Lancia Thema Turbo 16v

KockaE30
Posts: 12
Joined: 11 Feb 2018, 02:53
Avtomobil: Thema, E30, E36, Sierra

Lancia Thema Turbo 16v

Post by KockaE30 » 24 Feb 2018, 01:17

Ne vem, če je po letih že dovolj stara za ta forum, ampak ker se je proizvodnja Them začela leta 84, recimo da sodi sem. :D

Ker imam svojo E30ko že prestavljeno na E30.si forumu, bom tukaj predstavil še en avto, ki je prišel k nam istega leta 2001.

Gre za Lancio Themo letnik 92, torej ena prvih serije 3. Motor je 2.0 Turbo 16v, ki je s tovarne prišel s serijskih 205 lipicancev, ki so precej živahni. :D Oprema je LS, kar pomeni v našem primeru:

-Avtomatska klima
-Samozatemnitveno vzvratno ogledalo
-Avtomatski nadzor višine žarometov glede na obtežbo
-Pranje žarometov
-Bež alcantara notranjost
-Električni pomik in gretje sedežev
-Električni pomik vseh 4 šip
-Električno zložljiva (ter pomična) vzvratna ogledala
-Daljinsko centralno zaklepanje
-"Tempomat" oz. opozorilo za preveliko hitrost

Kar se tiče aftermarket dodatne opreme ima tudi Eibach vzmeti, plinske KYB amortizerje (novi lani poleti preden smo šli na morje z njo :) ), 16'' alu feltne, ter kompleten custom inox izpuh od turbine nazaj.

Kar se tiče zgodovine avta, kot sem napisal, je pri hiši že od istega leta 2001 kot E30ka. Očetu so bile Theme tako všeč, da jih je imel vsega skupaj 7, če vštejemo še to. Usode prejšnjih Them, sploh predzadnje, ne bom opisoval. Nekatere niso preveč rožnate, ampak to je za drugo debato. To je od leta 2001 oče uporabljal za vsak dan (razen pozimi seveda), ko je bil bencin še dovolj poceni in ko je bila še volja/čas/zagnanost za takšen avto imet in vzdrževat. :D Ker pa žal zadnje čase ni več volje/časa/energije za to, sem jo dobil v uporabo (in oskrbo :lol: ) jaz.

Oče se z njo ni veliko vozil odkar nam je leta 2009 odkurilo enega izpušnih ventilov. Po popravilu se avto ni več naprej registriral, ampak se je samo vsake toliko dalo gor preizkušne tablice, da avto ni zastal. Zakaj je odkurilo ventil ne vemo točno, ker tudi ni bilo pod nevemkakšnimi težkimi pogoji, ampak med normalno vožnjo. Ravno zaradi tega so izpušni ventili na tem motorju polnjeni z natrijem, za boljše odvajanje toplote, ampak očitno ni pomagalo. Kakorkoli, ventile smo morali dobit s Sicilije, drugje jih nikjer več niso imeli. To pa zato ker ima Thema Serija 3 s turbo motorjem namreč povsem svoj setup velikosti ventilov. Izpušni ventili so v tem primeru dejansko večji od sesalnih. Ja, res zanimivost. Tudi sam do takrat še nisem videl motorja z večjimi izpušnimi ventili kot sesalnimi, ampak na tem motorju je to tako. V primerjavi z navadnimi setupi ventilov na teh motorjih je na Themi izpušni 1mm večji, ampak so tudi sesalni ventili precej manjši (mislim da celih 7mm). To je pa predvidoma narejeno zato, da je motor v "sofisticiranem" družinskem vozilu bolj odziven že od nizkih obratov. Sam ne morem trdit da je to res, ker drugega avta kot tega s takšni motorjem še nisem vozil. Je pa rekel oče da je, ko je avto bil na vrhuncu svoje moči, bil res živahen že pod manjšim gasom in po njegovih besedah "kar eksplodiral" kar se odzivnosti tiče. V primerjavi s serijo 2 turbo 16v, ki ima enake velikosti ventilov kot ostali motorji tega tipa, je po besedah očeta serija 3 res precej bolj odzivna, če vse deluje tako kot je treba.

Naša pa je žal kmalu po nakupu izgubila to odzivnost. Po kakšnih dobrih dveh letih se je avto v roku parih tednov "polenil". Turbo luknja je sedaj precej večja (vleče šele od cca 3000rpm naprej kar je baje za T3/T4 turbino na tem motorju čisto prepozno), tudi več gasa je treba dati da se avto isto premakne kot prej. Poraba se je tudi povečala. Najbolj zanimivo pa je to, da se je v iskanju za vzrok tega pomanjkanja odzivnosti zamenjalo že praktično vse na kar bi človek pomislil. Lambda sonda, očiščeni injektorji, nov regulator pritiska goriva, nov LMM, kompletno je bila obnovljena turbina, preverjeno je bilo, da od nikjer ne vleče "fovš" zraka, preverjena je bila kompresija, ter še miljon drugih stvari, ki pa so vse bile brez napak. Tudi ko smo merili pline (oče je sicer mehanik in imamo tudi napravo za merit pline) so povsem normalni. Predvžig je tudi normalen če se nadzira s testerjem med vožnjo, tako da res ni nikomur jasno zakaj ni tako kot mora bit. Avto smo zato peljali (dokler so še obstajali :lol: ) do večih Lancia servisov, ampak je večinoma bil odgovor "pa kaj je z vami, avto gre nenormalno". :lol: Saj je res, ko enkrat dobi boost pod polnim gasom res gre tako kot je še zmeraj šel, manjka mu samo tista poskočnost pod delnim gasom in splošna odzivnost. Če se mogoče komu sanja kaj bi lahko bilo oz. pozna kakšnega mojstra za te motorje se priporočam! :) Da ne bo pomote, glede na to da jaz nimam merila kako bi to "moralo it", se mi še vseeno zdi da avto hudo dobro gre, ampak očitno bi moral dat od sebe še več. Upajmo, da nekoč tudi spet bo. :D Vse kar sem zgoraj napisal je seveda po besedah očeta, jaz izpita še niti približno nisem imel, ko je avto prišel k hiši. Ampak glede na to koliko različnih avtov je že imel in glede na to da ima precej dober občutek za te stvari, mu verjamem.

Ampak za zaključek pojdimo nazaj na bolj vesele spomine in zgodbe. Ko smo že ravno pri tem da takrat še nisem imel izpita, je sedaj pri 21ih letih precej zanimivo vozit avto kjer sem, ko smo ga dobili, sedel še zadaj na otroškem sedežu. :) Tako kot naša E30ka ima ta avto torej precejšnjo sentimentalno vrednost in razen če se zgodi kaj res hudega nikakor ne gre od hiše. Z njim smo bili na morju skoraj vsako leto dokler ni odkurilo ventila, pa tudi po tem smo poleti vseeno šli vsako leto na kakšno daljšo vožnjo. Letos poleti sem jo prvič vozil registrirano na navadnih tablicah, tehničnega je, čeprav je več let "stala", naredila brez enega samega problema. Na tehničnem se je prav čudil, kot prvo kaj je to zaen avto, kot drugo pa v kako dobrem stanju je. :D Oče pa žal res nima več dovolj časa in energije za posvečat se "tem našim starim gajbam", tako da se bom sedaj jaz potrudil, da nadaljujem tradicijo. :)

Še par slikc s tega kar imam pri roki, nevemkakšnih hudih slik z miljon različnih kotov nimam, mogoče pa letos nastanejo kakšne, po možnosti na kakšnem srečanju. :)
Attachments
thema 1.jpg
thema4.jpg
thema3.jpg
thema6.jpg
thema5.jpg
User avatar
grega983
Posts: 879
Joined: 09 Jan 2013, 20:02
Avtomobil: Lancia Delta HF turbo, Alfa Romeo 33 16v Permanent 4, Lancia Thema 16v Turbo LS
Location: Fram

Re: Lancia Thema Turbo 16v

Post by grega983 » 24 Feb 2018, 07:08

To mi deli. Pravi sleeper :)

Glede mopeda - greš do Rafkota v Skaručno. Tip je doktor za te integrale variante vozil :)
Če italjanu rečeš da je cigan s tem v bistvu žališ cigana
jur76
Posts: 474
Joined: 19 Nov 2015, 19:37
Avtomobil: Zaporožec 968

Re: Lancia Thema Turbo 16v

Post by jur76 » 24 Feb 2018, 19:04

Tale je pa od Razpotnika starejšega. No vsaj bila je.
lp
KockaE30
Posts: 12
Joined: 11 Feb 2018, 02:53
Avtomobil: Thema, E30, E36, Sierra

Re: Lancia Thema Turbo 16v

Post by KockaE30 » 24 Feb 2018, 19:20

Ja, tako je. Zdaj je pa od Razpotnika mlajsega. :)
DKsW123
Posts: 254
Joined: 07 Feb 2016, 14:02
Avtomobil: BMW E34 & E28, Corrado

Re: Lancia Thema Turbo 16v

Post by DKsW123 » 24 Feb 2018, 23:06

Hud avto! Ima to kaj tuning potenciala na serijskih internalijah?
jur76
Posts: 474
Joined: 19 Nov 2015, 19:37
Avtomobil: Zaporožec 968

Re: Lancia Thema Turbo 16v

Post by jur76 » 25 Feb 2018, 08:58

KockaE30 wrote:Ja, tako je. Zdaj je pa od Razpotnika mlajsega. :)

Midva se osebno še ne poznama glih, z tvojim fotorm pa se itak. Je kr car. Grem večkrat mim vaše delavnce, k grem k bradrji, ki je mal viši od vas doma, pa vidim, da imate še kak starodobnik. A fotr še ima Kompanjolo.
Sej Zagorje je itak majhno.
lp
jur76
Posts: 474
Joined: 19 Nov 2015, 19:37
Avtomobil: Zaporožec 968

Re: Lancia Thema Turbo 16v

Post by jur76 » 25 Feb 2018, 09:09

Za lenobnost oziroma turbo luknjo kot praviš, sem enkrat rihtal en avto, ki je dalj časa stal (Res nisem glih doma okol turbin), pa je imel neko laputo za uravnavanje zraka tam okol turbine, pa so vzvodi mal korodirali. No po čiščenju in mazanju vzvodov je spet turbina grabila pri okrog 1800 obratov, prej pa tam okrog 3000-3500 obratov.
Kot pravim se na motorje glih ne spoznam, če kaj rabim tvojga fotra vprašam. :D :D :D :D
Sej ko sem pri mercedesu ugotavljal vzrok zalivanja motorja, mi je svetoval kje naj začnem raziskovat in potem sem kmalu našel vzrok in odpravil težavo.
lp
KockaE30
Posts: 12
Joined: 11 Feb 2018, 02:53
Avtomobil: Thema, E30, E36, Sierra

Re: Lancia Thema Turbo 16v

Post by KockaE30 » 25 Feb 2018, 09:29

Ja, Campagnolo se imamo. Je bila komplet strihana in je se za sestavit. Je pa pred kakim letom kupil še Lancio Gammo tako da ja, imamo kar nekaj starejsih avtov. :)

Glede lopute, verjetno imas v mislih wastegate. To imajo prakticno vse turbine. Ta loputa uravnava pritisk v turbini tako, da uravmava koliko izpuha gre mimo turbine in je absolutno lahko krivec za taksne tezave. Ce se ne zapre do konca uhajajo izpusni plini mimo turbine naprej v izpuh in torej traja dalj da se zasuce. V nasem primeru pa to sigurno deluje normalno saj je bila turbina obnovljena. Zal pa po tem se vseeno ni bilo nic bolje. Novejsi avti imajo to reseno z racunalnikom, statejsi pa na cisto mehanski princip. Recimo, da imas wastegate ki se odpre pri 0.7 bara. Cevka je speljana s tlacne strani na wastegate in ko pritisk naraste do 0.7 se loputa zacne odpirat in spusti pline mimo turbine naprej v izpuh.
DKsW123 wrote:Hud avto! Ima to kaj tuning potenciala na serijskih internalijah?


Hja, nekaj malega ga pomoje sigurno ima. Najprej je treba odpravit lenobo, potem bomo pa videli naprej ce se da iztisnit se kaksnega konjicka. :)
User avatar
croma_man
Posts: 2730
Joined: 23 Apr 2012, 23:35
Avtomobil: BMW E21 315 / BMW 2002 Touring
Location: Celje
Contact:

Re: Lancia Thema Turbo 16v

Post by croma_man » 25 Feb 2018, 10:57

DKsW123 wrote:Hud avto! Ima to kaj tuning potenciala na serijskih internalijah?
TB0385 turbina od integralke pa maš lepih 350 ihahajev, za več detajlov pa Sablač na temu forumu - specialist za 16VT motorje.
jur76
Posts: 474
Joined: 19 Nov 2015, 19:37
Avtomobil: Zaporožec 968

Re: Lancia Thema Turbo 16v

Post by jur76 » 25 Feb 2018, 17:52

KockaE30 wrote:Ja, Campagnolo se imamo. Je bila komplet strihana in je se za sestavit. Je pa pred kakim letom kupil še Lancio Gammo tako da ja, imamo kar nekaj starejsih avtov. :)

Glede lopute, verjetno imas v mislih wastegate. To imajo prakticno vse turbine. Ta loputa uravnava pritisk v turbini tako, da uravmava koliko izpuha gre mimo turbine in je absolutno lahko krivec za taksne tezave. Ce se ne zapre do konca uhajajo izpusni plini mimo turbine naprej v izpuh in torej traja dalj da se zasuce. V nasem primeru pa to sigurno deluje normalno saj je bila turbina obnovljena. Zal pa po tem se vseeno ni bilo nic bolje. Novejsi avti imajo to reseno z racunalnikom, statejsi pa na cisto mehanski princip. Recimo, da imas wastegate ki se odpre pri 0.7 bara. Cevka je speljana s tlacne strani na wastegate in ko pritisk naraste do 0.7 se loputa zacne odpirat in spusti pline mimo turbine naprej v izpuh.
DKsW123 wrote:Hud avto! Ima to kaj tuning potenciala na serijskih internalijah?


Hja, nekaj malega ga pomoje sigurno ima. Najprej je treba odpravit lenobo, potem bomo pa videli naprej ce se da iztisnit se kaksnega konjicka. :)


Kaj pa hladilni sistem za izpušne pline, mogoče je aluminij oksidiral pa je pretok otežen.
Al pa mogoče kje fouš luft vleče, gumjaste cevi so le stare.
Samo ugibam z neumnimi idejami.
Od sodelavca ford je bil isto len, in to kako leto, pa ni nihče odkril napake, pa sma čist naključno, ko sem mu popravljal rust in sva vmes gledala po motorju, našla razpoko na enem majhnem kolenčku, na eni majhni cevkici en Fi 5 mm, ki se je zdela nepomembna, po zamenjavi sedaj dela BP.

Pridem enkrat pogledat avtomobile, pa kako rečemo.
lp
Last edited by jur76 on 25 Feb 2018, 18:01, edited 3 times in total.
Post Reply