga prodam. Se pa vedno bolj nagibam k temu, da vbistvu ceradar ostane kot osnova, ter zamenjam samo nadgradnjo. Namesto da bi šel menjavat kabino.

Dim, hrup in vročina v kabini pa so prisotni ja. To sem opazil že po zelo kratki testni vožnji :lol: Kar se tiče hrupa in vročine, že imam idejo kako bom izoliral in izboljšal zadevo. Za dim pa še bom videl, v skrajni sili bom speljal izpuh med kabino in kesonom - diminik varianta. Sedaj res ravno v tebe piha vsakič ko greš mimo, ker je na takšni višini. Tudi ko sem zadevo samo premikal po dvorišču, so se moja oblačila vedno nalezla pristnega dizelskega vonja, hehe.
User avatar
Volvej
Posts: 42
Joined: 14 Oct 2014, 16:29
Avtomobil: Volvo V70R AWD, TAM 150 T11

Re: TAM 150 T11 6x6

Post by Volvej » 13 Jan 2022, 21:58

Se počasi spodobi, da tudi kakšen update napišem.

Prvi projekt poleti je bila plošča za TAM-a. Tako, da se mi ne bo čez jesen in zimo pogreznil v zemljo, ter da imam trdo podlago, na kateri ga lahko dvignem z dvigalko, če želim kaj delat na njem. Dolgoročno je tudi plan, da se mu nadstrešek postavi.

Image

Image

Image


Dobra lastnost je, da je toliko visok, da komot kosiš pod njim :lol:

Image


Tale patent za odpiranje sprednjega grila je problematičen, ker se plastični zatič zlomi. Na enem je že bil zlomljen in gor povezan z žico, na drugem je plastika odletela, ko smo ga skušali odpret. K sreči je kolega imel doma masko od TAM-a 130, kjer se nahajata dva popolnoma identična zatiča. Tako da sem enega uspel uredit, dobro podmazat in zmontirat na talepo kabino.

Image

Image

Image


Ceradarju smo tudi popravili in lepo napeli cerado, tako da voda več ne zateka v keson.

Image


Potem sem dobil nov telefon in naredil par wide-angle fotk, predvsem notranjost kesona se da lepo zajet.

Image

Image


Na posojo sem dobil tole knjigo. TAM 150 6x6 - Radionično održavanje. V kolikor kdo zve za kakšno sled o tej knjigi, ki bi jo lahko odkupil, bi se zelo priporočal. Res super knjiga z vsemi navodili od tega kako zamenjaš sklopko, do tega kako obnoviš motor ali menjalnik. Sem jo probal kopirat, pa se bojim da bom jo uničil, če jo bom 200x popolnoma prepognil, da jo skopiram.

Image

Image

Image


Tako pa sedaj prezimujeta TAM-a.

Image

Image

Image


Tile pini / zatiči pridejo pri nogicah kesona, da jih zavaruješ ko se odprejo. Imel sem samo dva, rabil pa štiri. Zato sem narisal eno tehnično risbo in zadevo dal izdelat. Izpadlo je super, perfektna kopija.

Image

Image

Image


Potem pa sem še za božička vsakemu nabavil eno malo darilo :D

Image


Doma me že čaka nov starter za ceradarja, vendar čakam na lepše vreme, da se lotim montaže. Se nadaljuje ob lepšem vremenu :wave:
User avatar
Octopus
Posts: 37
Joined: 27 Feb 2017, 12:35
Avtomobil: e34 touring VR12, T3 SYNCRO
Contact:

Re: TAM 150 T11 6x6

Post by Octopus » 16 Jan 2022, 15:57

Za dele, literaturo in podobne reči je najbolje gledat v južnejšo smer, če še nisi.
Priročnik ima en na njuškalu že v pdf, ter še en tip, iz srbije je pošiljanje še dražje. Pa tudi s hrvaške so po novem od lani prav absurdne cene, ko sem nazadnje knjige pošiljal, dražja poštnina od knjige. :problem:
Tole:

https://www.njuskalo.hr/oldtimer-dijelo ... as-2829396

In tole:
https://www.njuskalo.hr/strojarstvo-lit ... s-33470656


KAT je že navaden 4x4 neverjetno sposoben stroj, kljub temu, da ima zaporo difa le zadaj. Presenetilo me je, kako lahkoten je za vozit- z izjemo trdega pedala za zavore, se pelje povsem lahkotno. Zaradi motorja za kabino je izredno tih v notranjosti, kljub temu da imaš motor tik za sabo. Menjalnik je zanimiva kombinacija wandlerautomatika, torej ročno pretikaš, 6 prestav in rikverc, speljuje se lahko v 1,2,3. :lol: Ima pedal za sklopko, a je namenjen le pretikanju, pri speljevanju je postopek kombinacija sklopke za izbiro prestave, a vmes tiščiš bremzo, počasi spustiš sklopko, potem spustiš zavoro, dodaš gas in zadeva gre kot avtomatik, dokler ponovno ne prestavljaš. Na terenu je hudo dobro, dodajaš gas po potrebi, wandler še shranjuje navor in ko želiš, da se premakne, imaš za volanom občutek, ko da bi z lahkoto hišo podrl pred sabo.... Verjetno marsikatero tudi bi. O:)
Za neka daljša potovanja žal računico že samo gorivo dvigne v primerjavi z nekim kombijem.... 35 litrov+ se na koncu pozna, na terenu pa... :broken:

En kulski dokumentarec naložen prejšnji teden, za vse ljubitelje stare vojaške tehnike na terenu:
https://www.youtube.com/watch?v=coyaVoVkhVw
Post Reply