BMW E30 316 l.1984

Krt
Posts: 46
Joined: 29 May 2016, 12:15
Avtomobil: E30, E36

BMW E30 316 l.1984

Post by Krt » 19 Sep 2016, 21:26

Pozdravljeni!

Vaš forum sicer spremljam že precej časa, ker sem nor na avtomobile, še posebej pa na razne škatlaste oldschool primerke. Od nekdaj pa je moje avtomobilsko srce bilo za znamko BMW. Zakaj, verjetno kot pri mnogih drugih zaradi zadnjega pogona, zanimivih motorjev in že od E30 naprej, praktično idealne razporeditve teže. Čeprav smo imeli doma vedno same dolgočasne avtomobile, praktično je imel edino deda BMW-ja pa še to v časih, do kamor moj spomin ne sega. Na spodnji sliki npr. ga je ravno dobil, jaz pa sem v trebuhu pri moji mami.
Image20mb image hosting

Najprej se mi je zdelo res popolnoma brezveze predstavljati avto, ker je v primerjavi z večino avtomobilov na forumu, bolj kot ne traktor. S 75 konjskim fergazer motorjem, ki izvira iz pamtiveka in z originalno višino, mislim da res najbolj spominja nanj. Naslednja stvar je, da ste tu gor praktično sami štručkoti, ki obvladate zadeve in znate večino narediti sami. Jaz sem žal odraščal v familiji, kjer fotr skorajda še žarnice ni znal zamenjati sam in tako se nisem imel nikoli možnosti nič naučiti. Še ena stvar, že 2 oglasa sem objavil na forumu in zadnjič vidim komentar forumaša v smislu, kako je lahko kot prvo objavo objavil oglas. Kot zadnje, pa tudi sam vedno rad pogledam vsako temo, kjer nekdo na novo predstavi avtomobil. Pač sem fanatik v smislu, da mi ni problem iti na sprehod niti 20 kilometrov, ker bom sigurno videl vsaj en zanimiv avto. Že od malih nog so okoli mene samo avtomobili.

Skratka, pred omenjeno E30, sem imel kar nekaj let v lasti E30 320i cabrio, pri kateri pa je šel kmalu motor v franže in tako je dobila M20B25 motor in poleg še visko špero. Kar se tiče tega avtomobila, je zanj v največji meri zaslužen forumaš eddy, ki mi je rihtal avto in uspešno predelal motor, da je pasal, kljub temu, da je bil prvotno iz E30 325xi. Ko je bila moja noseča, pa je prišel čas za nekaj novejšega, tako da sem omenjeni avto prodal sodelavcu. Pred prodajo je sicer izgledal takole
Imagefree upload pictures
Sicer pa je bil avto res igračka, kljub cabrio varianti, se mi je zdel v primerjavi z marsikaterim novejšim cabriom presenetljivo čvrst in s špero, 2.5 motorjem ter Bilstein B8 se je peljal res odlično in se je bilo užitek tudi malo igrat.
Imagefree upload pictures

Skratka, takrat je bil moj daily avto bogi Citroen C3 na plin (pač sem se vsak dan vozil iz Sevnice v Ljubljano na šiht) in otrok je bil še toliko boljši izgovor, da sem se lahko ločil od moje rdeče ljubezni in si kupil boljši avto za vsak dan (E91). Ampak vsak dan me je bolelo, da sem brez E30, ki se res tako lahkotno pelje, takoj si eno z avtomobilom in gre za doživetje, ki ti ga novejši avtomobili ne morejo dati.

Tako sem začel počasi dajati na stran, da bi si jo lahko spet kupil.
Nadaljevanje sledi...
User avatar
l3v4rt
Posts: 363
Joined: 28 May 2013, 22:22
Avtomobil: Opel Manta A 1.6N '71

Re: BMW E30 316 l.1984

Post by l3v4rt » 19 Sep 2016, 21:43

Čedno izgleda tale rdeč krt! Glede stručkotov pa je tako, da so/smo vsi nekje morali začeti, seveda začneš pri lažjih stvareh in se sproti učiš, brez skrbi da nisi edini - jaz sem morem zdaj lotit fergazerja o katerem nisem vedel, dokler mi uporabnik Zegler ni malo razložil praktično nič. Potem pa malo premišljeno, malo pa skok na glavo varianta v projekt :lol: . Lepo je slišati, da si take vrste navdušenec in mislim, da boš tukaj našel sebi podobno družbo. Vso srečo v projektu, bomo z veseljem spremjali! :D Bova pa na srečanjih skupaj vozila dokler ne bodo agregati pojačani, mojih 90 konjičev na fergazer ima tudi slabe kolke že zgleda da.. :P
Krt
Posts: 46
Joined: 29 May 2016, 12:15
Avtomobil: E30, E36

Re: BMW E30 316 l.1984

Post by Krt » 19 Sep 2016, 22:22

In že po nekaj mesecih se je ugodno pojavila hooniganova 4-vratna E30 316 predfacelit v lapislblau barvi. Sicer mi ta barva ni bila ravno lepa, ampak avto mi je izgledal za tisti denar takrat precej dober in ravno predfacelift in 4-vratno sem si želel. Ker je šel tisti avto v prodajo malo pred Božičem in sem ogromno delal in se poleg tega še vozil v Sevnico sem si rekel, da bo avto že počakal do konca praznikov. Že 26.12 pa ga kličem da pridem po avto in mi pove, da je prodan. Skoraj mi je šlo na jok, ker sem si tisti avto tako želel in bil sem tako trmast in odločen, da si bom eno E30 kupil, da sem seveda prečesal internet in našel eno res poceni (za manj kot 1000 EUR, danes vemo, da se praktično nobena ne prodaja izpod 2500) pravtako E30 316 v 4-vratni predfacelift varianti in pravtako v lapisblau barvi. Še isti dan sem gospoda klical in prosil, če lahko avto pridem pogledat kljub praznikom.

Ko sem prišel na Vransko je bila praktično že noč, ampak na srečo je bil gospod, ki ga je prodajal klepar z dvigalom, tako da sem si ga lahko kljub vsemu dokaj dobro ogledal. Opazil sem, da sta bila sprednja vezna in sprednji lip za ta letnik napačna, ampak on ni nič vedel o tem. Ampak se zaradi cene nisem kaj dosti sekiral. Avto je imel sicer na podnu le 2 luknji in levi prag je bilo potrebno malo zrihtat. Cene ni hotel spustiti, ampak ker sem bil tako trmast sem se odločil avto vzeti pod pogojem, da to rjo in še nekaj malega uredi.
Image

Image

Res je zadeve dokaj hitro uredil in zatem je avto izgledal že precej bolje oz. sploh ne več tako preluknjan. Ko je bila skoraj večina dela že mimo, je že izgledalo precej bolje:
Image

Image

Že ko sem avto zaral mi je povedal, da on sicer sploh ni lastnik, ampak da mora biti lastnica še živa. Še enkrat sem bil toliko trmast in si tisti trenutek avto tako želel, da sem ga vseeno zaaral in mu zaupal. No, ko sem šel avto prevzet, pa sva za prepis dejansko našla tisto gospo in takrat sem tudi izvedel celotno zgodbo avtomobila. Ona je bila druga lastnica do leta 2002, ko jo je pozimi zavrtelo in je razbila sprednji konec in delno desno stran avtomobila (vrata in blatnik). E30 je bila takrat praktično vredna NIČ in je temu kleparju iz iste vasi avto podarila. On je takrat sprednji konec porihtal seveda z napačnimi deli in za silo poklepal sprednja desna vrata in blatnik in ga porinil v eno vlažno garažo s kožami in ga vsake toliko časa prodajal. Skratka ja, prometna je bila odjavljena od 2002 in je avto do mojega nakupa 2014 kar 12 let stal. Motor je sicer vžgal BP, pač so ti fergiji praktično bulletproof in je to zadnji problem. No, gospa je sicer stara okoli 80 let in me je prosila, da ji avto pripeljem še kdaj pokazat.

OK, ko je on opravil svoje delo s kleparijo, sem se z njegovim bratom (ki pa je mehanik iz iste vasi) zmenila, da naredi še osnoven servis in porihta zavore, jaz pa prinesem še nov akumulator. Ni se mi dalo ukvarjati z avtovlekami in ker sam nimam znanja, sem želel, da gre avto iz tiste vasice vozen. Ko je še to porihtal, sem ga šel iskat s preizkušnjami in se vseeno malo skeptičen odpravi na pot iz Vranskega do Sevnice. To je bilo že 15. januarja, tako da je bil avto res hitro pripravljen za cesto. Avto je prve 3 kilometre malo cukal (seveda je bil tank prazen in po toliko letih se je nabralo že kar nekaj vlage) in nenormalno kadil, potem pa je kar nekako šlo in brez najmanjšega problema se je avto po 12 letih pripeljal v nov dom.
Imageupload image online

Avto je bil zaradi stanja v neki vlažni garaži notri totalno plesniv in nonstop se je znotraj rosilo, brez odprtih stekel se sploh ni dalo vozit. Po treh dneh v garaži in neprestanemu laufanju naprave za razvlažitev zraka se je avto končno toliko osušil, da sem ga lahko začel čistiti in notri našel tolarje, neke račune iz 90ih itd.
Krt
Posts: 46
Joined: 29 May 2016, 12:15
Avtomobil: E30, E36

Re: BMW E30 316 l.1984

Post by Krt » 19 Sep 2016, 22:45

Avto je nato do konca zime v garaži stal brez kakršnihkoli dodatnih del, v začetku aprila pa sem se kar odločil za preizkušnjo in kupil tedensko vinjeto, češ da se bom kar v službo v Ljubljano en teden vozil z avtomobilom, pač so me res srbele noge in roke:)

Ok, v ponedeljek se nato odpravim v službo in ker je bilo do Ljubljane vse super fajn sem si mislil, kaj pa če bi probal kar tehničnega naredit in avto mogoče registrirat. Čim se pripeljem na parkirišče pa je začel jermen cvilit na polno in sprednja žmigavca kar naenkrat nehata delat. Klinac, ne bom se dal in za žmigavca je bilo dovolj, da sem samo vložišče žarnic malo pobrusil, jermen pa sem nasprejal z WD-40. Ok, nato po službi (tehnične preglede sem imel praktično zraven) kar grem na tehničnega in samo, da so se odprla vrata, da sem lahko zapeljal notri, jermen začne tulit na polno in WD40 ni več pomagal.
Po nekem čudežu je bil majster relativno navdušen na stanjem, rekel je le, da naj izpuh zamenjam, čeprav sem ga komaj slišal, ker je jermen tako cvilil. Ampak sem se mu verjetno kar zasmilil, saj se je delal, kot da tega sploh ne sliši. Po čudežu sem torej naredil tehničnega in startam domov. Cviljenje vedno glasnejše, ampak 100m pred uvozom na avtocesto pa kar naenkrat tišina. Prižge se lučka za akumulator in tako mi je bilo jasno, da je jermen enostavno odletel. Hitro kličem mehankarja, ki je bil na srečo 3 kilometre od te lokacije in ta mi je pojasnil, da isti jermen poganja tudi vodno pumpo. Po živčni vojni in najbolj napornih treh kilometrih sem uspel nekako tudi s kakšnim prekrškom ta del odpeljati tako, da se niti ustavljal nisem in avto spravil do tega mehanika, še predno je zares dobro začel kuhati. Za male pare je porihtal ta jermen. Obenem sem mu dal cel spisek stvari, ki bi jih rad preventivno zamenjal, ampak mi je rekel, naj ne kompliciram. Tako da po 12 letih so bile na avtu praktično zamenjane le sprednje ploščice, olje, svečke, filtra in pa ta nesrečni jermen. Aja, tudi izpuh sem dal res takoj zamenjati.

Končno sem se lahko BP vozil in tu je par slikic iz naših koncev.
Image

Image

Image

Moje najljubše feltne so bile vedno mrežaste in tako sem še isti mesec na pol zastonj našel style 5 v 15 col izvedbi. Moral sem jih sicer res iskat v Avstrijo v prelepe konce na 1600mnm, ampak je bilo tudi z vožnjo poceni pa še lep izlet je bil.
Imageonline photo sharing
Gor so 12 let stare gume, ki jih še danes vozim, ampak vseeno bolje kot prejšnje, ki so bile stare 17 let. Po suhem držijo čisto OK za te konje, v mokrem je pa hitro zanimivo. Skratka, feltne sem takoj namontiral in avto takoj izgleda drugače (na slikah skupaj z bivšim cabriom).
Image

Image

Image
User avatar
pero27
Posts: 2630
Joined: 16 Jan 2014, 16:50
Avtomobil: BMW e21 315 82', Kadett C 1.2N/S 78', BMW E30 318i 87', Kawa KZ400 82' cafe
Location: Novo mesto
Contact:

Re: BMW E30 316 l.1984

Post by pero27 » 19 Sep 2016, 23:04

Ko si prej napisal da si začel dajati na stran sem to razumel kot da boš avto kupil in predstavil čez kako leto, pol pa tko :lol:
Kaj nardi mal polirpaste iz zanemrajenga avta :)
Ampak za gume se pa le mal skeširaj, da ti nebo potem žal, kot je blo meni z e21; nove gume so najcenejši kasko!
Krt
Posts: 46
Joined: 29 May 2016, 12:15
Avtomobil: E30, E36

Re: BMW E30 316 l.1984

Post by Krt » 19 Sep 2016, 23:07

Nato sem začel nabirati dele, tako da avto že čakajo novi blatnik (ja res od Siluxa, ma menda se da dokaj dobro upasati), vrata brez rje, nov hardy in termostat.
Image

Image

Sem se pa odločil, da lahko sam zrihtam vsaj zadnji odbijač, ki je bil dejansko pregnit in nekaj delov kupil preko Siluxa, nekaj preko BMW-ja in kupil sem še en rabljen odbijač. Vse skupaj sem nakombiniral, da bi lahko dobil en res lep odbijač in to je končno stvar, ki sem jo sam naredil na tem avtomobilu. (do tedaj je bil moj največji podvig menjava viska na cabriu) To sem zrihtal letos poleti in če se mi že da pisat, še slikca avta brez odbijača, novega že sestavljenega odbijača in starega pregnitega.
Image

Image

Image

Do sedaj je to to, doma imam tudi že pravi PPFL lip in PPFL vezno steno, ravno pa sem si kupil fleksarco in nekaj pripomočkov, ker bi rad sam zrihtal tudi pravilno vezno steno oz. sem že začel z brušenjem rje oz. pripravljanjem na barvanje. Hehe, za vse vas tu je menjava odbijača piece of cake, meni je bil to pravi podvig. Ampak mi je res veselje karkoli narediti na avtu in od sedaj naprej bom probal večino narediti sam in ko bom, bom verjetno tudi objavil tu.

Sem pa tokrat res odločen, da E30 ne gre nikoli več od mene in bo ta avto, upam da čez dobrih 15 let končno dobil moj 1. sin. Skoraj njegova prva beseda je bila beembe in kljub temu, da še nima dveh let, uspe prepoznat praktično vsak starejši BMW (pojma nimama, ali po ledvičkah ali kako), tako da sem zelo ponosen nanj in upam, da bo z mano delil veselje do avtomobilov.
Image

Image

Ker je že ravno oldschool forum, lahko morda pokažem še dva oldschool BMW-ja, ki sta bila nekoč v moji lasti.
E34 525i l.89 z meni zelo priljubljenim M20B25 in volanom na desni. Zanimiv morda zato, ker sem ga skoraj zastonj dobil od stranke, ki si je petico pripeljala v Slovenijo, da je imela tu en avto, ko so prileteli z Anglije. Ker pa je večino časa gnil na letališču, je bil dejansko zelo bogi in sem ga po izteku registracije prodal naprej za dele.
Image

Image

Siva E30 pa se danes vozi naokoli z M50B25 motorjem in se ji kar dobro gode. Je pa že takrat kljub bogemu M40 motorju in pomanjkanju špere nudila ogromno užitkov in to je eden izmed avtov, za katere mi bo vedno žal.
https://www.youtube.com/watch?v=5KpHAunEt3o
Image

Aja, ko sem že ravno nalepil tisti posnetek lahko pa še tega neurja s točo, ki naju je s partnerko enkrat ujel.
https://www.youtube.com/watch?v=pgkA1BR62qk

Skratka, da tudi jaz malo pokažem moja jetra in nekaj bivših. Upam pa, da se bo kaj zanimivega še odvijalo oz. bo sam avto postal bolj zanimiv, kljub temu, da sem bil vedno bolj za original.
Krt
Posts: 46
Joined: 29 May 2016, 12:15
Avtomobil: E30, E36

Re: BMW E30 316 l.1984

Post by Krt » 19 Sep 2016, 23:42

l3v4rt wrote:Čedno izgleda tale rdeč krt! Glede stručkotov pa je tako, da so/smo vsi nekje morali začeti, seveda začneš pri lažjih stvareh in se sproti učiš, brez skrbi da nisi edini - jaz sem morem zdaj lotit fergazerja o katerem nisem vedel, dokler mi uporabnik Zegler ni malo razložil praktično nič. Potem pa malo premišljeno, malo pa skok na glavo varianta v projekt :lol: . Lepo je slišati, da si take vrste navdušenec in mislim, da boš tukaj našel sebi podobno družbo. Vso srečo v projektu, bomo z veseljem spremjali! :D Bova pa na srečanjih skupaj vozila dokler ne bodo agregati pojačani, mojih 90 konjičev na fergazer ima tudi slabe kolke že zgleda da.. :P
Sem prebiral tudi tvojo temo in vsa cast, kaj si naredil iz avtomobila! Hehe, nekoc je seveda zelja tudi vgraditev nekega boljsega motorja, ampak najprej bo treba uredit vse ostalo. Prvo leto se mi je bila zelja vsaj spet peljati z e30 in nabrati par kosov, letos pa sem brez sluzbe, zato je bil edini napredek ta odbijac in pa le enkrat sem si za rojstni dan zazelel preizkusnjo. Drugo leto pa upam, da se bom lahko lazje udelezil kake turce z vami.
Krt
Posts: 46
Joined: 29 May 2016, 12:15
Avtomobil: E30, E36

Re: BMW E30 316 l.1984

Post by Krt » 19 Sep 2016, 23:51

pero27 wrote:Ko si prej napisal da si začel dajati na stran sem to razumel kot da boš avto kupil in predstavil čez kako leto, pol pa tko :lol:
Kaj nardi mal polirpaste iz zanemrajenga avta :)
Ampak za gume se pa le mal skeširaj, da ti nebo potem žal, kot je blo meni z e21; nove gume so najcenejši kasko!
Ja, malo sem šel za predstavitev nazaj v čas. Sedaj bo kmalu 2 leti odkar imam avto in zaenkrat sem uspel narediti šele dobrih 5000km, pa še to kot rečeno lani. Sicer je pa res ja, kolikor je bil bogi, po dveh ročnih poliranjih in malo voska vsaj kolikor tolikor izgleda, čeprav bo rabil še veliko več.
Za gume se dobro zavedam, kakšno razliko naredijo in seveda jih mislim zamenjati, ampak to leto žal ni bilo leto za ta avto. Se bodo pa časi sigurno obrnili na boljše in pred ponovno registracijo jih vsekakor mislim zamenjati. Do sedaj sem pa res z minimalno vložka avto vsaj vozen naredil, da lahko vsaj malo dušo pobožam :D
User avatar
L4UK0
Posts: 3070
Joined: 18 Oct 2010, 22:06
Avtomobil: 1972 Datsun Fairlady Z
Location: Ljubljana
Contact:

Re: BMW E30 316 l.1984

Post by L4UK0 » 21 Sep 2016, 13:17

Hehe, to pa je zgodba okoli avta! Tako se napiše zgodovino... ;)
Drugače pa bravo za trud in voljo, saj smo vsi nekako s tem začeli, znanje pa potem pride z leti!
Naj ti dobro služi še naprej in...keep us posted glede napredka! :D
Image
User avatar
Waxxx
Posts: 589
Joined: 30 Aug 2012, 11:27
Avtomobil: 1977 Opel Kadett C 1.2N, 1980 Zastava 101 Confort, 2011 BMW 318d Touring
Location: Ponikva pri Žalcu
Contact:

Re: BMW E30 316 l.1984

Post by Waxxx » 21 Sep 2016, 14:00

Lepo si se razpisal. Prijetno branje. V določenih odstavkih kot da bi bral svojo zgodbo in želje v prihodnosti. ;)
Post Reply